Aktuelno:

Nemačka zabranjuje starije dizele u gradovima

Nemačke vlasti će preduzeti zakonske mere u cilju zabrane starijih dizela u nekim gradovima.

Po Johenu Flazbartu, zameniku ministra za ekologiju, Nemačka vlada će pojasniti stvari za gradonačelnike i gradske savete povodom zabrane starijih dizel modela. Vlada kancelarke Angele Merkel će staviti uredbu na snagu ove godine, što će rešiti dosadašnje pravne nesigurnosti i oklevanje gradskih vlasti da zabrane starije dizel automobile.

Flazbart je precizirao da se limiti koje je postavila EU, vezano za emisiju azotnih oksida, „redovno probijaju“ na nemačkim putevima. Ovaj potez će naseljenim mestima u Nemačkoj obezbediti legalan alat da implementiraju zabranu automobila sa dizel pogonom, koji nisu u Evro 6 standardima, što podrazumeva granicu od 80 grama po kilometru emisije azotnih oksida.

Po VDA industrijskoj asocijaciji, gotovo 50 odsto od tri miliona automobila koliko se proda godišnje u Nemačkoj, pogonjeno je dizel motorima. Približno 74 odsto BMW-ove godišnje prodaje se odnosi na dizel motore na domaćem tržištu a Audijeve 67 odsto. Interesantno je da se samo 33 odsto dizel automobila na nemačkim putevima susreće sa Evro 6 standardima, ali dobra vest je što VDA procenju da će u sledećih pet godina polovina od 14 miliona dizel automobila biti zamenjena novijim, čistijim dizelima.

Nemačka asocijacija automobilske industrije je obavestila Bloomberg da „bi bila fundamentalna greška staviti dizele na loš glas“, i da „ko god podržava zaštitu životne sredine, ne može da se odrekne dizela, a to zna i ministarstvo za ekologiju“. S druge strane, Evropska ekološka agencija procenjuje da je oko 10.000 smrtnih slučajeva u Nemačkoj svake godine prouzrokovano finom čađi i azotnim oksidima iz dizel motora.

Napori da se zabrane prljaviji, stariji dizel, dobili su na intenzitetu od kada je VW grupa otkrivena u lažiranju podataka na testovima emisije. Ostaje nam da vidimo na koji način će nemački gradovi implementirati zabranu.

Da li ovo znači da ćemo mi između ostalih postati značajniji konzumenti čađi Twituj ovo!, kada "flota" krene ka istoku?




[11.4.2016 10:27]

RSS
Peja
11.4.2016 11:01
18
3

... to znaci prisiljavanje na kupovinu novijih (dizel) automobila, odnosno podsticaj posrcucem VW-u, jer ce Nemac po navici kupovati domace.

Lala
11.4.2016 19:09
4
4

Morace da uvoze automobile,jer su njihovi poznati po cistoci :)

moron
11.4.2016 19:22
8
6

Ovo je netačno napisano, veze nema jedno sa drugim:
"da implementiraju zabranu automobila sa dizel pogonom, koji nisu u Evro 6 standardima, što podrazumeva granicu od 80 grama po kilometru emisije azotnih oksida."

zzzz
12.4.2016 12:43
3
2

Da li tu spada VW Phaeton V10 TDI,5000 kubika 2004 god.

Sorfonije
12.4.2016 20:20
5
4

Moron, tacno tako! euro norma 6 nije co2 >80g. Veze sa mozgom nema. Euro 6 moze da ima i 15 i 150g co2/100km.

Skyline
13.4.2016 21:02
8
0

@moron i Sorfonije

Jeste li vas dvojica stvarno moroni? Lepo piše "azotnih oksida" ne CO2. To nije isto, znate... Ugljen dioksid i azot oksid su dve različite stvari.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: