Stiže performantna verzija:

Toyota Auris GR – „Hot heč“ stiže do 2021. godine!

Kada je japanski proizvođač automobila predstavio novu generaciju svog modela Auris, svima je „kroz glavu“ prošlo samo jedno pitanje; Da li će novi Auris dobiti i performantnu varijantu?

Po svim izgledima, pitanje koje je trebalo da postavimo jeste; Kada će se pojaviti performantna varijanta ovog modela?

U jednom od intervjua, šef prodaje i marketinga kompanije Toyota, Šon Henli, je govorio o performantnoj varijanti modela Auris samo u pozitivnom smislu, te je dodao: „Naravno da bih voleo da vidim novu generaciju modela Auris u još snažnijoj verziji, i to što pre je moguće“!

A sada da se pozabavimo detaljima i time šta će biti ako bude nove verzije ovog modela. Performantni Auris će najverovatniji nositi oznaku GR, što znači da će biti za jednu lestvicu slabiji od oznake GRMN, koja je do sada postavljena na manjem modelu Yaris.

Međutim, mogla bi da ima i više snage, budući da, verujemo, će joj konkurenciju predstavljati modeli poput VW Golf GTI, novi Hyundai i30 N i nova generacija modela Ford Focus ST, o kojoj smo pisali ovde.

Ograničena serija modela Yaris GRMN ispod haube krije redni četvorocilindarski agregat sa kompresorom, koji ima radnu zapreminu 1,8 litara i koji razvija 209 konjskih snaga. Snaga se preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na sve tokove, te je to dovoljno da ovaj model od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,3 sekunde i da postigne maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Henli je indirektno najavio mogućnost da nova Auris GR na australijanskom tržištu bude predstavljena u roku od tri godine, a da je na drugim tržištima moguće da se to desi i ranije.

Ispod njene haube bi mogao da se nađe unapređena verzija motora kakav se nalazi u modelu Yaris, ili potpuno drugačiji pogonski sklop. U svakom slučaju, očekujemo kruće vešanje, masivnije kočnice u unapređenu aerodinamiku.

Što se nas tiče, ne možemo a da se ne zapitamo da li će nakon ove GR varijante biti predstavljena još performantnija GRMN varijanta. Ako bi takav automobil razvijao preko 300 konjskih snaga, onda bi Toyota dobila automobil koji bi mogao predstavljati pravu konkurenciju modelu Honda Civic Type R.

Ali, za sada da sačekamo pomenutu GR varijatnu. Ipak je prošlo dosta vremena od kada je Toyota imala svog aduta u segmentu „hot heč“ modela. Zapravo, Toyota nije imala svog aduta u tom segmentu još od modela Corolla T-Sport, koji se proizvodio između 2002. i 2005. godine, i njene verzije sa kompresorom koja je razvijala 215 konjskih snaga, i koja se proizvodila tokom 2006. i 2007. godine.

[16.4.2018 08:51]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: