Aktuelno:

Mali motori veći zagađivači i potrošači

Mnoge kompanije nastavljaju sa smanjivanjem zapremine motora, ali po najnovijim istraživanjima, mali agregati emituju više ugljen-dioksida i azotnih oksida.

Ovo je praktično još jedan dokaz da „inovacije“, posebno što se standarda o izduvnim gasovima tiče, više proizvod politike i „ekonomije“ nego realnog stanja stvari. Kompanije poput Renaulta, Volkswagena i nekih drugih, počinju sa povećavanjem motora da bi redukovali negativan uticaj na životnu sredinu. Nedavni test Renault Clia naše redakcije, pokazao je da automobil potrebno voziti sa popriličnim angažovanjem papučice gasa da bi se ostvarile odgovarajuće performanse za učešće u saobraćaju, što naravno donosi i povećanu potrošnju i emisiju CO2. Slična stvar je i sa Fiatovim i Opelovim „deminutiv“ motorima, kao i ostalim koji su pokušali da redukuju potrošnju i emisiju redukovanjem zapremine motora.

Apel za povećanje zapremine motora je došao nakon VW-ovog dizel skandala, zbog nerealnih testnih procedura. Dotični testovi, sprovedeni pod diktiranim uslovima i fiksnim temperaturama, nisu bili kadri da pokažu realno stanje stvari, odnosno da benzinski i dizel motori male zapremine u realnim uslovima troše više i emituju više neželjenih gasova nego motori veće zapremine.

Neke kompanije, poput Renault-Nissana sprovode testove uz planove za povećanje zapremine „deminutiv“ motora.

Sve bi moglo da rezultira time da ne bude dizelaša ispod 1,5 litara zapremine, kao i benzinaca ispod 1,2 litre. Volkswagen je već pripremio 1,6-litarsku jedinicu kao zamenu za 1,4-litarski trocilindraš, dok Renault prati temu sa povećanjem 1,6-litarskog R9M dizela za 10 odsto.

„Postalo je jasno da mali motori ne donose prednost“, rekao je Tomas Veber, čelnik Mercedesovog odeljenja za istraživanje i razvoj. „Iz tog razloga nismo uskočili u trend trocilindraša.“

Uz povećanje zapremine najmanjih motora, kompanije će se verovatno okrenuti elektromotorima i hibridnim opcijama, kao što mnogi i rade.


[19.10.2016 10:34]

RSS
davor
19.10.2016 10:43
11
1

Bogu hvala!

Bojan
19.10.2016 11:25
16
1

Mazda jedina znala da je to glupost

mkm
19.10.2016 11:51
10
0

Bilo i za ocekivanje. Uostalom nikad nisam bio ljubitelj malih turbasa. Ne moze bre 900cm3 kosilica za travu da pokrene1.5t tezak auto i da ide kao da ima 2000cm3

serpico
19.10.2016 13:10
6
4

a to kao nisu odmah znali

Brano
19.10.2016 13:23
7
3

Znali su svi da je to glupost al su htjeli da potrosnja i emisija izduvnih gasova bude manja na papiru, jer im je to bilo vaznije

meganed97
19.10.2016 13:29
6
5

A motori veće zapremine imaju realnu potrošnju istu kao na zvaničnim testovima? Ma dajte... :-) Realnost fabričkih podataka je oduvek dovođena u pitanje.

kralj
19.10.2016 13:30
1
7

tu je i peugeot s1.6 hdi

LAcity
19.10.2016 14:14
3
8

Naravno da je glupost, kad sam ja to govorio? Reno plastikaner i njegovi kosilica motori, novotarije i igracke za malu decu!

don
20.10.2016 03:40
1
2

Na kraju ce da guknu i koju o turbobenzincima opcenito.vazno je kako se to namece samo u Evropi, dok ostataksvijeta boli kuki za co2 i potrosnju, zabrane susa i uvodjenja struje.
@kralj, sta fali 1.6 hdi,o sim sto je bio/jeste(?) nepouzdan, nisam cuo da je puno trosio. Ima toliko izvedenica,da ne zna covjek od koje da bjezi a koju da kupi, treba pitat Pericu koja varijanta je za izbjegavat.

Rikošet
20.10.2016 16:55
7
0

E moj Berni. Da si znao ovu informaciju prije mjesec dana možda ne bi prodao svoju Formulu 1.6 Turbo...
Jedina sporna stvar kod downsizinga je da su smanjili sve osim cijena. Klip manje, cilindar manje, manji blok, dva, tri ventila manje, kraća bregasta, radilica, manje ulja... svega manje, ali za iste pare...
Rijetki, su al baš rijetki proizvođači automobila kojima je danas cilj da ugode prvo kupcu, pa sebi.
Primjeri poput Diselgate afere i muljanja sa potrošnjom su najbolji dokaz sa kakvim se sve prljavim metodama služi današnja autoindustrija. A one su samo kap u moru...
Druga stvar koja je očigledna, a u automobilima nam ne treba koliko ni pokvaren zub u glavi je njihova agresivna kompijuterizacija, virtuelizacija i dodirizacija, koja nam se prodaje kao nešto što je trendovsko i neophodno, a ne kao nešto što je super jeftino za proizvođača, koji jednu te istu tablu (ekran) sa drugačijom grafikom ugrađuje i prodaje u desetak, dvadeset, trideset... svojih modela... Virtuelno je samo po sebi nestvaran i neopipljiv pojam ma koliko nam tvrdili da je uvijek musavi ekran osjetljiv na dodir bolji od jednostavnih klasičnih prekidača... To vam je isto kao kada čovjek koji u dnevnom boravku gleda utakmicu na najboljem i najvećem TV-u na svijetu misli kako je to bolje od gledanja uživo, ali nikad ne može da shvati koliko je u stvari zakinut dok ne ode na utakmicu i pogleda ju sa tribina... Treća stvar koja nam ne treba, a koju sve više nameću zove se automatska vožnja... Ako ne možemo da vozimo, bolje je da stojimo, jer samo tako živimo u realnom, a ne virtuelnom svijetu...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: