Detroit 2018:

Mercedes-Benz G-Klasa - Ikona je ponovo rođena

Na Sajmu automobila u Detroitu, kompanija Mercedes-Benz je predstavila svoju novu G-Klasu, vozilo koje uporno odoleva vremenu i koje svojim performansama, najnovijim sistemima podrške, izvanrednom upravljivošću i bezbednošću zadivljuje na putu ali i van njega.

Spoljni izgled ovog vozila nije se značajno promenio od 1979. godine. Klasični elementi i dalje imaju svoje veoma specifične namene baš kao i ranije, i daju G klasi njen jedinstven izgled.

Kada se nađemo oči u farove sa novom G-klasom vidimo poznatu masku (rešetku) hladnjaka, sa čije leve i desne strane se nalaze okrugli farovi. Tu je i redizajnirana hauba, koja je pre evolucija stare, nego potpuno nova, kao i prednji branik koji je zaobljen radi bolje aerodinamike.

Posmatrano sa strane, vidimo da je G-klasa zadržala svoj prepoznatljiv dizajn kutije. Međutim, uprkos poznatim linijama, redizajnirani model je 23 milimetara duži i 121 milimetar širi od svog prethodnika.

G-Klasa i dalje ima karakterističnu kvaku i zvuk prilikom zatvaranja, robusnu spoljašnju zaštitnu traku, vidljiv rezervni točak na zadnjim vratima i istaknute pokazivače smera. Ovakve izvanredne karakteristike zajedno sa ravnim linijama definišu poseban izgled ovog terenskog vozila.

Dok je eksterijer zadržao poznati izgled, enterijer G-Klase je radikalno izmenjen. Dobijen je moderan redizajnirani izgled koji daje drugačije tumačenje klasične spoljašnjosti vozila. Sa karakterom terenskog vozila i vrhunskom luksuznom opremom, G-Klasa je uvek kombinovala dva ekstrema u harmoničnu simbiozu. Već na prvi pogled i dodir jasno jeda su u izradi korišćeni samo materijali visokog kvaliteta. Završna obrada svakog detalja rađena je ručno i sa najvećom posvećenošću.

U kabini nailazimo na novi volan i delove izrađene od drveta i ugljenikovih vlakana. Iako standardna verzija ima analogne merne instrumente, kupci će moći da naruče digitalnu instrument tablu veličine 12,3 inča, koja bi se pridružila infotejnment ekranu istih dimenzija. Tu su još i sedišta sa grejačima, audio sistem sa sedam zvučnika i brojni odeljci za skladištenje stvari.

Promenjene dimenzije G-Klase, sada veće, koriste ne samo vozaču i suvozaču veći putnicima na zadnjem sedištu. Prema tome, nova G-klasa je komfornija od svog prethodnika, a tiša i nežnija u isto vreme.

Pri lansiranju, nova G-klasa će posedovati četvorolitarski V8 twin-turbo agregat koji proizvodi 416 konjskih snaga i 609 Nm obrtnog momenta. Ovaj agregat će biti povezan sa devetostepenim automatskim menjačem preko kojeg će se snaga slati svim točkovima, naravno.

Jedna zanimljiva stvar se desila prilikom prezentacije ovog modela. Naime, Arnold Švarceneger, glumac i bivši guvener Kalifornije, upitao je izvršnog direktora Daimlera o mogućnosti za potpuno električnu verziju ovog modela, na šta mu je on odgovorio „pratite nas, pa ćemo videti“.

Primarni cilj razvoja bio je redefinisanje kvaliteta upravljanja na putu i van njega. Ovaj cilj je postignut. Nova G-Klasa ima još bolje performanse van puta dok je na putu mnogo agilnija, dinamičnija i udobnija od svog prethodnika. G-Klasa tako ostaje verna sebi zahvaljujući standardnom rešetkastom okviru šasije, trima stoprocentnim blokadama diferencijala i smanjenju obrtnog momenta zupčanika van puta. Zahvaljujući ovim promenama, nova G-klasa može da ide kroz vodu dubine do 70 centimetara, a klirens ispod osovina iznosi 241 milimetar. Novi model je i lakši od prethodnika za 170 kilograma.

Kada izađe na tržište u maju, G-Klasa će biti dostupna po početnoj ceni od 107.040,50 evra (cena u Nemačkoj sa PDV-om) što je u cenovnom rangu prethodne verzije.

[15.1.2018 11:36]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: