Aktuelno:

Stroža kontrola uvoza polovnih vozila

Nakon što je tokom prošle godine uvezeno 120.000 polovnih vozila i što se godinama uočavaju brojne nepravilnosti u sprovođenju carinskih zakona, drastična kontrola polovnih vozila u postupku carinjenja je postala neminovnost!

Primena izmenjenog pravilnika koji predviđa strožu kontrolu prilikom uvoza polovnih vozila u Srbiju počinje danas, najavila je Agencija za bezbednost saobraćaja.

Kontrolisanje upotrebljavanih vozila vršiće šest ovlašćenih organizacija za kontrolisanje na više od 300 ispitnih mesta u Srbiji.

Na sajtu Agencije www.abs.gov.rs biće blagovremeno objavljene informacije o potrebnoj dokumentaciji i načinu sprovođenja postupka kontrolisanja vozila, zatim uplatni računi za troškove sa iznosima, kao i adrese ispitnih mesta.

Agencija za bezbednost saobraćaja pripremila je odgovarajuću proceduru za ovu aktivnost trudeći se da budućim uvoznicima polovnih vozila omogući brzu i efikasnu uslugu.

Procedura počinje postupkom carinjenja, tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da prilikom smeštaja pod carinski nadzor vrše ujedno i izuzimanje vozila radi predmetnog kontrolisanja.

Uvoznik dovozi vozilo na ispitno mesto uz popunjen zahtev i potrebne dokaze o uplatama kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.

Ovlašćena organizacija o izvršenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji za bezbednost saobraćaja dostavlja izveštaj o kontrolisanju.

Na osnovu pozitivnog izveštaja Agencija za bezbednost saobraćaja izdaje Uverenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja odnosno registracije vozila.

Agencija će, od izdavanja tog uverenja, koje sadrži i podatak da li vozilo ispunjava uslove Uredbe o uvozu motornih vozila, izdavanje potvrda EURO 3 vršiti samo za vozila za koja Uprava carine u postupku carinjenja naknadno zatraži.

Svi postupci započeti pred carinskim organima zaključno sa 18.04.2014. biće sprovedeni po procedurama koje su važile do objavljivanja pravilnika odnosno ta vozila neće biti podvrgnuta postupku kontrolisanja vozila.

Agencija za bezbednost saobraćaja postigla je punu koordinaciju aktivnosti sa Ministarstvom finansija - Upravom carina, Ministarstvom saobraćaja, kao i sa Ministarstvom unutrašnjih poslova kako bi početak primene tog pravilnika prošao nesmetano.

Agencija je predložila Ministarstvu saobraćaja odlaganje primene pravilnika, prvenstveno zbog utvrđivanja metodologije rada prilikom kontrolisanja vozila i obuke ljudi koji bi to obavljali, ali su ovlašćene institucije za ispitivanje vozila izrazile spremnost da odmah započnu taj proces.

Izvor: Tanjug


[19.4.2014 17:48]

RSS
LANCIA
19.4.2014 20:59
11
0

Kao i sve u truloj Srbiji,cene automobila ce da skoce u nebesa,a nista nece raditi od toga sto su doneli u zakonu.Ima nesto trulo u ovoj Srbiji.

Bojan
19.4.2014 21:22
14
0

Hahah slika vam je ekstra, bas u skadu sa temom, odusevio sam se. :D

?pediter
19.4.2014 22:04
4
1

znaci u prevodu! ja cu morati da pravim papire za izuzece iz magacina koje nemogu da naplatim ili da dajem cariniku pare da nesalje vozilo na tu kontrolu!!!

loeb-np
20.4.2014 00:49
10
0

ovaj pas ko nasi politicari, gleda imal idje ista za klopu hehehe jadan nas narod sa njihovim novim zakonima...

Nesabg
20.4.2014 01:32
3
7

Kako li ce sada se uvoziti Italijanski otpad?

ALFISTA
20.4.2014 11:34
1
4

Stvarno ekstra slika, a sto se tice propisa, oni treba da se poostre minimalno na EURO 4, i da stite zemlju od otpada kojeg se resavaju Nemci, Italijani i Francuzi.

alex
20.4.2014 12:03
4
0

Nemam komentar!!!i to malo sto su ljudi radili i zaradjivali oce da im uzmu!!!!uzmite tajkunima i ostalim idiotima sto su nas unistili a ne ovom jadnom narodu sto jedva sastavlja kraj sa krajem!!!

stanko
20.4.2014 14:26
2
3

treba i skroz zabraniti, odobriti uvoz automobila iskljucivo sa pratecom dokumentacijom iz servisa

maxy
20.4.2014 19:11
4
0

@Nesabg
uvoziće se isto kao i do sada, samo uz reket države. Prošle godine sam reatestirao plin iako sam imao još 5 godina po starom, otišao u AMSS, lik rekao hm, da, u redu, da, idi plati i evo ti nalepnica. Inače plinski sistem redovno održavam u jednom beogradskom servisu (poznat je, ali da ne reklamiram). Tako će biti i ovde, plati i vozi. Da narod ima za bolje i skuplje kupovao bi, a ne italijanski krš

Paprikar
20.4.2014 19:34
4
1

@ALFISTA
Ti mislis da ce podizanje na Euro 4 standard da nas spasi otpada iz EU. Ne brale, samo ce polovnjaci da budu skuplji a onda se mozda i poveca prodaja novih jer ce da se priblize cene i to sve pod parolom "Mi brinemo za obican narod, oni se nebezbedno voze". Grdno si se presao, imas ti i Euro 5 otpad u Evropi, izgleda mnogo lepo, a jos lepse zvuci kada je polovnjak star 4 ili 5 godina, a oni po minimum 500, 600 hiljada na satu a znaju i mnogo vise da predju.
P.S. I u Nemackoj i Francuskoj mozes da uvezes sta god hoces, ma 40 godina da je star, ali ces bato da platis debelo i osiguranje i porez, pa ti vidi.

ALFISTA
20.4.2014 22:02
0
2

@Paprikar U Nemackoj i Francuskoj, koje pominjete, ljudi nemaju potrebu za polovnjacima (bar ne ovoliko izrazenu), kao sto je to slucaj kod nas, pa sam mislio da bi podizanje na EURO 4 ipak donelo kakav-takav boljitak, uvozila bi se mladja vozila, koja manje trose, zagadjuju itd., a opet bi bila koliko-toliko pristupacna, sto ne bi bio slucaj kad bismo uvozili samo EURO 5.

Bojan
21.4.2014 00:35
5
0

Nije stvar u Euro 4 standardu. Ima dobrih starih autombila i na zapadu, ali oni tamo kostaju vise nego kod nas. U Nemackoj se moze naci Golf 2 u perfektnom stanju, ali mu je cena 2000 evra. Dobar Golf 4 kosta 3000 evra. Znaci nevazan je Euro 2, 3 ili 4 standard, treba naci mehanizam da ono sto se uvozi bude realno prodavano i da se ima uvid u realno stanje. Kada bi ljudi videli koliko su zaista presli automobili koje kupuju sa "malom" kilometrazom, svakako bi to uticalo puno na odluku mnogih da kupe takvo vozilo. Jedonstavno se na svaki nacin mora spreciti vracanje kilometraze i nista drugo nije problem.

Nesabg
22.4.2014 00:29
1
0

@Maxy Luda drzava uzmu ti pare za atest na 8 godina pa puj pik nevazi,Nisam mislio kada sam napisao Italijanski krs na njihove brendove vec svo smece sto dolazi iz Italije bilo kog proizvodjaca ! Iako svakako zauzimam stav da retko koji Italijanski automobil nije Krs ovo mislim na fiat,alfu i pokojnu Lanciu

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: