F1:

FIA pravila za 2015.: Nema više grejača guma, minimalna masa bolida veća

Već sada su FIA pravila za sezonu 2014 donela mnogo kontroverzi a tiču se specifikacija agregata, aerodinamičkog paketa, mase, pneumatika, količine goriva pa čak i fiksnih brojeva vozača…

No, tu nije kraj, kako regulatorno telo Formula 1 trkačke serije nastoji da dalje evoluira pravila te je već sada najavilo neke izmene koje donose dodatne glavobolje timovima i vozačima. Radi se o grejačima pneumatika i minimalnoj masi koju bolid mora imati. Iako su F1 strateška grupa i FIA Savet motorsporta doneli paket izmena regulativa, on ipak mora proći kroz proces odobravanja od strane F1 komisije.

Ukidanje upotrebe grejača pneumatika pre starta trkačke sesije je i ranije predlagano ali je odbačeno iz bezbednosnih razsloga, jer bi od Pirelli snabdevača zahtevalo potpunu izmenu komponente pneumatika. No, italijanski snabdevač je spreman i otvoren za ideje.

Sa druge strane, podizanje minimalne mase bolida će goditi onim težim vozačima, na koje se i mislilo kada je donosena ova odluka jer su iako manji novi turbo agregati sa ERS sistemom zapravo teži od prošlogodišnjih atmosferskih V8 jedinica. Za sezonu 2014, minimalna masa bolida je podignuta za 1 kg na 691 kg, dok će od naredne ona biti podignuta za dodatnih 10 kg na 701 kg.

Dalji koraci u smanjenju troškova biće usmereni u polju razvoja oslanjanja i kočionog sistema. Naime, timovi više neće morati sami da razvijaju navedene komponente da bi se nazivali konstruktorima već će moći da koriste one dobavljane od drugih timova.

Tu je i nova kazna od 5 sekundi zadržavanja u boksu bez aktivnosti a koja može biti odrađena pre nego što mehaničari počnu sa radom na brzom servisu bolida. Takođe je zabranjeno i zaustavljanje bolida u krugu nakon trke, mera kojoj su timovi pribegavali kako bi mogli koristiti što minilamniju količinu goriva tokom trke a opet da zadovolje proces provere nakon trke sa zahtevanom preostalom količinom goriva u rezervoaru.

Novo pravilo će zahtevati da svi bolidi moralu biti dovezeni u parc-ferme nakon trke. To će im dodatno otežati činjenica da već ove sezone imaju na raspolaganju svega 100 kg goriva po trci. Za kraj, inženjerima i mehaničarima je sada, umesto dosadašnja 2, sada omogućeno da tokom sezone čak 6 puta vrše popravke na bolidu i kada su bolidi “zaključani” u parc-fermeu a sve iz razloga velike komplikovanosti pogonskih sistema od ove sezone.

Biće krajnje zanimljivo i van staze, ne samo na njoj jednom kada sezona startuje polovinom marta.

[25.1.2014 13:01]

RSS
Bojan
25.1.2014 22:40
8
0

Bilo bi sve super kada bismo mi imali na nacionalnoj frekvenicji TV prenos. Sramota je da se Formula 1 u nasoj zemlji ne emituje, kao da smo Saudijska Arabija...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: