Ekskluzivno:

Proizvođači - saučesnici u štelovanju kilometraže

Kako je nakon višemesečnih istraživanja saopštio nemački ADAC, procenjuje se da zbog lažiranja kilometraže korištenih automobila, godišnje samo u nemačkoj nastane šteta od čak 6 milijardi evra koje se ukradu iz džepova kupaca polovnjaka.

Gotovo otvorene programske partije koje evidentiraju pređenu kilometražu automobila i uređaji kojima se ona "šteluje" a dostupni su na legalnom tržištu elektronike, polako ali sigurno rezultiraju haosom koji se meri milijardama evra profita za jedne ili štete za druge.

Prema ADAC, za softverski jednostavan pristup smanjivanju kilometraže, optužuju se pre svega proizvođači automobila, koji svesno ne žele da ozbiljnije zaštite ovu programsku funkciju. Razloge za njihovu inertnost po ovom pitanju ne treba tražiti daleko. Dobra prodaja polovnog automobila rezultira kupovinom novog. Što pre stari automobil završi na auto otpadu, novi će se brže prodati i tako u krug, ionako su pretežno najviše oštećeni kupci iz zemalja "trećeg sveta".

U skladu sa tim ADAC savetuje da kupac obavezno izvrši uvid u servisnu knjižicu vozila, da zahteva sve fakture iz ovlaštenog servisa, i da ako postoji sumnja po mogućstvu kontaktira prethodnog vlasnika, pa tek onda odreši kesu.

Iz ADAC-a savetuju još jedan mali trik: obratite pažnju na signalizaciju zamene ulja! Ukoliko ona nije u skladu sa realnom kilometražom, tj najavljuje raniji servis vozila nego što to papiri pokazuju, već postoji rezlog da se posumnja u friziranje elektronike.

Ovim ozbiljnim upozorenjem ADAC takođe poziva sve koji žele da se uvere u stvarnu kilomteražu automobila koji kupuju, da na njihovim servisnim punktovima, putem specijalno konstruisanih uređaja provere ispravnost i tačnost podataka koje prikazuje kilometar sat.



[28.10.2013 14:28]

RSS
cvele
28.10.2013 17:26
8
0

pa ti sada kupi uvezen polovnjak sto ga vozila baba do pijace! strasno! I deda nedeljom do crkve. Hahahaha

Nebojsa
28.10.2013 17:55
8
0

Toyota je resila ovaj problem:
Od 2007 nova vozila imaju elektronsku knjizicu TESbook koju moze da popuni/izmeni samo ovlasceni servis.Po broju sasije lako se proveri istorija odrzavanja.
Kod polovnjaka iz uvoza, nazalost ovo nije uvek moguce; jer npr Italija uopste ne koristi elektronsku knjizicu, mislim da i Nemacka jos uvek koristi papirne,itd...

MIVEC
28.10.2013 18:14
8
0

A baba mu eto stavila i sportski volan.. Hahaha, mislim da vise ljudi i ne padaju bas na te price, ali ovo za kilometrazu svakako treba obratiti paznju.

Srdjan
28.10.2013 20:50
4
1

Svi imaju elektronsku servisnu knjizicu, tj. svi automobili servisirani u ovlascenom servisu se zavode u centralnoj bazi

max
28.10.2013 21:23
8
1

Elektronska knjizica...ovlasceni servis....pecati ovlascenog servisera..... sve je to jos jedna navlakusa naivnim vlasnicima da ce tako da povecaju cenu svog automobila prilikom preprodaje.....aha jos i ADAC-ov test centar, kako da ne.
Elektronski manipulatori kilometrazom i ostali manipulatori ECU-om mogu da upisu sta pozelis a svi znamo da se servisne knjizice laziraju odavno, sa sve pecatima.
Amerika (mozda jos neke zemlje) su to resile prosto (a verujem i Srbija na isti nacin). Svaki put na tehnickom ti upisu kilometrazu (odnosno na proveri gasova) i onda te podatke prodaju privatnim kompanijama koje krajnjem korisniku prodaju izvestaj.
Naravno da i to moze da se manipulise ali teze.

Eto jedne jeftine ideje da nasa drzava malo zaradi.

gille
28.10.2013 22:51
4
3

Realan problem! Hvala na ovom tekstu koji bi trebalo da bude dobra opomena svakom ko kupuje polovnjak! Naravno oni automobili koji kostaju 3-5.000 evra ne podlezu ovoj proveri jer je jednostavno neoguce izvesti. Kod vozila starih godinu-dve ovo je vec ozbiljan biznis

Dr
28.10.2013 23:00
2
4

Nikada nisam razumeo zasto neko kupuje macku u dzaku!?

Nele
29.10.2013 01:13
11
0

Danas moze da promeni kilometrazu i onaj ko se imalo razume u taj vid programa i naravno poseduje kabel za povezivanje koji i nije skup kao nekad. Vrlo retko se moze naci automobil uvezen sa regularno i tacnom kilometrazom. Bilo ko da pregleda 2-3 placa na nekom od sajtova uvidece da su kolometraze od 150-200 hiljada (pretezno).Kazu nisu udarani,malo presli i sl. Pa onaj ko ume da otvori neki od nasih sajtova,ume i da otvori Mobile.de pa da iskuca podatke o kolima koja ga zanimaju (godina,kilometraza,oprema) pa da se uveri koliko taj auto kosta negde u svetu u takvom stanju i dodje do zakljucka da ovom kod nas mora nesto da fali debelo. To sto os uvek ne usvajaju zakon o polovnjacima je taj sto glavesine ubiraju neke pare od krseva preko grane.Zna se da npr u Sapcu najjace auto placeve drze carinici koji carine iste. Molim lepo.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: