F1:

Mercedesove pogonske jedinice dostigle 1.000 ks?

Turbo hibridni motori u Formuli 1 su naišli na salve kritika kada su uvedeni 2014. godine, prvenstveno zbog zvuka i forsiranja efikasnosti u smislu potrošnje goriva.

Međutim, na jednom planu nisu zaostali, čak naprotiv, jer isporučuju više snage nego V8 jedinice koje su zamenili. Lako prebacuju 900 konja, a postoje indikacije da Mercedesove pogonske jedinice „pumpaju“ čitavih 1.000 ks tokom kvalifikacionih krugova.

Ove brojke naravno nisu potvrđene, jer timovi drže svoje podatke u tajnosti, a posebno Mercedes koji je vodeći. Ipak, izvori koji poseduju relevantne informacije, sugerišu da Mercedesov motor koji je uveden na VN Belgije proizvodi 980 ks. S druge strane, jedan proizvođač koji trenutno nije u F1, sproveo je proračune podataka na VN Singapura da bi proverio napredak aktuelnih pogonskih jedinica.

Koristeći analizu zvuka da bi se uporedile performanse motora, zajedno sa kalkulacijama isporuke električne asistencije, došlo se do interesantnih uvida.

Rezultati testiranja zvuka, sugerišu da maksimalna snaga Mercedesovih motora iznosi impresivnih 1.000 ks Twituj ovo!. Ovolika „konjica“ je dostupna tokom kvalifikacionih krugova, kada vozači mogu da koriste specijalna podešavanja i dobiju povećanje snage koje traje 50 sekundi.

Procene sugerišu da takozvano „magično dugme“ služi za kvalifikacije, kada se menja mapiranje motora, koje dodaje oko 80 konja.

Ono što je poznato je da su na VN Belgije bolidi Williamsa (koji koriste Mercedesove agregate) bili tri desetinke sporiji kada nisu mogli da koriste kvalifikaciono podešavanje.

Čak i brojka od 980 konja, koja uključuje 160 ks koje dolaze iz rekuperacije energije iz MGU-H i MGU-K, znači da motor s unutrašnjim sagorevanjem i dalje isporučuje respektabilnih 820 ks. To je čak impresivno, ako imamo u vidu da zapremina agregata iznosi samo 1,6 litara, a uz to je tok goriva limitiran na 100 kilograma po satu, uz postavljenu granicu od 10.500 o/min. Pored toga, egzotični materijali koji bi mogli da poboljšaju performanse su zabranjeni.

Ukoliko se oduzme „boost“ od 80 konja koliko se procenjuje da Mercedes ima tokom kvalifikacija, to znači da u trkama Mercedesov motor raspolaže sa 750 ks, što nije mnogo više od Ferrarijevog 061/1, dok su Renault i Honda nešto slabiji.

Ono što se čini da pravi veliku razliku je to što Mercedes ima dostupnu maksimalnu snagu kada je potrebna u kvalifikacijama i u izvesnim momentima tokom trka.

Prilikom restarta na VN Singapura u trećem krugu, Niko Rozberg je odmah napravio razliku u odnosu na Danijela Rikijarda da bi pobegao iz DRS zone, a zatim samo održavao prednost.

Ferrarijeva forma ove sezone pokazuje da je u poziciji da se nadmeće sa Mercedesom u trkačkom podešavanju, ali da zaostaje u kvalifikacionoj postavci. U toj oblasti inženjeri iz Maranela su vredno radili, da bi Fetelu i Raikonenu obezbedili mogućnost da izazovu Mercedese.

Ukoliko bi Mercedes prebacio 1.000 ks, to bi bilo veliko postignuće Endija Kauela, jer je to margina koju Ferrari ne može da ostvari zbog problema sa pouzdanošću.

Mercedesova pouzdanost je bila prilično stabilna u drugoj polovini kampanje, uprkos ranim problemima koje je imao Luis Hamilton, što je za posledicu imalo da je morao da koristi dodatne komponente za pogonsku jedinicu na Spa.

Ferrari još uvek ima dosta da radi da bi ostvario kvalifikacioni „boost“. Postoje glasine da bi dobitak mogao da se ostvari korišćenjem hemikalija u ulju, da bi se pojačalo sagorevanje u komorama. Međutim, da li je to istina ili samo fikcija, nije poznato.

Ono što je za sada izvesno je da je Mercedes ubedljiv u aktuelnoj F1 kada je snaga u pitanju, a motori u „najbržem cirkusu na svetu“ se približavaju nivoima snage iz osamdesetih godina, kada su bolidi bili najsnažniji ikada.


[23.9.2016 13:50]

RSS
Bozo
23.9.2016 16:59
2
2

Sredinom osamdesetih proslog vijeka, hondin V6 turbo od 1,5 litara, u meklarenovim bolidima, u kvalifikacijama je odavao 1050 ks. Prije 30 godina.

Milan
24.9.2016 19:51
4
0

I Reno 1.5 turbo je imao oko 1000 KS u to vreme pa nista a sad pomocu elektrike Mercedes uspeo nesto da uradi...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: