Reportaža

Zorjana na čoper skupu u UAE

Motornim uljem protiv laka na noktima

Zorjana Kanjuga je mlada dama koja ovih dana ostvaruje primetan medijski proboj. Lepa Kuljanka, diplomirani bezbednjak, afirmisala se u svetu modelinga i fotografija, ali insistira da je pre svega bajkerka u duši


Još kao srednjoškolka Zorjana je investirala svoju četvorogodišnju ušteđevinu u nabavku Honde CM Custom iz 1985. Vremešni motocikl sama je modifikovala i sve servise obavlja lično. Nije prošlo mnogo vremena a Srbija je počela na društvenim mrežama da zapaža uvek nasmejanu bajkerku. Slede međunarodni angažmani u modelingu što će je postepeno odvesti do njene, za sada najveće, motociklističke avanture.

Neka korist i od Fejsbuka
Zorjanina paralelna karijera bajkerke i modela nije prošla nezapaženo od strane organizatora „Emirates Bikes Festivala“, najvećeg skupa čopera u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Pet godina komunikacije preko Fejsbuka dovelo je do toga da Zorjana dobije poziv da učestvuje kao predstavnik Srbije. Organizator joj galantno plaća avio karte i smeštaj.

Nijedan motocikl u UAE nije ispod 20.000 evra Twituj ovo!

„Bila sam spremna za 6 dana života po šatorima, pa sam se tako i spakovala“, priča Zorjana. Umesto toga, provela sam četiri dana uz moto cimerke po hotelima sa pet zvezdica, prešavši na motoru 600 km kroz sedam emirata.

„Emirates Bikes Festival“ - ima se može se
Manifestcija se sastoji iz dva dela. Sve počinje velikom izložbom u Dubaiju gde svoje motocikle i svoje shvatanje čoper estetike izlaže preko 1000 motoraša, a njih uz plaćene ulaznice (7 evra) dolazi da vidi preko 10.000 civila i simpatizera.

„Moto scena je u UAE u povoju ali se snažno razvija“, ocenjuje Zorjana. Finasijski zamajac ovom zaletu je očigledan. To dobro znaju zastupnici proizvođača i tjuning radionica, koji na skupu u Dubaiju imaju svoje štandove. Većina njih je iz Nemačke, SAD, a nađe se i poneka lokalno bazirana ekipa. Svaki grad ima po koji klub. Novac je definitivno faktor pomirenja, jer za sada nema, u svetu česte posvađanosti između klubova iz istog mesta.

     

Drugari - Mondo Poras, Nadia i Šejla iz Las Vegasa

 
Custom kacige za plašenje dece

Kostur za iznajmljivanje
Učesnik ture ne mora čak ni da ima svoj motocikl. Čoper po ukusu može da se iznajmi na licu mesta. Zorjani je dodeljen Harley Softail iz 2010., koji je tokom 5 godina vožnje i radioničkih tretmana evoluirao u kreaciju zvanu „Skeleton“. Ručice su veštim rukama majstora napravljene od varenih i precizno oblikovanih lanaca. Rezervoar je posebno liven da simulira oblik kičme neke opasne zveri. Motiv lobanja je prisutan kroz uobičajeno količinsko preterivanje. Naročito je interesanto rešenje prednjeg fara i zadnjeg stop svetla, gde crvene štopaljke zlokobno sijaju iz očnih duplji. „Ljubav na prvi pogled“, sa zrnom gotičkog humora zaključuje Zorjana. Uz sve to, tradicionalna upravljivost Harleyja nije dovedena u pitanje.

Samo Gistro
Svaki dan na put se kreće u 10 časova. Vožnju 100 motocikala konstanto obezbeđuje policija. Veština snaga reda i zakona ogleda se u tome da neosetno dolazi do zamene policije kako se prelazi iz jednog emirata u drugi. „Samo odjednom vidimo druge uniforme i druga vozila“ - zapaža Zorjana. Disciplina na turi je na najvišem nivou. Znakovi rukama munjevito se prenose kroz kolonu i strogo se poštuju. Stotinu motociklista voze i dišu kao jedan, bez obzira što se uglavnom ne poznaju međusobno.

     
 
Jareća daća

Kolegijalnost je takođe za primer. Na odmorištima niko ne počinje sa jelom dok svi učesnici ture ne pristignu.

Za iće piće i kuliranje
Kako dolikuje moto skupu sa pet zvezdica, na svim odmorištima pod šatorom je postavljen švedski sto sa multinacionalnom kuhinjom. Zorjana kao vrhunsku kulinarsku inovaciju izdvaja ćevape sa indijskim začinima. Jedne večeri domaćini su se odlučili za tradicionalni gastronomski pristup. Četri jarića platila su za to svojim životima na ražnju. Jelo se rukama.

Pošto u Emiratima još uvek nisu čuli za Jagode i „Motore“, gosti su morali da se kao muzičkom atrakcijom zadovolje bendom „Epic“. Ovaj sastav možda hara moto skupovima po severnoameričkom kontinentu, ali je u Emiratima morao da se suoči sa statičnom publikom udobno zavaljenom u „lejzi begove“ ispred bine. Verovatno je za nostatak „paljenja“ u prvim redovima, odgovorna zabrana točenja alkohola na skupu. Kako god bilo, negde posle sat vremena svirke, očajna pevačica benda poručuje publici: „Ova sledeća pesma je baš kul bilo bi super da za promenu malo stanete na na noge i zaigrate“.

Epic Rokenrol za kuliranje

A za dezert - pesak!
Iako je kraj novembra, vožnja se odvija kroz suv pustinjski vazduh pri temperaturama iznad 30 stepeni. Domaćini insistiraju da motoraši iskoriste svaku priliku da se okrepe vodom, kako bi izbegli dehidraciju. Malo neizbežne avanture, pretrpeli su bajkeri kada je tura prošla kroz peščanu oluju. Na ne malo iznenađenje učesnika sa zapada, pesak ima tu sposbnost da se svuda uvuče. „Bilo ga je, po motoru, u čizmama, čak i ispod potkape, žvakala sam pesak“, uz smeh se priseća Zorjana.

Novi drugari i eminentni gosti
Među Zorjaninim cimekama našla se Šejla iz Las Vegasa, vlasnica tjuning radionice u kojoj isključivo rade devojke. Lokalni pretplatnik na „girl power“ iz grada greha je Nađa, majka dvoje dece koja pored porodičnih obaveza nalazi vremena da vozi svoj personalizovani Harly Sporster.

Ovako visokobudžetni skup ne može da prođe bez zvezda čoper scene. Džej Alen zvani „Road Show“ je pobedniku izbora za najlepši čoper uručio novi Motto Guzzi.

Skeleton
Skeleton

Sudijske dužnosti bile su poverene timu „International Master Bike Bilders Association“ među kojima je i legendarni Mondo Porras. Ocenjivalo se praktično sve: izrada, originalnost, estetika, tehnička ispravnost. Samozvani „Kum čopera“, Mondo, strpljivo je nastupao u bezbrojnim selfijima sa učesnicima.

Nova karijera na pomolu?
Mondo je i na čelu „International Master Bike Bilders Associationa“ u okviru koje postoji i škola za izradu „custom“ dvotočkaša. U cilju podizanja tehničkog kvaliteta izrade čopera, asocijacija razvija svoju globalnu mrežu licenciranih sudija. U dogovoru sa njim, Zorjana ovih dana polazi na kurs, koji će je učiniti jedinim sudijom ove vrste na Balkanu a i šire. Savim logičan korak u karijeri devojke koja je sama modifikovala svoj motocikl.

Utiske Zorjane iz Emirata priredio Miroslav Šosberger
Fotografije: Zorjana Kanjuga
4128
Postavljeno: 15.12.2015

Arhiva: Reportaža

Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 24.10.2016

Transalpina – dan 2.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 22.10.2016

Transalpina – dan 1.

I bi Transalpina! Jedna od najvećih i najuzbudljivih avanturčina u kojoj sam učestvovao u poslednjih nekoliko godina


Rubrika: Reportaža
Postavljeno: 27.09.2016

5. Family Day by Japan Power

Ne znam kako je bilo ranijih godina i koliko često su bili organizovani događaji vezani za automobile, ali bogami, ove sezone ih je bilo skoro pa svaki vikend, počevši od klasičnih trka u okviru šampionata preko okupljanja ljubitelja određene marke/vrste vozila


Transfagarašan

14.09.2016

Balkan Job 2016

08.09.2016

Mini Meeting Hungary 2016

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (6. deo)

25.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (5. deo)

23.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (4. deo)

22.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (3. deo)

21.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (2. deo)

20.07.2016

Kamperom i motorom po Albaniji (1. deo)

19.07.2016

Alternativa prema Grčkoj

15.07.2016

Osma Minijada

09.07.2016

Mini skup Firenza

01.06.2016

Oldtajmer scena u Izraelu Tekst sa video prilogom!

29.01.2016

Sajam automobila u Beču

21.01.2016

Zorjana na čoper skupu u UAE Tekst sa video prilogom!

15.12.2015

U poseti fabrici kamiona Isuzu u Italiji

28.10.2015

Rolls-Royce putovanje

14.08.2015

Great Wall

03.02.2015

Renault Megane RS RB8

01.10.2013

S Fiatom do Trsta Tekst sa video prilogom!

12.07.2013

Col de Turini

05.09.2011

Ferrari FF u Dolomitima

25.07.2011

Innsbruck

22.03.2011

Yas Marina & Yacht Club

15.02.2011

Ferrari World Abu Dhabi

13.01.2011

Opel muzej

30.12.2010

Audi S1 Quattro

15.11.2010

SAD

29.10.2010

Škoda Yeti Baikal Experience

15.10.2010

BMW Biker Meeting

08.10.2010

Mercedes 300 SEL / S63 AMG

27.09.2010

Mercedes-Benz Safety Cars

06.08.2010

Renault Turska

29.07.2010

Toyota Land Cruiser Tekst sa video prilogom!

07.07.2010

Motoren Technik Mayer

13.05.2010

Sirija i Jordan
1. deo

09.04.2010

Nürburgring Nordschleife

03.01.2010

Porsche muzej

16.09.2009

Zoltan Michael Takacs

07.08.2009

Cape to Cape

22.06.2009

Nissan GT-R

16.06.2009

AMG Driving Academy

09.06.2009

Cape to Cape

15.04.2009

Fulda Challenge 2009 Yukon

30.03.2009

Putevi sveta

11.03.2009

Pista di Fiorano

20.02.2009

Audi Mileage Marathon

17.02.2009

Honda & Acura

29.01.2009

American Hot Rod

09.12.2008

U poseti

28.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.11.2008

Discovery Channel

10.11.2008

Domaća auto-moto industrija

13.10.2008

Wheeler Dealers

24.09.2008

Discovery Channel- Fifth Gear

11.08.2008

2. Vojvodina UNIQA Osiguranje Off Road

08.07.2008

2008 Monaco Grand Prix Historique

01.07.2008

Kings of Nitro - Discovery Channel

12.06.2008

Nevolje sa Bubom

19.05.2008

Mercedes SL 500

28.04.2008

Lada Niva vs. Jeep Wrangler

22.04.2008

Overhaulin'

10.03.2008

Ekstremni automobili

20.02.2008

West Coast Customs

14.02.2008

Future Cars

24.01.2008

Ludolfovi

19.12.2007

Bulli - 60 godina

02.12.2007

Londonska garaža

28.11.2007

Jeep Trek Cappadocia

09.11.2007

Trka do Dakara

31.10.2007

Nordschleife

23.10.2007

oDSkora
15.12.2015 15:57
3
1

pozdravljam sve u vezi motora ali licno ne bi isao sada tamo ni u ludilu,poceli su da me nerviraju pre jedno 2 godine ako me razumete :-)
mada bi vrlo brzo zaboravio na to dok krstarim na svom KTM 990 u koloni bajkera...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: