Afera:

Ford lažirao podatke nosivosti Mondea

Specijalisti za istraživačko novinarstvo i otkrivanje prevara automobilskih proizvođača iz švedskog magazina Teknikens Värld objavili su juče uzmemirujuće podatke o netačnim tehničkim kakarkeristikama Ford Mondeo. Ako ste pomislili da se radi o potrošnji goriva, ovog puta ste se prevarili, jer radi se o mnogo ozbiljnijem problemu.

Prema njihovim merenjima, sa punim rezervoarom goriva i vozačem mase 70 kilograma, Mondeo je daleko teži od podatka koji navodi Ford.
Preciznije rečeno, za novi Mondeo, proizvođač propisuje masu praznog vozila od 1.601 kg (pun rezervoar goriva, vozač mase 75 kilograma i pune rezervoare ostalih tečnosti u automobilu). Švedski novinari su međutim Mondeo sa vozačem i punim rezervoarom parkirali na vagu i utvrdili prilično odstupanje od fabričkog podatka. Umesto 1.601 kilograma vaga je pokazala masu od 1.880 kilograma. Kada se Mondeo optereti putnicima i prtljagom ukupna masa vozila takođe premašuje specificirane vrednosti. Švedski novinari su utvrdili i da, pod punim opterećenjem, rubovi zadnjih blatobrana stružu po točkovima. Ispitani model je Mondeo 2.0 TD 150 karavan u Titanium.

Sve u svemu, nije šala! Biće zanimljiva "odbrana" Forda koji sa novim Mondeom baš nema sreće! Prvo evropsko kašnjenje proizvodnje dve godine a sada i ova afera...




[19.12.2014 09:26]

RSS
Aleksandar
19.12.2014 12:01
12
0

Zanimljivo istrazivanje. Svaka cast - podrzavam.

asd
19.12.2014 13:27
19
2

Pa dragi moji ljubitelji automobila, svi vise verujete marketingu nego svojim ocima i logici. To srecemo svuda, posebno u policiti i to globalnoj ne samo kod nas. Danas je zdrav razum deficitarna roba.

Meni je najsmesnije kad novinari (svi) forsiraju *dinamiku voznje*. Marketingom su ubedili prosecnog kupca da vise ceni *dinamiku* nego udobnost. Sta je dinamika voznje ako ne vozis neki STVARNO sportski auto?

Sasa
19.12.2014 16:22
2
1

(Ponovite komentar)

Bozo
19.12.2014 19:40
3
5

Kakav crni vozac i gorivo, tridesetak godina pratim zbivanja u auto industriji i nijesam znao da masa praznog vozila nije masa praznog vozila.

igor
19.12.2014 20:47
1
8

stvarno frapantan podatak sto je jedno auto teze nego sto kazu...a dajte ljudi pustite ove price...ne vidim znacaj ovome testu uopste

Rikošet
20.12.2014 10:23
7
0

Volio bih da su testirali sve predstavnike u ovoj klasi, a ne samo jednog...

Peki
20.12.2014 15:12
8
0

Drugari to sa tezinom je opste poznata stvar, kao i sa potrosnjom. Svi malo ozbiljniji auto casopisi "napolju" stavljaju test vozila na vagu,i uvek ispadne da imaju barem desetak procenata vecu tezinu od deklarisane. E sad, tezina varira i od nivoa opreme, sa istim motorom izmedu osnovne i "nabudene" verzije mozem biti velike razlike. Navedimo samo koznu untrasnjost, elektricno podesavanje sedista,elektricne podizaci prozora, predimenzionirane pneumatike, integralni pogon (kod modela koji postoje sa 4x4 pogonom ili sa samo prednjom vucom), razne elektronske siteme...
Na jednoj od prezentacija Citroen je prisutnim novinarim objasnio kako su dobili 20 kg ba tezini zbog toga sto se stakla na zadnjim vratima ne spustaju (mogu se samo otskrinuti). Pre toga, na jednoj drugoj prezentaciji, izenjeri grupacije PSA sa ponosom su tapkali izlozenu platformu, koja je laksa za valjda 100 kg od predhodne, na kojoj su postavljeni pojedini modeli (novi Peugeot 308 i Citroen Picasso).
Sto se tice novog Forda Mondeo, nisam jos uvek imao priliku voziti ga, no ukoliko se ne varam postavljen je isto tako na novoj platformi, koju ce naslediti S-Max i Edge. Inace kasni vise od godinu dana na evropskom trzistu, a sveg zbog zatvaranja fabrike u Begiji.

don
21.12.2014 08:06
3
2

300 do 400 kg vise???da se docepaju vw pa ak smiju onda da utvrde lazi...satrali bi ih mediji, nesto slicno ko sa tornjevima koji ko fol padaju od aviona a ne od dinamita. dje su kazne za obmanu kupaca? kako ameri drapaju milione ak kia lazira potrosnju, fordu nece ni dlaka spast sa glave....lijepa pravda, nisi tako skupa..

Miki
21.12.2014 11:37
5
0

Par puta sam komentarisao tezine automobila obzirom da Opel-ima koje vozim cesto kao najozbiljniji nedostatak navode vecu tezinu. Siguran sam da vecina proizvodjaca dobrano lazira podatke o tezini automobila jer je to u skladu sa EKO trendovima u industriji.
Siguran sam da bi i kod drugih proizvodjaca bilo iznenadjenja i po pitanju tezine i potrosnje.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: