Aktuelno:

VW lobira za ublažavanje ekoloških testova

„New York Times“ je izvestio prošle godine da je Volkswagenov funkcioner lobirao u komitetu Evropske komisije da se iz mera testiranja na izduvne gasove za 2017. izbace dva nova testna protokola. Naravno, svaki biznis lobira za svoje interese, ali okolnosti u vezi sa ovim konkretnim slučajem su zaista specifične. Taj funkcioner, pisavši u ime Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA), insistirao je na tome da odredbe u nacrtu propisa za testiranje emisije štetnih gasova vezane za hladni start i vožnju pri veoma visokim brzinama „moraju da se izbrišu“.

Benzinski motori emituju mnogo više škodljivih supstanci prilikom hladnog starta, pre nego što se katalizator zagreje. Dotični VW-ov funkcioner je poslao elektronsko pismo na tu temu u kome kaže da testovi prilikom hladnog starta, kao takvi, nisu dovoljno specifični da bi se proizvođači automobila složili s njima, te moraju biti isključeni. Komitet Evropske komisije je izbacio to iz nacrta, ali je takođe rekao da će revidirati formulaciju i uključiti dotični test u u nove dopune pre 2017.

Komitet Evropske komisije je takođe radio na novim testovima pri visokim brzinama, da bi se izmerila emicija kada se vozilo kreće 150 km/h i više. Ispostavilo se da su evropski proizvođači, ne samo VW, ograničili testiranja na oko 145 km/h, s tim što se na stintove od 160 km/h odnosilo ne više od tri odsto od ukupnog testiranja. Predloženi limit od strane proizvođača je iznosio samo 130 km/h, ali je VW-ov funkcioner rekao da bi proizvođači dozvolili dodatnih 15 km/h, ukoliko se visokobrzinski test izostavi. Hipotetički, VW bi najviše izgubio u takvom scenariju, jer je korporativni „gazda“ nekoliko „visokobrzinskih“ marki. Međutim, to nije u potpunosti realno testiranje. Jedine dve zemlje u kojima je dozvoljena veća brzina od 130 km/h su Bugarska (140 km/h) i Nemačka, u kojoj postoje deonice bez ograničenja brzine (koje se konstantno smanjuju).

Volkswagenov funcioner je istupio u ime ACEA-e, a portparolka ACEA-e je izjavila za „Times“ da nije sigurna koliko proizvođača podržava sadržaj dotičnog elektronskog pisma, ali da grupa „u potpunosti podržava“ razvoj realnih testova. Manje dvosmisleno je Audijevo učešće. Naime, marka se zalaže za preispitivanje laboratorijskih testova za 2017. Nemački proizvođač je uključen u ovaj proces od 2010. Apsolutno nedvosmislena je nemačka kancelarka, Angela Merkel, koja je uputila prigovor tadašnjem guverneru Kalifornije, Arnoldu Švarcenegeru i Kalifornijskom odboru za vazdušne resurse, da njihova regulativa negativno utiče na prodaju nemačkih automobila.

Neki članovi Evropske komisije smatraju da su ovi prvi pokušaji kreiranja regulative za 2017. toliko kompromitovani da će biti odbačeni. Ukoliko se to dogodi, pravilnik će ići pred parlament Evropske unije, a analitičari nisu sigurni da li će on proći ili biti odbačen. Ukoliko predlog bude odbačen, ponovo će biti vraćen komitetu na drugi pokušaj.

[04.12.2015 11:30]

RSS
Boki
04.12.2015 20:38
4
4

Podrzavam VW, taj nizak limit ide samo na stetu valsnika kojima se smanjuju performanse, povecavanju troskovi odrzavanja i smanjuje pouzdanost automobila, dok ekologija ne dobija skoro nista. I onako zemlje ciji saobracaj najvise zagadjuje vazduh proizvode najvise automobila bez ikakvih ekoloskih standarda.

Ali
04.12.2015 23:01
7
2

Izgleda da svako ima svoj aflatoksin

Dusan
05.12.2015 22:51
0
2

...

don
13.12.2015 15:44
0
0

Sta ima lobirat, pa dovoljno je uklonit varalicki softver i stavit plasticnu mrezicu i najednom su sve stroge norme zadovoljene,40x manje ispusta. Genijalci!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: