Ekstremno:

Devel V16 Quad-Turbo 12,3L izmerio 4515 KS

Uvek kada se povede reč o nemanima poput Brabusa od 700, 800 ili 900 ks, tjuniranim Porscheima ili u skorije vreme o novom Bugattiju Chiron, akteri diskusije podele se u dva tabora.

Racionalniji učesnici „rasprave“ obično zastupaju tezu da je u naše doba, i sa postojećim dimenzijama i masama vozila, ali i današnjom drumskom infrastrukturom, nerazumno posedovati i voziti „bilo šta“ čija snaga prelazi „razumnih“ 250, 350 ili 400 ks.

Oni među nama koji imaju više promila benzina u krvi tada vatreno zastupaju stav da su, pored slobode kretanja i odlaska sa osobom čije društvo nam prija na neko daleko, novo i/ili zabito mesto, koja je verovatno najveća tekovina postojanja automobila, upravo snaga (i obrtni moment) motora i ubrzanja i maksimalna brzina vozila upravo najveća dostignuća inženjerstva u automobilskoj industriji, i kao takva ih volimo, pa čak vrlo često i poštujemo, čak i ako određeni model (za sada ili možda čak nikada) nećemo moći da priuštimo.

Nama iz ovog drugog tabora, koji sebe nekad zovemo (ili nas drugi zovu) „Petrolheads“, katkad i nije potrebno da neki model posedujemo, pa čak ni vozimo. Nekad nam je dovoljno da na tren ugledamo neku takvu retku zverku na ulicama Monaka, Moskve ili Londona, Santa Monike ili Dubaija, pa da dugo pamtimo taj dan, baš kao što neki zoolog ili ekstremni ljubitelj prirode čitavog života pamti jedno maglovito jutro kada je uživo ugledao moćnog amurskog tigra.

A jedno takvo retko remekdelo inženjerstva stiže nam iz Dubaija i zove se Devel Sixteen, što nas smesta podseća na velelepnu Cadillac superlimuzinu istog imena iz 2003. godine, koja nikada nije zaživela kao serijski superautomobil.

Osnovna konstrukcija je takođe vrlo slična, u oba slučaja radi se o V16 motorima enormno velike zapremine (13,6 litara u tom davnašnjem Cadillacu, a 12,3 u Develu), iako se u smislu karoserije i mnogo čega drugog dva modela značajno razlikuju.

Devel Sixteen, koji za brutalnu snagu, pored ogromne radne zapremine, treba da zahvali i silnim turbo punjačima, artiljerijskog „kalibra“ od 81 mm, kojih inače ima četiri, na „dino-testu“ ostvaruje potpuno iracionalne vrednosti:

Maksimalna snaga od 3006 ks pri 6900 o/min i pritisku od 1,38 bara (kada je sistem „podešen“ za drumsku vožnju)
Maksimalni obrtni moment pri ovim podešavanjima iznosi jednako veličanstvenih 3263 Nm

Maksimalna snaga od 4515 ks pri 6900 o/min i pritisku od 2,48 bara Twituj ovo!
Maksimalni obrtni moment od 4771 Nm pri 6600 o/min i pritisku od 2,48 bara

Poređenja radi, motor najmoćnijeg američkog tenka M1 Abrams ostvaruje maksimalnu snagu oko 1500 ks i maksimalni obrtni moment od oko 3750 Nm, a masa ove grdosije znatno prelazi 60 tona.

Tokom video snimka u nastavku, takođe se pominje da merni sistem „nije izdržao“ snagu preko 4515 ks, dok bi ovaj neverovatni V16 gurao i gurao dalje, najverovatnije, u skladu sa specifikacijama proizvođača, do preko 5000 konjskih snaga. Ono što nije tema ovog video snimka, jesu performanse koje proizvođač ovog „hiperautomobila“ navodi: ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od dve sekunde (!) i teorijska maksimalna brzina od 560 km/h!

Naravno, ostaje da saznamo da li i kako je rešen sistem prenosa ovolikih vrednosti snage i obrtnog momenta na asfalt, budući da sa tim problemom godinama muku muče i Brabus (i to sa duplo manjim obrtnim momentom od oko 1500 Nm) i pojedini najekstremniji tjuneri modela 911 turbo i nekih američkih „muscle“ modela.

Takođe, ne možemo da ne konstatujemo da će nam kod budućih električnih agregata, ma kakvu snagu i obrtni moment razvijali, nedostajati grgutanje, vrisak, urlik ili rika ovih i ovakvih veličanstvenih mašina, pa makar se proizvođači i potrudili da ovakve zvuke snime i emituju sa zvučnika smeštenih umesto izduvnih cevi, jer to će ipak biti samo amurski tigar na snimku, a ne živi tigar pred Vama, u jutarnjoj izmaglici istočnosibirske tajge.

Uživajte u prizoru i zvuku!

[08.12.2015 17:03]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: