Ženeva 2018:

Hyundai Santa Fe u stilu Kone

Predstavljanje novog modela Santa Fe izazvalo je veliku pažnju medija, publike ali i konkurencije. Zna se da je Hyundai u naletu, kako tehnološkom tako i stilskom. Hyundai je sve luksuzniji, bolji i popularniji. Zato pred SUV perjanicom nije jednostavan zadatak. Ostati dosledan sebi, ponuditi nešto novi i biti konkurentan u zaista žestokoj konkurenciji.

Za početak treba naglasiti, Hyundai je u Ženevu doneo nekoliko promena u nomenklaturi ovog modela. Naime, verzija sa pet sedišta više ne nosi ime Santa Fe Sport, već samo Santa Fe, dok se verzija sa većim međuosovinskim rastojanjem i tri reda sedišta (za sedam putnika) sada zove Santa Fe XL. Hyundai je takođe potvrdio da se razvija i potpuno nova verzija sa tri reda sedišta i mestom za osam putnika, koja će nositi potpuno novo ime.

Novi model takođe izgleda potpuno drugačije od svog prethodnika, kako spolja, tako i iznutra, a njegov dizajn inspirisan je modelom Kona. Prednjim delom ovog krosovera dominira velika maska hladnjaka oko koje se se sa bočnih strana nalaze LED svetlosne jedinice. Idući ka zadnjem delu automobila vidimo oble ivice.

Novi model je porastao u dimenzijama, odnosno duži je od prethodne generacije za 70 mm i širi za 10 mm, dok je međuosovinsko rastojanje veće za 65 mm. Tako dužina nove generacije iznosi 4.770 mm, širina 1.890 mm i visina 1.680 mm, dok međuosovinsko rastojanje sada iznosi 2.765 mm.

Zahvaljujući većim dimenzijama povećan je i kapacitet prtljažnog prostora koji je kod verzije sa pet sedišta porastao sa 585 litara na 625 litara. Kod modela sa sedam sedišta zapremina prtljažnika je 130 litara.

Kada je reč o kabini i enterijeru, vidimo da je ona u potpunosti redizajnirana. Centralna konzola ima nekoliko zajedničkih stvari sa već pomenutim modelom Kona, a ekran infotejnment sistema, koji može biti povezan sa Apple CarPlay, je nagnut ka vozaču, tako da on ne mora da sklanja pogled sa puta. Instrument tabla je potpuno digitalna, a tu je i head-up ekran.

Dostupno je i nekoliko bezbednosnih sistema i sistema za asistenciju vozaču, kao što je upozorenje na čeoni sudar, zadržavanje vozila u jednoj traci i kontrola pametnog krstarenja i slično.

Santa Fe će se prodavati sa tri različite pogonske opcije. Tu je četvorocilindarski agregat sa turbo punjačem, radne zapremine dva litara koji proizvodi 235 konjskih snaga i 353 Nm obrtnog momenta. Zatim je dvolitarska dizel jedinica koja razvija 186 konjskih snaga i 402 Nm obrtnog momenta, kao i veća jedinica zapremine 2,2 litara koja razvija 202 konjske snage i 441 Nm obrtnog momenta.

Svi agregati će biti povezani sa osmostepenim automatskim menjačem koji opcionalno može biti povezan sa pogonom na svim točkovima.
[07.3.2018 13:41]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: