Noviteti:

Treća generacija Mini Coopera!

Treća generacija popularnog Mini hečbeka ovaj put je u potpunosti delo većinskog vlasnika BMW. Oni su se odlučili da razvoj popularnog modela uzmu pod svoju kontrolu te je tako ovaj automobil sa troje vrata predstavnik nove F56 platformske generacije čiji su agregati proistekli iz BMW motorne platforme UKL1. Isti će se naći i u BMW Seriji 2 koja startuje sa prodajom na salonu automobila u Ženevi.

Sve je novo na ovom automobilu, posebno je naglašeno kako je sve rađeno od početka, na praznom listu papira, iako sve deluje isto! Novi je dizajn, povećane su dimenzije i uvedena nova tehnlogija. Tako je Mini narastao na 3.821 mm dužine, 1.727 širine i 1.414 milimetara visine. Napravljeno je više mesta u unutrašnjosti sa povećanjem međusovoinskog razmaka na 2.495 mm, a povećanje je "doživeo" i gepek koji sada ima 211 litru raspoložive zapremine.

Ovaj potpuno novi model zadržava prepoznatljiva dizajnerska obeležja svoje porodice u vidu velikih branika sa novim LED okruglim farovi i točkova "gurnutih" u krajeve, ali se tehnološki u ovoj generaciji više oslanja na Minhen. Predstavljen je medijima u Oksfordskoj fabrici ovog brenda, pre nego što doživi svetsku premijeru i u punom sjaju zasija ispod reflektora LA sajma automobila krajem ovog meseca. Prodaja otpočinje na proleće po ceni osnovnog Cooper modela od 18.300 evra.

U ponudi će se za početak naći tri modela sa isto toliko novih agregata. Prvi, bazni model Cooper, pogoniće 3-cilindarski 1,5 litarski bezinac od 136 KS sa autonomijom od 3,75 litara na pređenih 100 kilometara. Sledeći u ponudi je Cooper D, 3-cilindarski agregat iste radne zapremine kao i njegov benzinski ekvivalent, sa 115 KS i zavidnom potrošnjom od 2,91 litrom na 100 km. Najjači u ponudi je Cooper S, 2,0 litarski bezinac od 191 KS koji će ostvariti potrošnju od samo 4,74 litre pri umerenoj vožnji! Kasnije stiže novi bazni One.

Važno je napomenuti kako su svi agregat sa turbo punjačem, standardno raspolažu sa Start/Stop sistemom i odgovaraju modernim Euro 6 normama a da uz sve to uspevaju da ostvare za 27% manju potrošnju nego ranije. Uz njih se ugrađuje 6-stepeni manuelni menjač, dok će oni sa viškom sredstava moći da doplate za 6-stepeni automatik, a u ponudi će biti i treći, sportski prenosnik snage, sa skraćenim stepenom prenosa!

Za sada toliko. Više detalja uslediće uskoro, nakon promocije gde ćemo imati i prvi kontakt sa automobilom a potom i prvih detaljnijih testova.

Foto: AutoExpress/Pete Gibson

[18.11.2013 17:29]

RSS
dumi
18.11.2013 18:41
5
2

lepo lepo i veoma atraktivno, nadam se da je kvalitet popravljen u odnosu na predhodnika.

borlov
18.11.2013 19:46
4
2

@Redakcija,kladim se da Cooper S nece imati 2,0 litarski benzinski motor.Verovatno ce biti bolji automobil od predhodnika,meni licno izgleda suvise plastican.

Dejan L
18.11.2013 20:44
8
2

Mini porastao 98mm
Mini Pinokio, porastao mu samo nos. Kabina i dalje tesna, i jadna za 17.000€.
Srećom ZIDNI sat je uklonjen sa kontrolne table :D

Bojan
18.11.2013 22:06
7
0

Toliko vesto skrivani Mini iza sarenih folija, stvarno je bilo nemoguce pogoditi kako ce izgledati novi Mini... :)A vidim ima i napredka, dobio je tockove sa 5 srafova...

MIVEC
19.11.2013 01:14
3
3

Spolja malo ruzniji, unutra malo lepsi. Jel i dalje ima zadnji pogon ili je prednji? Ako je prednji, onda to vise nije Mini. Samo njegova ljustura.
136KS - 3.75L/100km?! Zanimljivo.

borlov
19.11.2013 14:54
2
0

Moje izvinjenje redakciji,izgleda da ce cooper s stvarno dobiti 2,0 litarski motor.Bmw-ova strategija kod motora je da ce u buduce gotovo svi motori imati 0,5 litara zampreminu jednog cilindra.Tj. 1,5 3 cilindra,2,0 4 cilindra i 3,0 6 cilindara.Ipak se pitam stace cooperu s 2,0 litarski motor kada 1,5 litarski u BMW i8 izvlaci 230 i neku KS?

Bojan
19.11.2013 16:01
4
0

@MIVEC
Mini nikad nije imao zadnji pogon, malo si pomesao loncice... :)

MIVEC
19.11.2013 18:29
4
0

@Bojan. Prosto ne verujem da sam sve vreme iz nekog razloga bio uveren da taj auto ima zadnji pogon.. Sramim se. xD

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: