Tehnološka novina za Frankfurt:

Mazda najavljuje 30% ekonomičniji benzinac

Priče o Mazdinom velikom napretku u oblasti motora sa unutrašnjim sagorevanjem dobijaju na intezitetu.

Japanski proizvođač automobila će u narednim nedeljama predstaviti tehnološko otkriće poznatije kao HCCI (homogenous charge compression ignition). Zvanični detalji će biti poznati nakon konferencije u Frankfurtu krajem avgusta.

Najkraće, HCCI tehnologija približava benzinske motore dizel principu rada. Oni funkcionišu na sličan način kao i dizel tako što kompresuju mešavinu vazduha i goriva u cilindru sve dok ne dođe do sagorevanja.

Mazdin motor koji će nositi oznaku Skyactiv II, će pri malim brzinama i dalje koristiti varnice da bi izazvao sagorevanje, međutim pri većem broju obrtaja će preći na HCCI tehnologiju.

Zvaničnici kompanije Mazda tvrde da će Skyactive II motor biti za oko 30 procenata efikasniji od trenuthin benzinskih motora.

Ovaj motor će se naći u sledećoj generaciji Mazda3 automobila, a kasnije će se proširiti i na ostale. Očekuje se da novo vozilo bude predstavljeno u obliku koncepta na sajmu automobila u Tokiju u oktobru.

Ako se sve ovo ispostavi tačnim, Mazda će biti prva kompanija koja je predstavila vozilo sa HCCI benzinskim motorom.


[06.8.2017 08:31]

RSS
eu citizen
06.8.2017 09:31
12
4

istinski dobri i kvalitetni automobili
mazda je jednostavno najbolja

pele
06.8.2017 12:02
12
3

japanski inzenjeri, mislim na mazdu konkretno, su se opredelili za optimizaciju postojecih sistema oto motora, sto je jedinstveno u autoindustriji. istrajni su u tome i za to im treba odati priznanje. igraju na kartu dugorocne dobiti. kvalitet im je na prvom mestu. verujem da ce uspeti u tome, a da ce kupci moci da uzivaju u automobilima koje nam oni proizvedu. za razliku od ostalih koji imaju vece buzdzete oni se trude da sa onim sto im je na raspolaganju naprave nesto novo i kvalitetno. svaki respekt u danasnje vreme u kome je samo profit imperativ vecine proizvodjaca.

Bojan
06.8.2017 14:07
7
3

Svaka cast Mazdi :)
Inace nova Mazda 3 ce rasturiti dizajnerski osecam :D

Bane
06.8.2017 14:13
5
5

Koliko god ovo zvučalo revolucionarno, po meni je praktično evolucija postojećeg Skyactive motora, jer postojeći Skyactive motor već kombinuje neka "dizel rešenja", kompresioni odnos 14:1 i sl., čime su oni u 2.0 motoru zadržali snagu i tork 2.0 motora a potrošnju sveli u granice motora daleko manje zapremine. Sada idu korak dalje gde će pri manjm brzinama (pretpostavljam da se misli na manji broj obrtaja) on raditi kao i postojeći Skyactice sa varnicom dok će pri vrećim brzinama raditi po ovom novom principu. Mislim svakako ovo jeste revolucija u domenu benzinskih motora ali uzevši u obzir da su inženjeri Mazde već odavno krenuli tim putem i razdvojili svoje staze sa onima koji su krenuli putem downsize-inga i turbine, ovo je za njih tek evolucija koncepta i ideje koju razvijaju.

Bozo
06.8.2017 15:16
6
2

Mazde su, danas, veoma privlacne i pozeljne. Vrijeme ce pokazati jesu li i pouzdane i dobre. U proslosti su, kao i u ostalom i skoro svi proizvodjaci, imali uspona i padova. Dobar dio starijih modela se i danas kotrlja ali su ili u ruiniranom stanju ili su ih zaljubljeni vlasnici uspjeli sacuvati od zuba vremena. Meni ova njihova skyactiv ideja djeluje simpaticno, ali se plasim da ce zbog te tvrdoglavosti samo gubiti vrijeme i trupkati u mjestu dok ostali budu odmicali sve dalje. Decenijama su isto trupkali u mjestu, tvrdoglavo misleci da ce izlijeciti sve bolesti wankel motora da bi na kraju digli ruke od njega.

LAcity®
07.8.2017 13:04
4
1

Svaka čast za Mazdin dizajn, za mehaniku, ali ceo auto je u haubi, a za noge mesta jedva za Pigmejce

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: