Poslednji od svoje vrste:

Ferrari 625 Targa Florio ide na aukciju

Ferrari je poznat po proizvodnji automobila sa osmocilindričnim i dvanaestocilindričnim agregatima. Čak je konstruisao i pozamašan broj modela sa V6 motorima. Međutim, model sa fotografija iznad teksta ima samo četiri cilindra.

Kao da će to sprečiti da bude prodat za nekoliko miliona dolara kada se nađe na aukciji u Monaku sledećeg meseca.

Reč je o modelu iz 1953. godine koji nosi ime Ferrari 625 Targa Florio. Jedan je od svega tri primeraka ikada napravljenih, a jedini za koji se zna da je preživeo 65 godina.

Njegovo srce čini DOHC redni četvorocilindrični agregat radne zapremine 2,5 litara, koji je dizajniran od strane Aurelia Lampredija za bolide iz Formule 2, gde je legendarni Alberto Askari, sa vozilom u kojem se nalazio upravo ovaj motor, osvojio dve uzastopne titule. Kasnije je ovaj agregat montiran na šasiju sportskog automobila, koji je bio lak i izuzetno dinamičan.

Ono po čemu se ovaj model svakako izdvaja od ostalih je naravno njegova karoserija. Nju je u originalu konstruisala kompanija Vignale kao aerodinamični kupe. Zanimljivo je to što Enco Ferrari njome nije bio impresioniran, te je naredio da se ona modifikuje u roadster. Za to je zadužena kompanija Scaglietti, koja je modifikovala karoseriju i na nju stavila manju masku (rešetku) hladnjaka.

Ovaj automobil je učestvovao na brojim takmičenjima. Za njegovim volanom su sedeli Majk Havtorn (koji je kasnije postao šampion Formule 1) i Umberto Maglioli (pobednik šampionata Carrera Panamericana 1954. godine).

Nakon što je okončao svoju trkačku karijeru, ovaj model je prolazio kroz ruke brojnih privatnih vlasnika u Italiji i južnoj Americi. Međutim, bio je zaboravljen na više od deceniju pre nego što je pronađen na otpadu u Napulju 1974. godine. Nakon toga je on restauiran u svoje originalno stanje, te je učestvovao u još nekim trkama... Sada ovaj Ferrari sa četvorocilindričnim agregatom ide na aukciju.

Aukcijska kuća Bonhams očekuje da će se ovaj automobil prodati po ceni između 4,5 i 6,5 miliona evra. U odnosu na cenu po kojoj se prodaju drugi legendarni automobili kompanije Ferrari, uz činjenicu da je jedini primerak na svetu, to i nije tako puno, zar ne?


[16.4.2018 14:07]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: