Istraživanje:

Neki automobili troše više ulja nego što bi trebalo

Noviji automobili ne bi trebalo da imaju problema sa potrošnjom ulja u motorima, odnosno, između dve zamene, ne bi trebalo da bude dosipanja. Međutim, Consumer Reports je došao do rezultata da i neki novi motori troše više ulja nego što treba, a oni dolaze prvenstveno iz Audija, BMW-a i Subarua, a njihovi vlasnici jednom mesečno dodaju nešto ulja u karter. U godišnjem pregledu u koji su uključeni vlasnici automobila, prijavljene su neke značajne brojke vezane za potrošnju lubrikanata. CR se fokusirao na modele proizvedene između 2010. i 2014., i apelovao na proizvođače da obave potrebne popravke zbog toga što su pogonske jedinice pod ganrancijom ili produženom garancijom.

„Kompanije bi trebalo da budu voljne da istupe i preuzmu odgovornost za svoje proizvode“, rekao je Mark Rehtin, vođa tima Consumer Reportsa.

Vlasnici novijih automobila, kaže on, ne bi trebalo da nose ulje u vozillima i brinu kada treba da ga dospu. Najveći broj automobila ima signalne lampice koje upozoravaju vozača kada nivo ulja postane suviše nizak. Međutim, neobraćanje pažnje na dotičnu lampicu može dovesti do štete na motoru. U svom istraživanju, magazin nije došao do bilo čega što bi potrošnju ulja povezalo sa nekim drugim problemima na motoru, ali je zaključeno da automobili koji rano počinju da troše ulje, troše ga više kako stare.

Kao što svi znamo, sasvim je normalno da motori troše malu količinu ulja kako prelaze sve veću kilometražu. Međutim, za nove automobile je nedopustivo da potroše litru ulja ili više od zamene do zamene.

Magazin se fokusirao na podatke prikupljene od 498.000 vlasnika modela automobila proizvedenih između 2010. i 2014. Došlo se do podatka da 98 odstao nije moralo da dosipa ulje. Međutim, čak i ako se problem odnosi na samo 2 odsto, reč je o 1,5 miliona automobila, prodatih u pet godina.

Neki od agregata se ističu potrošnjom. Tu spadaju Audijev 2,0 litarski turbo četvorocilindraš i 3,0 litarski V6, zatim BMW-ov 4,8 litarski V8 i 4,4 litarski twin-turbo V8. U ovu grupu se ubraja i Subaru sa 3,6 litarskim šestocilindrašem i četvorocilindrašima od 2,0 i 2,5 l. Ipak, treba naglasiti da su Subaruovi motori trošili manje ulja od Audijevih i BMW-ovih.

Koji su to modeli koji su pogođeni povećanom potrošnjom motornog ulja? To su Audi A3, A4, A5, A6 i Q5, zatim BMW serija 5, 6 i 7, kao i X5. Subaruovi modeli su Outback, Legacy, Forester i Impreza.

Magazin kaže da standardi za izvesne Audijeve i BMW-ove modele kažu da se razumna potrošnja ulja svodi na oko 1 l na pređenih 1000 km. Subaru smatra da je 1 l u redu na svakih 1600 do 2000 km.

Audijev portparol, Bredli Sterc, kaže da se tužba protiv Audija zbog prevelike potrošnje ulja 2,0 litarskog turbo četvorocilindraša bliži poravnanju, s tim što kompanija nije htela da prizna bilo kakvu odgovornost. Poravnanje uključuje A4 iz 2009. i 2010., A5, i A4, A5 i Q5 iz 2011. On takođe kaže da Audi nije identifikovao preteranu potrošnju ulja kod drugih modela.

U BMW-u kažu da je potrošnja ulja normalna kod svih motora, te da potrošnja u okviru specifikacija ne znači da postoji povećano habanje motora. U kompaniji kažu da neki regularni BMW-ovi motori troše 1 l ulja na svakih 1200 km, dok motori iz M modela mogu da potroše i do 2,5 l ulja na pređenih 1.600 km pod određenim uslovima. Bavarci takođe kažu da su organizovali servisnu kampanju da se provere i eventualno zamene neki delovi na 4,4 litarskom V8.

Subaruov portparol, Majkl MekHejl kaže da potrošnja ulja varira u odnosu na način na koji se vozilo koristi. Velika većina Subarua, deluje u okviru specifikacija, a novi modeli su na tom planu napravili napredak u odnosu na 2010.




[03.7.2015 14:19]

RSS
otac Makarije
03.7.2015 14:51
15
2

"Vlasnici novijih automobila, kaže on, ne bi trebalo da nose ulje u vozillima i brinu kada treba da ga dospu. "
Sreća pa se u Americi "slabo prodaje" škoda sa 1,4 TSI :) Videli bi Ameri kako izgleda kada u kolima najpre nosiš dodatno motorno ulje :)

Miki
03.7.2015 15:16
10
1

Ovo mi je bas zanimljivo, ako bi postojao neki spisak motora koje bi mozda trebalo izbeci upravo zbog ove pojave, a po iskustvima korisnika u srbiji, kako novih tako i starijih vozila


lauda
03.7.2015 17:55
9
1

Svojevremeno, 90-ih, vozio MercedesW124 E300-24, Sportline. Sluzbenu naravno. Kao nov auto, trosio je od pola do litre ulja na 1000 km. Paradoksalno, posle 100.000 km poceo je mnogo manje da trosi ulje, oko 2 dcl na 1000 km, cak i Triaski u B.Petrovcu nije bilo bas jasno, ali je taj auto ladno presao nesto preko 500.000 km bez otvaranja motora. Fan sam BMW-a, alo je ova meca bila pravi vozacki auto.

miki
03.7.2015 17:55
7
1

Audi sa 2.0 TFSI motorom trosi ulje u svim kolima zakljucno sa 2012 (a ne za 2010 kako je navedeno). Mislim da je na polovini 2012 nesto zamenjeno ali treba izbegavati celu godinu ako je moguce prilikom kupovine polovnog.
Audi sa 3.0 V6 je ista stvar koji treba izbegavati i iz drugih razloga a ne samo potrosnje ulja. Sve se svodi na potrosnju para ako kupite takav polovni auto.
Inace svaki Audi tamo negde oko 120000km pocinje da trosi ulje da je potrebno dosipati izmedju zamene.
Jedan od glavnih razloga zasto neko ne dosipa izmedju zamene je sto menja ulje na 5000km.

@Miki ... svaki auto ima neku manu, cak i polovan :))
ako te interesuje neki posebno da kupis nakaci se na forume u zemljama gde ih je mnogo prodato i nadji sta te interesuje. Ne znam za neki kumulativni spisak ali bi bilo interesentno videti ga. Opet, sta ti znaci da eliminises neki motor (auto) zato sto treba da dodas litar ulja i kupis neki sa vecim kvarovima.

s mile
03.7.2015 17:59
5
0

Škoda fabia 1.2HTP, kupljena polovna sa 80000km, vrisnuo sam kada sam shvatio da troši ulje, do 1L na 10000km, tj između malog servisa. Kasnije se navikao i dogurao bez problema do 190000. Za servis kupim, kanticu od 4L, 3 u motor, 1 za dolivanje.

serpico
03.7.2015 21:58
6
1

Evo Lauda ja sam imao stari Audi 80b4 1.9 TDI 90ks i presao 500 000km,motor je palio i sa pregorenim grijacima u sred zime na-5,-10!Trosio jeste malo ulja ali ja sam uvijek redovno menjao ulje i Sve filtere 1 Ă—godisnje i uvijek sinteticno motorno ulje po normi koju je propisao proizvodjac za taj motor!

Pacifista
03.7.2015 22:13
7
1

grupa VAG je poznata po ulju

lazar bojanić
03.7.2015 22:14
8
0

do sada sam promenio 4 opela , 4 škode , 2 hyundaija , 3 audija i 2 mazde ...

svi motori troše ulje manje ili više, naročito kad se cepnu ali to je dobro i tako se štiti motor . naravno da nije dobro ako ulje curi ili ako se pojavljuje dim iz auspuha o tome ne pričamo .

i mene je u početku ta pojava nervirala ali sam se navikao i sada redovno merim i po potrebi dosipam . pričam i sa prjateljima koji voze neke toyote ali ono baš ih satiru po nekoliko stotina hilja Km i oni imaju ista iskustva .

Dakle gospodo navikavajte se :-)

Pozzzz

Реалан
03.7.2015 22:19
5
2

BMW E90 320d N47 мотор - не досипам уље уопште између мењања (око 20 000 интервал)

?icer
03.7.2015 22:19
6
2

ja u moju dačiju nisam dosuo ni kap ulja izmedju intervala menjanja ulja (10.000 km ) prešao sam 160.000 km . benzinac 1.4.

Stefan
03.7.2015 22:27
11
0

A ja razmisljam sto mi 15 godina star Golf potrosi litar do litar ipo na 10000...zanimljivo

ilija
03.7.2015 22:47
10
0

botno je da s eovde niko ne žali na Alfu ::))

don
03.7.2015 23:35
7
2

hehe, sve "vrhunski" proizvodi...a zanimljiva su opravdanja, za plakat od smijeha!!!

Bane
04.7.2015 09:56
5
0

Posjedujem Audi A6 2.0 TFSI 170 ks. Kupljen nov 2007 god. Presao 194000 km. Od prvog dana trosi litar ulja na svakih 1700 km. U mom prtljazniku uvijek imam litar ili dva ulja za dolivanje(original ulje 5w-30 po normi proizvodjaca marke Shell). U ovlascenom servisu kazu to je OK potrosnja. Nakon zamjene dihtunga glave motora potrosnja je smanjena na oko 3000 km/lit.

nando
04.7.2015 11:50
7
4

moj ni jedan fiat, a imao sam ih pet nikada ali nikada bio benzin ili dizel nije trosio ulje. Toliko o nemackoj medicini...

Rikošet
04.7.2015 12:21
5
0

Svi motori pa i najnoviji troše ulje pa bar je to jasno... Nije motor konzerva sa dva poklopca pa da iz njega ulje ne može da ispari, sagori, iscuri ili šta već... Sa ugradnjom turbina i povećavanje pritisaka u cilindrima povećala se i potrošnja... jedno bez drugog jednostavno ne ide... Na mjestu je i činjenica da neki motori troše više, a neki manje ulja... ali ne postoji motor koji ga ne troši... To što je ne mjeraču uvijek isti nivo je priča za sebe, koju pojedinci nikada neće pokušati razumjeti, pa je ne vrijedi ni objašnjavati... Ako ne troši ulje kako onda gubi na viskozitetu?

Zoran Pantovic
04.7.2015 14:10
6
1

punto . 5 godina po 15000 km i nisam bio u situaciji da dosipam ulje izmedju servisa. Gledajuci tekst zabrinuo sam se da li je to normalno.
Pozdrav !

Blake
04.7.2015 15:24
4
2

Smesno je porediti moj auto Renault Megane (2.0 benzin 2004 god. 170000km), sa ovim automobilima navedenim u tekstu, ali auto od servisa do servisa ne potrosi bukvalno kap ulja. Moram da dodam da nisam nezan na gasu i da nekad umem bas lepo da ga potopim i opet nista. Prvi put vozim francuza i sto se tice motora odusevljen sam. Samo ne znam dal imam rupu na rezervoaru ili to tako ide sa ovim "potapanjem". ;)

Nemanjica
04.7.2015 15:50
4
2

nando, "Nemacka medicina"...Sta to bese...Naravno multi jet nema tih problema!;-)

nando
04.7.2015 21:03
3
2

naravno nemanjice ni fire, ni jtd, ni multijet, ni multiair, citajuci text pitam se da li je to normalno...

lazar bojanić
04.7.2015 23:19
6
0

rikošet ,

lupio sam ti plus ali moram i da te javno pohvalim jer si načeo pravu temu ...

dakle , na meraču merite isti noivo ali čega ?

kod savremenih DPF diesel agregata merite mešavinu ulja i diesel goriva a kod benzinaca mešavinu ulja i benzina što je još gore !

mnogo je bolje da se nivo na šipci lagano spušta i da možda dospete koji decilitar na 1000Km jer tako bar regenerišete ulje novim i imate približno isti viskozitet .


Boki
04.7.2015 23:26
1
4

Sasvim je normalno da se kod nekih novih motora pojavi potrosnja ulja. To nije kvar nego posledica nerazradjenih delova. Medjutim nakon prve zamene ulja potrosnja bi trebalo da se smanji na minimum. Ako motor sa 30 - 40 hilajda km trosi ulje onda definitivno nesto nije u redu.

MunzeLjux
05.7.2015 01:03
4
0

Nisam neki obozavalac FIATa, ali Stilo JTD koga sam vozio jedno vreme [oko 30.000km] nije potrosio ni kap ulja zamenjenog u ovlascenom servisu. Kada sam kupio to isto sinteticko ulje u AP Sportu, potrosio je nesto malo, do litar na 10.000km. Cerkin Peugeot 307 1.6 benzinac, takodje nije trosio ni malo, a presao je, kao i Stilo, boga oca. Polo 1.9 SDI koga sam kratko vozio je trosio po malo ulja, iako je imao pravih 80.000.

al
05.7.2015 01:14
6
1

Fiat Bravo 1.6 16v "98, 290k na satu, apsolutno ni kap ulja od menjanja do menjanja...

Jtd
06.7.2015 21:13
1
0

Reno Megan, 1.9dci, dpf, 131ks, 2007, 192000km, od zamene do zamene (oko 15000km) ulje ne troši uopšte.

Audi A6
08.7.2015 21:42
1
0

Vozim A6 sa 2.7L zapremine menjam ulje na svakih 10000 km i imam 150000 km pređenih i do sada nikada nisam dolivao ulje a to sto pricaju da mora auto da troši malo ulje neka okace mačku o rep... auto sme max od menjanja do menjanja 100g da potrosi (ispari)
Kad jugic troši 1L na 1000 km mučenik pravi dimnu zavesu iza sebe a ne samo on i svi drugi jer ne pisano pravilo je kad počneš sa dolivanjem 1L na 1000 km zreo za generalku!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: