Aktuelno:

Fabričke deklaracije potrošnje su lažne

Automobili u Evropi troše puno više goriva nego što to tvrde proizvođači, pokazalo je novo istraživanje koje je sproveo Međunarodni savet za čisti saobraćaj (ICCT).

"Svi podaci potvrđuju da kontinuirano raste jaz između podataka o potrošnji koji daju proizvođači i stvarne potrošnje", izjavio je šef evropske filijale ICCT-a Peter Mock za nemački list Der Spiegel.

ICCT je analizirao podatke više od 500.000 vozila koja se kreću evropskim putevima koristeći vodeće internet portale.

Angažovani vozači koriste svoje datoteke kojima upoređuju stvarnu potrošnju goriva s onom drugih vlasnika istih vozila i zvaničnim podacima proizvođača.

Analiza podataka popularnog nemačkog sajta Spritmonitor.de pokazuje da je taj raskorak porastao sa sedam posto u 2001. na 30 posto 2013. godine. Slični rezultati prikupljeni su sa drugih specijalizovanih sajtova u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Holandiji.

Stručnjaci ICCT-a kažu da je automobilska industrija ostvarila značajan napredak na polju smanjivanja potrošnje goriva i emisije C02 ali su izrazili zabrinutost zbog ovog raskoraka.

Proizvođači automobila podatke o potrošnji goriva dobijaju u laboratorijskim uslovima odobrenom metodologijom koja je predmet kritika zbog neuvažavanja stvarnih uslova vožnje na evropskim putevima.

Izvor: Der Spigel, Seebiz.eu


[25.10.2014 10:00]

RSS
loeb-np
25.10.2014 13:18
13
3

nemci su prvi evropski naj naj lazovi potrosnje a najiskreniji su japanci i korejanci!

Nemanjica
25.10.2014 15:19
1
11

loeb, mislim da si ti najiskreniji!;-)

loeb-np
25.10.2014 18:24
3
4

nemanjice@
zar nije tako?!

Nemanjica
25.10.2014 20:53
1
2

Naravno da jeste, nista nije sporno, kao i moja sala! Zar ne?;-)

Milan
25.10.2014 22:38
2
1

Lalu svi, moram priznati da se i meni cini da su "nemci" najdalje od istine. Ja sam najneprijatnija iznenadjenja na rent-a-car imao sa nemcima. Imao sam i "licni" 1, 8 TSI, trosi koliko i dvadest godina star 2, 0 a deklarisali su ga valjda na 40% manje.

MunzeLjux
25.10.2014 23:04
6
0

Docekao sam mnoge nove modele, koji su zamenili svoje zastarele predhodnike i za svaki su proizvodjaci tvrdili da trosi za 10-15% manje od proslog modela. Po toj logici, posle deset evolucija, vise i nema potrosnje, vec bi zadnji model morao da proizvodi nesto fosilnog goriva, koje bi se prosipalo po putu iz prepunog rezervoara. Cinjenica je da je potrosnja smanjena za sve ove godine i uz upotrebu raznih tehnoloskih dostignuca za oko 20%, ali se tezina kola znatno povecala, pa je realno to smanjenje nesto vece, mozda do 30%. Opel Kadet prvih generacija je bio tezak manje od 800kg i gume nije mogao da potrosi, a danasnji modeli iz te klase idu i do 1300kg.

JA
26.10.2014 01:07
5
0

Evo prilike da se uradi jedan vrlo interesantan test. Pokažite koji proizvođač koliko odstupa u procentima, napravite listu i objavite!
Naravno uzmite u obzir ono na šta će se svi proizvođači pozvati... a to je kvalitet "domaćeg" goriva pa ukoliko je to moguće koristite identično za sve modele (naravno benzinske i dizel varijante)! Budite sistematični! Pokušajte da isključite sve činioce koji mogu uticati na rezultate tipa spoljna temperatura, isključen klima uređaj, broj putnika itd.
Test bi trebao da uključuje gradsku, kombinovanu i varijatnu potrošnje na autoputu!
Ovo poslednje pišem jer se to na testovima uvek nekako zaobiđe ili bude u drugom planu!
Kako bih bio konstruktivan, predlažem da napravite svojevidnu top 20 listu najštedljivijih automobila po klasama i koja bi bila na sajtu istaknuta.

serpico
26.10.2014 09:54
3
0

ovako,iluzorno je ocekivati neka male potrosnje kada one ovise o mnogo ,mnogo faktora,svi ti auti danas trose od 3 -5,6 l dizela ili 4,5 -7 l benzina ali zapravo treba pomaknuti brojke napred pa uzeti za mjeru da ti auto trosi od 5,5 - 7,5 pa je realnije da tu napravis prosek i to ti je real ija i 90posto realna slika tvoga stila voznje i tvoga auta kokav got imas?!Meni je stric mehanicar i reako mi je jednom da svaki auto trosi onoliko koliko mu stisnes gas i to je jedino istina,naravno da ce potpuno novi auti trositi manje ili malo jer su naprosti svi sklopovi i delovi na njima novi,a sto se tice starijih auta najbitnije je opet sve u komadu,redovno menjani svi filteri,tlak u gumama (jako bitno),odgovarajuce ulje,obazriva upotreba klime(a ne oni frajeri sto se voze kraj otvorenog prozora unatoc tome sto im auto ima recimo auto. klimu,uf sto mi to ide na zivce),pa recimo nabijanje gasa bezpotrebno jos ako je hladan motor jos bolje....itd... i ja sam sve to radio kada sam bio mladji ali sve to na kraju nema smisla a i dobro oplete po novcaniku!!!

loeb-np
26.10.2014 18:46
1
2

nemanjica@
bas tako ;-)!!!

Милан Ј.
27.10.2014 13:04
3
0

Реална потрошња у експлоатацији је отприлике она коју произвођач наводи за град. Можда и мало мање, али незнатно.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: