Jubilej:

Srećan 40. rođendan legendo!

Volkswagen Golf je napunio 40 godina. Na jučerašnji dan, pre četiri decenije je prvi Golf ugledao svetlost dana, sa prvobitnim planom da zameni legendarnu „bubu“. Golf nikada nije zapravo zamenio „bubu“, već je i sam postao ikona, uz Toyotu Corollu, možda i najveća živa legenda na četiri točka.

Prvi Golf je sklopljen 29. marta 1974. Bio je to hečbek model sa prednjim pogonom i poprečno postavljenim motorom, za razliku od „bube“ čiji su pogon i motor bili pozicionirani pozadi. Novi „narodni automobil“ je ubrzo bio masovno prihvaćen. Preko milion primeraka prve generacije je prodato širom sveta. Najslavniji je naravno bio GTI, lansiran 1976. Sa 109 KS iz četvorocilindarskog benzinca, bio je u svoje vreme prava „osica“, jer ne zaboravimo, masa mu je bila tek malo iznad 800 kg. Tako je rođen realni rodonačelnik hečbek segmenta.

U narednih nekoliko generacija, Golf je dobio i šestocilindarski motor, dizel motore, hibridni pogon i pogon na sve točkove kao opciju. Svaki naredni je bio veći u dimenzijama, s tim što je aktuelni, sedmi, lakši od prethodnika. Sa redukovanom težinom, ušteda u prosečnoj potrošnji goriva je poboljšana za do 23 odsto, bar tako kažu iz Volkswagena.

Sa toliko mnogo različitih varijanti Golfa danas, nije ni čudo što on predstavlja najuspešnije ime kompanije ikada. Trideset milioniti Golf je sišao sa proizvodne trake prošlog leta. Glatko je potukao „bubu“ koja je prodata u 21,5 miliona primeraka.

[30.3.2014 15:37]

RSS
Audifan
30.3.2014 17:43
20
1

Svaka cast i Vw na golfu i Toyoti na coroli, dva vladara segmenta koji su upornom usavrsavanom klasikom neospornim kvalitetima pobedili vreme kao i brojnu konkurenciju. Jednom recju Levis 501 i Starke..

Dejan L
30.3.2014 18:02
10
22

Mrzeli ga neki ili ne, sve češće Golf dolazi na uporedni test sa BMW 1 i Mercedes A klasom.
Na uporednom testu Golf R, 135i M i A45 amg, jedan od njih je izgubio kontorlu u krivini po vlažnom asfaltu, pogađete BMW 135i M.
Ko je kraj uživanja u vožnji? Marketing ili neko ko je 40 godina kralj klase, po kome se cela C klasa zove Golf klasa?

Aleksandar
30.3.2014 18:06
14
0

Srecan rodjendan!

loeb-np
30.3.2014 18:25
7
7

sve ok al tih 20 i kusur % manja potrosnja lazu, najveci lazovi po pitanju potrosnje evropljani a najiskreniji japanci!

pedja
30.3.2014 18:44
11
0

Srecan rodjendan. Bar jos toliko primjeraka.

Nemanjica
30.3.2014 20:14
10
2

,jeste da skromnost nije vrlina,ali ne treba preterivati!Pec...;-);-)

Nemanjica
30.3.2014 20:18
16
4

Dejan L, ah taj propelerac sta ti radi,dodje ti poput terapije,a???;-)

serpico
31.3.2014 10:52
9
10

Nije auto ako nije Golf ,nije motor ako nije TDI!

Dasa
31.3.2014 10:58
6
17

GOLF ili ti Go..o Omotano Limenom Folijom najdosadniji auto u istoriji autosveta mada veoma popularan ali nadasve bezvezan i konzerva od auta!Jos mi je sasvim ok kada neko moze da si kupi Novi Golf tsi ili tdi ali nisu mi jasni pacijenti koji kupe nazovi dobar golf 3 ili 4 staru 15-20g pa kazu da je to auto sa 500 k km i drugim motorom i opet se kunu u tu bezlicnu nemacku spodobu!

ALFISTA
31.3.2014 11:02
11
1

Srecan rodjendan!

maxy
31.3.2014 12:04
8
0

Srećan rođendan. Simbol klase i posle toliko vremena. Golf mk1 u kabrio verziji za mene nikada ostvaren san.

@Dejan L
MarkoVW ti li si?

mkm
31.3.2014 12:06
7
1

Po mom mislenju Buba je jedna i jedina. I golf I Corolla, nistu to sto je bila Buba: isti dizajn ista koncepcija, mnogo malih nadgranji, jednako prepoznatljiva i prva i zadnja generacija. Ko bi rekao da je Golf 1 i Golf 7 isti auto?
U svakom slucaju srecan rodjendan i vise dizajnerske hrabrosti u buduce ;-)

Nesabg
31.3.2014 12:39
3
11

Ne postoji bolji....

Bobo
31.3.2014 12:52
11
1

Ja sam ljubitelj Renoa, ali svaka im cast za ovaj proizvod.Moze da vam se klasika ne dopadne, ali sam imao priliku poslednjih dana da se druzim sa jednom VII, 1.6 dizel blueemotion i savrsen je u svakom smislu.Cak je i nezniji,tisi, laksi i na volanu i na menjacu od prethodnika, udobniji od francuza, a bolje lezi, velike brzine i autoput, kao u dobrom d segmentu.Savrsen hb, ne znam kako bi mogao biti bolji.Srecan rodjendan i da svaka generacija bude jos bolja, a da svi ostali probaju da ga stignu.

Milan
31.3.2014 13:17
9
2

@Dasa

Reci da je Golf konzerva je suludo i pokazuje apsoutno nepoznavanje automobilizma.

serpico
31.3.2014 14:11
7
2

Dasa golfa ce uvek vise ljudi voljeti nego mrziti jer iza njega su prodajni rezultati i dalje je referenca klase jer je zlatna sredina u svemu ,malo je skuplji od konkurencije i ima siromasne ulazne pakete opreme ali to je tako,nemoraju

Dejan L
31.3.2014 15:16
6
16

Najbolji je Megan Generation made in Turkey.
Šta znaju Nemci, kakav bre Golf?
:D :D :D :D :D
Ja nisam voleo Golfa sve do pojave 7. generacije.
Tačno se vidi da je pravljen od nule, a završna obrada... ma kao laserom odrađen.
I mogu samo da ga mrze. Golfovi iz 1974. nisu retkost, još se voze, a automobili marki hejtera ne dobace ni 15. godina, sa obaveznom generalkom.
Nije slučajno da Golfa 7 porede sa Mečkom i BMW-om na uporednim testovima.
Jedino što ne bih uzeo Golfa sa 1.2 motorom.
Oktavija je bolja od Fluensa, a tek Džeta. Džeta je za onog plastičnog Fluensa automobil veka.
Kad može Korola 11 generacija, Civic 9, može i Golf da ima 7.

pčelica Maja
31.3.2014 16:35
7
5

Meni je golf super vozilo (zaista "najkompletnije" vozilo C segmenta), ali za taj 1.6 TDI sam čitao razne komentare, pa i ovaj:
"Zna se ko može da napravi vrhunski dizel motor u ovoj klasi do 1600cm3. Čak i za benzince važi isto pravilo. To su PSA, Renault i Fiat i tačka. Mnogi vežbaju, ali mana na pretek.
Tu podrazumevam i VW sve ostale...
Eto, Golf, čudo od tehnike :)), ali motori žedni za uljem, često su na poluremontima, a 1,6 TDI totalno promašen po pitanju performansi, posebno elastičnosti."
Pa se pitam, da li taj 1.6 TDI valja ili ne valja?

Nemanjica
31.3.2014 18:35
7
1

srecan rodjendan.

Bobo
31.3.2014 18:51
11
1

@Dejan L
To smo svi vec ovde apsolvirali, jedini pravi hejter si ti.Ne guraj u prilog Oktaviju, nju nismo hvalili, nju mi poredimo sa Dacijom, ona je Renoov odgovor VWu na Skodu i to prilicno uspesan.Fluens je nesto drugo, on je generacija prethodne Oktavije,malo bezbedniji od nje i sedan je verzija automobila koji u sebi nosi stil, Megana.Ne guraj Skodu u prilog o Golfu, samo ibarska magistrala, moldavija i prikavkaske zemlje misle da je to isto ,VW je dobro prozreo sta treba srpskim i turskim gastarbajterima kad doju u svoje selo.Golf je pojam stila, skoda je istocni-kic-vapaj za luksuzom.

Aleksandar
31.3.2014 18:56
8
1

Dejan L
Svi su izneli pozitivna misljenja a ti si preskocio 38god prizvodnje pouzdanih I kvalitetnih automobila. Ti sa svojih 25-6 god pricas o modelima golfa. Strasno. Po tvom strucnom misljenju Golf verovatno nije dobar kao Peugeot I Skoda.

pedja
31.3.2014 19:25
9
1

@pcelica Maja, prvih 10.000 km ne pije ulje, dalje cemo da vidimo, a sto se elasticnosti tice vuce od 1700 obr/min sasvim solidno (mada je na papiru od 1500). Ovo nije ni reklama ni hvaljenje vec informacije iz prve ruke. pozdrav

Bobo
31.3.2014 21:18
8
1

@Pcelica maja
Evo iz prve ruke, ja sam obozavalac 1.5 dci motora, 1.6dci nisam vozio, a VW 1.6 tdi je odlican, kontinuiran, ugladjen, za trajnost i ulje nemam pojma, ali prilicno sofisticirano vuce, nije sportista, ali sasvim prilici dobrom porodicnom autu i vrlo je stedljiv.

Bobo
01.4.2014 12:08
5
1

Mogla bi da padne ne ka 40anniversary verzija sa karo stofovima nekim retro felgama i detaljima i obicnim motorima za smrtnike...

Nikola
01.4.2014 21:16
0
6

Nikad boljeg auta nece niko napraviti

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: