PR Saopštenje:

Nemački BASF - Do 2025. biće dupliran opseg vožnje električnih automobila

Nemački hemijski gigant BASF, objavio je da planira da do 2025. godine omogući da se kod električnih automobila srednje veličine duplira realan opseg vožnje sa 300 na 600 kilometara.

BASF-ovi timovi istraživača planiraju ovo da postignu tako što će katodne aktivne materijale za električne automobile dovesti do narednog stupnja efikasnosti izmenama njihovog hemijskog sastava, morfologije i proizvodnog procesa.

BASF je takođe objavio da će do 2025. zahvaljujući inovativnim tehnologijama omogućiti i dupliranje trajanja akumulatora, prepoloviti veličinu i njihovu cenu, ali i da će vreme punjenja biti svedeno na samo 15 minuta.

Procenjuje se da će do 2025. godine broj vozila na putevima širom sveta dostići cifru od otprilike 1,5 milijardi. „Ova povećana potreba za kretanjem stvara izazove, ali istovremeno pruža nebrojene mogućnosti za razvoj inovativnih tehnologija koje se tim problemima bave”, rekao je dr Martin Brudermiler, predsednik Izvršnog odbora i šef tehničkog odseka kompanije BASF.

Kao vodeći svetski dobavljač u automobilskoj industriji BASF nudi širok spektar rešenja u ovom segmentu, poput mobilnih katalizatora za smanjenje emisije, sistema premaza, plastičnih masa visokih performansi i aditiva za gorivo.

Od razvoja katalitičkog konvertora 1973. godine, katalitičke tehnologije kompanije BASF eliminisale su preko milijardu tona zagađivača. BASF jeste i nastaviće da bude posvećen poboljšanju kvaliteta vazduha.

Neprestani rad na poboljšanju tehnologija za kontrolu emisije uz pojačanu potražnju za automobilima na električni pogon pomoći će u smanjenju emisije i poboljšati kvalitet vazduha na globalnom nivou.

Elektromobilnost, naročito u kombinaciji sa obnovljivom energijom, značajan je doprinos ka rešavanju problema pojačane potrebe za kretanjem. Efikasno i pristupačno skladištenje električne energije u akumulatorima biće ključni za komercijalni uspeh električnih automobila.

Litijum-jonski akumulatori prisutni su kod većine električnih automobila današnjice. Jedna od najznačajnijih komponenti ovih akumulatora su katodni aktivni materijali. Od njih zavise efikasnost, pouzdanost, troškovi, istrajnost i veličina akumulatora. Njihove odlike omogućavaju brzinu, ubrzavanje i snagu – od kompaktnih automobila i sportskih terenaca (SUV), preko kamiona do autobusa.

„Katodni aktivni materijali kompanije BASF zaslužni su za veću snagu, veću pouzdanost i veću pristupačnost akumulatorskih ćelija. Oni nude više mogućnosti za bolje performanse po nižim cenama. Ovo je oblast gde je hemija najveći pokretač inovacija i generacije kvalitetnih proizvoda”, nastavio je Brudermiler.

BASF-ovi istraživači odlučni su da dovedu katodne aktivne materijale do narednog stupnja efikasnosti kako bi podržali galopirajuću evoluciju e-mobilnosti.

Ključ je u izmeni njihovog hemijskog sastava, morfologije (oblika i strukture) i proizvodnog procesa. Svojim naprednim inovacijama BASF želi da, na tržište, dovede katodne aktivne materijale najboljeg energetskog kapaciteta.

Do 2025. godine ovi napori će pomoći da se realizuje zamisao da se kod električnih automobila srednje veličine duplira opseg realne vožnje (sa 300km na 600km po punjenju) i dužine trajanja akumulatora, prepolove veličina i cena akumulatora, a vreme punjenja svede na 15 minuta. BASF očekuje da će tržište litijum-jonskih akumulatora brzo rasti.

U BASF-ovom asortimanu materijala za akumulatore su i nikl-kobalt-aluminijum-oksid (NCA), kao i nikl-kobalt-mangan-oksid (NCM). BASF rukovodi odsecima i laboratorijama za istraživanje i razvoj širom sveta, a u blizini svojih kupaca: u Ludvigshafenu u Nemačkoj, Bičvudu u američkoj državi Ohajo, Šangaju u Kini i Amagasakiju i Onodi u Japanu.

Ta blizina omogućava dobro razumevanje očekivanja kupaca i potreba tržišta. BASF obogaćuje svoju sposobnost lake primene tako što sarađuje sa vodećim naučnicima, startap preduzećima i akademijama po celom svetu.

Kao deo BASF naučne mreže o elektrohemiji i akumulatorima, BASF je takođe uključen u razvoj novih i naprednih materijala putem svoje saradnje sa Institutom tehnologije u Karlsrueu (KIT) i njihovom zajednički finansiranom Laboratorijom za akumulatore i elektrohemiju (BELLA).

Pored rada sa akademskim institucijama i privatnim partnerima, BASF radi i na brojnim istraživačkim projektima koje delom finansira država, tačnije Nemačko federalno ministarstvo prosvete i istraživanja i Nemačko federalno ministarstvo ekonomije i tehnologije.

BASF je jak igrač na tržištu materijala za akumulatore i vodi pilot i proizvodne pogone u svim većim oblastima. BASF snabdeva katodnim materijalima platforme vodećih proizvođača automobilskih delova (OEM) i još više širi poslovanje materijala za izradu akumulatora.

Tokom 2017. godine BASF je proširio proizvodne kapacitete u Aziji, ojačao prisustvo na američkom tržištu i najavio nameru proširenja kapaciteta u Evropi.

U Severnoj Americi kompanije BASF i TODA KOGYO osnovale su BASF Toda America (BTA) koje će se baviti proizvodnjom i plasiranjem visokoenergetskih NCM i NCA katodnih materijala u Eliriji u Ohaju i Betl Kriku u Mičigenu. Ova saradnja u Severnoj Americi pruža mogućnost kompaniji BASF da zauzme poziciju strateškog dobavljača i proizvodi inovativne katodne materijale kako bi zadovoljio potrebe ključnih globalnih kupaca.

U Japanu saradnja kompanija BASF i TODA KOGYO kroz BASF TODA Materijale za akumulatore (BTBM) proširilo je kapacitete pogona u japanskom gradu Onodi.

BASF započinje novu komunikacionu kampanju kako bi proslavio svoje inovacije iz oblasti materijala za akumulatore koja će pomoći da električna vozila postanu pristupačnija i praktičnija za sve.

Kako bi se ova optimistička vizija sprovela u delo BASF je napravio vizuelno spektakularan mini dokumentarac pod nazivom „Optimizam u pokretu” (Optimism in Motion) u kom su glavne uloge poverene porodici koja živi na relaciji Šangaj-Los Anđeles, tj. u dva najzagađenija grada na svetu.

Saznajte više o BASF poslovanju sa materijalima za akumulatore ovde i pogledajte BASF-ov novi film „Optimizam u pokretu”.






[13.6.2018 09:34]

RSS
Peja
13.6.2018 10:55
10
1

Lepo zvuci punjenje od 15 minuta. Ali kolika je trenutna snaga angazovana da bi se napunila baterija od 60 kWh za 0.25h?

Najgrublje racunato:
240 kW ili 100 A trenutne struje.

Da li kucne instalacije mogu ispratiti ovo poboljsanje" karakteristika beterija?

Ali
13.6.2018 12:37
4
2

Sve to super zvuci, samo ja svaki put kad treba da kupim nov akumulator platim 20% vise nego sto sam prosli put platio. Da duze traje nego pre nesto bas i ne primecujem, tako da nesto i ne verujem u ovo.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: