Noviteti:

Porsche 918 Spyder - prvi oficijelni skečevi

Porscheov hibridni hiperautomobil stupa na scenu! Sa potrošnjom od samo 3,0 l na 100 km, i sprintom do stotke od samo 3,2 sekunde, 918 Spyder postavlja nove standarde kada su supersportski automobili u pitanju. Biće proizvedeno samo 918 primeraka u Porscheovoj matičnoj fabrici u Štutgartu, sa početkom proizvodnje 18. septembra 2013., i prvim isporukama koje će uslediti dva meseca kasnije.
Projektovana cena je 777,000 evra, što je skoro tri puta više od Lamborghini Aventadora LP 700-4 i gotovo 290,000 evra više od prethodnika, Carrere GT.
Za razliku od koncepta koji se pojavio u Ženevi, serijski model će odlikovati manuelan krovni sistem sa panelima koji se mogu skidati i smestiti u prednjem prtljažniku. Bočni izduvi su premešteni, i pozicionirani iza glava putnika. Zadnje krilo će moći više da se proširi prema gore za potreban „downforce“ prilikom visokih brzina.
Da bi sve bilo u skladu sa „Eco Friendly“ pristupom, masa je svedena na minimum, a glavna komponenta zadužena za ovaj domen je monokok napravljen od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, što je preneseno iz Carrere GT. Upotreba magnezijuma i aluminijuma je izdašna, što osigurava da 918 teži ispod 1500 kg.
Hibridni „plug-in“ sistem je identičan onom iz koncepta. Odlikuje ga „visokoturažni“ V8 motor i dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini.
V8 agregat je izveden iz trkačke jedinice iz RS Spydera, a zapremina će biti iznad 4 litre, sa izlasnom snagom od preko 500 „konja“. Sila se preko sedmostepenog PDK menjača sa dvostrukom spojnicom šalje na točkove. Elektromotori imaju kombinovanu snagu od 215 „konja“.
Litijum-jonske baterije se mogu puniti iz standardnih utičnica, i sa tri sata punjenja obezbeđuju energiju za vožnju od 25 km, do brzina od 150 km/h. Ova čisto električna funkcija omogućava 918-ici da postigne neverovatnu potrošnju od 3 l na 100 km, uz emisiju CO2 70 g/km.
Mada je potencijalno „čistiji“ od Toyote Prius, očekivane performanse su strahovite. Sa sprintom od 3,2 sekunde do 100 km/h, Porscheov model je u ravni sa McLarenom MP4-12C. Maksimalna brzina će mu biti oko 320 km/h. Izvedene simulacije kažu da će 918 Spyder krug na Nürburgringu prolaziti za 7 minuta i 30 sekundi, što je nekoliko sekundi brže od V10 Carrere GT.

[22.3.2011 11:10]

RSS
Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: