Odrasli smo uz njega:

Yugo slavi 37 godina

02. oktobra 1978. godine, dakle pre tačno 37 godina prvi “Yugo” je nakon dugo najava zvanično prikazan javnosti. Kako priliči, taj prototip na koji smo gledali sa divljenjem poklonjen je drugu Titu.

Iako se Tito nije u njemu posebno navozao, jer više je preferirao Pulmana, milioni radnika i seljaka jesu itekako. Zapravo, Yugo je sinonim odrastanja i automobilističkog sazrevanja generacija rođenih 60-tih i 70-tih godina.

Naravno, od prototipa do serijske proizvodnje, proteklo je skoro isto vremena kao što će proteći od promocije do serijske proizvodnje Alfa Romeo Giulije. Kako kažu fabrički podaci, početak serijske proizvodnje se poklopio sa Danom Republike, taman toliko ranije da stigne u praznično izdanje Politike. Tog 28. novembar 1980. godine kompletiran je prvi serijski automobil u procesu gotovo ručne proizvodnje koja je trajala više od dve sedmice.

Zvanično je predstavljen narodu SFRJ na sajmu automobila u Beogradu, kada je gle čuda proglašen automobilom godine.

Do okončanja proizvodnje 2008. godine proizvedeno je ukupno 794.428 Yuga uz neverovatne statističke rekorde koji i danas predstavljaju izazov za mnoge robotizovane i kompijuterizovane fabrike automobila.

Rekordna proizvodnja je zabeležena 1989. godine sa 118.237 proizvedenih komada Yuga. Približno rezultatu koji je u 2014. godini FCA zabeležila na proizvodnoj traci Fiata 500L u Kragujevcu. Te godine je zabeležen i mesečni rekord proizvodnje od 12.631 jedinica. Još nedostugnuto u Kragujevcu.

Za razliku od Fiata 500L, koji se prodaje po celom svetu, najveći deo ovih vozila je progutalo tržište Jugoslavije, jer tražio se Jugić više.

Voleli smo ga, kudili smo ga, smejali smo mu se, ali nas nikada nije izneverio.

Sve ostalo je istorija!

Kako je izgledalo stvaranje i testiranje prototipa Zastave 102 pročitajte ovde!
[02.10.2015 20:53]

RSS
Bozo
02.10.2015 21:24
11
3

Stani na bilo koju raskrsnicu na teritoriji bivse SFRJ. Prihvatam opkladu da ce u roku od 20 minuta, od auta starijih od 32 godine osim Mercedesa w123, sigurno proci barem jedan jugo.

Luka
02.10.2015 21:32
9
6

To je bila drzava. Citajuci tekst i poredeci sa ovom VW sramotom sve mi je jasnije zasto su rasturili Jugu rugajući se Yugu.

I BRAVO za tekst, bravo za link! Vrele Gume to jednostavno umeju da kazu duhovito, informativno, nadahnuto...

Dušan 037
03.10.2015 00:54
3
2

Još jedan auto obeležava jubilej - prvi za nekoliko dana, a drugi za mesec i tih nekoliko dana, oba okrugla baš kao i njegova fabrička oznaka tipa; onaj auto kog su se VG samo jednom setile u papirnom izdanju, ali samo kroz njegovu najpoznatiju obradu.

don
03.10.2015 06:54
8
14

ama nemojte nas zaj..,ak jugo nije iznevjerio nekoga ne znam koje onda auto jest?pa jedan od najgorih ak ne i najgori auto u historiji.

@don
U periodu od 1986-1990 lično sam vozio beli Yugo 45A. Kupljen nov! Čekao isporuku 6 česeci uz sbe veze i poznanstva. Prešao preko 80.000 kilometara, sa njime zassnovao porodicu i firmu i uz redovno održavanje NIKADA nije ostao na putu. Jednom mesečno se vozio na relaciji NS-Herceg Novi. Jedini kvar koji je imao na nekih 50.000 jesu bili istrošeni tefloni ventila!

Dobar je to bio auto! Nasledila ga je Yugo Florida...

Pozz
Piroški

Dr. Benz
03.10.2015 10:45
9
3

Neka Hvala...!!!

pecagt
03.10.2015 17:47
4
5

don bas volis da mlatis praznu slamu....

don
03.10.2015 18:32
4
12

Ma nemoj, moje iskustvo sa njim, a imao sam ga od 1989 do 2008, je znatno gore od vaseg. Jedino sto je covjek mogao ici u njivu sa njim, jer te nije bilo briga.
Trebao sam ga jos cuvati, danas bi skoro pasao u polu oldtimere al nisam mogao vise izdrzati i prodao sam ga.U Njemackoj idalje ima dobru prodju...imas ovaca za sisanje , sta ces.

Paprikar
05.10.2015 10:13
3
6

Opet kao pre neki dan, Jugo je los, jer je don imao lose iskustvo sa njim.
Za neke ce to biti sigurno merodavno!

Jugo je daleko od loseg automobila, jer za vreme kada se pojavio je bio nesto poput Dacije danas. Ako je Dacija krs sada, onda je i Jugo krs. Potpuno druga stvar je ta sto su ga pravili dugo (zbog prilika u zemlji) i to sto su ga Amerikanci ismejavali zbog toga sto je poljuljao prodaju najjeftinijih modela, pa papige ponavljaju kod nas da je ocajan. Kako god to bilo sada za malu platu srafi par hiljada radnika skupo pozersko vozilo u Kragujevcu, a nekada smo pravili i uopsljavali nekoliko desetina hiljada porodica u celoj zemlji i svi su mogli da ga imaju, jeftino da ga odrzavaju i porpavaljaju na drumu. Sada places kada ti se nesto pokvari.
Steta!

don
05.10.2015 12:29
1
3

Paprikar, ti bas ne kontas neke stvari,ha?

Normalno da cu iz svog iskustva (ko je znatno duze od Piroskog,pogledaj godine posjedovanja!) tvrditi da je za mene yugo smece. Isto ce potvrditi svako objektivan ko se imalo razumije u automobile.
Teski poluproizvod, roba s greskom itd, opisi ga kako zelis.
To sto je piroski vozio jugo 80k km(moj je imao znatno vise), slijedom logike tvog komentara, onda je to dokaz da je jugo vrhunski auto koji se nikad, ili gotovo nikad ne kvari?
Uvrnuta logika,najblaze receno.Piroski je, jednostavno imao srece. A neko pod nickom ness ti je ostavio lijep komentar, pa ga procitaj.
Usput, ja sa alfom 159ti, 140k km, niti jednog kvara.Sta cemo sad?
Po firmi vozamo vw(zasad), koji su za mene srotvagen, ali nemaju ni jednog kvara u tri godine i 100k km, a nema koga ne j.., hocu rec ne vozi.
Mercedes c220, 2004,240k km, jedan kvar(3 vlasnika), ak se sjecam dobro, auspuh originalan kao i kvacilo. Mecka ML,audi a6,mazda 6 3.2...kvare se ko yugo(a popravci kostaju jako puno).I nabrajanje bi potrajalo do dugo u noc...


Paprikar
05.10.2015 18:56
3
0

@don
Ne, ti drugar ne kontas. S obzirom na cenu Juga, i delove ne mozes da ocekuje kvalitet kao u Japanca, a da opet kukas. Znaci platio si ga malo, ocekujes malo. Isto tako mnogi ljudi ocekuju proizvod bez greske a kupuju u kineskoj, i jos da im traje, ili bilo sta drugo od robe a da je trecerazredno poput tehnike marke Fox, Vox, Vivax i sl.
Sa 128-icom sam prosao 235k km bez generalke, i nije bilo vecih kvarova. Spone, amortizeri, viljuske, homokineticki zglobovi, svecice, bobine. Ostalo nije bilo problema, ali nije uvek problem u autu, problem je u vozacu i njegovom nacinu voznje, odnosno da li on zna kako se ophoditi prema autu i kako ga voziti

Ti si mogao svasta da ocekujes, pa da se razocaras, to je vec tvoja stvar, ali nikako nesto objektivno.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: