Dizelgejt nas uvodi u nepoznate vode:

Škoda priznaje 1.2 miliona lažiranih dizel vozila

Sasvim očekivana vest stiže i iz VAG podružnice iz Mlade Bolesave. Škoda je zvanično saopštila da je ukupno prodala oko 1.2 miliona modela Fabia, Octavia i Superb opremljenih turbo dizel motorima čija je BOSH upravljačka tehnologija simulira nisku emisiju izduvnih gasova.

Dizelgejt nakon danas prebrojanih 2,1 milion modal marke Audi stiže do brojke pd preko 5 miliona prodatih vozila u kojima je proizvođač svesno obmanjivao kupce.

Sve je više zabrinutih i to ne samo iz VW redova. Moderno društvo nema iskustva sa problemom ovih dimenzija i ostaje samo da se nagađa o mogućim posledicama na ceo automobilski pa čak i industrijski svet uopšteno. Sama činjenica da je u pitanju automobilski No.1 proizvođač koji ima preko stotinu fabrika širom sveta, dovodi nas do spoznaje da trenutna dešavanja nisu samo problem Volkswagena već da će ona prouzrokovati globalni poremećaj za sada nesagledivih dimenzija i posledica.

Najpoznatiji automobilski eksperti i analitičari za sada nemaju odgovor na pitanje koja je izlazna strategija iz ovog automobilskog cunamija. Moguće je više opcija, a jedna je sasvim sigurna, slepo poverenje kupaca u veličinu i kvalitet brenda odlazi u prošlost.

Kako smo i tvrdili nakon sajma u Frankfurtu, sada postaje sasvim očigledno: novi igrači dolaze, veliki su povučeni prepuštajući istočnjacima sada i previše manevarskog prostora ovom blamažom Volkswagena. Još strašnija je tišina iz Šturgarta, Minhena i Pariza koja zvuči veoma zlokobno! Ima li i tamo "leševa u podrumu" pitamo se?

U svakom slučaju, jedno je skoro izvesno, kineski kapital je čekao upravo ovu šansu. Neće biti preveliko iznenađenje ako iz svega u narednih nekoliko godina izađemo sa "kosookim" vlasnicima najvećih svetskih automobilskih brendova.

Miodrag Piroški




[28.9.2015 20:33]

RSS
Nemanjica
28.9.2015 20:38
9
26

Ups, nemoguce, dajte malo transparentnosti prema grupi!

analiticar u penziji
28.9.2015 20:51
19
2

Bravo za ovu analizu. Bojim se da je surovo realna. Ili mozda to tako biti mora?

zozon
28.9.2015 20:57
9
8

Ne bi cudilo pa kinezi vec poseduju ko zna koliko akcija mercedesa a sada ce i familija Porsche rasprodavati vw deonice. Stara Kvantova ostavila najveci deo bmw deonica naslednicima bez kontrolnog mehanizma itd itd

lobi
28.9.2015 21:26
11
1

cekamo seata i ostale da priznaju..

lazar bojanić
28.9.2015 21:53
10
2

sad kao BOSCH kriv ...ajte molim vas

Nemanjica
28.9.2015 22:13
7
9

e, zbog takvog stava, lazi, negiranja, obmana i treba da puknu, jer bolje i ne zasluzuju! Uvek ce njima postojati dezurni krivac!

Bobo
28.9.2015 22:22
14
5

Ko je pratio berzu poslednjih par meseci mogao je da pretpostavi da mozda ovom prilikom niste u pravu.Posle konjukture Kine poslednjih deceniju-dve, mislim da dolazi ponovo vreme ujka Sema.Prerano je jos za bilo kakve prognoze, ali kineski dzin, posustaje, planirano ili spontano, u svakom slucaju nije bas i neocekivano,a mislim da ce nekoliko godina biti u depresiji.Pogledajte autoindustriju, prvo krahrusije, zatim EU, zatim usporavanje rasta Kine i berzanski kolaps poslednjih nedelja.To je meni jednacina bez nepoznatih.Problem Evropske autoindustrije je sto je Nemacka zbrisala,najpre Britance devedesetih, zatim Italijane(FCA vise nije italijanska kompanija, to je internacionalna kompanija sa sedistem u Holandiji) i na kraju Francuze(PSA je delom prodat Kinezima delom francuskoj drzavi ali je pre toga prilicno posustao) i kao jedini autenticni Francuz koji se spasao gubitka svoje autenticnosti je Reno koji je preziveo zahvaljujuci maestralnom manevru sa Nissanom i zatim u doba sloma Daciom, a najvise zahvaljujuci tome sto u SAD i Kini nije bio konkurent VW koji je tada imao ekspanziju.Ispada da je formiranje EU i dominacija jedne zemlje u ekonomskoj ekspanziji bilo kobno za auto industrije ostalih, a danas imamo slom VW sto prakticno znaci slom EU autoindustrije.

Paprikar
28.9.2015 22:40
15
3

Cim nema drugih proizvodjaca da se oglasavaju o ovome, znaci da i drugi muljaju!

Cekam i ostale, pa da ovi sto misle (pa ove sto se sada slatko smeju pisuci ovde komentare) da su njihove omiljene marke "izbegle metak" zasute. :)

xyz
28.9.2015 22:48
8
5

@bobo

Rekao bih iz svaga da će ujka sem, kinezi i Toyota na kraju gospodariti globalnom auto industrijom. Evropa je puno špekulisala a malo ulagala i to sada plaća. čini se da je frankfurt sa svega nekoliko isforsiranih noviteta to najavio

ucha
28.9.2015 22:49
15
5

@bobo Ajde ne kukaj. Ne mozes povlaciti znak jednakosti izmedju eu autoindustrije i vw. On je tek njen deseti deo. Prevaranti na kraju uvek tako prodju. Decenijama su bili prodavci magle.

serpico
28.9.2015 23:10
2
3

Sve ce Kinez sj...t!I na kraju amere i gotovo Chong lee popushimi!

Milan 2
28.9.2015 23:33
9
0

Znaci jos koju godinu i dizelasima vjecnaja pamjat. U Svedskoj ocekuju da najdalje za 20 godina vise i nece biti dizelasa na njihovim ulicama.

Bobo
29.9.2015 00:34
6
1

@ucha
Ne kukam.

don
29.9.2015 07:10
10
4

Cekaj, a sto ne kazne Bosch zbog sudjelovanja u zlodjelu?

nn
29.9.2015 07:56
4
2

HAhahaha juce sam rekao da je sledeca Skoda. Znaci sada ce i Seat!

Bobo
29.9.2015 08:30
5
2

Sa pričom o varalicama ovim i onim, recikliranim kantama i sl., Dejane L ovih dana nam tako nedostaješ...

shone
29.9.2015 09:47
8
0

bobo Kina ne ide u depresiju ali da usporava ... Apsolutno je nemoguce da bilo koja zemlja ima konstantan rast privrede dok rast plata i novozaposlenih stagnira ili opada u celom svetu. Nova SEKA dolazi nam uskoro, sve zbog pohlepe bogatih ljudi jer im nikad nije dovoljno para ...

Bozo
29.9.2015 12:31
7
3

Mislite li da je kod audijevog 3.0 tdi problem, a kod bmw-ovog istog sa 313 ili 380 ks nema problema. Ili 1.6 tdi sa 105 ks ima problem, a renoov 1.6 dci sa 130 ili mercedesov 2.2 cdi sa 204 ks nema problema? Ovo je samo kraj dizel motora i nista vise.

Paprikar
29.9.2015 12:40
10
2

Cemu tolika mrznja, kao da imate nesto od toga?

P.S. Ko misli da ce zbog ovog VW grupacija propasti, je stvarno vickast.

boki
29.9.2015 12:58
4
2

U celu pricu se polako uvlaci BOSCH, koji je isporucilac elektronike za motor.
Videcemo gde ce sve to da odvede - mozda ce deo tereta troskova pasti na BOSCH, jer VW nece sve moci sam da iznese na svojim plecima.
Sto se tice Skode - sta ce ljudi, njih niko nije pitao, koriste ono sta im VW isporuci.

don
29.9.2015 19:35
6
3

Danas sam opet vozio vw, sa varalickim motorom, 4 god star, 100k km, sto bi reko Peki u ono jednom video o tojoti ajgo, plastikaner! Tvrda plastika unutra, al motor,mjenjac ko da su novi.Onda sam vozio kiju ceed 8 god staru, mjenjac steka, motor krestavac, dizel, al daleko bucniji od vw, podvozje kriminal zesci, bucan za podivljat, jako lose upija vibracije i buku.Motor ima 137k km.Slabo se vozi, dinamika mu je nepoznanca.Problem bio sa egr ventilom (zamijenjen), hrdja.
Poredivsi ova dva, ak se smije poredit, velika prednost vw, mada ne bih licno ni jedan, osim ak bih bio prisiljen.

LANCIA
29.9.2015 19:53
4
3

Smejali ste se Fiatu i ostalima,ali dosla maca na vratanca. Ovo je pocetak kraja...zbogom VW uopste mi nije bilo zadovoljstvo poznavajuci te.

Nemanjica
29.9.2015 21:23
2
3

bezlicno-anemicna-konzervativna grupa ide u zaborav, zelim joj sretan put i da nikada vise niko ne iskaze toliku dozu perfidnosti, obmane, lazi, negiranja... Kamo srece da je 1993. godina bila prelomna, ne bi doslo do "esencije" prevara u ovolikom obimu! Ipak je danasnja "medicina" napredna... Konacno je pravi citostatik pronadjen za "saniranja" metastaza! Sve cestitke! Bravo!
P.S.Samo lud covek misli da ce ovo proci bez trajnih posledica!

gogi
29.9.2015 22:03
3
2

Samo sam čekao, i dočekao dan surove istine. Odavno sam znao, kao bivši vlasnik vw golfa da je to brend koji prodaje laži, živi od stare slave, kvalitet nikad gori,vozila nikad skuplja za ono što nude, al slepci se i dalje kunu u njega, umesto da prvo poseduju još neki ozbiljan brend da imaju sa čime da uporede ovaj šatro kvalitetni vw. Nije samo lažiranje gasova u pitanju, to je samo sitnica za koju su se uhvatili, sve, ali baš sve je lošeg kvaliteta, bruka je da se jednom takvom brendu dešava da im se raspada obruč volana, prosto se kruni nakon 3 godine, sve plastike su ko iz Yuga, more ogrebotina od upotrebe su upisani u ručke na vratima, i što je najinteresantnije, na oglasima se mogu kupiti setovi nalepnica sa oznakama za reparaciju komandi za vw, prosto i dugmići se izližu. Mogu to i dokazati. Pa ni na stojadinu se nije ogulio prekidač za paljenje svetala ili ventilacije, kakva sramota. Kako god, vreme je bilo da padnu zbog svih obmana potrošača i javnosti.

gogi
29.9.2015 22:05
3
2

Samo sam čekao, i dočekao dan surove istine. Odavno sam znao, kao bivši vlasnik vw golfa da je to brend koji prodaje laži, živi od stare slave, kvalitet nikad gori,vozila nikad skuplja za ono što nude, al slepci se i dalje kunu u njega, umesto da prvo poseduju još neki ozbiljan brend da imaju sa čime da uporede ovaj šatro kvalitetni vw. Nije samo lažiranje gasova u pitanju, to je samo sitnica za koju su se uhvatili, sve, ali baš sve je lošeg kvaliteta, bruka je da se jednom takvom brendu dešava da im se raspada obruč volana, prosto se kruni nakon 3 godine, sve plastike su ko iz Yuga, more ogrebotina od upotrebe su upisani u ručke na vratima, i što je najinteresantnije, na oglasima se mogu kupiti setovi nalepnica sa oznakama za reparaciju komandi za vw, prosto i dugmići se izližu. Mogu to i dokazati. Pa ni na stojadinu se nije ogulio prekidač za paljenje svetala ili ventilacije, kakva sramota. Kako god, vreme je bilo da padnu zbog svih obmana potrošača i javnosti.

Tulipan
29.9.2015 23:16
5
2

Ne vozim VW odmah da se razumjemo i ne branim ih..Ali ja ne mogu da zamislim nekoga ko vozi vw i kao posle ovoga ce reći "uhh gledaj ovi su lagali u vezi nekih specifikacija, ne želim više da vozim to đubre" ..Haha pa SVI to rade, od proizvođača jogurta koji tvrde da spriječava srčani, preko proizvođača papuča koje pomažu pri mršavljenu, pa do proizvođača guma koji tvrde da njihova smjesa toliko i toliko štedi gorivo, do proizvođača maziva koji deklarišu procente za koje oni poboljšavaju rad motora..pa sve do SVIH autokompanija koje u reklama lažiraju pre svega potrošnju, performanse, pa i CO2..Znači SVI SVI SVI.. E sad to što je nekima (amerskoj industriji i politici) odgovralao u ovom momentu da se pozabave ovim i da javno to iznesu je druga priča.. Znam ja da XY jogurt ne pomaže radu srca, ali prelazim preko te reklame, jer to nažalost svi rade, i sad kao kad izađe neki doktorski tim i kaže javno da su lagali ja ću da se sablaznim i da kažem "fuj neću više".. To je visoka politika i služi za obaranje tržišta i akcija preko pompe..A kod nas za dežurne iskomleksirane pljuvače, a vala dobre su vam komlekse nabili Svabe gledajuci likovanje po komentarima..Ipak su oni izmislili automobil i još Drine proteći treba i pravih kvarova na drumu, a ne ovih afera, da bi se mišljenje o njima promijenilo..

Реалан
30.9.2015 09:01
4
1

@Tulipan

Потпуно се слажем са овим што си написао.
Једино не схватам шта су се ови пљувачи толико уротили прoтив VW-a, као што рекох раније - њима (пљувачима) ни из џепа ни у џеп (а веровали или не VW због овога неће ставити катанац, платиће казну, Амери ће ставити лову у џеп, сви срећни). Ја се искрено надам да ће ово имати дугорочнији ефекат: боље тестирање потрошње/загађења који ће званичне институције да уведу и да ће произвођачи да више средстава улажу у чистије технологије (ја навијам за водоник)

П.С. Волео бих да знам број година, образовање и општу информисаност ових пљувача, чисто да знамо са ким имамо посла

Skeptik
30.9.2015 10:41
3
1

A šta mislite da se, za promenu, čitav taj "skandal" jednostavno ignoriše? Ionako je merenje izduvnih gasova jedna notorna glupost savremene civilizacije, odnosno sredstvo za manipulaciju širokim masama i smišljanje novih harača.

Bobo
30.9.2015 14:33
4
1

@Tulipan, @Skeptik
Ma vazi.To mi lici na ono- sta ste svi zapeli oko tog holokausta, pa svi su u ratu ubice.
Vi bas ne kapirate? Naravno da svi lazu, ali postoje laboratorije koje na zahtev nekog potrosaca provere pa pronadju da je taj jogurt mleko u prahu sa E7548 koji izaziva rak side na tumoru.Onda plate odstetu.Ako u casu jogurta stave monstruma sa senzorom za otkrivanje laboranata-kontrolora koji ih odmah po otvaranju prozdre, onda drzava cijeg je laboranta monstrum pojeo, zabrani prodaju tog jogurta u cilju da zastiti svoje jadne laborante-kontrolore. VW je postavio snajperiste na kljucna mesta da ubiju svakog laboranta, samo zato da izbegne da potrosi pare na razvoj odnosno da stigne do stadijuma da moze da laze kao i svi. Nisu hteli da uvode common rail, pa kad su videli da je vrag odneo salu, deset godina iza vecine, nisu hteli da trose lovu vec su se setili sjajne ideje.Super.Zato ce sada kad plate njihova vozila koja ste vi ljubitelji vec kupili, kad ih podese, imati 26ks umesto 120ks koliko ste platili i razvijaće maksimalni obrtni momenat između 17300 i 17301 obrtaja u minuti.Oni nisu lagali kao i svi vec su pobili laborante i digli laboratorije u vazduh.To je poenta.Ja ne mogu da tvrdim ali cisto sumnjam da je jos neko to uradio.To sto je sad prilika da svi likuju nad tim, pa sami su se natrcili.

Bobo
30.9.2015 14:52
3
0

Da dodam.Kako to da amerskoj industriji i politici nije zapeo za oko Mercedes ili BMW, ili Toyota i Honda koji su im unistili autoindustriju, ili Hyundai-Kia koji im sada unistavaju autoindustriju, ili Reno-Nissan koji je takodje jedan od pionira common-raila,ne mnogo manji od VW, jako dobro posluje u USA, a dobar je i sa silnim njihovim nbeprijateljima kao sto su Iran i Rusija.Na primer.Okomise se na nekoga ko kod njih poslednjih godina i nije imao nekakvu prodju (mozda zato sto se prethodnih godina pridrzavao propisa pa nije bio konkurentan, razmisljam), koji je upravo tu kod njih, koji su vlasnici jedinog velikog trzista gde je ovaj na staklenim nogama.Nece samo Amerima platiti stetu, priznali su i za gomile modela u EU, tako da ce svima gde su prodavali automobile morati platiti stetu, prepodesiti vozila koja ce sada morati ispunjavati norme citaj imace slabije performanse, a bogami ce dobro platiti i svojoj maticnoj drzavi, ako dobro mislim bice tu i robije.Nema u ovom mom tekstu ni grama mrznje prema bilo kome.

Tulipan
30.9.2015 18:46
1
2

@ Bobo

I te kako su im i ostali proizvođači zapali za oko..Akcije VWa su najviše pale, ali akcije i ostalih evropskih proizvođača su takođe enormno opale..tako da stari dobri Amrei vrlo dobro znaju šta rade..Nemoj se puno paliti..

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: