Stop za dizele starije od 1997. godišta:

Francuzi kategorisali vozila

Danas je za sva vozila u Francuskoj na snagu stupila nova ekološka regulativa koja kategorizuje sva vozila u pet klasa. Praktično svi automobili od danas moraju posedovati posebnu nalepnicu koja označava njihovu ekološku klasu i energetsku efikasnost.

Na ovaj način, sistem ekološke zaštite velikih gradova poznat kao"par-nepar" odlazi u penziju. U slučaju velikih zagađenja vazduha, nadležne vlasti putem sistema javnog informisanja određuju za koje se kategorije vozila uvodi privremena zabrana vožnje.

I bez obzira na stepen zagađenja sada je već sasvim izvesno da recimo vozila na dizel pogon pete kategorije (proizvedena u periodu od 1997. do 2000. godine), uopšte više neće moći u centralnu zonu francuske prestonice.

Oko šest odsto od 32 miliona registrovanih vozila u Francuskoj spada u tu spornu kategoriju.

Vozila registrovana pre 1997. godine, kamioni i autobusi proizvedeni pre 2001. godine ne spadaju ni u jednu kategoriju, što znači da se uopšte ne mogu pojaviti na ulicama Pariza od ponedeljka do petka između 8.00 časova ujutro i 20.00 uveče.

Gradonačelnik Pariz An Idalgo istakla je da su regulative neophodne kako bi se ohrabrili vozači da promene svoje navike kako bi se smanjio intenzitet saobraćaja.

Nepoštovanje ove odluke podrazumeva novčanu kaznu, automatsko isključenje iz saobraćaja i odnošenje vozila izvan zabranjene zone o trošku vlasnika.

[24.1.2017 21:10]

RSS
Peki
24.1.2017 21:48
10
0

Htedoh ovih dana da napisem koju rec na ovu temu, no redakcija je bila brza... Zato samo par dopuna, dizelima proizvedenim izmedu 1997 i 2000 godine nije zabranjen ulazak samo u centralno zonu Pariza, vec u ceo Pariz i okolnih 69 opsina, koje cine "malu krunu" oko prestonice. Ovo se odnosi i na sva ostala vozila proizvedena pre 1997 god. Problem! Ova zabrana stupila je na snagu danas, nakon sto je u svim medijima najavljeno kako je nivo zagadenosti vazduha dostigao kritican nivo. Da, samo tako je bilo i za vikend, tj u subotu i nedelju, kada je cirkulacija deset puta slabija nego li radnim danom! Naravoucenije, zbog odsustva vetra, odnosno odredenih klimatskih okolnosti, vazduh je zagaden, ali to nema mnogo zajednickih tacaka sa automobilima... Naravno da treba eliminisati dizel "kante" stare par decenija, gde pre svega mislim na kamione i autobuse, ali logika kojom se povode pojedini drzavni funkcioneri, ne pije vodu... Lako je gradonacelnici Pariza da donosi takve odluke, zivi u centru grada, ustupljen joj je sluzbeni elektricni automobil, i na dohvat ruke (bolje receno noge) su joj metro, tramvaj i gradski autobusi. A sta cemo sa jos desetak miliona gradana iz predgrada (Pariz sa okolinom ima oko 13 miliona stanovnika, a sam Pariz nekih 2,5 miliona), koji nemaju ni blizu toliko dobro organizovan transport, te su prinudeni da uzmu privatni automobil, kako bi otisli na posao i odvezli decu do zabavista ili skole? Stajkovi javnog prevoza su u Francuskoj svakodnevni, Parizani, ako bas moraju, mogu da uzjasu bicikli ili peske (sam Pariz je veoma koncentrisan i jedva da ima 10 km u precniku), dok su predgrada i do 60-70 km izvan. Automobilisti su, bez obzira na zemlju, bili i ostali krave muzare u svakom pogledu. Sve je to previse komplikovano a daje mrsave rezultate. Ja sam recimo danas vratio testirani Subaru Levorg, u predstavnistvo 30 km izvan Pariza, koji sam imao pravo da vozim. No moj privatni Megan 1.5 dCi iz 2015 (cetvrta kategorija od pet postojecih), ostao je na njihovom parkingu citavu sedmicu, i nisam imao pravo da se posluzim njime kako bi se vrati kuci!??? Naravno da sam ga uzeo, rizikujuci kaznu, odnosno imobilizaciju vozila.

Milan
24.1.2017 23:33
5
2

@Peki
Nije Pariz jedini slucaj gde se za zagadjenje okrivljuju automobili a uopste nisu jedini ni najvazniji faktor. U Sarajevu isto uvode kojekkve zabrane za automobile zimi a zagadjenje dolazi iz 100.000 dimnjaka. Grad je u dolini i cirkulacije vazduha nema.
Bas me zanima sta ce izmisliti kada nas sve porezima nateraju na automobile na struju a problem zagadjenja se uopste ne resi.
Da nije neki politicar i tamo predlagao da se menja mesto stanovanja spram lokacije radnog mesta (citaj: budi podstanar)?

Enzo
25.1.2017 10:53
5
1

Ovo me podseca na pomracenje Sunca 1999. kada su nas mesecima branili od vestica sa zvanicnog kanala. Kod mene su smislili nesto sjajno, na autoputu sa 6 traka koji je prazan nocu, zbog ogromnog zagadjenja -20kmh. Zamislite fantasticnu razliku u potrosnji auta pri 90 i 70 - to im je resenje...

Elem, sta znace te cestice uopste? U BGu, 29 Novembra, koncentracija je tih famoznih PM10 je 50. Na Kalemegdanu je oko 30. Ljubljana, Lozana, Salcburg 20-25.
I geniji ovde hoce da imaju vazduh cistiji nego Alpi? Pri cemu ga vec imaju na nekim mernim stanicama.

Ali politika je cudo. Ne mozemo da zastitimo narod od migranata i terorista ali cemo se boriti protiv svakog Twingo I. Ne dozvolite da vas prevari svojim nevinim farovima.

aca
26.1.2017 10:10
1
0

Ja jos uvek nisam uzeo vinjetu, ali kaxu da do proleca nece kaznjavati...Mnogi su narucili, ali takodje mnogima nije stiglo ni posle mesec dana...( postari donose kuci) Peki, ako moze odgovor posto si verov.bolje informisan: laguna benzin, 2000 god. spada u koju grupu, koja boja? koristim je kao radni auto, dobro me sluzi, zao mi je na otpad da saljem, al ako je siva- zadnja, nece mi bas koristiti mnogo...I da, muka mi je od Parizana! imaju metro, bus, mogu peske...a oni gospoda sami u auto na posao. Lencuge! A ja moram 7-8 km do skole svako jutro sa decom, barikade postave na ulazu ko teroriste da vrebaju! Istina ivek sam postovao par- nepar, ali ova dva, tri dana sa vinjetama nisam. Hladno, mala deca, daleko....komplikovano!!!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: