Studija:

Električni automobili mogu biti veći zagađivači od konvencionalnih

Neka vozila na elektro pogon čine mnogo veću ekološku štetu nego ona pogonjena tradicionalnim benzinskim motorima, tako da stručnjaci smatraju da treba da budu ozbiljnije oporezovana a ne stimulisana kroz subvencije. Ovo možda zvuči nelogično, međutim...

Ekonomski eksperti rade na studiji pri Nacionalnom birou za ekonomska istraživanja (u SAD), da bi odredili realne troškove vožnje električnih vozila. Sakupljeni su sveobuhvatni podaci u koje su uključeni parametri poput potrošnje goriva, disperzije zagađenja, negativnog uticaja na okolinu i zdravlje i sl., vezanih za regularne automobile. Što se tiče električnih vozila, procenjen je odnos kilovata po pređenoj milji, ekvivalentan potrošnji benzina, da bi se izračunalo koliko električne energije troše električna vozila. U obzir je uzeta i emisija (po satu) 1.486 elektrana u SAD da bi se i na ovom planu izračunao negativan ekološki uticaj električnih vozila. Sa svim tim podacima, došlo se do realnih troškova.

Primera radi, Ford Focus dolazi u benzinskoj i električnoj varijanti, tako da je pogodan za određivanje obrasca. U zapadnim državama SAD, električna vozila su „čistija“ zbog mnogo „čistijih“ elektrana, a vožnja takvih automobila košta cent po milji. Kako se ide na istok, tako slika postaje drugačija. Na srednjem zapadu i severoistoku, elektrane su uglavnom bazirane na sagorevanju uglja, što električna vozila čini skupim i destruktivnijim po životnu sredinu nego što su to klasična benzinska vozila.

Zatim se postavilo pitanje da li poreske povlastice imaju smisla. Tim istraživača je odredio štetu koju čini jedan automobil pogonjen benzinskim motorom u odnosu na električni automobil, u okviru pređenih 150.000 milja (240.000 km). Došlo se do zaključka da federalna subvencija od 7.500 dolara nema smisla, jer se u proseku ništa ne dobija na ekološkom planu.

Dakle, da bi električni automobili opravdali svoje postojanje kao vozila koja su blagonaklona po životnu sredinu, električna energija koju koriste mora da dođe iz „čistih“ izvora. U suprotnom, ona su realno veći zagađivači nego konvencionalno pogonjeni automobili.

O čemu se zapravo radi, preciznije i opširnije možete videti ovde .


[02.7.2015 11:16]

RSS
Anonymous
02.7.2015 13:02
4
2

I sad da krenemo dalje po svetu i vidimo gde bi još EV vozila bila "u crvenom" (Kina, Indija, Srbija naravno itd...)
Naftaši i benzinci nisu rekli svoju poslednju reč.
Gorivne ćelije kada se dovoljno razviju, e tu je prava alternativa.

xx
02.7.2015 13:45
5
0

ovo je cist placenicko tekst i istraizvanje (ne kazem za vas nego ammerikance). ako se zna da su amerikanci jos 90tih izumeli i unistili potpuno upotrebljiv elektricni automobil onda je jasno da sada ponovo ne odgovara naftnom lobiji sirenje elektroautomobila na putevima koje je poslednjiih godina trend narocito medju bogatije plateznim klijentima (tesla, fisker...)..takodje apsurdno je reci nesto za elektrane jer one svakako proizovde struju, nenamensku i potpuno je irelevantno reci da elektroautomobili zagadjuju, ali vidim da se tom konstatacijom sluze mnogi za protiv njih, mi ocekujemo da takvi automobili odmah budu idealni, ali seti te se da ni 1908 ili 1915 na primer ni automobili nisu bili kao danas a ni gorivo nije bilo evro 6 kvaliteta...dakle za sve je potreban jedan period evolucije koji zahteva upotrebu u praksi da bi se neke stvari dokazale a ne samo studije u nerealnim i vestackim uslovima...

Uroš
02.7.2015 14:56
4
0

Tek sa Teslom su počeli masovnije da se prodaju električni automobili. Svi prethodni koji su nuđeni od strane autokompanija konvencionalnih vozila su planski bila nakaradna vozila smešnih autonomija. Tesla je konačno vozilo klasičnog izgleda a karakteristika nemerljivo boljih od konvencionalnih vozila pa i hibrida. Nemerljivo manje habajućih elemenata. Baterije će napredovati.
A kada bi se nemerljiva sredstva od prodaje nafte usmerila u proizvodnju struje iz obnovljivih izvora i pronalaženje novih vidova generisanja energije koja je svuda oko nas svet bi bio mnogo lepšte mesto. Ekologija i nove oblasti upošljavanja ljudi.
Nadam se da vladari svima nama, vlasnici nafte, neće i dalje kočiti evoluciju i da će
pronaći svoje interese u gore navedenom.
Pozdrav!

@uros
Apsolutno sve na mestu! Još da dodamo, najveća koncentracija globalnog zagađenja cca 70% je u urbanim sredinama gde živi i gde se truje najveća populacija, takođe cca 70% stanovništva. Električni automobil je imperativ u mega gradovima. Teorije iz ovog teksta su direktno u sprezi sa naftnom industrijom...
Više u Retrovizoru! ;-)

Pozz

Piroški
Hvala

shone
03.7.2015 12:39
5
1

Cista manipulacija, te elektrane proizvode struju bez obzira da li je neko koristi ili ne jer nemamo gde da skladistimo tu energiju. Dakle te elektrane ce podjednako zagadjivati okolinu bez obzira da li imamo ili nemamo elektricne automobile.

mivec
05.7.2015 22:07
1
0

Slazem se sa tim da je mnogo toga u ovom istrazivanju sumnjivo, i da su elektricni automobili sigurno cistija alternativa konvencionalnim modelima sa SUS motorima. Zpravo, smanjenje potrosnje fosilnih goriva je moranje i to u sto skorije vreme ako planiramo opstati na ovoj planeti.
Ipak, ne slazem se sa opaskom da "elektrane svejedno rade i proizvode el struju" i da one "podjednako zagadjuju okolinu bez obzira na to sta vozimo"..

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: