Tehnologija:

BMW dizel motori sa četiri turbine

BMW najavljuje da uskoro možemo očekivati njihov dizel motor koji će ni manje, ni više, imati četiri turbine. U osnovi to je dobro poznati BMW dizel agregat sa šest cilindara i zapreminom od tri litra, koji pripada familiji aluminijumskih motora sa oznakom “N57”. Ovi motori su isporučivali od 204 ks, pa sve do 381 ks, sve u zavisnosti da li su bile pod pritiskom jedne turbine, dve ili čak tri turbine različite veličine.

Inženjeri iz BMW-a i ovaj put su se osmelili da naprave korak dalje. Prema najavama, novi dizelaš biće u “quad turbo” tehnologiji, a početna snaga koju će oslobađati iznosiće 400 ks. Prvi automobil koji će pod svojom haubom ugostiti ovaj motor biće nova serija 7, koja će takođe biti nešto novo u BMW-ovom portfoliju, a nosiće oznaku M 750 D.

Quad turbo sistem do sada smo sreli kod Bugattijevih superautomobila. Prvi put početkom devedesetih godina prošloga veka legendarni Bugatti EB 110 Super Sport imao je na svaka tri cilindra po jedan turbo, a posle prelaska u ruke VW grupe, novi Veyron je koristio isti broj turbina, ali ovaj put motor je posedovao 16 cilindara.

Zanimljivo je da će novi BMW-ov dizelaš sa ovakvim pristupom postaviti neke nove standarde, biće prvi agregat koji će imati odnos između broja cilindara i turbina (3:2), a takođe specifičan je odnos između turbo punjača po litru zapremine agregata (4:3).
[05.8.2015 11:22]

RSS
Japanautofan
05.8.2015 11:41
10
6

Ma to se uplasili od ALFE sa FERARIJEVIM motorom ! :))))

djuka
05.8.2015 12:15
12
3

e sad ko se doseti pa u Srbiji otvori servis za turbine ima da namplati pare. poznavajuci gorivo,ulje na nasem trzistu koje je ispod norme

Nemanjica
05.8.2015 12:51
2
13

Aaa, Pa jel to lepoo? :-p

lauda
05.8.2015 12:54
9
9

nek to talijansko govno izadje na stazu sa m3

nando
05.8.2015 14:47
4
8

lauda, kaze se italijanski...

serpico
05.8.2015 15:03
7
3

sve je to super ali kvatrotubo?pouzdanost tog motora?

Hans
05.8.2015 15:45
8
3

Kada konstruisu turbinu koja moze trajati koliko i sam motor, a to je najmanje 350.000 km, mozda i promjenim misljenje o tom dijelu na motoru.

Petrolhead
05.8.2015 18:25
3
9

Novi dan, novi pljuvaci :)

Brano
05.8.2015 18:31
7
3

Samo sto vise dijelova. Nek se ima sta pokvariti

LANCIA
05.8.2015 22:59
4
11

Pa kada riknu turbine,auuuuuu.......ovlasceni servis trlja ruke.

I da Alfa jede VW,BMW,Audi za dorucak,a uvece kada ode u wc izbaci Mercedesa napolje.

karadjole
05.8.2015 23:36
8
1

Hans valjda ti je jasno da je turbina u biti ventilator kojeg teraju vruci plinovi i zrak a samim time to je vrlo opterecen mehanicki sklop!S druge strane za 90% otkazivanja turbine je kriv sam korisnik tj .vlasnik a pogotovo kada se kupi rabljeni postariji primerak turbodizela nikad neznas dali je taj motor dobivao uvijek adekvatno motorno ulje i filtere i dali je to mjenjano svake godine ili po servisnom intervalu!Kvaliteta ulja je jako bitna za zivotni vek turbine a preporucaa se uvek full sintetik,turbo je mozda i najoptereceniji sklop koji se vrti enornim okretajima i na visokim temperaturama,a mnogi nemaju pojma da kada se ugasi masina prestaje podmazivanje osovinice na turbu a ona se jos vrti i vrti!zato obavezno ako se vozite agresivno i brzo nikada ne gasite odmah motor,to mozete na klasicnom benzincu ali nikako na turbo benzincu ili dizelu a pogotovo starom i zacadjenom!Ja licno znam coveka koji ima Audi 80b4 1.9TDI i nema problema sa turbinom jer menja ulje i filtere svakih 8 000km ,stavlja 5W40 ulje i nema problema!

psa
06.8.2015 04:04
11
2

Da li je moguce da alfiste toliko pucaju kompleksi da moraju da komentarisu clanak o bmw-u???

lauda
06.8.2015 08:03
9
1

samo nek se okrece turbina. Nema motora bez turba a ko kupi tog bmw ima on i para da zamjeni turbine na 250000 km

hibrid ( pola idiot, pola budala )
06.8.2015 11:11
11
1

A mene uvek strah one moje samo jedne turbine, iako je mazim i pazim ( samo 5W-30, posle "ćeranja" uvek najpre pustim na leru da se ohladi ).
Sve imam utisak da u džepu imam pokvarenu kašikaru. I samo čekam da "pukne". I raznese me gde sam najtanji ...
A sa ove četiri BMW turbine bih imao osećaj da gazim kroz minsko polje puno odskočnih mina. Nema da promašiš ...

Billy Piton
06.8.2015 13:08
6
1

A što odmah nisu stavili po jednu turbinu na svaki cilindar(V6)?? A zamislite tek V10 sa 10 turbina!!!! luudiiiloooo!

Hans
06.8.2015 13:18
10
0

@karadjole Sve to stoji, te iako nisam bio vlasnik auta sa istom, znam te "trikove" koje si naveo (kvalitetno ulje, podmazivanje, ostaviti da auto odradi poslije zustrije voznje). Opet, 2015. je, te me niko ne moze ubjediti da se turbina ne moze konstruisati za puno dugovjecniji zivot. Imamo materijale (legure, metale), imamo znanje, imamo sredstva, ali nije onda servisu i proizvodjacu u interesu da ista traje koliko i sam auto.

karadjole
06.8.2015 18:04
4
0

Hans u pravu si 100% ali vjeruj mi a i sam to razumes,sto bi nam onda prodavali svakih 5 godina koliko u proseku izadje "potpuno" novi model bilo koje marke nije bitno i tako je sve to danas isto ili jako slicno!Moras znati da se danas auti dizajniraju a dijelovi dimenzioniraju tako da uz adekvatan servis i normalnu eksploataciju vek motora bude oko 250 000km!Sad to je kao i kod ljudi neko dozivi 90g. a neko ode i sa 40!Sto bi radili servisi i proizvodjaci rezervnih delova da sad kupis auto i samo kupujes ulje i filtere te gume,nejde to tako!Ali znam pouzdano ako pazis turbinu da ce trajati duplo duze nego inace!Ako je turbo motor uvek ulivajte full shinthetic ulje!Nije bitna marka vazna je norma i da bude ili 5w40,30 ili 0w 30!Ja licno korstim vecinom Castrolova ulja i zaista sam zadovoljan i to edge ili magnatec seriju!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: