APEL VOZAČIMA:

Pet stradalih motociklista u jednom danu!!!

Prvi topao vikend nije probudio samo prirodu već i motocikliste. Da li smo dovoljno spremni i opremljeni započeli moto sezonu? Očigledno nismo!

Kako piše Blic, za samo nekoliko sati tokom vikenda na našim putevima poginulo je pet motociklista u tri saobraćajne koje su se dogodile u Beogradu i Aleksandrovcu, dok je još dvoje učesnika udesa povređeno.

Ovako crna serija motociklista ne pamti se na putevima u Srbiji...

Greške motociklista

Brza vožnja, loše kacige i loša uočljivost vozača dvotočkaša najčešće su greške koje vozači motora prave, i koje neretko dovode do tragedija u saobraćaju, kaže za "Blic" Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju.

"Koriste svakakve kacige, čak i radniče šlemove, što je vrlo opasno. Kaciga mora da ima sertifikat i da bude propisno vezana, što mnogi ne rade. Zatim, vozači motora moraju da budu što uočljiviji. Drečave žute, narandžaste i zelene boje, da budu kao kanarinci, kako bi ih drugi u saobraćaju lakše primetili, jer se često dešava da ih ne vide" - objašnjava za "Blic" Okanović.

Jedna od najčešćih grešaka koje prave je neprilagođena brzina, ne samo što lako gube kontrolu nad motorima, već i drugi vozači ne očekuju da neko sa 100 na sat prođe putem gde je ograničenje daleko manje.

"Ako prolazite nekim putem gde je ograničenje 50 na sat, svakog dana, godinama, ne očekujete da će neko sa 100-120 da "izletei". Možda nećete ni videti motociklistu pri toj brzini" - kaže Okanović.

Greške drugih vozača

"Drugi učesnici u saobraćaju vode nedovoljno računa o dvotočkašima. Mnogi recimo ne daju žmigavce, bilo što razgovaraju telefonom, ili prosto mrzi. Naročito su zato opasne raskrsnice, mesta gde se skreće, pravi polukružno okretanje... Zatim, mnogi ne gledaju u retrovizore, ne proveravaju mrtve uglove. Prilikom svakog prestrojavanja ili promene kretanja, treba obratiti pažnju da li vam je motor u blizini, da se provere sva ogledala, pogleda preko ramena, provere mrtvi uglovi" - ističe Okanović.

Međutim, u pojedinim slučajevima tragedije mogu da izazovu i sami putevi, rupe na kolovozima, nabacana zemlja, rizla...

"Rupe koje će automobil preći i na kojima će možda iskriviti felnu, za motocikliste mogu biti pogubne. A to je zaduženje za putare, da ne dozvole da putevi budu puni rupa, ili neočišćeni" - zaključuje Okanović.

Najviše mrtvih u jednom danu od 2009. godine

Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić naglašava da se od 2009. godine ne pamti ovako crn vikend za vozače dvotočkaša.

"Od početka godine poginulo je već osmoro motociklista. Nažalost, i dalje nam je edukacija izuzetno loša pošto imamo instruktore koji su šezdesetih godina seli na “Java” ili “MZ” motor i od tada se uopšte ne usavršavaju. A vremena i motocikli su se promenili. Takođe, kod nas mladi već sa 22 godine mogu da sednu na motocikl koji juri 400 na sat. Moramo da se menjamo u potpunosti sistem obuke i osnujemo moto škole" - naglašava Jevtić.

Kako kaže, samo u poslednjih deset godina u Srbiji je teže ili lakše povređeno oko 25.000 motociklista, a poginulo više od 1.000.

To znači da nam je obogaljen čitav jedan grad. Ako se ima u vidu da jedan povređeni vozač košta između 350.000 i 700.000 evra mi gubimo milijarde evra na nesrećama s motociklistima. Krajnje je vreme da se ozbiljno bavimo ovom temom - upozorava Jevtić i dodaje da do udesa najčešće dolazi zbog konflikta sa vozačima automobila i neuočljivosti motociklista.

Uskoro rigorozne kontrole

Kako “Blic” saznaje, Uprava saobraćajne policije, Agencija za bezbednost saobraćaja i Asocijacija za bezbednost motociklista uskoro će po prvi put formirati zajedničko radno telo kako bi se smanjio broj saobraćajnih nesreća vozača dvotočkaša.

Saobraćajna policija u narednom periodu obavljaće pojačanu kontrolu saobraćaja, posebno vezano za prekršaje koje čine vozači motocikala, izjavio je danas načelnik Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Nebojša Arsov, koji je apelovao na vozače, posebno motocikliste, da poštuju saobraćajne propise.

Podsetivši na nekoliko saobraćajnih nezgoda proteklih dana, u kojima su stradali motociklisti, Arsov je upozorio da trećina vozača motocikala nema odgovarajuće dozvole i da nije mali broj onih koji voze pod dejstvom alkohola.

- Pripadnici Uprave saobraćajne policije pojačaće aktivnosti ka svim učesnicima u saobraćaju, a naročito prema vozačima motocikala, pre svega u otkrivanju prekršaja prekoračenja brzine, vožnje pod uticajem alkohola, neposedovanja odgovarajuće kategorije vozačke dozvole - najavio je Arsov.

On je dodao da će pojačano biti kontrolisani i oni koji ugrožavaju bezbednost vozača motocikala i mopeda, vršenjem prekršaja poput nepropuštanja vozila, nedavanja pokazivača pravca prilikom skretanja.

Arsov je ukazao na to da će saobraćajna policija koristiti i motocikle, više nego što je do sada bilo uobičajeno, među kojima i „presretače“.

Načelnik saobraćajne policije apelovao je na vozače da poštuju saobraćajne propise kako bi sačuvali svoje živote, ali i živote drugih učesnika u saobraćaju.

Izvor: Blic.rs
Foto: Blic.rs
[11.4.2017 10:59]

RSS
BB
11.4.2017 14:12
2
1

Što bi rekao Rambo Amadeus:
Nekritička upotreba tehnologije..

A ta se rečenica može primjeniti u saobraćaju, politici, muzici, ma berzi, itd..

lionac
11.4.2017 16:24
7
3

vise su vozaci na 4 tocka ugeozeni od ovih samoubica na 2 tocka.samo Čekas kad ce da se neki da se pojavi u gepeku.

Tulipan
11.4.2017 19:57
2
8

@lionac
Ti si samo jedna jadna i sitna duša, sa još jadnijim komentarom na ovakvoj vijesti..

Munze Ljux
11.4.2017 20:06
6
0

@BB
Rambo je sjajno definisao pojam turbo folk, rekavsi da je to spoj tehnologije i primitivaca.
Policija nece prstom mrdnuti jer njih nije briga za ono sto se desava u saobracaju. Oni su postali profitna organizacija gde vecina gleda da zavrsi neku kombinaciju za sebe licno, a kad vide krsenje zakona, okrenu glavu i lakonski prokomentarisu, hteli ste demokratiju.

lionac
11.4.2017 20:58
3
4

@tulipan
hehe,a ti si verovatno jedna velikodusna dusa koja se dize na zadnji tocak.

lala
11.4.2017 22:03
4
1

40.000km godisnje predjem. 90% voznje su mi beogradske ulice. u poslednjih 5 godina sam video dva puta da su vozaci automobila ugrozili motocikliste . ali zato deset puta dnevno vidim da dvotockasi ugrozavaju cetvorotockase. ljubi cika!

Tulipan
12.4.2017 09:11
5
0

Ne dižem na točak, ne palim gumu, ne držim u blokadi..Ne zato što sam neka dobrica, nego zato što volim svoj motor..Nije sporno da motociklisti vrlo često voze bahato i preko ograničinjena..a šta ćemo kad automobili skreću bez migavaca, kad vozač kuca poruku, kad ničim izazvano pravi polukružno..I opet je osnovna činjenica u jednom..I kad automobil pogriješi i kad motociklista pogiješi, u oba slučaja glavom plaća motociklista..

R1
12.4.2017 09:43
2
1

Pa naravno da ginu kada je u poslednjih 10-tak godina svaka susa sela na 2 tocka a ulicu ne umeju da predju nego kao i sve u ovoj zemlji to je postala moda pa ajde da se sedne na motocikl jer je to trend.

Rikošet
12.4.2017 10:37
5
0

Svako proljeće ista priča. Mada mnogi misle da je rješenje u teškoj represiji i hapšenju svih motociklista, nije! Kao prvo kazna za onog ko upravlja motociklom (i automobilom naravno) bez dozvole ili na bilo koji način koji nije u skladu sa zakonom osim represivne mora biti i edukativna. Osim momentalnog oduzimanja vozila, motocikla ili čega već, uveo bih i obavezan društveno koristan rad, koji bi se svodio na pomaganje teško stradalima u saobraćajnim nesrećama. Poenta je da se probudi svijest kod ljudi, o posljedicama opasne vožnje... Sličnu praksu bi možda trebalo uvrstiti i u redovnu obuku u autoškolama. Za 5, 10 eura bih povećao cijenu obuke i za taj novac u nju uvrstio jedan čas, u kojem će neko ko je stradao u saobraćajnoj nesreći početnicima da ispriča svoju priču... Ako je to skupo i neizvodivo snimio bih video sa njihovim ispovjestima i puštao ga u okviru tih 45 minuta. Video bi naravno bio krvav, što krvaviji, jer je stvarnost na našim cestama takva krava, mučna, teška, tragična... Ne treba se zavaravati ljudi ginu i u svijetu, ali ovo što se dešava kod nas svakog proljeća je jednostavno strašno...

lionac
12.4.2017 16:58
3
1

@tulipan
eto vidis kako bez vredjanja moze da se odgovori,a imamo isto misljenje.
problem je sto 90 posto nesreca u zadnjih par dana, koliko sam ja procitao,izazvano prevelikom brzinom motorista koji na kraju nalete na auto.niko ne ocekuje da neko pored njega projuri sa 100,200 km u gradu i td.

Tulipan
12.4.2017 20:26
6
0

@lionac
Vozim motocikl i kada na jednoj ovakvoj vijesti pročitam samoubica, što je tražio to je i dobio i sl u štampi ne bude mi svejedno..Samo što po novinama to ne komentarišem, jer je bespredmetno objašnjavati nešto širokom pučanstvu koji o motociklistima uče preko američkih filmova..Ovde ipak smatram da prate ovaj portal kolko tolko saobraćajno osvešćeni ljudi ali i ljudi koji znaju šta znači ljubav prema mašini..Koliko god neko kriv bio nije to tolika greška da je zaslužio da plati glavom..Pravnik sam i vjeruj mi za ove udese je kriv vozač automobila, ALI njegova krivica će biti mnogo umanjena zbog doprinosa motocikliste ako je vozio brzo... Volio bih da svi koji pročitaju ovaj post u budućem periodu odvoje bar još sekundu da pogledaju na raskrsnici, češće u retrovizor, da očekuju da može motocikl iz nepregledne krivine da izađe..a braća motociklisti eto da uvijek pretpostave da je iza ugla ono najgore i da tako voze...Svako dobro.. LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE !!!!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: