Dakar:

2014 Dakar – 1. etapa

Prva etapa Dakar relija od Rosaria do San Luisa je završena. Učesnicima nije bilo nimalo lako, te su od samog starta bačeni na velika iskušenja. Tu su se već pomalo „proredili“ ozbiljni takmičari od pukih entuzijasta.


Inače ovo je jedna od sporijih etapa, što nije baš svima odgovaralo. Staze su veoma uske, sa dosta jama, slepih skokova, barica... Upravo su pomenute barice bile razlog za brojne padove motociklista.


Prvi u kategoriji motocikala prvog dana bio je Đoan Bareda na Hondi koji je rutu prešao za 2:25:31 sata, i pored pada sa motocikla! Iza njega su bili Mark Koma na KTM-u i Siril Despre (inače prošlogodišnji šampion) na Jamahi. Naš predstavnik na Dakaru Gabor Sagmajster je etapu prešao sa 41:45 minuta zaostatka, što ga je smestilo na 108. poziciju.


U kategoriji automobila prvi je Karlos Sousa u Havalu H8. Deonicu od 450 kilometara prešao je za 2:20:36, i pored činjenice da je imao manji kvar na automobilu. Naime, ventilacija je doživela kolaps, i motor je sav topao vazduh slao direktno u kabinu. Po Sousinoj slobodnoj proceni, u kabini je bilo blizu 70 stepeni celzijusovih, te su on i kopilot imali problema sa disanjem! Sousa takođe navodi da je jedan od razloga što je vozio brzo, taj što je želeo da se taj 'pakao' što pre završi! Zaista zaslužena pobeda na prvoj etapi, računajući muke koje su prošli. Na drugom i trećem mestu su Orlando Teranova i Naser Al Atijah u Miniju. Prošlogodišnji šampion Dakar relija, Stefan Peterhansel, stigao je šesti, sa zaostatkom od 4:21 minuta zbog pucanja gume.


U kategoriji kvadova, Čileanac Ignasio Kasale na Jamahi Raptor bio je prvi sa vremenom od 2:38:41 sati, iza koga su bili Argentinci Petroneli (21 sekund zaostatka) i Boneto (1:17 minuta zaostatka).


Što se kamiona tiče, prvi je Rus Ajrat Mardeev u Kamazu sa vremenom od 2:46:52 sata, a slede Loprais u Tatri sa 10 sekundi zaostatka i Van Vliet u MAN-u sa 21-om sekundom iza vodećeg.


Danas sledi druga etapa, koja se vozi od San Luisa do San Rafaela u dužini od 433 km za automobiole, 400 km za kamione i 359 km za motocikle i kvadove. Ovo je inače jedna od malobrojnih etapa koje se voze zasebno za sve kategorije.

[06.1.2014 11:03]

RSS
Milan
06.1.2014 12:15
3
0

Kineski auto na Dakaru,hmmm....

Paprikar
06.1.2014 14:58
5
0

Totalno je nebitno sto ima panele karoserije od velikoserijskog kineskog modela, bitnija je mehanika koju krije pod "plastom" a to sto krije je sve samo ne kinesko. Motor, menjac, delovi oslanjanja, sve ono najbitnije je evropsko i americko, jedino mozda roll-bar su varili u Kini.
Jadno je kada proizvodjaci u reklamama forsiraju svoje uspehe iz auto-moto sporta a ta vozila nemaju blage veze sa velikoserijskim modelima.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: