Najava:

Suzuki Vitara S premijerno sa turbo „Boosterjet“ motorom i 140 KS

Suzuki je odabrao model Vitara da prikaže svoju novu seriju energetski efikasnih benzinskih Boosterjet motora.

Kod ove Vitare, novi motor je benzinski turbo radne zapremine 1,4 litre, sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji ostvaruje 140 ks, dok se maksimalni obrtni moment od 220 Nm razvija u opsegu između 1500 i 4000 o/min.

Novi agregat opremljen je „wastegate“ ventilom za skretanje izduvnih gasova, koji se zatvara prilikom snažnog pritiska na gas, kako bi se ubrzao rast pritiska, dok tokom uobičajenog režima vožnje ostaje otvoren, čime se ostvaruju manji gubici energije. Na ovaj način, Boosterjet motor ostvaruje solidno visoku snagu, uz istovremenu razumno nisku potrošnju goriva Twituj ovo!.

Namenski razvijen turbo punjač pritiska 1,1 bara spojen je direktno na glave cilindara, dok su izduvne cevi takođe razvedene direktno od glava cilindara. Suzuki je ovaj koncept odabrao u cilju minimizacije kašnjenja u delovanju turbine.

Nova Vitara S sa ovim pogonom do 100 km/h stiže za 10,2 sekundi, dok joj je maksimalna brzina u rangu 200 km/h. Prema navodima proizvođača, ove vrednosti identične su i kod izbora manuelnog menjača sa šest stepeni prenosa i u slučaju da se kupac opredeli za automatsku transmisiju, koja dolazi sa istim brojem brzina.

Snaga se prenosi na sva četiri točka, putem Suzukijevog „Allgrip AWD“ sistema, koji nudi izbor između četiri različita režima vožnje: automatski, sportski, režim za snežne uslove na putu i režim sa zaključavanjem. Bez obzira na to što se radi o krosoveru sa stalnim pogonom na svim točkovima, nominalne vrednosti emisije ugljendioksida su umerene i iznose 127 g/km, a navodi se da prosečna potrošnja pri kombinovanoj vožnji iznosi 5,4 l/100 km, što je takođe vrlo konkurentna vrednost u ovom segmentu.

Što se tiče dizajna ovog modela, on ga u priličnoj meri izdvaja od ostalih modela u ponudi. Razlike obuhvataju polirane crne točkove od lake legure, dimenzije 17 inča, srebrnasta kućišta spoljašnjih retrovizora sa finom „satenskom“ završnom obradom materijala, prednja LED svetla, crne lajsne na bokovima vozila, drugačiji izgled rešetke hladnjaka i šavovi u kabini proštepani crvenim koncem.

Prodaja ove turbo verzije krosovera Suzuki Vitara S počinje početkom nove godine, a najavljena je cena u Velikoj Britaniji, koja će iznositi 20.899 funti (29.050 evra) za varijantu sa manuelnim menjačem i 22.249 funti (ili oko 30.930 evra) za verziju sa automatskim menjačem.
[04.12.2015 16:05]

RSS
realan
04.12.2015 16:32
6
2

Mnogo para brate.

lazar bojanić
04.12.2015 18:01
7
2

biće to sigurno jeftinije kod nas ...cepaju podanike njenog kraljevskog visočanstva ali i može im se kad imaju para :-)

ovo je zanimljiv auto ali tek kad ga vidite shvatitie koja je to klasa ...dosta je mali i kad se parkira pored Focusa karavan shvatite koja je to prevara oka u stvari .

Što se tiče objašnjenja šta je to waste gate neko iz redakcije je malo zamuto stvar ...

Naime ventil nadpritiska imaju sve ali baš sve turbine jer je to mesto gde se kontroliše pozitivna povratna sprega i sprečava da se ceo sistem uruši ... fizički gledano pritsak izduvnih gasova u nekom trenutku postane dovoljan za ono što hladno kolo trubine treba da sabije i jednostavno ulaznog "toplog" pritiska ne treba više i onda se gasovi izbacuju napolje kroz "vrata za smeće" .

E sad sve ovo što su SUZUKI inženjeri uradili da postignu što brži odziv to je ok i to je neki njihov fazon , mada danas već proizvođači turbina nude toliko male turbine da mogu da se stave direktno u izduv i da izdrže 1050 celzijusa bez problema ...

Pogledajte malo na Borg Warner sajtu , oni rade za Ford jako dobre turbine i najveći deo njihovog uspeha sa ecoboost-om je u stvari vezan za dobre turbine sa malom inercijom i velikim brojem obrtaja .

Turbine su danas jedna od najvažnijih pojedinačnih komponeneti na motorima i još uvek su onaj najneistraženiji deo celo priče . Mislim da proizvođači kao što je SUZUKI prilagođavaju svoje motore postojećim rešenjima jer nemaju oni toliku narudžbinu da bi neko radio nešto za njih posebno ...tu privilegiju imaju VW , Ford , PSA , BMW , Renault / Nisan itd. Suzuki je mali i nije loš uopšte ali ipak jako mali proizvođač .

man
05.12.2015 01:33
3
0

Na sajtu suzukija za srbiju vec postoji cenovnik za ovaj model, pocetna cena sa metalik bojom i pogonom na prednje tockove je 17500, a sa pogonom na svim tockovima je 19500.

salers
05.12.2015 09:22
3
2

@lazar b
Svaka cast na ovakvom komentaru. nego jel to Fiatov motor?

otac Makarije
05.12.2015 21:59
4
2

Po mom mišljenju, u svetlu cene, velika mana ovog vozila je Wb od samo 250 cm. To se jako loše održava po pitanju komfora, jer ne znam ni jedan "mali SUV" sa tamo malim Wb-om. Naravno, može to da se "preživi" ako putnici nisu mnogo besni (imao sam prvu Vitaru sa Wb 220 cm).
Motor sa 1,4 litra zapremine i 220 Nm nije nikakvo čudo (u pozitivnom smislu). Naprotiv. Ne kažem da je nedovoljno, ali nije to za ovakve hvalospeve. Ne mislim da je od toga mnogo više 245 Nm kod astrinog 1,4 ili 250 Nm kod 1,4 TSI ili 230 Nm kod PSA 1,2 e-THP, ali je neosporno više od 220Nm.
A čudno je i da vitara kao nov automobil za ove pare dolazi sa jednozonskom klimom. Ne kažem da su dve zone nužda, ali su uobičajene danas.
Ne bih pominjao "kit za reparaciju" ...
Tek, izuzetno lepo vozilo. I ne bih imao ništa protiv.
Vidim da je u HR veoma prodavana (druga po prodaji prošlog meseca).

otac Makarije
05.12.2015 22:11
3
2

Po mom mišljenju, u svetlu cene, velika mana ovog vozila je Wb od samo 250 cm. To se jako loše održava po pitanju komfora, jer ne znam ni jedan "mali SUV" sa tamo malim Wb-om. Naravno, može to da se "preživi" ako putnici nisu mnogo besni (imao sam prvu Vitaru sa Wb 220 cm).
Motor sa 1,4 litra zapremine i 220 Nm nije nikakvo čudo (u pozitivnom smislu). Naprotiv. Ne kažem da je nedovoljno, ali nije to za ovakve hvalospeve. Ne mislim da je od toga mnogo više 245 Nm kod astrinog 1,4 ili 250 Nm kod 1,4 TSI ili 230 Nm kod PSA 1,2 e-THP, ali je neosporno više od 220Nm.
A čudno je i da vitara kao nov automobil za ove pare dolazi sa jednozonskom klimom. Ne kažem da su dve zone nužda, ali su uobičajene danas.
Ne bih pominjao "kit za reparaciju" ...
Tek, izuzetno lepo vozilo. I ne bih imao ništa protiv.
Vidim da je u HR veoma prodavana (druga po prodaji prošlog meseca).

dule
06.12.2015 08:18
1
3

...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: