Sedmica u retrovizoru

19.02.2017.

Prepakivanje

Oskudne najave za Ženevu, Opel na udaru Lava, Mercedes pod boljkama hiperprodukcije

Iz sedmice u sedmicu, naša ženevska očekivanja rastu. Međutim, najave su sve tanje, pa je broj istinskih noviteta koji stižu na najveći svetski prolećni sajam gotovo razočaravajuć.

Do te mere, da je se postavlja pitanje, da li automobilska industrija u ovom trenutku nudi išta drugo do obično prepakivanje postojećih platformi.

Očigledno je da ovakva strategija "razvoja" nosi i prve žrtve. Opel se ozbiljno ljulja što zbog previše GM brendova navaljenih na njegova pleća, što zbog činjenice da nova Astra nije opravdala tržišna očekivanja. Poslednji trzaj je svakako dolazeća Insignija koja bar na prvi pogled obećava. Da li je Insignia spas kojim će veliki Opel izbeći šapu strašnog lava pokazaće vreme. Ipak, strah me od još jednog razočarenja i samo uglancanog modela na tehnologiji koju smo upoznali još početkom veka.

Audi se svim silama opire ovakvoj sudbini, pa i dolazeći Q8 šalje za sada vrlo interesantne vibracije da je razvoj tehnologije i dobro poslovanje ipak moguća kombinacija.

Lexus se modelom 500 LS takođe razbudio u nameri da pomeri granicu premijum klase. Stiče se utisak da je ovaj brend jedini koji po svemu zaslužuje istinsku premijum titulu jer se nije uključio u trku u kojoj je profit jedini motiv. Toyota može sebi dozvoliti i takav luksuz, da održava Lexus i na račun drugih modela.

Najava novog doba u kojem automobil postaje bezlično potrošno dobro je pred nama Twituj ovo!

Sa drugog kraja ovog premijum sazvežđa je veliki Mercedes koji je oboleo od dečijih bolesti kao posledica hipererprodukcijske strategije diktirane pod uticajem deoničara željnih zarade. Daj što više, što lepše i što jeftinije u proizvodnji postaje već uobičajena automobilska dijagnoza kojoj se ne odupru ni najcenjeniji. Očigledno, ogroman broj jeftinih istočnjačkih komponenti počinje da urušava smisao bilo kojeg skupocenog brenda. Sasvim je izvesno, nalazimo se na pragu novog doba u kojoj automobil postaje obično bezlično potrošačko dobro? Četvorotočkaš je sve sličniji frižideru ili veš mašini, što moda belih karoserija još više potencira.

Realno, nikada u istoriji nije bila manja razlika između jednog Opela, Renaulta ili Peugeota od bilo kojeg "premijuma".

Osim u ceni naravno!

Miodrag Piroški
3047
Postavljeno: 19.02.2017

Arhiva: Sedmica u retrovizoru

Rubrika: Sedmica u retrovizoru
Postavljeno: 12.11.2017

12.11.2017.

Osim dva testirana modela, protekle sedmice bavili smo se motociklima, zimskim pneumaticima i naravno predlogom izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja


Rubrika: Sedmica u retrovizoru
Postavljeno: 05.11.2017

5.11.2017.

BMW X3 je u oktobarskim testovima pobrao lovorike. Uz dužno poštovanje moćnog bavarca, moralni pobednici meseca su Hyundai i30 i Peugeot 308


Rubrika: Sedmica u retrovizoru
Postavljeno: 29.10.2017

29.10.2017.

Povećanim kaznama do „bezbednosti“, stigao je BMW X2, novi dvotočkaši dolaze, Kaktus koji manje bode, Toyota se oprašta od dizela


22.10.2017.

22.10.2017

1.10.2017.

01.10.2017

24.9.2017.

24.09.2017

17.9.2017.

17.09.2017

03.09.2017.

03.09.2017

27.8.2017.

27.08.2017

20.8.2017.

20.08.2017

6.8.2017.

06.08.2017

23.7.2017.

23.07.2017

9.7.2017.

09.07.2017

2.7.2017.

02.07.2017

25.6.2017.

25.06.2017

18.6.2017.

18.06.2017

11.6.2017.

11.06.2017

21.5.2017.

21.05.2017

14.05.2017.

14.05.2017

07.05.2017.

07.05.2017

23.4.2017.

23.04.2017

16.4.2017.

16.04.2017

9.4.2017.

09.04.2017

2.4.2017.

02.04.2017

26.3.2017.

26.03.2017

19.3.2017.

19.03.2017

12.3.2017.

12.03.2017

5.3.2017.

05.03.2017

19.02.2017.

19.02.2017

Milioni dolara i 100 dinara

05.02.2017

29.01.2017.

29.01.2017

22.01.2017.

22.01.2017

15.01.2017.

15.01.2017

8.1.2017.

08.01.2017

25.12.2016.

25.12.2016

18.12.2016.

18.12.2016

11.12.2016.

11.12.2016

4.12.2016.

04.12.2016

27.11.2016.

27.11.2016

20.11.2016.

20.11.2016

13.11.2016.

13.11.2016

6.11.2016.

06.11.2016

30.10.2016.

30.10.2016

23.10.2016.

23.10.2016

16.10.2016.

16.10.2016

9.10.2016.

09.10.2016

2.10.2016.

02.10.2016

25.9.2016.

25.09.2016

18.9.2016.

18.09.2016

11.9.2016.

11.09.2016

28.8.2016.

28.08.2016

21.8.2016.

21.08.2016

14.8.2016.

14.08.2016

10.7.2016.

10.07.2016

26.6.2016.

26.06.2016

19.6.2016.

19.06.2016

29.5.2016.

29.05.2016

22.5.2016.

22.05.2016

1.5.2016.

01.05.2016

24.04.2016.

24.04.2016

17.04.2016.

17.04.2016

10.04.2016.

10.04.2016

03.04.2016.

03.04.2016

27.03.2016.

27.03.2016

13.03.2016. Tekst sa video prilogom!

13.03.2016

06.03.2016.

06.03.2016

28.02.2016.

28.02.2016

21.02.2016.

21.02.2016

14.02.2016.

14.02.2016

07.02.2016.

07.02.2016

31.01.2016.

31.01.2016

24.01.2016.

24.01.2016

17.01.2016.

17.01.2016

10.1.2016.

10.01.2016

27.12.2015.

27.12.2015

20.12.2015.

20.12.2015

13.12.2015.

13.12.2015

6.12.2015.

06.12.2015

29.11.2015.

29.11.2015

15.11.2015.

15.11.2015

08.11.2015.

08.11.2015

01.11.2015.

01.11.2015

25.10.2015.

25.10.2015

18.10.2015.

18.10.2015

11.10.2015.

11.10.2015

4.10.2015.

04.10.2015

27.9.2015.

27.09.2015

20.9.2015.

20.09.2015

6.9.2015.

06.09.2015

30.8.2015.

30.08.2015

23.8.2015.

23.08.2015

16.8.2015.

16.08.2015

9.8.2015.

09.08.2015

2.8.2015.

02.08.2015

26.7.2015.

26.07.2015

19.7.2015.

19.07.2015

12.07.2015.

12.07.2015

05.07.2015.

05.07.2015

28.06.2015.

28.06.2015

21.06.2015.

21.06.2015

07.06.2015.

07.06.2015

31.05.2015.

31.05.2015

24.05.2015.

24.05.2015

17.05.2015.

17.05.2015

10.05.2015.

10.05.2015

03.05.2015.

03.05.2015

19.04.2015.

19.04.2015

12.04.2015.

12.04.2015

05.04.2015.

05.04.2015

29.03.2015.

29.03.2015

22.03.2015.

22.03.2015

15.03.2015.

15.03.2015

08.03.2015.

08.03.2015

01.03.2015.

01.03.2015

01.02.2015.

01.02.2015

18.01.2015.

18.01.2015

28.12.2014.

28.12.2014

21.12.2014.

21.12.2014

14.12.2014.

14.12.2014

07.12.2014.

07.12.2014

30.11.2014.

30.11.2014

23.11.2014.

23.11.2014

16.11.2014.

16.11.2014

09.11.2014.

09.11.2014

02.11.2014.

02.11.2014

26.10.2014.

26.10.2014

19.10.2014.

19.10.2014

12.10.2014.

12.10.2014

05.10.2014.

05.10.2014

28.09.2014.

28.09.2014

21.09.2014.

21.09.2014

14.09.2014.

14.09.2014

31.08.2014.

31.08.2014

17.08.2014.

17.08.2014

03.08.2014.

03.08.2014

27.07.2014.

27.07.2014

20.07.2014.

20.07.2014

13.07.2014.

13.07.2014

06.07.2014.

06.07.2014

29.06.2014.

29.06.2014

22.06.2014.

22.06.2014

01.06.2014.

01.06.2014

25.05.2014.

25.05.2014

04.05.2014.

04.05.2014

27.04.2014.

27.04.2014

20.04.2014.

20.04.2014

13.04.2014.

13.04.2014

06.04.2014.

06.04.2014

23.03.2014.

23.03.2014

16.03.2014.

16.03.2014

09.03.2014.

09.03.2014

02.03.2014.

02.03.2014

23.02.2014.

23.02.2014

16.02.2014.

16.02.2014

09.02.2014.

09.02.2014

02.02.2014.

02.02.2014

26.01.2014.

26.01.2014

19.01.2014.

19.01.2014

12.01.2014.

12.01.2014

22.12.2013.

22.12.2013

01.12.2013.

01.12.2013

24.11.2013.

24.11.2013

17.11.2013.

17.11.2013

10.11.2013.

10.11.2013

03.11.2013.

03.11.2013

27.10.2013.

27.10.2013

20.10.2013.

20.10.2013

LAcity®
19.2.2017 09:06
16
14

Svaka čast, samo jedna digresija, Kako mislite da 1 jedini moled Insignija izvuče iz blata u koje je upalo ostalih 10 modela. Opel je u minusu 15.000.000.000 $, a PSA ga kupuje za 1.9 milijardi.
Šta je Korsa? To je Grande Punto 3x redizajniran za 12 godina nema nove Korse, sad očekuju od PSA platformu, očigledno ne umeju sami da naprave ni platformu, ni dizel motor. Isuzu , Fiat dizeli... A zamislite kako zvuči Opel HDI. Dok se BMW i Meca prepucavaju, Audi pobraja lovorike.
Lexus, jedini koji nije redizajn redizajna. Samo malo da poprave proporcije i otkače ove šlogi-dogi farove. Nećemo o Mercedesovoj hiper produkciji, jer to izbacivanje novih klasa i poluklasa je uveo propelerko. 3.000.000 opoziva, pa ih niko nije prozivao, kao što to radite sada Mercedesu kada opoziva

Bozo
19.2.2017 10:24
10
2

Taman sam, na vijest o opozivu e klase, izustio da kazem da su novi automobili frizideri i šporeti sa točkovima, al ujedoh se za jezik. Gospodin Piroski je bio hrabriji.
PS Kakva koincidencija ;-)

Nemanjica
19.2.2017 10:31
3
14

Kako to lagano pero radi, iz zgloba... bravo, bravo!;)

joj
19.2.2017 11:26
13
3

Nedelju su obelezili komentari od LAcity & Co, al ubedljivo

Milan
19.2.2017 13:16
8
0

Saglasan za premijume!

Bozo
19.2.2017 14:31
8
1

Glasam za @joj i mrzim sto ne mogu sa androida da se kucaju "nasa" slova

Djole
19.2.2017 18:33
19
3

@Redakcija
U kom to smislu Astra nije ispunila ocekivanja? Cija ocekivanja, vasa?
Astra je drugi najprodavaniji model na trzistu kompaktnih modela, i to pored cinjenice da je kasnije karavan dosao kasnije na trziste, i ima rast prodaje od skoro 30%, sto je rekord od 2011.

http://carsalesbase.com/european-sales-2016-compact-car-segment/

d29
19.2.2017 20:54
18
2

Cesto citam komentare i vidim dosta negativnih misljenja koje se iznose u vezi Opela. Nisam nikakav ljubitelj pomenute marke ali ne znam zasto toliko negativnih stavova. Uzmite u obzir cinjenicu da Opel i ne moze da posluje pozitivno jer je njegova prodaja ogranicena od strane GMa samo na Evropu. Nema daljeg izvoza niti daljih trzista. Po mom misljenju on dobro posluje u odnosu na ogranicenja iz centrale.
Mnogo prica oko cuvenih platformi kao da je to osnov svega. To je samo deo price ali se tome pridaje toliki znacaj i marke dobijaju pluseve ili minuse ako imaju novu ili staru platformu. A premijumi naprave jednu platformu ne zato sto je bolja nego im je jeftinija, bolje reci imaju vecu zaradu po automobilu. Kvalitet je pod znakom pitanja.
Udruzivanje proizvodjaca je normalna stvar u danasnjem vremenu i donosi nam upravo veliku uniformnost u samim automobilima. Pohlepa je prevelika.
Dobar primer je Toyota /koju postujem/. To je dokaz da za prosecnog kupca nije vazan dizajn, platforma, neka posebna tehnicka inovativnost vec samo dobra upotrebljivost od tacke A do tacke B. Ni hibridi se ne bi toliko prodavali da nema velikih suvencija a to je retko prava inovacija u proizvodnji automobila /procenat prodaje zanemarljiv/. Nije dobila znacaj koji zasluzuje vec je vecina prodaje Toyote zasnovana na modelima sa motorima koji se kao takvi u osnovi proizvode vec vise decenija i nisu nimalo "inovativni".
Naravno neko ce reci da su najbolji motori atmosferci jer su pouzdaniji.
Najpouzdanije je da ne vozimo auto jer je sigurno da nam se tako nece nista pokvariti niti kostati. A mozda nas ipak zabole noge ili ledja od hodanja.

vuk
20.2.2017 03:46
15
3

LAcity...ti nemas pojma ni za trabant nisi...kao prvo hdi je dobar motor,kao drugo psa je gubitas iza koga je stala cela francuska drzava zasto tojota vise nepravi dizel motore?zato sto ce da izumiru i ide se na razvoj hibrida i elektrovozila,volim citroen i imam jednog u kuci i imam opel,opel je klasa iznad i opel je spremio projekat ampere elektro-hibridnog vozila sa brzim punjenjem itd manimo se 90 godina i dizela pa price o udobnosti za opela i korozije, opel sa insigniom je zapoceo skok,opel moka,insignia karavan,opel adam,nova zafira astra po svim prodajama u vrhu i najbolji u klasi,meni se licno svidja citroen c4 grand picaso prelep e a jeste seli u novu zafiru da vidite novog opela,opel je napravio od 2009 skok u dizajnu,kvalitetu,tehnologijama i prodaji ali je gm u rasulu totalnom

vuk
20.2.2017 17:31
3
3

Gospodo nema komentara koji neodgovaraju ovom snobovskom listu

Milan
20.2.2017 19:30
2
2

@vuk
Kad je sve tako zasto i dalje prave gubitke i kada ce se to promeniti?

Djole
20.2.2017 21:44
11
0

@ Milan
Evo to cu ja da ti objasnim.
Sav razvoj, kao najboljeg proizvodjaca nepremijum modela u grupaciji, vodi Opel od platformi, preko motora do menjaca, pa se i troskovi svrstavaju pod Opelom. Njihovi modeli se prodaju pod Bjuikom, Sevroletom, i Holdenom koji zapravo imaju samo prihode od prodaje a nikako od razvoja. Kako oni prodaju nesto preko milion vozila jasno je da ne mogu sve to da otplate, a neko u grupaciji formalno mora da ima gubitke. Osim toga firma koja izgubi 15 milijardi eura ne moze da napravi nista, a svi smo svedoci da Opel stalno izbacuje nove modele, ulazi u nove segmente, i menja stare modele.

Da je u gubicima ne bi izbacivao nista na trziste ili bi ih zatvorili, zar ne? Pogledaj samo koliko su novih modela izbacili na trziste i ni jedan ne ceka naslednika, vec je period zamene u okviru proseka kod proizvodjaca.

Osim toga problem se javlja oko zarade u smislu sindikata koji imaju jake ugovore i koji umanjuju mogucnost da se pre izadje iz krize. Prosle godine su trebali da izadju iz krize ali se dogodio Brexit, a pre par godina izlazak sa trzista Rusije. Sve to utice, odnosno je uticalo na formalne gubitke, koji realno nisu uticali na proizvode.

LAcity®
21.2.2017 08:33
5
5

@ Djole
10 godina amerofili pljuju Opel, kada kažem ne može GM bez Opela, oni kažu ti si debil.
Šta je sad ovo? Isti oni kažu Opel je u gubicima jer radi za ceo GM. Pa odlučite se više. Pjuju evropska vozila i kažu GM je izmislio auto za evropske kante. NE, NE, NE, Opel je izmislio patente, bez kojih bi GM konkurisao jedino Dačiji. Američki ponos vs nemačka auto tehnologija. Amerikanizovani Srbi i Jugosloveni pljuju po svemu evropskom, hvale Pick-up kamionete i govore o 4.000ccm motorima koji jedu evropska go*na.
I sad ispade da ONOLIKI GM zavisi od malenog evropskog go*neta. Sad kad je Opel puko, sad pričate moju priču. Sad se odlučite ili ili , ne može i babe i žabe! I još nešto vi, poturice iz amerike, amerikanizovani evropljani, namerno sam reko poturice, jer od turaka su samo poturice gore.

Djole
21.2.2017 09:11
6
2

@ Dejan L
Prvo i prvo mracis, jer ne zasnivas komentare na realnim cinjenicama. Osim tog gubitka, koji je drugi pokazatelj da su pukli?
Stalno novi modeli, motori, menjaci, platforme, prodaja preko milion. Ne pije vodu prica o tome da je pukao, jer to sve demantuje.

Milan Visković Džakalo
21.2.2017 19:45
4
5

Мерцедес је дибидус пуко. Ручицу мењача поставили уз волан. Инструмент табла као из Звезданих стаза, дугачка као цело предње ветробранско стакло. Задња вуча је хаос. А ови њихови код нас, су посебна прича. Али има људи који се ложе на бренд. Скоројевићи су у већини. Подржавамо Заводе Црвена Застава.

Lacky
22.2.2017 15:28
3
1

Realno Bmw serije 5 bolji od E klase kako god okrenes.Sportska elegantna biznis Limuzina.

asd
22.2.2017 19:58
1
1

@autor

"osim u ceni naravno" - beznacajna razlika. Kuca u batajnici i na menhetnu, 200 kvadrata, nema razlike "osim u ceni naravno"
Lose pivo i mutni paulaner, pa napices se od oba i nema razlike "osim u ceni naravno"
Da ne nabrajam. Inace ovi sto kupuju premium brendove su budale, a vozaci Dacija (respect za brend, koristim ga samo zbog pristupacne cene) su shvatili sustinu zivota!! hah...

acka66
24.2.2017 10:48
0
1

milan viskovic, ne razumem, a verov.ni ti o cemu pricas. Ta rucica menjaca ke god. postavljena kod volana i mogu ti reci prilicno je prakticno. ilIstrumen tablu mozes da narucis i obicnu, sa starim dobrim " kazaljkama" ( e klasa) dok je prica o zadnjoj vuci ofucana. Ni ja prvi nebi uzeo tu klasu sa zadnjom vucom, ali 4 matic, cuo si?? 4 matic cak bolji od x drive. Nisam ljubitelj " mecke" vise sam za bmw ili audi, ali ovo si trebao znati kad vec pljujes...

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: