F1:

Vettel pobednik i šampion za 2013. godinu, 4. put!

Što se tiče sezone 2013 Formule 1, ona je skoro i gotova, iako do kraja ima da se vozi još 3 trke. Naime, novi-stari šampion je poznat, to je Sebastian Vettel. Ostaje samo da se potvrdi i konstruktorska titula, mada je i to samo pitanje vremena jer Red Bull tim više nego dominantno vodi u poretku u odnosu na Mercedes i Ferrari.

I sam Vettelov put do 36. pobede u karijeri, desete ove sezone a 5. uzastopne, koja mu je i donela četvrtu uzastopnu titulu šampiona, je bila ubedljiva koliko i porethodno navedeni podaci. U preostalim trkama Nemcu prostaje da pokuša i dostigne, eventualno obori neke od rekorda koji su mu nadohvat ruke, poput broja uzastopnih pobeda, najbržih krugova, pol-pozicija, ukupnog broja pobeda sezone i drugih.

Kvalifikacije su prošle, malo je reći, ubedljivo, sa preko 0,7 sekundi ispred drugoplasiranog Nico Rosberga, Lewisa Hamiltona (obojica u Mercedesu), Marka Webbera u drugom Red Bullu, Masse, Raikkonena, Hulkenberga, Alonsa, Pereza, Buttona i drugih.

Ni sam start trke nije prošao ništa neizvesnije po 26-ogodišnjeg Nemca, koji je po uobičajenoj praksi, već u prvom krugu napravio prednost preko jedne sekunde ispred ostalih vozača. Zapravo, jedini loš trenutak po tim Red Bull je usledio nakon odustajanja Webbera negde na polovini trke, koji se u tom trenutku nalazio na sigurnoj drugoj poziciji i jedini bio u mogućnosti da ugrozi Vettala u pohodu na pobedu. Australijanac je morao da parkira bolid pored staze, nakon instrukcija iz tima, usled kvara na alternatoru i transmisiji i izbegavanju većih oštećenja bolida. Dodatno, Vettelu je pred kraj trke naređeno iz tima da ne koristi tečnost za osvežavanje i KERS sistem, već da koristi isključivo snagu primarnog pogona, kako se ni njemu ne bi desilo nište nepredviđeno.

Kako je i startovao, Rosberg je i na cilj trke na Buddh stazi u Indiji stigao kao drugoplasirani, dok je pravi podvih napravi Romain Grosjean u Lotusu. Naime, mladi Francuz je startovao sa 17. pozicije i sjajnom vožnjom stigao do treće, još jednom “peglajući” greške tima u samoj trci.

Jedan od onih trkačkih vikenda koji bi želeo da zaboravi je imao Fernando Alonso iz Ferrarija, na kraju trke tek 11., a koji je još i jedini imao šanse da zaustavi Vettela u pohodu na novu titulu. Prvo je usledio kontakt Webberovog zadnjeg točka sa prednjim spojlerom Ferrari bolida već u prvim krivinama. To je prilikom prvog odlazka u boks i zamene pneumatika odnelo dodatne dragocene sekunde. Dalje je sve teklo lančanom reakcijom, ostavši zaglavljen iza sporijih vozača, ali nezgodnih za obilaženje.

Inače, prva serija zamene pneumatika je usledila veoma rano, već u drugom krugu po Vettela. Za to vreme, vidno raspoloženi na startu trke, Felipe Massa već u prvom krugu obilazi oba Mercedesa istovremeno i izbija na drugu poziciju, dajući se u poteru za Vettelom. No, nakon njegovog odlaska u boks u 8. krugu, tempo crvenog bolida više nije bio isti, ali je opet napredovao tokom trke bolje od Alonsa.

Među prvih 10 vozača su bili odlični Sergio Perez u McLarenu, Daniel Ricciardo u Toro Rossou u Adrian Sutil u Force Indiji, svi sa veoma dugim stintovima na primarnim pneumaticima, pogotovo Sutil. Do prve trećine odvezenih krugova od ukupno 60, Webber je vodio ispred Pereza i Vettela, Ricciarda, Sutila, Masse i oba Mercedesa, Rosberga i Hamiltona. Ispod njih, oba Lotusa su bila u velikom naletu od sredine trke, pogotovo Grosjean koji je na mekim pneumaticima izdržao čak 13 krugova i popeo se sa 17. pozicije na petu.

Nakon druge serije odlazaka u boks oko 30. kruga, Sutil je još vozio na prvom setu medium smese, što ga je dovelo do druge pozicije, da bi ga ubrzo pretekao Vettel jureći za Webberom. Iza Sutila su sledili sve brži Kimi Raikkonen u Lotusu, Rosberg, Grosjean, Massa i Ricciardo. Nakon odustajanja Webbera u 39. krugu i odlaska Sutila po prvi set pneumatika u 41., Raikkonen izbija na drugu poziciju ali sa već iztrošenim pneumaticima i polako usporavajući. To su iskoristili prvo Rosberg, a potom i Grosjean koji je bežao od Masse odmah iza njega.

Sjajan potez je priredio Perez, koji je na svežijim pneumaticima sjajnim potezom pretekao Finca i Hamiltona u istom krugu i na istom mestu a 2 kruga pre kraja trke. Tada je usledila pomalo čudna odluka tima da pozove Raikkonena po novi set mekih pneumatika, kada je i zabeležio najbrži krug trke, na razočaranje Vettela koji je bio daleko ispred svih i gotovo sustigao Alonsa na 11. poziciji za pun krug.

Na kraju, Raikkonen je uspeo da ostane na sedmoj pozicji, Grosjean na trećoj ispred sjanog Masse, dok je Perez uspeo da ostane ispred Hamiltona na šestoj pozicjij. Nekako neprimeran tokom čitave trke, Paul di Resta je upotpunio sjajan rezultat za Force India tim, jedini domaći tima na VN Indije, završivši kao osmi, ispred timskog kolege Sutila i Ricciarda, kojeg Alonso nikako nije uspevao da pretekne poslednjih 15-ak krugova.

Među onima koji nisu stigli do cilja su se našli ova vozača Caterhama, Van der Garde i Pic, kao i odlični tokom trke, Nico Hulkenberg u Sauberu, koji je ostao bez kočnica.

Kako je Vettel već osvojio titulu, fokus se prebacuje na trku među konstruktorima. Red Bull je sakupio 470 poena, ispred sada Mercedesa sa 313 i Ferrarija sa 309. Ni Lotus ne zaostaje mnogo za njima, sakupivši do sada 285 poena.

Sledeća trka se vozi već sledećeg vilenda u Abu Dhabiju.


Sledi konačan poredak vozača nakon trke:

1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault
2 Nico Rosberg Mercedes +29.8 s
3 Romain Grosjean Lotus-Renault +39.8 s
4 Felipe Massa Ferrari +41.6 s
5 Sergio Perez McLaren-Mercedes +43.8 s
6 Lewis Hamilton Mercedes +52.4 s
7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +67.9 s
8 Paul di Resta Force India-Mercedes +72.8 s
9 Adrian Sutil Force India-Mercedes +74.7 s
10 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +76.2 s


Sledi generalni poredak vozača:

1 Sebastian Vettel 322
2 Fernando Alonso 207
3 Kimi Räikkönen 183
4 Lewis Hamilton 169
5 Mark Webber 148
6 Nico Rosberg 144
7 Romain Grosjean 102
8 Felipe Massa 102
9 Jenson Button 60
10 Paul di Resta 40


Sledi generalni poredak konstruktora:

1 Red Bull Racing-Renault 470
2 Mercedes 313
3 Ferrari 309
4 Lotus-Renault 285
5 McLaren-Mercedes 93
6 Force India-Mercedes 68
7 Sauber-Ferrari 45
8 STR-Ferrari 32
9 Williams-Renault 1

[27.10.2013 18:55]

RSS
Nemanjica
27.10.2013 20:27
3
0

Uzeo titulu i postao najmladji cetvorostruki sampion u istoriji F1!
Zbog nestasluka platio kaznu u iznosu od 25.000$,zbog "crtanja"osmica sa bolidom!

N.G.
27.10.2013 23:53
3
0

Ovo sto je on postigao gotovo siturno niko vise nikada nece moco da ponovi! Moze da se takmici sugurno do svoje 40-te godine! Osvaja jos najmanje 4 titule do kraja karijere 100%!

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: