Najava:

Ford očekuje da u 2016. godini udvostruči prodaju 4X4 modela u Evropi

Ford planira da iduće godine u Evropi proda 139.000 vozila sa pogonom na sva četiri točka, što bi predstavljalo praktično neverovatan rast od 120% u odnosu na 2014. godinu.

Čak osam od ukupno sedamnaest Fordovih modela u ponudi u 2016. godini na evropskom kontinentu imaće mogućnost 4x4 pogona Twituj ovo!. Kompanija se intenzivno sprema da odgovori na rastuću tražnju, pokrivajući široku lepezu automobilskih segmenata, od krosovera Edge i Kuga, preko modela Galaxy i S-MAX, pa do Mondea i temperamentnog sportiste Focus RS.

Sa druge strane, Ford planira da u sledećoj godini proda 200.000 SUV vozila, što predstavlja rast od čak 200% u odnosu na 2013. godinu, najviše zahvaljujući tome što će se modelu Kuga i kompaktnom modelu EcoSport pridružiti i nešto luksuzniji i jači Edge. Novi Ford Edge ponudiće izbor između dve opcije dizel pogona, koje nam za sada (na papiru) zvuče prilično primamljivo: dvolitarskog TDCi motora sa 180 ks i manuelnim menjačem sa šest brzina i takođe dvolitarskog, ali biturbo TDCi agregata maksimalne snage 210 ks i sa šestostepenom Powershift automatskom transmisijom.

Iz rukovodstva Forda navode da su „apetiti kupaca za SUV i 4x4 vozilima toliko veliki, da kompanija planira da tokom sledeće tri godine u svoju ponudu doda još pet modela, koji će pripadati segmetima SUV i krosover vozila“. U Fordu zvuče dosta samouvereno kada su u pitanju njihova 4x4 vozila i tvrde da su „u stanju da kupcima ponude tehnologiju koja će na pravi način odgovoriti potrebama njihovog životnog stila“.

Takođe, Ford je u mogućnosti da svojom 4x4 ponudom obuhvati i segment „performantnih vozila“, zahvaljujući novom Focusu RS i njegovom „high-tech“ sistemu „dinamičkog vektorisanja obrtnog momenta“. Kod njega su na zadnjoj osovini montirana „dva sistema spojnica“, kojima upravlja elektronika vozila, a koji regulišu kako raspodelu obrtnog momenta između prednjih i zadnjih točkova, tako i raspodelu između levih i desnih točkova, kako bi se u datom trenutku obezbedila željena „rezultanta“. Inače, ovaj sistem omogućava da do 70% obrtnog momenta bude „preusmereno“ na zadnje točkove.

Iako nam ovaj opis ne deluje preterano revolucionarno, štaviše zvuči kao donekle konvencionalno i već viđeno rešenje, samo pod novim imenom, na osnovu iskustava sa ranijim generacijama sa značkicom RS, ni najmanje ne sumnjamo da su u Fordu pomenuti sistem začinili i sa malo svoje „crne magije“, koju ne navode u ovom objašnjenju, a koja je i do sada tako dobro funkcionisala u prethodnim izdanjima Forda Focus RS.
[11.12.2015 20:58]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: