WRC:

Rally Sweden 2017 – Fantastični Latvala I Toyota

Nekadašnji četvorostruki prvak sveta, Finac TOMI MAKINEN, šef reli tima „TOJOTE“, u finišu ŠVEDSKOG RELIJA je rekao svom pulenu LATVALI ..

„Ne razmišljaj o automobilu i podešavanju. Samo se fokusiraj na vožnju“

Plavokosi majstor brzine, skoro 32. godišnji JARI MATI LATVALA je baš to i uradio. Koncentrisao se isključivo na vožnju, na poslednjem i odlučujućem ispitu POWER STAGE, zabeležio pobedu na tom ispitu koji donosi dodatnih PET bodova, ostvario prvu pobedu sa novim timom i preuzeo PRVO MESTO u generalnom plasmanu šampionata 2017.

LATVALA ima vrlo uspešnu karijeru o kojoj mnogi znaju puno a ono što raduje je da će se taj fantastični majstor relija uskoro, kako mnogi govore, naći i na bračnim ispitima. LATVALA je već duže vreme u romantičnoj i ozbiljnoj vezi sa poznatom finskom lepoticom i televizijskom zvezdom, pet godina mladjom, MAISOM TORPPA.

ŠVEDSKI RELI 2017. doneo je baš pregršt zanimljivih detalja, uzbudjenja ali i potpuno neočekivanog. Kao neka snežna oluja iz švedskih šuma stigla je vest o nerazumljivom kiksu Belgijanca TIJERI NOJVILA, koji je na ceremonijalnom i blic kratkom ispitu u Karlstadu, udario u gume a potom i zaštitnu ogradu da bi potom ostao bez upravljača – I BEZ KOLOSALNE PRILIKE DA PRVI PUT U KARIJERI POBEDI NA TAKO VAŽNOM ZIMSKOM RELIJU !

NOJVIL je posle toga rekao da nije forsirao, ali, mora se reći da je mnoge uverio u svoju nedovoljnu zrelost, bez obzira na najbolju vožnju do tada. Zaista šteta a skoro istu grešku je načinio kada je u MONTE KARLU imao pred sobom takodje istorijski rezultat.

ŠAMPIONAT SVETA 2017. je tek počeo i za NOJVILA ima vremena za ispravke. Uočljivo je posle dva relija da je konkurencija izuzetna i retko vidjena poslednjih godina.

ŠVEDSKI RELI je reklo bi se bio odlično organizovan. Ogroman broj gledalaca us stazu, puno snega, nekoliko ceremonijalnih delova i dva puta pravi reli doživljaj – čuvena skakaonica KOLINA MEK REA, gde se ovoga puta letelo kroz vazduh sa dugačkim doskokom na 44 metra !! Naravno, ono što je najvažnije – nije bilo povredjenih bez obzira na više izletanja, prevrtanja i havarije. Posebno se uvažava mudra odluke FIA, kada je reč o bezbednosti, a tu vodeću reč ima legendarna Francuskinja MIŠEL MUTON. Komisija za bezbednost je preporučila organizatorima da otkažu OPASNI brzinac KNON, gde su zabeležene prosečne brzine blizu 140 na sat i maksimalne preko 200 kilometara na sat !!! Svi vozači su naglasili da sa najnovijim pneumaticima i spajkovima automobili imaju bolje PRIANJANJE u zimskim uslovima, nego u drugim prilikama.

O mnogim detaljima se govorilo a skoro niko nije zabeležio da su na ovom ŠVEDSKOM RELIJU učestvovali OTAC i SIN. Poznati Norvežanin, 44. godišnji HENING SOLBERG ( stariji brat uspešnijeg reli šampiona sveta PETERA SOLBERGA, i reli kros šampiona sveta ) i njegov 20.godišnji sin OSKAR SOLBERG. TATA je imao jedan kiks ali bez povrede, prevrnuo su. Ali he zato, golobradi OSKAR je završio reli – I TO ISPRED SVOG OCA.

U publici iz mnogih zemalja, skoro je sigurno, našao se i trostruki reli šampion SRBIJE i nosilac ZLATNE KACIGE, poznati veteran VLADICA RABRENOVIĆ, koji će 14. februara proslaviti svoj 54. rodjendan. VLADICA RABRENOVIĆ već godinama živi i radi u STOKHOLMU, a relije je vozio po Švedskoj, Srbiji i mnogim zemljama Evrope.

ŠVEDSKI RELI ima ima svoj HISTORIK deo, veoma zanimljiv i posećen od strane vozača. Preko 40 posada je startovalo na 6 brzinskih ispita. Pobedio je čuveni Švedjanin MATS JONSON ( 1992. i 93. pobednik ŠVEDSKOG RELIJA, ispred KOLINA MEK REA, odnosno JUHE KANKUNENA ). Vozio je „mazdu 323 4WD3″ i bez obzira na svojih 59 godina, bio je više nego ubedljiv. Iza JONSONA se plasirao nama dobro poznati Švedjanin PATRIK SANDEL, sa „ford eskortom MK II“. Da podestimo, PATRIK SANDEL je 2007. godine bio učesnik 13. INTERSPEED RELIJA, u Jagodini. Zauzeo je drugo mesto iza našeg odličnog prvaka VLADANA PETROVIĆA, a ispred svog prijatelja MILOŠA KOMLJENOVIĆA.

Generalni plasman 65. RELIJA ŠVEDSKA 2017 :

1.JARI MATI LATVALA–„Tojota jaris“
2.OT TANAK „ford fiesta“+ 29.9 sek.
3. SEBASTIEN OŽIE – „ford fiesta + 59.5
4. DANI SORDO – „hjundai i20 Coupe“ + 2.11.5 min.
5. KREG BRIN – „sitroen C3″ + 2.51.2
6. ELFIN EVANS – „ford fiesta“+ 5.26.6
7. HAJDEN PEDON – „hjundai i20 Copupe“…+ 5.31.2
8. STEFAN LEFEVR – „sitroen DS3+ 7.14.7
9. PONTUS TIDEMAND – „škoda fabija R5+ 9.11.1
10. SUNINEN – „ford fiesta R5"+ 10.02.9

Djordje Djenić
[12.2.2017 19:26]

RSS
arkadije
13.2.2017 11:22
1
1

secam se Oriola i tojote korole, kakva konkurencija,pribliĹľni automobili. Sainc,McRae,Makinen,Kankunen. Drago mi je da reli ponovo postaje zanimljiv.moto gp je vrh,samo f1 je dno

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: