Poražavajući tržišni rezultati:

Alfa Romeo Giulia ispod svih očekivanja

Od maja meseca 2916. zaključno sa 30. aprilom 2017. Alfa Romeo je prodao na evropskom tržištu svega 19.000 komada modela Giulia.

Naravno, u Alfa Romeu su imali višestruko veća očekivanja od Giulije koja je bar za sada potpuno tržišno podbacila.

Nije mnogo bolje ni sa ukupnim brojkama proizvodnje Alfa Romea u 2016. godinu u kojoj su ukupno prodali svega 73.000 jedinica.

Budući da planiran nivo proizvodnje Alfa Romea za 2017. iznosi čak 170.000 vozila, još jedino čudo ili model Stelvio mogu Alfa Romeo dovesti do cilja.

Očigledno, u doba najveće SUV popularnosti, Giulija u obliku sedana je stigla prekasno, uz mnoge zaostatke u odnosu na konkurenciju.
Upravo zato, kompaktni krosover Stelvio sada predstavlja slamku spasa za Alfa Romeo. Međutim, po onome što smo kao novinari doživeli u komunikaciji sa FCA pa i sama neuverljivost Stelvija, dovodi do zaključka da nema posebno realnih osnova za izlazak Alfa Romea iz krize.

Zabrinutost za budućnost ove marke je sasvim realna kategorija.

[11.6.2017 17:10]

RSS
don
11.6.2017 17:47
25
31

Ne kontam to nikako, s cijenama od 27k eura pa na više itekako je pristupačna a i ima šta da ponudi.

Zilla
11.6.2017 17:50
33
18

Nisam ljubitelj Alfe, ali moram da priznam da se svaki put okrenem za Giuliom kada je vidim.

Dr. Benz
11.6.2017 18:05
30
21

Nista novo. Nerealni bili-Nerealni ostali...
Pa ko to danas,juce,sutra...ima para za bacanje...???
Niko,sem sacice fanatika.
Alfa-R.I.P.

boki
11.6.2017 19:06
27
19

Pa rekoh ja da ce prodati cela 3 komada, ali neee, ne veruju "strucnjaci".
Promasena cenovna politika. Auto mora biti barem 10.000eur jeftiniji, rang 25.000, inace nista od prodaje.

Goran_Goran
11.6.2017 19:33
8
20

Prodali su ČAK 19.000 Gijulija??!! Lažu!!! Možda je prava cifra 9.000 komada?

tata
11.6.2017 20:12
4
4

...

HTC
11.6.2017 20:47
13
12

Pokusali su da se utrkuju sa bmw,mercedesom audijem bezuspesno!

Idemo
11.6.2017 20:54
21
1

Alfa je odlican automobil ali skupim modelima se ne vadi firma iz krize. (Selvio)
Mogli su pokusati sa nekim jeftinijim modelom i da udju u neku nizu klasu sa i onako sjajnim dizajnom.
U premijum klasi tesko se ljudi odlucuju za Djuliju pored velike trojke.

realan
11.6.2017 21:06
12
12

Alfa ima samo dve opcije u skorijoj buducnosti.
Da ode u vlasnistvo VW grupacije, ili da prodje kao Svedski Sab?!
Lancia je gotova nazalost i tu je prica zavrsena!
FIAT vise nema para ni za razvoj svojih automobila, a kamoli za neprofitabilni Alfa Romeo...

Milan
11.6.2017 21:19
21
2

Sad bih voleo da vrele gume objave komentare od pre godinu dana kada je Guilija predstavljana. Vecina je tada tvrdila da je auto precjenjen, tj da cena mora ici dole. Sada je samo stigla potvrda da su bili u pravu.
Don se nece sloziti, ali mislim da je osnovni previd da zbog greha iz proslosti kupci AR vise ne dozivlavaju kao premijum brend i da se kao takav ne moze tamo cenom gurati. Sve sto treba je da cenovnu politiku prave spram Mazde i Honde kao takmaca na trzistu a ne BMW i Mercedesa.
Ne slazem se ni da je osnovni razlog popularnost SUV segmenta, nemacka trojka upravo razbija u kategoriji limuzina sa velikom prednoscu da se u Nmackoj mnogo automobila proda firmama

djuka
11.6.2017 22:55
17
8

gde su sad oni sto hvale alfu...oni imaju problem sto prate nemacku trojku i uporedjuju se sa njima...da malo puste loptu i stanu uz pezo 508,talismana,insigniu i njihove cene mnogo bolje bi prosli... ova sam vec pisao pre par meseci,al sam bio kritikovan...

Boki-driver
11.6.2017 23:27
22
2

Svaki običan čovek koji je malo upućen, shvatiće što u Fiatu nikad neće. Jedan veliki BMW ima model serije 3 od 115 do 430 konja i nije ih sramota da stave 1.5 benzinca sa 3 cilindra u ovu klasu, još se sa tim ponose. VW-u nije problem ako Passat ima 1.4 benzinca i 1.6 dizleaša, ako se zadnji prozori podižu ručno i ako svi paketi opreme nemaju alu felene i 70% opreme koju ima full model. Lepo je imati jak motor i dobru opremu, ali najviše para donosi prodaja najjeftinijih primeraka. Giulia je okrenuta samo bogatoj klijenteli u čijem svetu odavno ne pripada njeno ime tako da jednim udarcem pravi dvostruku grešku. Odmah sam znao da je osuđena na neuspeh zbog toga što je najmanji dizelaš 2.2 bez obzira na raznovrsnost snage. Čak je i veličanstveni i nepokorivi Mercedes preuzeo Renoove male motore kako bi ih ponudio jer 2.2 dizelaš je prevelik zalogaj čak i za mnoge njegove kupce. Alfa ne, ponosno će umreti, ali se sirotinji neće nuditi! Eto to će je i sahraniti.

Sale
11.6.2017 23:40
17
15

Ma da gotovo. Gasi se Alfa sigurno jer na pocetku prodaje nije sve kako je planirano. ?!! Ha Ha
Pa Alfa nije Skoda i Seat pa da svaki seljober pozeli da je odmah kupi za malo para zbog nemacke prepakovane tehnologiju.(obicno zastarele prilicno).
Ova Giulia je od dizajna i opreme do performansi na stazi pokazala da je ruku pod ruku sa konkurentima a negde i ispred svih.
A prodaja naravno jeste bitna ali ne i realno merilo kvaliteta nekog proizvoda.
Siguran sam da ce polako stvari ici u pravcu podizanja prodaje ,jer dugi post u novim modelima Alfe je ocigledno ostavio traga na trziste. Malo treba strpljenja a ovi dezurni pljuvaci i mrzci ce jos dugo cekati da zatvore ovaj legendsrni brend koji nije kao VW konfekcija.

Ja
11.6.2017 23:55
17
13

Ne zna se sta je gore, tekst ili licemjerni komentori. Ok, brojke jesu podbacile, ali gle sada ovih analiticara. 10 jeftinije od konkurencije, u cjdnovnoj klasi Pasata, bla, bla, bla..... Auto koje na svim objektivnim testovima pobjedjuje svapsku svetu trojku treba da ima cijenu kao Oktavija. Ma je li majke vam. E pa napravite je vi za taj novac.

don
12.6.2017 02:46
13
7

A kud bi ti niže od 25-6 k eura? Cijena je sasvim ok(vidi mobile.de). Auto je vrhunski skrojeno i sa ostalima ne staje u istu rečenicu. Nije tu u pitanju cijena, kvaliteta,težina... to đulija sve ima. Talisman,optima, kad se opreme istovjetno đuliji, dosezali su 40+ cijenu (vozio sam sva 3 modela,jedan za drugim) ali nisu ni blizu alfi, druga liga su. U 2016oj cijene su bile visoke( nije bilo ulaznih modela), sad je sve već izprofilirano i kudikamo pristupačnije.
Činjenica da je ponuđena samo 1 karoserijska varijanta i to limuzinska, ne ide u prilog prodaji.
Ne gledaj testove iz eu časopisa koje švabe kontrolira, oni ciljano pišu laži ne bi li alfa loše prošla, Fiat bio prisiljen da proda. Kad bi bila,ne daj Bože, pod švabama, onda bi vidio hvalospjeva (što j odgovara stvarnosti).
Fiat nema marketing.

lazar bojanic
12.6.2017 05:29
14
1

na USA trzistu je docekana veoma dobro od strane strucne kritike ...odmah posle prvog testa zauzela je reprezentativno mesto kao nabolji automobil u ulaznoj luksusznoj klasi ispred Audija A4 i A5 , BMW 3 i MB klase C . Svi su prezadovljni voznom dinamikom i performansama a nesto zamerki ide na neke sitnice , sto naravno na pocetku deluje prihvatljivo ...bice tu sitnih ispravki to se desava i japancima i nije to neko veliko pitanje .

najveci problem sto ih ovde nema previse na ulicama je taj sto su prosecni amerikaci visoki i debeljuskasti a Djulija je onako , ne bas preterano komotna ...ja sa svojih 185cm/110Kg stanem lepo unutra ali moj 10cm vislji prijatelj jedva !

Drugo je to sto je dilerska mreza najblaze receno neozbiljna ...saloni su nikakvi , kola stoje na prakingu pored autoputa na bukvalno na par metara ...ljubazni prodavac nije znao nista o automobilu osim cene !
Ovde i mnogo nize rangirani brendovi imaju veoma pristojne prodajne salone u kojima se kupac oseca veoma prijatno ...

Trece su cene ...mozda je to trebalo da stavim na prvo mesto . Potpuno su u ravni sa isto opremljenim i motorizovanim Audijima , BMW i MB modelima koji su etablirani i dobro poznati ovdasnjoj publici .Alfa je ovde pomalo zaboravljeni mit , nepoznata strasna bajka a mnogima i potpuni nepoznata (npr kolega iz Indije nikad cuo !) Pored toga tu su i japanski premium brendovi koji su uz neke ograde dosta povoljniji ...kazem ograde je tu ima naizgled glupavih situacija gde japanci nude gomile konja koje isporucujuna prednju osovinu , pomalo smesan dizajn itd ali se ameri ne bune previse jer se ovde ne jurca a za dizajn se previse i ne pita ako se kola ne kvare ...

Ovih dana su na US sajtu osvanuli popusti od 1.750 $ sto i nije neka lova obzirom da jedna solidna Q4/280Ks Djulija izadje oko 42.000$ + kusur dolara

Mislim da su trebali da krenu sa nizim cenama pa da polako vremenom dizu a takodje izbor samo jednog motora od 280KS je previse ambiciozan za pocetak ....jedan 2.0 R4 turbo sa 200KS bi bio lepo osvezenje i sasvim dosta da se tuce sa konkurencijom .

Stelvio ce sigurno popraviti situaciju u znatnoj meri samo je pitanje da li ce FCA izdrzati da to sve prebrodi i izfinansira ...prica se ozbiljno ovde o integraciji (ili prodaji ili preuzimanju , kako god to neko protumaci) sa VW grupom i to vec javno ...sam Markione je u jednoj izjavio napomenuo kako bi to bila operacija koja bi povratila poljuljani ugled VW grupi itd.

Sve karte su na stolu , Stelvio je na sajtu ali jos se ne prodaje i nema ga u salonima ...sad ovde ide malo zatisje ali vec na jesen krece nova ofanziva ...

Ja im drzim palceve jer volim Alfu ...nemam para da je kupim ali jednom nekad , mozda polovnu ko zna ...


Ružni
12.6.2017 07:30
12
1

Nemanjice, vrati se, sve ti je oprošteno :-)

Ozbiljno, Julka ne zaslužuje ovako lošu prodaju. Ipak se radi o veoma, veoma dobrom automobilu. Nadam se da će videti bolje dane.

Реалан
12.6.2017 08:33
13
1

И Gulia и Stelvio су доста добро прошли на тестовима, али карактеристике аутомобила су једно а (не)успех на тржишту је друго. Тешко је одједном тако улетети у премијум сегмент међу оне што су се тамо добро учврстили (мада Jaguar је ту боље прошао) након дуго времена поста. Прва година не мора да значи много, могуће је да ће се временом ситуација побољшати у користи Алфе, али ту маркетинг мора да се поправи, нарочито у Америци где људи нису ни чули за алфу, а треба да дају исто пара као за неки Audi/BMW/Mercedes/Jaguar/Lexus. CarAndDriver је дао добре оцене (мада због неких других ствари се не слажем увек са њима).

Dzo
12.6.2017 08:45
4
3

Odvalili cenu i to je to.

LAcity®
12.6.2017 08:47
13
2

Alfa može po mehanici da parira svakom, dizajnom takodje, ali ne može se preko noći ugurati u društvo koje se dokazalo decenijama unazad, a tu je cena proizvoda najbitnija.
Cena i samo cena.
Ne razumem potez 2.2 dizela, kao da ostali premijumi nemaju turbo trocilindraše od 1.5-1.6.
Trebali su da ponude Djuliju sa 1.6 mjt2 dizelom 120Ks, ( i BMW 3 ima 116ks) a trebali su i karavan pod obavezno da ponude.

Milan
12.6.2017 09:30
7
1

Ne moze to tako. Nemilosrdna je konkurencija. Automobil mora da ima nekoliko aduta, a ovaj naspram utemeljene konkurencije iz Nemackih firmi, sumnjam da ima neki adut.
Jeste ona lepa, ima snazan motor, dobri su materijali. Ali. Ali. Zasto bi neko zeleo da vozi Djuliju umesto nekog dobro utemeljenog isproveravanog bmw-a ili neke audijeve sportske limuzine.

boki
12.6.2017 10:59
10
0

Da sumiramo:
1) promasena cenovna politika.
2) slaba ponuda agregata. Trebali su da ubace pojacane 1.6jtd i 2.0jtd, kao i neki slabiji benzinac.
3) diskutabilan dizajn prednjih farova (ono je i Klarkson primetio u GrandTouru).
I posle se cude zasto ne ide prodaja.

joj
12.6.2017 11:15
9
2

@La City Trebali su Skodu sa dizajnom Alfe a po ceni Dacije da ponude.
Svasta cu ovde procitati.

Enzo
12.6.2017 11:48
11
4

Ne vidim cemu panika, prodaje se malo bolje od malo skupljeg Jaguara XE. Stelvio kao F Pace. Sve je potpuno normalno...

Ako je neko ocekivao da ce prve godine da bude po prodaji kao Seija 3 koja postoji kao karavan, linuzina, kupe, grandturer (sta god on bio) onda znam da je glasao za one koji obecavaju nestvarno vec 30 godina, jer veruje u svasta. Pri tome uporno zaboravljate nacionalizam u EU. Nemci voze nemačko. Francuzi francusko. U mom gradu je VW egzotika.

A za cenu - nije skupa, realno. Osnovna je 300e mesecno. Svaka zapadna porodica sa solidnim primanjima moze da je priusti.
Maleni Aixam za decu bez dozvole je nesto sto se vidja na svakom vecem parkingu. Kosta 10-15,000.

Lacky
12.6.2017 14:36
7
0

Ova kola su atraktivna i od nje se previse ocekuje vjerujem da ce se i prodaja popraviti u bliskoj buducnosti? Nije ovdje glavni problem cijena,da nije prejake Germanske trojke ova Alfa bi isla samo tako!Ova problematika ide decenijama unazad jer se svi porede sa ovom trojkom a znamo da Germani igraju svih 90 min kako u proslosti tako i dan danas

Nemanjica
12.6.2017 21:01
4
0

Hahaha, Enzo vs balcan hill...

Igor
12.6.2017 21:12
7
1

Pa definitivno nije realno ocekivati da prodaja bude u rangu BMW-a. Recimo da bi Jaguar XE bio realan pandan, kao sto je u nekom komentaru vec i spomenuto.

Jaguar se u prvoj godini prodao u ~16.500 komada, sto je Giulia svakako premasila. Po meni - sasvim OK za povratak u veoma tesku klasu.

Nakon 3 god da odrade neku dobru restilizaciju sa bogatijom ponudom motora i paketa opreme, i bice to ekstra :)

Raziel
12.6.2017 23:30
4
1

ne mogu da verujem, a tako lep auto...
velika šteta.
poz

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: