Statistika:

Autonomni automobili spasavaju živote

Ukoliko automobili sa autonomnim sistemom upravljanja ispune očekivanja, u roku od pola veka svrstaće se u red tehnologija koje će kvalitativno nabolje promeniti ljudsko društvo.

Do kraja ovog veka autonomni automobili mogu globalno spasiti 50 miliona života Twituj ovo!.

Američki statističari potvrdu za tako smelu tvrdnju vide u aktuelnim brojkama. 1970. čak 60.000 ljudi poginulo je u saobraćjnim nesrećama u SAD. Od tada smo svedoci napretka tehnologija bezbednosti automobila među kojima važno mesto zauzimaju obavezno korišćenje pojaseva i vazdušni jastuci . Godine 2013 broj stradalih u Americi dostigao je istorijski minimum od 32.719.

Istraživači procenjuju da bi autonomna vozila mogla smanjiti broj fatalnih udesa za 90 odsto. Uzimajući 2013. godinu kao osnov, u trenutku kada ovakva vozila postanu dominantan oblik prevoza na putevima, to znači 29.447 sačuvanih života godišnje. Za 10 godina to je skoro 300.000 ljudi u SAD.

Globalno 1,2 miliona ljudi svake godine pogine u saobraćajnim nesrećama. Ako se američka statistika preslika na planetarni nivo, uvođenje autonomnih vozila spasilo bi milion života godišnje. Od 2050. do 2100. godine to je 50 milona života.

Iako se prva autonomna vozila očekuju u serijskoj proizvodnji početkom naredne decenije, njihovo omasovljavanje naići će na inicijalne prepreke. Pored onih tehničkih, javnost će oklevati da prihvata ova vozila dogod postoji makar i najmanja šansa da je "ljudski faktor" bolji vozač od kompjutera. Procenjuje da će u prelaznom periodu, doći do pogoršanja statistike saobraćajnih nesreća. To se posebno odnosi na klasična vozila.

U prikupljanju podataka za modeliranje statistike za prelazni period najdalje je otišla kompanija Google. Njihovi automobili su tokom ispitivanja od 2009. godine u autonomnom režimu rada prešli oko 1,6 miliona kilometara. Za to vreme bili su učesnici 16 saobraćajnih nezgoda. Sve nezgode skrivili su vozači konvencionalnih vozila .


[08.12.2015 15:05]

RSS
Nebojsa
08.12.2015 20:43
4
1

Statistika im je malo bez veze, nije isto 1970. i 2013; danasnji automobili imaju gomilu aktivnih i pasivnih bezbednosnoh sistema, dok su se 60ih i 70 zaustavljali Ako Bog da Stane ABSom.
Takodje, sve sto ne zahteva vozaca ne zasluzuje da se zove automobilom; sto se mene tice autonomni (upravljivi) automobil ili autobusom,taksijem, sasvim svejedno.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: