Budućnlst kuca na vrata:

Nova generacija baterija - PET MINUTA PUNJENJA ZA 450 KILOMETARA

Na ovogodišnjem CUBE Tech sajmu u Berlinu, izraelska firma StoreDot je predstavila može se reći prototip revolucionarne "Flasch" baterije za automobilsku industriju.

Karakteriše ih mala težina, veliki kapacitet i mogućnost veoma brzog punjenja.

U StorDot kompaniji tvrde da njihova nova baterija zahteva svega 5 minuta punjenja za dovoljmo energije kojom Audi A5 može prevaliti oko 300 milja ili bar 450 kilometara.

Ukoliko se ova tehnologija dokaže i u praksi, električni automobili su nam bliži nego što se to može i očekivati.

[17.5.2017 06:01]

RSS
LANCIA
17.5.2017 06:49
6
1

Samo me zanima kolika ce biti akciza na struju??? pa atesti,reatesti????

BB
17.5.2017 08:30
7
2

I šta? Praviće punjače od 1 MW?
Jedna stvar je da svako prebrzo punjenje enormno skraćuje vijek baterije a poznato je koliko su one jeftine.
Druga stvar je da, npr jedna tesla, ima bateriju od 80kWh. Da se to napuni za 5 minuta treba punjač od najmanje 1 MW a to traži kabal ogromnog presjeka

Peja
17.5.2017 10:05
11
2

Kapacitet, tj energija Tesla S baterije je 60 kWh. Da bi se napunila za 1h BEZ gubitaka punjenja, potrebna trenutna snaga punjaca je 60 kW, najgrublje receno potrebna struja pri 240 VAC je 250A. Gubitci punjenja su u najboljem slucaju manji od 20%, pa dolazimo do potrebne struje od 300A.
Kolika je trenutna vrednost struje potrebna da bi se baterija napunila za 5 minuta, tj. za 12x kraci vremenski period?
12x 300A!
3600A !!!!
Koliko debeli kablovi i kakav konektor je potreban za takav punjac?
Koliki je trenutni kapacitet stanice za punjenje potreban u slucaju potrebe punjenja 10 automobila istovremeno (neka "elektro-pumpa" na auto putu)?

Ovo je najgrublja aproksimacija, ali egzaktne
vrednosti nisu daleko.

Anonymous
17.5.2017 11:40
5
2

Deluje mi kao prevelik i prebrz "tehnološki skok" u odnosu na sadašnje stanje. Da ne bude buuuuum, kao kod Pere Kojota kod svakog trećeg punjenja?... :-)

bimmer
17.5.2017 17:51
3
6

Da li Vi pojedinci uopste citate tekst ili gledate video pre nego sto komentarisete? Kako uporedjujete baterije na Tesli sa ovim, kada se jasno kaze da su baterije nove revolucionarnog dizajna. Dakle, drugacije baterije, drugacije i brze punjenje. Ako ovo zazivi i uspe, to je definitivan kraj motora sa unutrasnjim sagorevanjem

BB
17.5.2017 21:09
6
3

@bimmer
Nismo baterije ni komentarisali nego potrebnu infrastrukturu koja je neophodna da dostavi struju do baterija

bimmer
18.5.2017 01:12
4
5

@BB
Jeste, komentarisali ste baterije na Tesli i njihov kapacitet od 80 kWh i vreme i infrastrukturu koja je potrebna da bi se takva baterija napunila. Ako pogledate video, videcete da je ovde u pitanju potpuno nova tehnologija, nigde se ne spominje kapacitet baterija. Ukoliko je ovo zaista revolucionarni naucni proboj na ovom polju, i ako se baterija puni za 5 minuta a sve ukazuje na to da jeste tako, onda je razumna pretpostavka da ove baterije nisu tolikog kapaciteta ili da funkcionisu na nekom sasvim novom principu u odnosu na klasicne baterije.
Cinjenica je da nemamo dovoljno podataka ni o kapacitetu baterija ni o tome kako funkcionise ova nova tehnologija, ali ako ovo zazivi u praksi, SUS motorima se ne pise dobro.
U svakom slucaju, komentarisati baterije i infrastrukturu potrebnu da se dostavi struja do istih, a ne znamo njihov kapacitet i o kakvim baterijama je u stvari rec je, pa u nedostatku boljeg izraza, promasena tema.

miki
18.5.2017 03:36
2
3

Prema gornjim komentarima, plusevima i minusevima, lepo se vidi podela na pismene i nepismene.

meganed97
18.5.2017 10:58
1
2

Video je jako edukativnog karaktera, kao i tekst.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: