Tako blizu, a tako daleko:

McLaren P1 sa konvencionalnim pogonom je bio blizu proizvodnje

Britanski proizvođač egzotičnih super automobila, kompanija McLaren, predstavila je koncept model P1 sa hibridnim pogonskim sklopom na Sajmu automobila u Parizu 2012. godine. Proizvodnja je počela 2013. godine, a nakon 375 proizvedenih jedinica, ona je obustavljena.

P1 je konstruisan kao pandan modelima Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder, a oduševio je sve ljubitelje sportskih super automobila, pre svega svojim dizajnom i performansama.

Kombinacija elektromotora i twin-turbo V8 agregata radne zapremine 3,8 litara, čiji je konstruktor McLaren, ovom modelu iz „Ultimate“ serije omogućila je da razvija 903 konjskih snaga i 900 Nm obrtnog momenta.

Po zvaničnim podacima kompanije, za ubrzavanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 2,8 sekundi, što je za 4 desetinke brže od legendarnog F1, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 350 km/h.

Ceo hibridni sistem je dodao oko 140 kilograma na ukupnu težinu modela koja iznosi 1.547 kilograma. Elektromotor je zaslužan za razvoj 176 konjskih snaga, a baterija je dovela do toga da sa jednim punjenjem P1 može da pređe i do 480 kilometara.

Međutim, bez obzira na to koliko sada čudno zvuči, McLaren je razmišljao da pokrene proizvodnju modela P1 bez hibridnog sistema, odnosno, sa konvencionalnim pogonskim sklopom. O tom projektu se dosta razmišljalo, te su zvaničnici kompanije morali da odluče da li bi konstrukcija takvog automobila imala smisla.

Na posletku, ipak su se odlučili da tom projektu ne daju „zeleno svetlo“, i odlučili su se za proizvodnju hibridnog P1, kakvog danas poznajemo. To se ispostavilo kao i više nego dobra odluka, jer je P1 i dalje automobil koji je pokrenuo kompaniju i koji i dan danas mami uzdahe svih ljubitelja automobila.


[16.5.2018 10:16]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: