24 časa Le Mana 2016.:

Peh Toyote i pobeda Porschea na 24 časa Le Mana 2016.

Porsche je pobedio na 24 časa Le Mana 2016., ili bolje reći – Toyota je izgubila Twituj ovo!. Naime, vodeći #5 TS050 Hybrid je stao na pravcu kod bokseva dva minuta pre kraja.

U jednoj od najuzbudljivijih borbi u bliskoj prošlosti Le Mana, Toyota je vodila ispred Porschea i imala titulu u džepu, da bi automobil Kazukija Nakadžime jednostavno izgubio snagu u pretposlednjem krugu.

Nakadžima, Entoni Dejvidson i Sebastijen Buemi su vodili četiri poslednje sata trke, ostvarivši lagodnu prednost u odnosu na #2 Porsche i #6 Toyotu.

Jani (Porsche) je poveo u ranoj fazi trke, koja je startovala pod bezbednosnim automobilom zbog obilne kiše, da bi Majk Konvej doveo Toyotu #6 na čelo, održavavši prednost tokom noćne vožnje.

Ipak, sa dolaskom zore, Toyota #5 je zapretila #2 Porscheu i sestrinskoj Toyoti, i taj sjajan „tromeč“ je praktično trajao do kraja.

Dejvidson je napravio značajno obilaženje Porschea #2, četiri sata i četiri minuta do kraja trke ostvarivši prednost koja se činila sasvim dovoljna da Toyota Gazoo Racing ostvari svoju prvu pobedu u istoriji. To bi takođe bila prva Le Man pobeda za FIA WEC šampione Dejvidsona i Buemija, kao i Nakadžimu, koji bi bio tek treći Japanac koji bi se okitio ovom prestižnom pobedom.

Jani, Roman Dima i Mark Lib nisu mogli da prate Toyotin stintove od četrnaest krugova, i već su videli sebe na drugom mestu. Međutim, Nakadžimin automobil je izgubio snagu i stao dva kruga pre kraja, uručivši pobedu Janijevom Porscheu.

Na taj način su dve Toyote zauzele drugo i treće mesto, s obzirom da je Kamui Kobajaši završio četiri kruga iza pobednika, takođe zahvaljujući sopstvenim greškama, a posebno okretanjem i izletanjem sa staze, kada je ozbiljno zapretio Porscheu u borbi za drugo mesto, tri sata pre kraja trke.

Porsche i Toyote su osvojili podijum, što znači da se Audi nije našao među prva tri još od 1999. godine. Marka „četiri prstena“ je imala očajan nastup. Automobil #7 je imao otkazivanje turba, što je za posledicu imalo višestruke odlaske u boks. Audi #8 takođe nije mogao da prati Toyote i Porsche, završivši daleko iza, na četvrtom mestu.

Što se Porschea #1 tiče, on je izbačen iz konkurencije u devetom satu zbog problema sa pregrevanjem. Ukupno je završio na petnaestom mestu, šesti u klasi.

LMP2
U LMP2 kategoriji, #36 Signatech Alpine A460 Nissan, kojeg su vozili Nikolas Lapjer, Stefan Rikelmi i Gustavo Menezes, osvojio je prvo mesto. To je Lapjerova druga LMP2 pobeda na Le Manu, pobedivši #26 G-Drive Oreca 05 Nissan Rene Rasta, Vila Stivensa i Roman Rusinova za gotovo čitav krug.

GTE Pro
U ovoj klasi, Ford je ponovio uspeh iz prošlosti, jer je #68 Chip Ganassi Team USA sa Dirkom Milerom, Džoijem Hendom i Sebastijenom Burdeom odneo pobedu, ispred sestrinskog #69 Rajana Briskoua, Ričarda Vestbruka i Skota Diksona na trećem mestu.

Dva Ford GT-a je razdvojio #82 Ferrari Risi Competizionea sa Đankarlom Fizikelom, Tonijem Vilanderom i Mateom Malućelijem, koji je vodio dobar deo pre podneva.



[19.6.2016 15:49]

RSS
Bozo
19.6.2016 15:59
10
0

Nikad nije kasno. Nakon ravno 50 godina i prve pobjede za GT40 , Ford je opet uspjeo da pobijedi Farrari i drustvo. I, da, kakva steta za Tojotu.

Dr. Benz
19.6.2016 16:09
12
0

Ovo je dokaz da sreca prati hrabre.
Sve cestitke Porsche-u,sve cestitke Toyoti.

Nemanjica
19.6.2016 16:31
0
23

Bravo za Porsche,ali sledece godine dolazi Alfa Romeo Giulia u LMP1 da pokaze ko je glavni.

serpico
19.6.2016 18:05
10
0

Daj nemanjice naj srati kak kak vele zagorci!

Nemanjica
20.6.2016 09:12
1
10

serpico, pravi si apac, trebalo bi da znas da to moj komentar nije, kao i nacin pisanja...Zaleces se, a ne razmislis prvo, pravi si "wagenovac"! Malo obrati paznju na retoriku, nisi na pijaci... ;-)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: