Crna statistika Srbije:

Za četiri godine stradao jedan mali grad u saobraćaju

Agencija za bezbednost saobraćaja je sprovela detaljnu analizu podataka o strukturi poginulih lica, prema starosti i polu, u saobraćajnim nezgodama koje su se dogodile u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2014. godine.

U periodu od 2010. do 2014. godine poginulo je ukupno 3265 lica u saobraćajnim nezgodama. U odnosu na starost učesnika u saobraćajnim nezgodama, najveći rizik od smrtnog stradanja u saobraćaju imaju mladi, starosti od 20-24 godine.

Mladi u saobraćajnim nezgodama uglavnom ginu u svojstvu putnika i vozača u putničkom automobilu. Ovakvi rezultati se mogu dovesti u vezu sa kraćom dužinom vozačkog staža (pripremljenost za učešće u saobraćaju, iskustvo, znanja), ali i sa stavovima, psihofizičkim stanjem, sposobnostima i sl.

Rezultati analiza koja je sprovela Agencija za bezbednost saobraćaja ukazuju na to da su muškarci mnogo veći problem sa aspekta bezbednosti saobraćaja od žena. Žene čine 51% ukupnog stanovništva Republike Srbije, ali Muškarci čine 78% poginulih u saobraćajnim nezgodama u Srbiji.

Muškarci imaju tri puta veći rizik smrtnog stradanja u saobraćaju od žena. Rezultati ranijih istraživanja pokazuju da razlike u riziku smrtnog stradanja muške i ženske populacije postoje i kada se uzme u obzir činjenica da muškarci učestvuju više u saobraćaju (posebno kao vozači) od žena. Osim što učestvuju u većem broju saobraćajnih nezgoda, muškarci prvu saobraćajnu nezgodu dožive ranije u svojoj vozačkoj karijeri, češće su od žena uzročnici saobraćajnih nezgoda i više su skloni rizičnim ponašanjima u vožnji, posebno što se tiče prekoračenja brzine. Muškarci su više izloženi riziku od sudara pri velikoj brzini, dok su žene češće zastupljene u sudarima koji proizilaze iz loše procene situacije u saobraćaju. Žene u proseku učine manje saobraćajnih prekršaja i učestvuju u manjem broju saobraćajnih nezgoda od muškaraca.

Muškarci čine 81% svih mladih poginulih u saobraćajnim nezgodama u Srbiji. Rizik stradanja u saobraćaju je četiri puta veći za mlade muškarce nego za mlade žene.

Muškarci su u saobraćajnim nezgodama najviše poginuli u svojstvu vozača putničkog automobila (31%), a žene u svojstvu pešaka (43%) i putnika u putničkom automobilu (36%).

Svaki četvrti poginuli učesnik u saobraćaju je lice starije od 65 godina. Kada se nađu u saobraćaju, lica starija od 65 godina, imaju za 50% veću verovatnoću da dožive saobraćajnu nezgodu u kojoj će smrtno stradati od prosečnog rizika za ostatak populacije stanovništva u Srbiji. Lica starija od 65 godina najviše smrtno stradaju u svojstvu pešaka. Ovakvi podaci se mogu dovesti u vezu sa opadanjem psihomotornih sposobnosti starijih lica, ali i činjenicom da su prilikom ovakvih vrsta sudara najslabije zaštićeni, ostvaruju direktne kontakte sa vozilima koja imaju velike brzine i energiju. Važno je uočiti da starija lica više smrtno stradaju u saobraćaju u svojstvu biciklista nego vozača putničkog vozila.

Detaljnu analizu stradanja u saobraćajnim nezgodama prema starosti i polu učesnika u saobraćaju možete preuzeti na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja.
[17.7.2015 14:05]

RSS
Paprikar
17.7.2015 14:40
6
0

Kada bi svi koji ne vide problem da preticu kolonu vozila, po punoj liniji, da voze preko 50 u gradu gde to nije dozvoljeno, na auto-putu preko 120-130, koji ne znaju pravila dobro, vratili dozvole, nama bi ovde bilo milina!!!
Ovako molimo se Bogu, pogotovo ovi sto objavljuju statistiku, da brojke budu manje, a prakticno nista ne ulazemo. Zato u npr. fudbal guramo milione i milione a ni tamo nema rezultata!

Debug
17.7.2015 20:54
3
0

Redakcijo, molim popravite link.

amh
17.7.2015 22:06
6
0

a kako u.nemackoj strada.duplo manji broj ljudi nego u srbiji ? uzeci u obzir da su 10 i vide puta
brojniji od nas....

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: