Tehnika:

Renault predstavio dvocilindrični dizel

Motori su sve manji ali i sve snažniji po litri radne zapremine, iako mali dizeli nisu ni blizu popularni koliko oni većih zapremina. Ipak, zahvaljujući hibridnoj tehnologiji njihova budućnost osim u najmanjim modelima je pre svega u kombinaciji sa električnim agregatima.

Novi Renaultov dvocilindraš je nastao na osnovi poznatog 1,5 DCi koji je "skraćen" za dva cilindra na zapreminu od 730 kubika koji ostvaruje od 47 do 68 KS uz 112 do 145 Nm obrtnog momenta pri 1.500 obrtaja.

Suštinski istorija se ponavlja! Nije ovo daleko od Fiće!







[12.12.2014 21:00]

RSS
SUBITO
12.12.2014 23:17
5
2

Ovo je jako daleko od Fiće jer je naše narodno vozilo imalo 25 KS što je upola manje.

Japanautofan
13.12.2014 09:24
7
0

Samo cekam da izadje jednocilindricni sa bi-turbo punjacima......

loeb-np
13.12.2014 11:27
4
2

samo ako ce manje da trose neka prave ovakve motore, u suprotnom...

Boki
13.12.2014 16:37
7
2

Dobar motor za Twingo, za drugo nije. Mnogo je bitna masa automobila koga treba pokretati, ne samo snaga motora. Samo me zanima da li imati zvuk kao motokultivator sa Lombardinijevim motorom....

Paprikar
13.12.2014 18:23
12
3

Totalno je smisao novih motora promasena!
Idemo na kompleksnost, koja dovodi do toga da vozaci postaju samo vozaci i nista drugo (mislim da nemaju pojma sta se dogadja tamo ispod onog poklopca zvanog hauba, mada ako cemo realno najveci broj njih i ne zna kako rade motori) i da pored evidentne ustede u gorivu i boljih pokazatelja - snage i obrtnog momenta - nemamo nista drugo pozitivno.
Negativno o cemu laici gledajuci i balaveci na brojkama koje razvijaju neki motori zaboravaljaju da ta kompleksnost dovodi do povecanja mogucnosti otkaza svakog pojedinacnog i kompleksnog sklopa (turbina, plivajuci zamajac, elektronika, DPF filteri), a ujedno i skupo redovno i neredovno odrzavanje, kao i zamenu delova kod tamo nekog kupca tog kao polovnog vozila.
Vrlo cesto se covek treba i zapitati da li kupiti nov auto kada pogleda koliko potrosi na odrzavanje i koliko izgubi u pretprodaji (jos jedna stvar o kojoj mali broj razmislja a mnogi se predstavljaju kao strucnjaci).

serpico
13.12.2014 20:04
5
2

jedino vredi za po gradu ako ce trosit u prosjeku 1,5 L a najvise 3 recimo,inace ne vidim svrhu ovakvog mini dizela kojem odrzavanje kosta isto ko i 4 cilindarskoj inacici,inace sve mi to lici na neki prestiz medju proizvodjacima i ko ce prije predstavit kao neku novinu a na kraju sve to placamo mi!!!

Мићо
13.12.2014 22:01
3
2

Свака похвала за рено...храбар потез ..мислим да је будућност у малим моторима!

Bozo
14.12.2014 08:12
7
0

Nemam ja nista protiv motora, bilo da je 500 ili 7500 ccm. Svaki ima svoju car i namjenu, pa neka svako bira po svojim mogucnostima i sklonostima. Jedino mi se cini da ce proizvodjaci ubrzo poceti da ugradjuju stereo uredjaje koji ce imitirati zvuk motora.

Chedomir
14.12.2014 15:30
6
2

ovakva arhitektura motora je odavno poznata - motokultivatori i slicno

karadjole
15.12.2014 07:20
2
0

sve to je sada trend a trendovi su kao moda,a najbolje ili gore sto se nakon nekih10godina pokaze recimo da je to bio promasaj i sta onda a ko ce to platit krajnji kupac i vlasnik automobila!

Bobo
15.12.2014 07:48
2
3

Na drugom sajtu sam procitao da BMW za deceniju dve prestaje sa proizvodnjom sus motora, barem benzinaca i dizela.Ko zna, zvuci ipak neverovatno, ali svet se izgleda blizi kraju sus motora.

MIVEC
15.12.2014 21:58
2
1

ja to ne bih vozao da ne znam koliko malo troši.. Pa tačno motokultivator. xD plus što koliko znam inače dizeli nisu nešto za gradsku vožnju, a ovaj i nije ni za šta drugo. Mislim, kome je bitno da li će trošiti 1,5l ili 3 neka ga kupi slobodno, ali opet dugoročno je pitanje koliko će uštedeti.

Opet ako je ovaj motorčić namenjen nekom hibridu to je druga priča ali i to vrlo upitno.. Već sad ima nekih tzv. plug-in hibrida koji ne deluju loše, ali i to može prostije ili komplikovanije da se izvede.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: