F1:

Fetel šampionski na Hungaroringu

Sebastijan Fetel je u šampionskom stilu pobedio na VN Mađarske, dok su oba Mercedesa učestvovala u incidentima.

Nemac je po drugi put pobedio ove sezone u možda i najzanimljivijoj trci do sada. Luis Hamilton i Niko Rozberg su završili na šestom, odnosno osmom mestu.

Vozač Ferrarija je poveo odmah na početku, i do kraja trke nije ispuštao prednost. Mada su startovali sa trećeg i petog mesta, crveni bolidi su na sjajan način poveli trku. Ono što je bilo drugačije ovoga puta je da su odmah počeli da grade prednost. Nakon Mercedesove dominacije tokom treninga i kvalifikacija, teško da je iko to očekivao.

Kimi Raikonen je izbio sa petog na drugo mesto, dok su se Mercedesi našli na trećem i četvrtom, da bi Hamilton otišao van staze nakon prilično besmislenog poteza ugrožavanja Rozberga u šikani krivine šest, što ga je bacilo na deseto mesto već u prvom krugu.

Fetel i Raikonen su nastavili da povećavaju prednost u odnosu na Rozberga, a iza Nemca su se našli Valteri Botas, Niko Hulkenberg (sa 11. startne pozicije), Danil Kvjat i Danijel Rikijardo. Australijanac je takođe pao u poretku odmah na početku nakon kontakta sa Botasom u krivini 1.

Nakon uzbuđenja na početku, trka se stabilizovala. Fetel je pravio brže krugove od Raikonena a Finac od Rozberga. Iza njih je dobar bio Rikijardo, koji je pretekao Kvjata putem timske naredbe. Do prvih odlazaka u boks, Australijanac je bio četvrti.

Hamilton je u međuvremenu konstantno napredovao u poretku, mada je zbog gužve u saobraćaju gubio vreme u odnosu na vodeće.

U drugom stintu, Rozberg se odlučio za medijum pneumatike, verovatno imavši u planu da u trećem krene na pobedu. Međutim, Fetel i Raikonen su nastavljali da odmiču, i dvostruka pobeda Ferrarija, potencijalno prva od VN Nemačke 2010., izgledala je prilično izvesna.

Ipak, ti snovi su se raspršili kada je u 40. krugu Raikonen preko radio veze javio da gubi snagu. Problem je bila MGU-H jedinica u hibridnom pogonskom sistemu, zadužena za rekuperaciju energije. Prednost Finca se topila, da bi u 43. krugu na stazu izašao bezbednosni automobil, što je samo ubrzalo Raikonenovu sudbinu. Inače, bezbednosno vozilo je izašlo zbog udesa Nika Hulkenberga, čije je prednje krilo jednostavno otišlo pod automobil pri punoj brzini na pravcu. Nemac koji vozi za Force Indiju je u tom trenutku bio šesti, ali na svu sreću, nakon zabijanja u zaštitnu barijeru, izašao je iz bolida nepovređen.

Bezbednosni automobil je izašao zbog brojnih krhotina po stazi, a lideri trke su odmah otišli u boks na zamenu pneumatika. Fetel, oštećeni Raikonen, Rozberg, Hamilton (koji je prethodno pretekao Rikijarda za četvrto mesto), Rikijardo, Botas, Maks Verstapen i Danil Kvjat, bio je poredak vodećih.

Prilikom restarta, Rozberg je lako pretekao Raikonena, da bi Rikijardo uvideo spor izlazak Hamiltona u finalnoj krivini i napao ga sa spoljne strane. Međutim, Britanac nije bio spreman da ustupi poziciju, što je značilo da je kontakt neizbežan, i to ga je koštalo oštećenja prednjeg krila. Odmah ga je pretekao i Kvjat, ali van staze, što će mladog Rusa koštati kazne od deset sekundi. Verstapen je takođe „ukrstio koplja“ sa Botasom, što je za posledicu imalo gumi defekt Williamsa.

Hamilton je morao u boks po nov „nos“ u 54. krugu, tako da se vratio van prvih deset. Još gore je po njega usledilo kada je kažnjen zbog sudara sa Rikijardom, tako da je morao još jednom da prođe kroz boks.

U međuvremenu, bez obzira na oštećenu karoseriju, Rikijardo je došao treće pozicije, jer je Raikonen bio prisiljen da odustane. Sa Fetelom i Rozbergom na medijum pneumaticima, Rikijardo je video šansu da ih pretekne, jer je on bio na bržim, mekim gumama. Mada je Rozberg planirao da napadne Fetela, došao je u poziciju da mora da pazi na dešavanja iza sebe, odnosno na Rikijarda koji se ambiciozno približavao.

Fetel je bitku iza sebe iskoristio da pobegne, a pet krugova pre kraja, Rikijardo je izveo „banzai“ potez sa kasnim kočenjem pri ulasku u unutrašnju stranu krivine 1. Zbog prevelike brzine, Australijanac je otišao malo široko, što je Rozbergu obezbedilo bolji izlaz. Međutim, Australijanac mu nije ostavio dovoljno prostora, tako da je isekao zadnji pneumatik Mercedesa, oštetivši u isto vreme svoje prednje krilo.

Fetel je vozio u susret pobedi, koju je posvetio preminulom Žilu Bjankiju, još dok je bio u bolidu.

S obzirom da je Rikijardo morao u boks po novo prednje krilo, Danil Kvjat se našao na drugom mestu, što je možda i pravedno, s obzirom na to da je bez borbe prepustio poziciju Rikijardu početkom trke zbog timske naredbe. Edrijen Njui se vratio u Red Bull, a sa njegovim povratkom, tim je uzeo dva prva podijuma ove sezone, jer je Australijanac uspeo da sačuva treće mesto.

Konačno smo imali dramu u borbi za pobedu. Četvrti je bio odlični Verstapen u Toro Rossou, uprkos kazne „prođi-kroz“ zbog previsoke brzine pod bezbednosnim vozilom.

VN Mađarske je bila prepuna posla za stjuarde. Pastor Maldonado je bio „rekorder“ sa tri kazne na ovoj trci. Verstapen je takođe bio jedan od vozača koji su osetili kažnjavanje na svojoj koži. Sva ova kontroverzna dešavanja je iskoristio Fernando Alonso, osvojivši (iznenađujuće) peto mesto za McLaren. Da podsetimo, Španac je startovao sa 15. pozicije.

Na kraju je Hamilton, za koga je trka u dva navrata izgledala izgubljena, završio na 6. mestu, ispred Rozberga, koji je platio cenu pucanja pneumatika, završivši trku kao 8. Sedmi je bio Roman Grožan u Lotusu.

Uprkos razočaravajućoj trci za njega, Hamilton ide sa Hungaroringa sa povećanom prednošću, koja sada iznosi 21 poen. Ipak, ovaj poredak je prekinuo njegov i Mercedesov rekordan niz uzastopnih podijuma.

Dženson Baton je bio deveti, tako da McLaren ide iz Mađarske više nego zadovoljan. On je takođe vozio bez greške kao i Španac, tako da tim iz Vokinga po prvi put ove sezone ide kući sa bodovima osvojenim sa oba bolida.

Williams je među onima koji su razočarali. Felipe Masa se nije povratio od kazne zbog nekorektne startne pozicije, dok se Botas nije ni vratio u trku nakon pucanja pneumatika u završnoj fazi trke. Završili su na 12., odnosno 14. mestu.


VN Mađarske, 2015.

1. Sebastian Vettel GER Ferrari-Ferrari 69 laps 1hr 46m 09.985s
2. Daniil Kvyat RUS Red Bull-Renault +15.7s
3. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-Renault +25.0s
4. Max Verstappen NED Toro Rosso-Renault +44.2s
5. Fernando Alonso ESP McLaren-Honda +49.0s
6. Lewis Hamilton GBR Mercedes-Mercedes +52.0s
7. Romain Grosjean FRA Lotus-Mercedes +58.5s
8. Nico Rosberg GER Mercedes-Mercedes +58.8s
9. Jenson Button GBR McLaren-Honda +67.0s
10. Marcus Ericsson SWE Sauber-Ferrari +69.1s

11. Felipe Nasr BRZ Sauber-Ferrari +73.4s
12. Felipe Massa BRZ Williams-Mercedes +74.2s
13. Pastor Maldonado VEN Lotus-Mercedes +80.2s
14. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes +85.1s
15. Roberto Merhi SPA Manor Marussia-Ferrari +2 laps
16. Will Stevens GBR Manor Marussia-Ferrari +4 laps

Rtd Carlos Sainz Jr ESP Toro Rosso-Renault engine 60 laps completed
Rtd Kimi Raikkonen FIN Ferrari-Ferrari engine 55 laps completed
Rtd Sergio Perez MEX Force India-Mercedes retirement 53 laps completed
Rtd Nico Hulkenberg GER Force India-Mercedes accident 41 laps completed


Generalni poredak vozača


1 LEWIS HAMILTON GBR MERCEDES Mercedes 202
2 NICO ROSBERG GER MERCEDES Mercedes 181
3 SEBASTIAN VETTEL GER FERRARI Ferrari 160
4 VALTTERI BOTTAS FIN WILLIAMS Williams 77
5 KIMI RÄIKKÖNEN FIN FERRARI Ferrari 76
6 FELIPE MASSA BRA WILLIAMS Williams 74
7 DANIEL RICCIARDO AUS RED BULL Red Bull 51
8 DANIIL KVYAT RUS RED BULL Red Bull 45
9 NICO HULKENBERG GER FORCE INDIA Force India 24
10 ROMAIN GROSJEAN FRA LOTUS Lotus 23
11 MAX VERSTAPPEN NED TORO ROSSO Toro Rosso 22
12 FELIPE NASR BRA SAUBER Sauber 16
13 SERGIO PEREZ MEX FORCE INDIA Force India 15
14 PASTOR MALDONADO VEN LOTUS Lotus 12
15 FERNANDO ALONSO ESP MCLAREN McLaren 11
16 CARLOS SAINZ ESP TORO ROSSO Toro Rosso 9
17 JENSON BUTTON GBR MCLAREN McLaren 6
18 MARCUS ERICSSON SWE SAUBER Sauber 6
19 ROBERTO MERHI ESP MARUSSIA Marussia 0
20 WILL STEVENS GBR MARUSSIA Marussia 0

Generalni poredak konstruktori:


1 MERCEDES 383
2 FERRARI 236
3 WILLIAMS 151
4 RED BULL 96
5 FORCE INDIA 39
6 LOTUS 35
7 TORO ROSSO 31
8 SAUBER 22
9 MCLAREN 17
10 MARUSSIA 0
[26.7.2015 18:31]

RSS
nn
27.7.2015 08:03
2
1

Ovo ce biti najgora sezona Meklarena u istoriji!

Aleksandar
27.7.2015 08:31
3
1

Odlicna trka, posebno zbog toga sto je Hamilton pre trke izazvao tim Red Bulla. Red Bull je mogao da zauzme 1 i 3 poziciju da Hamilton nije napravio glupost i udario Ricciarda.

taxi
27.7.2015 11:40
3
2

Dobra trka a onaj rikardo je tenkre.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: