Najava:

Maserati Levante SUV mogao bi da bude spas ili propast za legendarnu marku

Maserati je obelodanio vest da bi SUV Levante mogao da bude od kritične važnosti za budućnost ovog čuvenog italijanskog proizvođača. Grupacija Fiat Chrysler Automobiles (FCA), suočena sa finansijskim izazovima, odlučila je da na led stavi brend Lancia i da se usredsredi na marke Maserati i Alfa Romeo. Obe ove fabrike upravo dodaju „završni pečat“ na svoja SUV izdanja, koji kod obe pomenute marke očekuju svoju premijeru u sledećoj godini.

Maseratijev brend menadžer Đulio Pastore priznao je da je Levante kritično važan za opstanak Maseratija Twituj ovo!, jer, kako on kaže „nema života za kompaniju koja proizvodi samo sportske automobile, pa je stoga uspeh (SUV modela Levante) od ključne važnosti“. On je takođe naveo da je Maserati samostalno izveo projektovanje i dizajn novog modela (verovatno aludirajući na to da nije bilo kopiranja tehničkih rešenja iz konstrukcionih biroa SUV specijalaca iz fabrika Dodge i naročito Jeep, iz sastava FCA grupacije) i naglasio da je Levante „stvoren u skladu sa vrednostima marke Maserati“.

Gospodin Đulio Pastore SUV Maserati Levante opisuje kao sportski automobil, koji istovremeno poseduje „ubedljive vanasfaltne mogućnosti“.

Motorizacija se planira u skladu sa namenom: biti dostojan rival SUV-u Porsche Cayenne. To u slučaju Maseratija Levante znači izbor V8 i V6 motora iz luksuzne limuzine Quattroporte. Za razliku od projekta Kubang iz 2011. godine, koji se tehnički zasnivao na SUV-u Jeep Grand Cherokee, Levante bi trebalo da bude čistokrvni Maserati.

Planirano je da se novi SUV sklapa u fabrici Mirafiori u Torinu, a premijera serijskog modela bi trebalo da bude na ženevskom salonu u martu.
[03.12.2015 19:00]

RSS
asale
03.12.2015 20:05
2
3

Naravno da ce biti od znacaja za nastavak sirenja brenda Maserati kroz ultra luksuzni i skupoceni SUV sa vrhunskom motorizacijom oz Ferrarija.
Bas kao i Porsche koji je napravio bum sa Cayennom to ce nastaviti i Maserati koji sada prodaje preko 35000 jedinica godisnje unesto 7000 nekada. I to po kojoj ceni!

Paprikar
03.12.2015 20:12
12
3

Cistokrvni Maserati?
Kako to izgleda, sklepan od delova enterijara sa Krajslera, platforme koja je jednom delom sa modela 300, i dizel agregata?
Ili na toj famoznoj Alfinoj platformi?

Bozo
03.12.2015 21:21
9
0

Ovo bi trebao da bude dobar poslovni potez, pogotovo u ovo vrijeme kad sve vise kupaca tezi da postanu "dzipadzije", valjda da bi smrtnike gledali sa visine. Nece biti jedini "sportisti" koji su progutali ponos (oprasta se lamborginiju, jer je terence pravio prije 30 godina). Samo mi fiat nije fer prema lanciji. Sad kad su na trzistima gdje ih odavno nema postali popularni raniji modeli, mozda su trebali razmisljati o ozivljavanju imena kao sto su fulvija, flavija, stratos, aurelija, beta... Ali, ko mene pita?

don
04.12.2015 07:34
4
3

cijena ce da bude previsoka

Actros
04.12.2015 08:25
2
2

...

Actros
04.12.2015 12:25
1
2

...

Sale
04.12.2015 12:55
3
11

@A evo ga i paprikar sa znanjem preostalim iz posrnulog braka Daimler Chrysler a iz 90 tih godina.

Covek jednostavno ne moze sebi da pritna da ono sto Mercedes nije uspeo ,jeste Fiat sa Jeep i Chryslerom ,a to je da prodaja Jeep a recimo obara svevrekorde ikada . Nekada 700 000 komada danas vec preko 1 Milion vozila a za koju godinu i blizu 2 miliona sa novin modelom Renegade i Commander.
Ali uporedite Jeep Grand Cherokee nekada i sada. Ranije samo offroad kvalitet danas i kvalitet i suptilnost enterijera i eksterijera.
Ali cudo je znanje sa kvantasa...

ALFISTA
04.12.2015 15:02
5
9

@Paprikar Pa ako cmo tako i Cayenne je sklepan od delova VW Touarega! Maseatijeve limuzine i Chrysler 300 imaju zajednickih 5 prekidaca, osnovu infotainment sistema i deo poda, i da blok Maserartijevog V6 se pravi u Americi, ali prema nacrtima Maseratija/Ferrarija. Ako je to imalo znacajno sta onda reci na cinjenicu da je Bentayga na istoj platformi kao jedan VW! Vidim da su neki pominjali cenu, ona nece biti previsoka od 90-200000 evra, cak bih licno voleo da bude i malo visa, zbog ekskluzivnosti.

Sale
04.12.2015 15:19
1
12

@Alfista
Da da u pravu su . Siguras sam da MASERATI ima manje zajednickih delova ili ako hocemo duplo vise samostalne ekskluzivnosti od Chryslera nego li Porshe /Audi Bentli od VWagena. Samo covek koji je fun grupacije koja pakuje 50 proizvoda na istoj sasiji se usudjuje da prica o ekskluzivnosti ! Razmislite!

Nemanjica
04.12.2015 15:57
3
11

Pepper, nick ti svakako nije kompatibilan sa Maseratijem, prirodno je u sinergiji sa grupacijom koju preferiras! :-)))

Paprikar
04.12.2015 17:08
9
3

Jel vido neko kampanju koja se vodi u Australiji i opevane pesme o (ne)kvalitetu Grand Cirokija?
Ne secam se da neko kaze da je nesto pouzdano npr kao Jeep (Dzip). Mozda u svetu halucinacija ima tog pravila.

Za one sa one (tamne) strane znanja, Bentajga je radjen na platformi Audija Q7, a ne VW-a, a Maserati na platformi i sa delovima auta koji kosta 30.000 dolara. Inace u Bentajgi nema ni prekidaca sa jeftinijih modela.
Raspon modela, imidz, tehnologija, raspon i ponuda motora i kao i uspeh na trzistu bilo koje VW-ove marke je opsti pojam za bilo koju marku iz grupacije FCA, koja za sve ove godine postojanja nije izbacila nista potpuno novo, a najzaduzenija je grupacija na Svetu. Neka bude da je Djulija potpuno nova, ali evo ovo je 7 godina postojanja.

Ljudi sa kvantasa cesto znaju vise nego oni sto znanje i iskustvo upijaju pored kompjutera, ili dok voze mamine i tatine automobile.

Paprikar
04.12.2015 17:11
9
1

@Sale
Jel ti kao master/magistar mislis da se fan pise fun? U kom to jeziku, i koje je znacenje "fun grupacije"? Mozda si nesto mislio a to nisi napisao kao i prosli put?
Koji li je to faks na kome vas to uce da mi je znati?

Nemanjica
04.12.2015 18:05
2
10

hehe, koji imidz, upravo vidimo taj imidz na delu, zadnjih meseci, a o pouzdanosti istih, svaka prica je smesna, kvarljiva bezlicna smeca iz wagena! Bentayage je sve osim Bentleya... Prepakovani q7 odnosno tuareg... Levante je cistokrvni Maserati radjen na svojoj platformi i sa potpisom motora najboljeg, najmocnijeg brenda u auto svetu! Degutantno je da covek koji se bavi poljoprivredom i kome je "wikipedija" majka znanja, komentarise umetnicko delo poput Maseratija, ne ide, nikako, jbg pepper u maleru si...Drzi se ti svojih traktora, jer za bolje i ne znas! ;-)

Nemanjica
04.12.2015 18:07
1
12

P.S. I manje frustracija na racun ljudi koji mogu da priuste takvo zadovoljstvo, pa bili oni tatini i mamini sinovi! Svi smo mi neciji sinovi... Prema tome, lagano samo

Sale
04.12.2015 19:42
1
9

@Paprikar sa kvantasa
Decko s obzirom da kucam sa mob a jer ne sedim za racunarom po ceo dan kao ti ,desi se i pravopisna greska ili lapsuz. Fun ili FAN manje je vazno znamo o cemu se radi svakako.
Benlty svoj ultra luksuzni SUV pravi na platformi jeftinijeg Q7. Na istoj platformi je uradjen i super luksuzni Cayenne. A Q7 nosi slucajno platformu puno jeftinijeg Tuarega. I na sta smo dosli da Bently lezi na platformi VW Tuarega sa malo vise koze i ukrasa??!
Uzgred toliko je prodavan taj sjajni sposobni terenac Q7 da mu prodaja ukupno u svetu ne prelazi 20 000 jedinica godisnje naspram Grand Cherokija cija prodaja se meri izmedju 200 i 300 000 jedinica godisnje!
Zato se kaze Jeep!

A sto se tice mog faxa , ja sam to zavrsio druze dok je jos taj fakultet imao znacajnu tezinu i po starom programu dok neki drugi to danas rade ocigledno mnogo brze i po savremenom sistemu pa se nezna ni sta su kad ga zavrse. I naravno ako ga zavrse.
A nadamci takodje ponekad govore vise o nama samima,pa i oznanju.
Puno uspeha u daljem uÄŤenju...

Synyster
04.12.2015 20:21
3
7

@Paprikar,
A na cijoj platformi je radjen taj Q7 nego na platformi Touarega?

Paprikar
04.12.2015 21:19
8
2

@Nemanjica
Da ti objasnim kako stvari funkcionisu: da bi mogao da spustas kajle moras da znas nesto o tome o cemu pises, znaci moras da imas neko znanje, a kada vec hejtujes potrudi se da baratas makar osnovnim cinjenicama, a ne npr kao magistar doktor Sale koji cak ni rec fan ne zna da napise kako treba, a ne da zna kada je izasao prvi Kadet, ili da li je Maserati Kvatroporte i Gibli u stvari deli dosta toga sa jednim Krajslerom i Dodzom od skoro 30.000 dolara. On npr ne zna ni na kojoj platformi je 159 (doduse ne znas ni ti) a hoce da bude veci fan Alfe od samih Alfista. A za vas koji volite da izmislite po neku cinjenicu i jeste samo wikipedija, jer za bolje i niste.
To je ukratko.

ALFISTA
04.12.2015 23:53
3
8

@Paprikar Video sam onaj video iz Australije i mogu reci da je to izolovan slucaj(nema onoga ko ne pogresi), a da nije upitanju unapred smisljena greska, kao kod VW, koji je svesno krsio zakon, i sto je jos bitnije direktno ugrozio zivote ljudi i izneverio svoje kupce. Kakvu je to novu tehnologiju VW grupacija predstavila, da nije mozda savremeni dizel motor? MLB na kojoj je baziran Bentayga je ustvari znacajno modifikovana platforma na kojoj se pravi i Touareg, ali se na apsolutno istoj MLB2 platformi zasniva i A4, cija je pocetna cena oko 30600 eura, tako da smatram da sam ovaj komentar sa cenom Chryslera 30000$(stvarna cena 32015 $) ovim pobio. Zahvaljujem na konstruktivnoj diskusiji, a ovo oko tamne strane znanja necu ovaj put iskomentarisati( malo sam pogresio rekavsi da je Bentayga direktno baziran na VW Touaregu, ali ne bih to uzeo za neznanje).

Nemanjica
05.12.2015 10:10
0
7

Pepper, neumesno je polemisati sa tobom... Drzi se ti wikipedije-majke znanja... Ahahaha, kao i traktora koja uzdizes, za bolje i ne znas, a i svakako nisi! Kvantas rules by pepper! ;-)

Paprikar
05.12.2015 11:33
7
1

@ALFISTA
Svidja mi se nacin na koji si odgovorio, moram da priznam da si me prijatno iznenadio.

VW je jasno i smisleno vrsio prevaru, i time nisu osteceni samo kupci, nego i drugi proizvodjaci, sto jos vise uvecava obim prevare. Licno smatram da to nije nesto sto treba oprostiti, ali osim kupaca, najveci udarac trebaju da zadaju Vlade zemalja koje bi trebale da zastite kupce a ujedno i svoje gradjane. U suprotnom ce poslati signal da mogu i drugi da varaju. Nas u Srbiji doduse to ne dotice jer je nas sistem tako uredjen da prevaratnski softver ne utice na to da smo dali vise para za neke takse, tako sto se tice toga ne dotice nas. Dizel motori su sami po sebi trovaci zbog NOx a tu je i CO2.

Sto se tice Cirokija ovo nije bio izolovan slucaj, digla se prilicna prasina oko prozivoda FCA, pogleda na fejsu "Leomon Australia FCA", i videces o cemu govorim.

Enzo
05.12.2015 13:37
2
7

Da ste u zivotu ista konstruisali, ukljucujuci kokosinjac, znali biste da se 2x ne smisljaju iste stvari bez potrebe.

Normalno je da potpuno nebitni delovi kao sto su posude za vodu, prekidaci infotejmenti i ostale nebitnosti dele. Pa nisu valjda ludi da 10x projektuju isto od nule. Ako vam je toliko do prekidaca, pa dajte nekome da vam napravi aluminijumski custom-made za par desetina evra (ako sami nacrtate).

Uzgred, da li ste svesni koliko kosta jedinstveni model Formule Student koji se razvija od nule? Kosta kao pravi auto, a da ga pogledas, teska beda. I to bez zarade, marketinga ili stotina ispunjenih propisa. Ne bi niko platio ni petinu toga.

Idem sad da placem jer je to tako strasno da bez suza podneti ne mogu

Nemanjica
05.12.2015 14:25
0
7

Ahahaha... Enzo kralju... Pepper se malo izgasirao, posebno, kada je u pitanju FIAT grupa!

Sale
05.12.2015 15:33
2
7

@Paprikar

O ekskluzivnosti VW proizvoda pravljenih svi na jednu istu platformu , o bezgresnosti VW (koja je skoro otkrivena u USA) pa sve do toga da ne znam na kojoj platformi lezi 159.???
Posto sam ponosni vlasnik pomenutog modela Alfa Romea 159,poznato mi je i ponesto vise od same platforme (koja svakako nije VW-ova ,iako bi to oni zeleli u buducnost) ,pa zatim osecaj u voznji,najbolje upravljivosti u klasi ,njenog izgleda koji osvaja pa sve do vrhunskih dizel motora, naravno.
Ali kome ja to da pricam kad covek po zanimanju kvantasmehanicar komentarise i Kadett i Tipo i Golf, a nikad nije ni seo u njih vrlo verovatno, a nedaj boze tek posedovao iste ,poput mene.

Zato od srca predlazem nastavak ucenja svom kolegi i putem YouTube a ,a ne samo da uci sa Wikipedije. Nedovoljno je. Medjutim imamo problem, iskustvom te ne mogu opskrbiti...

https://youtu.be/zON4bWsl2Ek

Paprikar
05.12.2015 17:01
5
0

@Sale
Sto se tice platforme na kojoj je 159, cak i posle vise ponavljanja nisi uspeo da kazes tacno (bese jednom i ta rasprava, posle koje si "casno" pokupio - sto bi i ja uradio da sam na tvom mestu), cak ti ni wikipedija ne bi pomogla, mada veruj mi te ogromne rupe u tvom velikom znanju bi mogle da popune stranice wikipedije. Nemoj da mi kazes, ne interesuje me.

159 nikada ni u kom slucaju ne moze biti bolji od BMW serije 3 u svakodnevnim uslovima, jer test "Severnog jelena" ne izvode vlasnici svakog dana, osim ako nisu neki napaljeni klinci i voze se sami jer nemaju u zivotu drustvo, pa voze kao da voze krompir (znas onaj sto ti mama skuva a kupi sa kvantasa). Od prodaje, preko opreme do kvaliteta zavrsne obrade i imidza, u svemu je Serija 3 bolja.

Kada je u pitanju izgled 159, nema premca, to je neosporno!

Jedan pametan covek je jednom rekao bolje cutati nego reci nesto glupo i obrukati se, ali ti ocgiledno nisi cuo za to, tako da ako hoces nastavi, meni je zabavno sto se ti kao magistar doktor i plus vrlo iskusan (cenim u citanju iskustava sa nekih blogova) cak i pored dostupne riznice znanja, pricas nebuloze.




Nemanjica
05.12.2015 17:57
0
5

@"wiki-majka znanja", ... E, pepper, pepper...

Sale
05.12.2015 19:43
0
6

@Paprikar
O kakvoj ti praznini u znanju decko pricas? Pa u toj polemici si tvrdio ako se dobro se secam ,iako je bilo davno ,cini mi se da je platforma Alfe ista kao na Vectri??? A ja tvrdio da je projekat zajednicki razvijen ali da je svako usavrsio detalje za svoje potrebe. Uostalom da nije tako Vectra i Alfa kao i Croma bi bili isti po voznim osobinama a da li su bas.?!Ne bih rekao.
Tacno je da je klip koji si pogledao test severnog jelena po suvom i mokrom i nije jedina operacija koja se izvodi u realnim uslovima.
Ali svakako jeste NAJZAHTEVNIJA.
A tu je Alfa bez premca i po potvrdi Bundes novinara.I to govori pametnom coveku mnogo o jednom modelu.
Bmw 3. je vrhunski auto ,posle Alfe moj Favorit i za nijansu bolji u nekim segmentima voznje od 159. A to pre svega duguje zadnjem pogonu i nesto manjoj masi. Da je Alfa bila laksa bila bi mrtva trka. Ali je ta 3 ka i najruznija u klasi a to tvrde i bmw -ovci . I kao sto vidis ne mrzim nemacke automobile jer i tu ima pravih ali nazast veoma malo.
Audi I VW u tom dvoboju su daleko iza ova pomenuta dva modela i rako ce i ostati.
Danas je stvar prilicno drugacija,pojavila se nova lepotica u telu zveri, Giulia ,sa zadnjim pogonom i ferrari ergelom i pokazala ko je ko na Nirbunringu i ko ce to tek da bude u predstojecoj novoj godini.
Tako da druze gde je 159 jednom stala produzila je Alfa Giulia.
Quadrifogliu i Bmw Motorsportu skidam kapu,traktorima prepakovanim u razne Tolede ,Skode A4 i razne druge luksuzne modele i kopije ne cenim nista posebno . I to je moje misljenje.

Paprikar
05.12.2015 21:10
4
0

@Sale
Realno bi trebalo da te bude sramota da izvrces i da izmisljas. To da su na istoj platformi bile Vektra i 159, nikada nisam rekao niti cu reci, jer znam kako je. To si ti tvrdio pa sam se ja lepo smejao, jer ne znas nista o automobilu koji vozis. Evo i dalje ne znas da Vektra nije imala nikakve veze sa 159, misleci pri tom na platformu, osim benzinskih motora iz te iste Vektre koji su bili ugradjivani u 159.
Cudno je i to sto raspravljas o ukusu, odnosno da li je nesto lepo kada je lepota u oku posmatraca.

Zalosno je sto ti kao odrasla osoba verujes da ista promeniti stanje na trzistu pojava par limuzina i par SUV-ova, pogotovo kada premijum trojka ima i po 20-ak, izvedbi, modela. Vreme na Nirburgringu koje su postigli profesionalci nece moci da izveze ni jedan Alfista, tako da je bitno samo u marketing svrhe i za decu, i neke paljevine.
To je moje misljenje, misljenje zdravorazumnog coveka.

Sale
06.12.2015 09:33
1
2

@Paprikar
Pomesao si ti mene onda sa nekim drugim u diskusiji ako kazes da ja izvrscem i da sam ista drugacije rekao o olatformi 159 Vectre i Crome (Saab je napustio projekat). Ono sto sam oduvek znao i tvrdio napisao sam i sad a ti i salje ne znas. Jer kazes da su samo motori zajednicki.
Platforma je zajednicka polazna osnova (medj.osov.rastojanje je izmedju ostalog svima 2700mm, proveri) i zajednicki su motoru benzinski (Opelovi) i bili su raspad svi osim 3.2 TeinPhaser a doradjenog u Milanu, i sve do pojave 1.8 TBi agregata koji je tehnicki veoma napredan sa komplet alu blokom.

Alfa je zato vrhunski odradjena u odnosu na ostalu dvojku.

Zo sto si se kazes smejao to bi trebao da radis svom licnom ne znanju jer ni danas neznas gotovo nista o ovome,a meni zamolicu te nemoj vise da drzis ovakva predavanja o Fiat Alfa modelima ,jer ono sto volim i sto vozim poznajem u detalje.
Pozdrav

N.N.
06.12.2015 21:09
2
0

@ Sale

Vectra nema istu platformu kao 159, a međuosovinski razmak nema veze sa platformom.
Tu je nažalost Saab napustio projekt te je platforma ispala preskupa i preteška.

Sale
06.12.2015 23:03
1
2

@NN
platforma je dizajnirana u saradnji Fiata i GM a i projektovana je za pogon na prednje ,zadnje ili sva 4 tocka sa izuzetnom otpornoscu na uvijanje u krivinama.
Prakticno jedina mana je nesto veca tezima jer je trebalo biti iskoriscena za jos veci auto poput Insignije recimo.
Ima puno elemenata tada aktuelne Vectre C ali je Fiat otisao do kraja i napravio veoma kvalitetan proizvod i na bezbednosnom planu gde je po meni jedino greska bilo ubacivanje GM benzinskih motora a tek pri kraju stavljanje pravog Alfinog srca 1.75 TBi.
Nazalost to je bila posledica tog braka sa GM om.
To je najtacniji podatak.

Paprikar
07.12.2015 08:12
2
1

@Sale
Ma druze to nista nije istina, odakle vuces te informacije nije ni bitno, nisu tacne.
Za tebe je ipak wikipedija majka znanja.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: