Aktuelno:

Polovnjaci preplavili Srbiju

Sumirajući statističke podatke našeg automobilskog tržišta u 2013. godini, stigli smo i do relevantnih podataka o uvozu polovnih vozila.

Prema zvaničnim podacima Uprava Carine Srbije, tokom prošle godine u našu zemlju je uvezeno čak 123.747 polovnih automobila, pretežno iz zemalja EU.

Budući da zvaničan broj uvezenih novih automobila prošle godine iznosi 16.774, ili svega 13,5% od ukupnog uvoza vozila (uključujući i privatan uvoz), jasno je da Srbija postaje jedan veliki automobilski otpad.

Osim velikog odliva zdravog novca da bi se uvezli stari automobili, stručnjaci iz ove tematike, procenjuju da nas problem polovnjaka u budućnosti može koštati više nego loše privatizacije. Ovo se pre svega odnosi na astronomske cifre reciklaže vozila po standardima EU kao i na posledice koje se uočavaju na polju bezbednosti saobraćaja zbog zastarelog voznog parka.

Kranje je vreme da država reaguje, subvencijama za nabavku novih, ekološki podobnih vozila ali i posebno rigorozniju zakonsku regulativu za uvoz polovnih automobila.


[10.2.2014 12:37]

RSS
s mile
10.2.2014 12:58
8
3

Nemamo ni ljude ni uslove da razmišljamo dugoročno, živimo iz dana u dan. Velik je gubitak novca, ali to se samo dugoročnom strategijom može promeniti.

Gubici u nabavci polovnjaka
Gubici u uvozu rezervnih delova
Gubici u potrošnji goriva za starija vozila
Gubici u ekologiji
Gubici u bezbednosti
...
...
...

ali šta se zapravo može promeniti . . .

Sorfonije
10.2.2014 14:33
5
1

Cekajte malo...
A kapitalizam? Potraznja i ponuda? Trziste smo diktira putanju kretanja.Ocigledno smo zaboravili da je vreme komunistickog protektijalizma davno iza nas!

Bojan
10.2.2014 14:42
6
1

Lepo, sad i uvoz polovnih automobila ogranicite i opet cemo da se vracamo na Golfa 2. Umesto "otpada" iz EU starog 7-8 godina, vozicemo otpad star 20 godina. Ljudi, stara kola ce se uvek voziti kod nas jer nikakve subvenzije ne mogu pomoci da neko kupi nov automobil za 2000 evra. A i da moze, opet te pare idu u inostranstvo, i taj novi auto je uvezen, i on ce jdnog dana biti star i zavrsice na reciklazu. To sto je toliko uvezeno, znaci da je toliko i izbaceno starih iz upotrebe, ljudi su obnovili vozni park zahvaljujuci uvozu polovnih, ali modernijih automobila po povoljnim cenama. Da nije toga bilo prosecna starost bi prebacila 20 godina.

Реалан
10.2.2014 15:40
3
3

Да су то бар половњаци стари пар година (3-4) али то су врло често канте до 11-12 година. Правилник о увозу половних аутомобила је жестоко застарео! Услов је да возила задовољавају euro 3 стандард, а то већ постоји од 2000-те године

pecagt
10.2.2014 16:00
6
0

Ova kvazi drzava nasim kvazi uvoznicima novih automobila nije isplacivala ni onu sramotnu subvenciju od 100.000din za automobile sa emisijom CO2 manjom od 100 g/km,pa i tu bedu od popusta vise niko ne daje,drugo-kriminalan pljackaski bankarski robovlasnivki sistem je prica za sebe,kamate i uslovi kredita i lizinga su za rekordno bezobrazni,trece ovlasceni servisni karteli sa marzama na delove od 300-500 odsto,dupliiranjem i tripliranjem propisanih radnih satnica,i cenom JEDNOG radnog sata vecom od DNEVNICE hirurga ili profesora u Srbiji...sve to ide u prilog prikazanim brojkama,i tako nam i treba, kakvih nam je 90 posto uvoznika novih auta i njihovolih saradnika,i ovo sto su prodali im je mnogo!

igor
10.2.2014 17:10
6
0

Meni nije jasno o kakvoj ljudi strategiji pricate? Sta se i vi novinari nesto iscudjavate? Ako je prosecna plata 300eur o kakvim strategijama pricate?! Da bismo dosli u situaciju da razmisljamo o kolima skracenice treba prvo da razrade strategiju svih strategija - prosecnu platu od 700-1000 eur i onda tek mozemo da razradjujemo strategije vozila, subvencije i slicno. Dakle, za pocetak kupanja vam treba topla voda a ne sapun....

miki
10.2.2014 18:34
5
0

"Gubitak novca" nije problem drzave nego pojedinaca koji menjaju svoje krseve za malo manje krseve od po 4-5 k Eura. Drzavi bi bilo bolje da se mane razmisljanja i brige o nasem novcu i da se pozabavi svojim novcem (koji je takodje nas).

Gubitak novca (ovo sada nije u navodnicima jer je realan gubitak novca) je kod drzave jer ne moze da naplati poreze i takse na nova vozila koji su enormni a jos se i naplacuju na vece sume koliko ta nova vozila kostaju.

Ako se ne uvedu drakonske mere reciklaze kao na primer u Singapuru, reciklaze nece ni biti (u nekoj vecoj meri) jer ce kola da se cerupaju dok imaju delova za skidanje, a ona u malo boljem stanju ce da odu u siromasnije drzave, bas kao sto EU stedi na reciklazi saljuci nama svoje krseve.

Problem ekologije i potrosnje bi mogao da se razmatra ako bi se uvozila 20-30 godina stara vozila (jer se takva menjaju) ali posto se uvoze 7-10 godina stara to i nije problem, naprotiv. Sa druge strane mnogi prelaze na plin i time umanjuju efekte zagadjenja. Mnogo bolje bi bilo da se drzava pozabavi kvalitetom goriva koje se toci.

.... ne znam sa kojim ste se strucnjacima konsultovali ali sam prethodno vec dovoljno napisao....tako da cu sada da stanem.

rsv
10.2.2014 18:43
5
1

A da drzava malo za promenu poradi na poboljsanju standarda pa ljudi nece kupovati krseve.

Boban
10.2.2014 19:08
3
0

Promenite standard života ljudi ove jadne zemlje, pa nećemo gledati cene polovnih fiata u italij, nego birati boje novih mercedesa u nemačkoj...

zvonko
10.2.2014 19:57
3
0

Naravno sve je tačno i tragično ali dok se dugoročno ne postavi strategija u kojoj bi imalo došlo do privrednog napretka iz koga bi narod primao na vreme plate (kažem na vreme jer i ovi što primaju plate 80% su neredovne) banke spustile kamate(ne verujem da je trenutno ispod 12-13% u najboljem slučaju), država uvela subvencije,narod bi sigurno kupovao nove ili novije automobile,ovako bez svega ovoga samo još veći teret na i onako ogoljenog Srbina...

Blake
10.2.2014 20:14
5
1

Mnogo ste mi vi pametni. Uvozimo i vozimo krseve jer volimo? Ima milion precih problema i uzroka ovome. Tako je kako je. Bolji su opet i ti Euro 3 motori nego Golfovi 2 i ostala starudija.

asd
10.2.2014 21:51
5
1

Kad budem imao platu 1000 evra mesecno, mocicu i nova kola da kupim. CAO

Dejan L
11.2.2014 09:56
6
3

Zemlja gubi uvozom polovnjaka.
Uvezeš polovnjak i odma moraš da pljuneš još 300€ za veliki servis, 250€ za gume, onda dolaze kvarovi, jer to su vozila na ivici pouzdanosti.
Kako tvrde pojedini uvoznici, njima se ne isplati da uvezu auto ispod 300.000km.
Kažu da su takvi mnogo skupi i tamo i dok se plate dažbine, koštaju više nego isti polovnjak ovde. Tako kaže i jedan moj poznanik. Ako hoćeš sa manje od 200.000km izađe ti još skuplje nego identičan auto isto godišta u Srbiji.
U Šapcu se za 10-20€ vraća kilometraža, javna tajna.
I onda kreću problemi, dizne, katalizatori, spone, silent blokovi, sajle, amortizeri... i na kraju sve što si navodno uštedeo, te sačeka koliko odmah.
Ja nisam za zabran uvoza, ali daj da se malo ograniči starost i Euro norma. Ovako se uvoze 14 godina stari Euro 3 sa na placu pravih 100.000km, HAHAHAHAHA.
Ako sami uvoznici u 4 oka kažu da se ne isplati uvoziti polovnjak sa manje od 300.000km, valjda vam to govori šta se prodaje na placevima.

Bojan
11.2.2014 23:55
1
1

Uopste nije tacno da se zakon o uvozu polovnih automobila treba poostavati iz prostog razloga sto standardi EU ka kojij tezimo omogucavaju slobodnu trgovinu, pa samim tim ce i taj propis o euro 3 standardu morati da se izbrise pri ulasku Srbije u EU. Tako ce nas kupac moci da kupi bilo koji automobil u Nemackoj i da ga registruje u Srbiji kao da ga je kupio u Srbiji, i obrnuto naravno. Takodje sve sto je dozvoleno da se vozi u Nemackoj bice i kod nas, a sve sto je zabranjeno zabranice se i ovde.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: