Različiti aršini bezbednosti:

Dacia Duster 0 bodova na testu bezbednosti

Zanimljivo bi bilo istražiti po kojim normativima pojedini proizvođači prilagođavaju svoja vozila određenim tržištima. Da li život i Francuskoj ili Brazilu vredi više od onog u Indiji. Sudeći po Dacia Sanderu, odgovor je pozitivan.
Po svemu sudeći, bezbednosni faktor modela varira i od strogoće testova. Primera radi evropski testovi bezbednosti se sprovode pri brzinama od 58 km/h, Global NCap test pri brzini od 64 km/h dok je nacionalni standard ove brzine kod čeonog sudara u recimo Indiji svega 48 km/h.

Upravo zato je i Duster doživeo katastrofu na Global NCap testu bezbednosti. Udarac brzinom od 64 km/h u tvrdu prepreku, izazvao je ozbiljne povrede vozača i suvozača a i bezbednost dece je ocenjena sa svega dve zvezdice. Većina novih automobila u Indiji ne poseduje čak ni vazdušne jastuke. Testirani Duster je doduše posedovao vazdušni jastuk za vozača. On se međutim pokazao malim i neefikasnim za veću bezbesnost.

Inače, Duster nije jedina "mustra" koja nije prošla testiranje svojih "indijskih modela". Na toj crnoj listi su još što nama znani, što neznani: Renault Kwid, Suzuki Maruti Alto, Swift, Celerio, Eeco, Hyundai Eon, i10, Volkswagen Polo, Ford Figo, Datsun Go, Mahindra Scorpio, Chevrolet Enjoy, Tata Zest,...

Bilo bi intresantno u duhu Global NCap principa testirati modele koji se isporučuju u Srbiju. Strah da Indija u tom slučaju nije tako daleko, može biti sasvim opravdan.

[12.5.2017 07:17]

RSS
Goran_Goran
12.5.2017 07:46
19
0

Koliko su bezbedni novi automobili u Srbiji, to nikada nećemo saznati Malo smo tržište za razliku od Indije pa takva ispitivanja nikoga ne zanimaju. Verovatno je ipak da ovde dolaze modeli po EU standardima jer ko bi se zamajavao da u Srbiju fura 500 nekih falš modela. Mada, ko zna, to je večita tema, koja klasa kvaliteta stiže ovamo

Čoki
12.5.2017 07:54
20
2

Bravo VreleGume! Ovo je dobro otvorena tema koja razotkriva svu pozadinu gramzivosti auto industrije.

Kod nas? Verujem da su gorivo i rezervni delovi mnogo VEĆI PROBLEM od kvaliteta novih vozila

Damijan
12.5.2017 08:11
6
10

Ako čovek nema zvezde i bodove u glavi, onda mu zvezde i bodovi sa testa ništa ne koriste. PRvo sve jasno u glavi, onda ostalo.

igi
12.5.2017 08:16
24
0

Vrlo je prosto - bezbednost košta. Indijci žele nove automobile ali nemaju para. I šta će proizvođači - poskidaju raznu opremu, između ostalog i bezbednosnu, snize cenu i puste u prodaju. I sve zadovoljni!
To inače važi i za druge proizvode u Indiji, npr mobilne telefone, laptopove i ostalu tehniku. Sve je maksimalno ogoljeno, a opet dovoljno funkcionalno, Indijci kupuju i žale se što je i dalje skupo.
Očigledno da im je život jeftin...

bosko
12.5.2017 09:38
14
3

Goran_Goran budi siguran da danpostoje fals modeli i unutar EU. Drugar iz detinjstva radi u VW prodajnom salonu u Beogradu( necu reci i kom i na kojoj poziciji) al mi je pricao da na nasem trzistu nisu ista vozila kao za zapad Evrope...prosto, postoji selekcija vozila u proizvodnji za svaku seriju, skart se izdvaja i salje na istok Evrope...tako je za sve proizvodjace...a u Srbiji svi dileri to znaju i to je otprilike javna tajna i niko o tome ne sme da prica ali realno svi zaposleni to znaju...taj moj drugar poznaje masu ljudi iz drugih dilerakih kuca i svi imaju masu reklamacija, statisticki mnogo vise nego na zapadu, a nisu vezane samo za lose gorivo...
coki je u pravu za gramzivost auto industrije, mada je igi u ovom slucaju u pravu za navike Indijaca koji zele sto jeftiniji auto a bezbednost ipak kosta.

tehnomag
12.5.2017 10:38
5
0

Al je hauba ostala čitava!

gruja
12.5.2017 13:44
7
4

Pa zar i standardni EU Duster nije katastrofalno los na EURNCAP? Ako se dobro sećam jedva tri zvezdice

Bob
12.5.2017 19:54
1
10

Ovo nije reno daster nego dacija daster.

Munze Ljux
12.5.2017 23:56
4
0

Sta je tu novo. Kao da u drugim zivotnim segmentima nije vazno sa koliko novca resavate svoje zivotne probleme. Probajte da dobijete kvalitetnu zdravsvenu zastitu sa overenom knjizicom bez jake veze koju cete debelo podmazati. U indiji ljudi voze bez ikakvog reda i zakona koji su nama poznati i koje smo prihvatili. Kada pitate indijskog vozaca koji vozi na ivici pogibeljnog zar se ne plasi da ce poginuti, on slegne remenima i kaze da je Siva odlucio da je dosao njegov dan da dozivi reinkarnaciju. Kada ga u jos jednom pokusaju opasuljivanja pitate zar se ne plasi da ce ubiti nekoga, on opet slegne ramenima i kaze; Znaci da je dosao njegov dan.

mivec
13.5.2017 02:09
3
1

U svakoj proizvodnji ima "škarta" pa tako i u autoindustriji, i sasvim je logično da neko sa njim postupa onako kako smatra najlogičnijim, a to je uglavnom slanje na manje zahtevna tržišta.
I ne bih ja tu krivio samo proizvođače, kao što rekoh i oni donekle samo prate uslove tržišta, krivicu snose i države, a može se reći i kupci, mada je to i pitanje mogućnosti.

Deki_iz_Laze
13.5.2017 16:30
2
2

Plastikaner u punom sjaju

don
22.5.2017 10:06
0
1

Nemojte Pekiju ovo pokazivat, da ga herc ne strefi!
Inace, ode I njegova racunica za opravdanost kupnje dacie, a sve je to kamilica u odnosu na to sto ce Deki da mu stavlja sol na ranu svaki put.:)
Da parafraziram Rokere s Moravu, "to ne da zamladi".

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: