Online plus

Yugo 45

Test vožnja miljenika nacije: Yugo 45 - prvi kilometri, prvi utisci! (1979)

Potrčala Zastava 102

Prenosimo Vam jednu više nego zanimljivu priču koja se desila u doba prosperiteta i velikog napretka nacionalnog proizvođača automobila. To je novinski članak iz 1979. godine, pod naslovom POTRČALA ZASTAVA 102 i predstavlja posetu dvojice reportera ispitivanjima novog Zastavinog modela JUGA 45, tada još uvek pod radnim naslovom ZASTAVA 102.


Avgust 1979: Kraj je meseca, novo godišnje doba na vidiku. Glavna turistička sezona je minula, nema više gužvi u jugoslovenskim letovalištima. U tišini i po znatno nižim pansionskim cenama može da se provede odmor u mnogim našim turističkim mestima... Eto, na primer, na prekrasnom Mljetu, ostrvu-nacionalnom parku, u "Meliti", već sredinom septembra kompletni hotelski pansion u trajanju od sedam dana staje samo 1490 dinara, dok je ta cena, sada, u avgustu, skoro duplo veća (2660 dinara)... U Porečkim bungalovima "Plava laguna" sedmodnevni pansion još je jeftiniji: 640 dinara... Najpovoljnije ponude imaju i šibenski hotel "Ivan" (1480 dinara), opatijski "Adriatik" (1690), hvarski "Bodul" (1380)... Za crnogorsko primorje pozovite "Montenegroekspres", a ako ste više za jezera, reke, planine, banje - na Goču, u Ivanjici, na Jastrepcu, Kosmaju, Kopaoniku, u Mataruškoj banji... jednodnevni pansioni se kreću od 140 do 160 dinara... Ipak, vratimo se na Jadran, tačnije u jedan od gradića na jadranskoj obali (ime će mu ostati tajna - zbog privredne špijunaže!), gde kragujevačka Zastava testira svoj najnoviji model - Zastavu 102, našeg budućeg "Jugića"...

"Posle laboratorijskih ispitivanja otpočele su i drumske provere najnovijeg modela iz Kragujevca - Zastave 102. Prvim kilometrima novorođenčeta prisustvovali su i naši reporteri"

Posle devetodnevnog telefoniranja i jednog puta u Kragujevac - stigao je dugo čekan odgovor. Moći ćemo da prisustvujemo testovima zastave 102 - automobila koji će da upotpuni gamu proizvoda između “Fiće” i “Stojadina”.

Videćemo ekskluzivan "Zastavin" model za koji je projekat izrađen u Zavodima, uz saradnju sa Fiatom.

Prva informacija o novorođenčetu iz Kragujevca, pojavila se prošle godine. Prilikom proslave 125 godina Zavoda, drugu Titu je poklonjena zastava 102, ručno izrađena.

Naravno, foto-reporteri su iskoristili priliku i pojavile su se fotografije.

Ali, kako automobil nije bio postavljen za poziranje, u novinama su uglavnom objavljeni crno-beli fotosi, na kojima su se videli samo pojedini detalji, dok su ostale zaklanjali fikusi. Zahvaljujući predusretljivosti ljudi iz Zavoda, "Čovek i automobil" je dobio izuzetnu priliku da njegovi reporteri budu u "drumskoj laboratoriji" dva dana.

Mogli smo da gledamo, opipamo, pitamo, zavirujemo. Prilika koja se ne ukazuje često. Pogotovo što fabrike automobila ne vole, uglavnom zbog privredne špijunaže, da daju bilo kakve precizne informacije, pre nego što se vozilo ponudi kupcu.

Mesto sastanka je bio jedan od gradića na jadranskoj obali. Obećali smo da ne otkrivamo njegovo ime.

Tu nas je čekala Zastava 102, koja je posle laboratorijskih ispitivanja u OUR Zastava razvoj tek krenula na svoju prvu "trku" po jugoslovenskim putevima.

Već sutradan smo bili na licu mesta. Priznajemo, neko iskustvo o tome kako izgledaju ova ispitivanja nismo imali. Čak taj, za nas misteriozni "tajni" poligon je izgledao sasvim obično.

Da nismo imali vodiča sigurno bismo prevideli čunjeve kraj puta, koji su obeležavali trasu gde se mere performanse.

Sigurno bi prevideli i automobil zbog koga smo došli.
Bio je parkiran s leve strane puta. Hauba je bila podignuta, a mehaničar i probni vozač su upravo uključivali instrumente za merenje potrošnje goriva. Nekoliko metara iza Zastave 102 bio je parkiran beli ”Stojadin”, kojim je prevožena dodatna oprema.

Imali smo pratnju, inače bi nas ljudi koji su poslovali oko Zastave 102, sigurno "ubedili" da nastavimo put čim smo počeli da zavirujemo. Ovako su nas samo gledali s čuđenjem. Nisu mogli da sakriju pitanje "otkud vi".

Čvrste noge
Tako smo se našli oči u oči sa trenutno najtajanstvenijim automobilom u Jugoslaviji. I foto-reporter Slobodan Jeftović i ja imali smo priliku da vidimo pomenute fotografije iz Kragujevca. Međutim, fotografije su jedno, a pravi automobil, ipak, sasvim drugo.

Nešto kraća od Zastave 101, sa troje vrata, njena mlađa sestra Zastava 102 izgleda mnogo čvršće i robusnije. Čudan je osećaj kad se sedne u skup auto.

A ovaj je sigurno najskuplji u koji smo mogli da sednemo. Nezvanično smo saznali da probni model ručne izrade staje 250 miliona starih dinara.

Unutra je sve novo. Instrumenti, tabla sa prekidačima, volan - ništa ne podseća ni na jedan "Zastavin" ili "Fiatov" model.

Pomalo skeptično pitamo da li su to smislili Italijani.

"Ne" - glasio je odgovor.

- Dobro, nisu Italijani, sigurno neki evropski dizajn centar, tvrdoglavi smo.

"Jeste, smislili su dizajneri, ali iz Kragujevca", objašnjavaju nam.

Volan sasvim novog oblika, a pri tom su svi prekidači pri ruci. Slično rešenje "vozačkog prostora" smo već mogli da vidimo, ali u vrlo skupim automobilima.

Tek što smo se razbaškarili po automobilu, morali smo napolje. Testovi se nastavljaju po ranije utvrđenom planu. Kolega Jeftović žuri da spremi aparate, a Zastava 102 kreće u svoju uobičajenu prepodnevnu turu.

Meri se potrošnja goriva, prvo pri prosečnoj brzini od 40 kilometara na čas, pa 60, 80, sve do 140 na sat. Čak i kad juri i 140 km/č veoma je stabilan.

Šta sve može Zastava 102 na drumu, uočili smo nekoliko časova kasnije.

Pobeći novinarima
Za volanom se nalazio probni vozač Slaviša Jovanović, koji nam je objasnio zašto auto odlično leži. Nama, pri pogledu na kilometar sat gde skazaljka stoji na cifri 140, nekako više i nije stalo da to i vidimo.

Jadranska magistrala kao za baksuz puna krivina, a Slavišina noga nikako da se digne od pedale za gas.

Interesantno, ali u autu ništa ne huči, sem specijalnih instrumenata, koji su montirani tačno ispred sedišta za suvozača.

Njima se meri temperatura motora, ulja, tečnosti za hlađenje u bloku i hladnjaku...

Tu su i instrumenti koji beleže koliko je puta automobil upaljen, koliko je puta promenjena brzina, koliko se puta pritskala kočnica.

Svi ovi podaci biće dragoceni ljudima koji ispituju ovaj automobil.

Jer, on će se voziti dok se tako reći ne raspadne, a onda se rasklapa i ponovo počinju merenja, koja će pokazati da li treba nešto da se menja.

Vožnja je završena.

Sedimo u restoranu i onako iz daleka pokušavamo da dođemo do nekog podatka. Na većinu pitanja dobijamo odgovor u obliku ljubaznog osmeha.

A onda Keza, inače naš stari poznanik sa auto-trka, priča dogodovštine iz vremena kada su testirali Zastavu 101.

- E onda su nas novinari jurili po ceo dan, kaže Keza. - Mi u planinu, oni za nama, mi na more - evo opet neko "špijunira". Ali, i pored svih potera, uvek smo uspeli da im izmaknemo.

- Nego, kako ste vi stigli? - upitao je Keza.

Umesto odgovora sada se mi smeškamo. Kako smo saznali da je Zastava 102 počela da se testira, ipak je profesionalna tajna.

Dok se s probnim vozačima nadmudrujemo u stilu ko će od koga izvući informaciju - za susednim stolom ispitivači vozila prave plan za po podne. Krajičkom uva čujemo - "promenićemo gume, da bi uporedili rezultate testova".

Za volanom je Tomislav Josifović, pripadnik stare garde Zastavinih probnih vozača.

Foto-reporter ga moli da upali svetla dok vozi po makadamu. Sa upaljenim srednjim svetlima i žutim farovima za maglu, dok vijuga uskim makadamom, Zastava 102 podseća na reli-auto.

Kao da nam čitaju misli, ljudi koji prate rad ovog novorođenčeta kažu da će biti veoma pogodan i za sportsku vožnju. Čvrsta karoserija bi trebalo da s lakoćom podnosi sve napore takmičenja. Vozač Jovanović dodaje:

"Ma to je pravi auto za trke".

U testiranom automobilu nalazio se običan motor Zastave 101. Međutim, zbog lakše karoserije i bolje aerodinamičnosti, kao da u Zastavi 102 ima više snage. U stvari ovaj "višak" snage je rezultat manjeg broja kilograma po konjskoj snazi.

Toma vozi oštro strmim vijugavim putem.

Pored nas dvojice, u automobilu je još 180 kilograma dodatnog tereta. Međutim, Zastava 102 nije ni za trenutak zastenjala. Naprotiv, stekli smo utisak da bi automobil mogao da juri i brže.

Puna pluća
Naravno, pitanje je s kojim će se motorom ovaj automobil pojaviti na tržištu. Ranije je zvanično saopšteno da u obzir dolaze motori od 900 i 1100 kubika. Kad smo upitali da li će 102 imati “Stojadinov” motor - nismo dobili odgovor.

Kao što se zna, nije uobičajeno da fabrike automobila unapred informišu o broju konjskih snaga, stepenu kompresije, obrtnom momentu onih motora koji će se ugrađivati u novi model.

Naš je utisak, posle dvodnevne vožnje, da je motor “Stojadina” prosto stvoren za Zastavu 102. Videćemo za šta će se Zavodi opredeliti.

Tek sutradan, kad smo sredili utiske, detaljnije smo razgledali karoseriju.

Zadnja sedišta mogu da se "spakuju", slično kao u “Stojadinu”, tako da se za čas stvori komotni prostor za veći prtljag.

U automobilu su ugrađeni sigurnosni pojasevi učvršćeni na "tri tačke", kako to već nalažu propisi o bezbednosti saobraćaja.

Vrlo originalno rešeno je pričvršćivanje pojaseva za pod automobila. Nažalost, zbog fabričke tajne, ne možemo da kažemo kako je to učinjeno, ali nešto slično kod nas još nije viđeno.

Prednja sedišta se komotno pomeraju unapred i unazad, ali su nešto niža nego u “Stojadinu”. Ovako je rešenje izabrano, kako su nam objasnili domaćini, da bi i za dugonoge vozače bilo dovoljno prostora.

I ručica menjača ima sasvim novi oblik, koji će obradovati sve one buduće kupce koji vole da sede daleko od volana.

Više provokacije radi, upitali smo kako koči auto.

"Odlično", odgovorio je Slaviša i pritisnuo kočnicu. Auto nije vibrirao, niti se tresao, ali je malo nedostajalo da se mi sudarimo sa mernim instrumentima kraj naše glave.

Kočnice od “Stojadina”, koje je nasledio 102, u tome smo se uverili, vrlo su efikasne.

Naš - dvaput jeftiniji
Ljudi iz tima koji vrši testove na Zastavi 102 rade u tri smene. Ovih dana treba da počne da trči još nekoliko ovakvih automobila. A cela ova "drumska laboratorija" će se, kad pređu određen broj kilometara, preseliti na drugi teren.

- E tu će biti veselo, žale se vozači. - Voziš po makadamu svaki dan, posle te mesec dana bole sve koščice!

Na ovim lošim putevima, kako su nam objasnili, videće se kako karoserija podnosi teške terene, kako se ponaša tzv. vešanje...

Uostalom, dogovarali smo se da ih opet posetimo na jednom ovakvom testu.

Ukoliko nam se ukaže mogućnost, opisaćemo kako Zastavi 102 prijaju loši putevi.

Za ova dva dana zapazili smo i jedan automobil, slične koncepcije, ovome iz Kragujevca, koji je vožen maltene istim režimom kao i 102.

Objasnili su nam da je uobičajeno da fabrike vrše uporedni test svog novog modela sa automobilom koji se već proizvodi. Na osnovu kasnijih merenja mogu da se upoređuju određena rešenja.

Naravno, moraćemo da prećutimo o kome automobilu je reč, ali možemo da se upoređuju određenja izvođenja. Biće vrlo zanimljivo uporediti njihove rezultate, pogotovo što je ovaj strani dvaput skuplji od novorođenčeta iz Kragujevca, koji treba da se pojavi u prodaji, kako je najavljeno, 1980. godine.

napisao: Milorad Ljubisavljević
snimio: Slobodan Jeftović (Čovek i automobil, 1979.)
članak dešifrovala i donirala: Facebook stranica Zastava automobili
33119
Postavljeno: 01.09.2013

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

nostalgija
01.9.2013 15:42
26
3

sjajno. to je bilo vreme kada je automobil ima dusu a novinari osecaj za dobar clanak.

serpico
01.9.2013 16:51
26
3

tako je !danas se svi pravimo grbavi !prigovaramo npr. za plastiku u novim autima a ko je onda mario za to!svi su se ucili vozit na fici,stojki ili yugu!a sad nevalja ovo nevalja ono!svi ga seremo malo previse danas a kako se nekad zivelo ...puno bolje svakako barem radnom narodu!!!

ddd
01.9.2013 17:38
17
16

Da je "legendaran" auto u Srbiji,jeste!
Da ga je 95 posto porodica u Srbiji imalo,jeste!
Da nema coveka koji ga nije vozio,nema!
Da jeste najgori auto na svetu(dobro,nije bas na svetu,ali tu je),jeste!
Kvalitet-0
Sigurnost-0
Izgled-2
Pouzdanost-0
To svi mislite sigurno,ja ovo pricam iz iskustva,imao sam ga i zato znam sta pisem,
Toliko o ovom "autu".

Svaka cast za clanak!
Nemojte mi sta zameriti!
Pozdrav!

Yugo driver
01.9.2013 17:43
30
2

Kakva nostalgija !? To je na zalost moja sadasnjost a izgleda i buducnost :)) Interesantan tekst pogotovo kad kazu da je stabilan i kad juri 140 km/h Izgleda da im nisu dali da ga provozaju malo :)) Yugo ima dusu samo zato sto mi nemamo dzep za nesto drugo. Pa imam i ja dusu ali nemam para,sta ce mi dusa ako odleti u nebo kad se skrsim negde s yugom. U nebo kazem jer vozaci yuga idu u "RAJ" u paklu vec bili :)))

Nemanjica
01.9.2013 18:24
20
1

Ha haa,odlican komentar Yugo driver!!:-)

MIVEC
01.9.2013 18:39
12
0

Hahaha, rekao bi covek da su pisali o nekoj zestokoj masini.. xD A ono Jugo.. A danas 100 KS mala cifra.. Al valjda je to sve do toga sta koje vreme diktira, ja ta nisam ni zapamtio, pa mi je valjda zato ovo pomalo komicno..

Sorfonije
01.9.2013 19:32
13
0

Slozio vih se sa vama.Takav je bio duh vremena.Danas smo vecinom postali pesimisti,smetaju nam stvari koje nikad nisu,a stvari koje su bile ne vitne,danas su "nesto sto se mora".Nisam siguran,ali mislim da su za to krivi mediji i to svih vrsta.Ja sam optimista,pokusavam da se oduprem sveukupnom strahu,nemastini,nekulturi,malogradjanstvu pa i ne znanju.Kada ne znas za bolje,srecan si onime sto imas.U vremenu, u kojem se kvalitet ogleda materijalnim,nastaje mrznja.Nada ovog sveta,ljudi koji su rodjeni posle drugog svetskog rata,koji su se u vreme svoje mladosti borili protiv nepravde,sad kada su dosli na vlast su potpuno razocarali.Docice i nase vreme,promenimo stvari na bolje!
Ziveli !!!

Bojan
01.9.2013 19:51
16
0

Ja sam vozio Jugica te prve generacije sa Fiatovim motorom koji je bio u savrsenom stanju bez obzira na godine. To mi je bio prvi automobil i ta prva serija je zaista bila dobra. Motor je bio prefektan, doduse 45 malo trom, ali uopste se nije kvario. Karoserija jeste cvrsta dok je auto nov, kasnije se ipak rastrese. Stabilnost je izuzetna u poredjenju sa automobilima tog veremena. laka i kratka karoserija, cvrsto, skoro sportsko vesanje, pozadi poprecna ramena i gibanj daju mu dobro lezanje kada je auto prazan. Sve u svemu to je bio odlican pocetak. Velika je steta sto se stalo sa razvojem, danas bi smo bili daleko od Dacije, mozda cak na nivou Hyundai-ja ili tako nekih novijih proizvodjaca.

Audifan
01.9.2013 21:11
25
3

U to neko sada vec daleko vreme kada su vazila neka druga pravila drugacija merila vrednosti,kada smo se skolovali znajuci unapred gde i sta cemo raditi kada je bilo pojam kupiti novog yuga,kada smo polagali na ficama i jugacima a kao mladi bili presrecni i ispunjeni da sednemo za volan yuga a sada sta moze da nas zadovolji? Koliko je nas tada sretnika vozilo nesto drugo osim yuga? A da to nikome nije smetalo ne nije bilo patolosko bolesne ljubomore! Yugo kada je nastao pa i nije to bio los auto te 80te stojadin 78 takodje,florida87 mozda pored tipa jedan od najnaprednijih automobila tada u klasi. ALI! bahatost bahatost! fuseracija,kradje,nebriga o kupcima su ucinile svoje. Moj otac jos uvek ima 101 b kojeg je kupio 78 god i na njemu je sve original osim boje prvi put je ofarban pre 5 god istina za svo ovo vreme je presao moju 4 godisnju klometrazu ali mozda i poslednja dobro sklapana serija,hromovi kao i fabrike enterijer takodje.Koliko je taj automobil mom ocu znacio pokazatelj je da mi je jos 88 god. poklonio sopstvenu Alfu33 umesto 101. Pitao sam ga pre par godina zasto? Kaze znao sam da ces unistiti auto a bilo mi je zao 101 i dan danas ga nerazumem mozda da sam rodjen jedno 10 tak godina ranije!!! Ali uvek je imao poslovicu posto sam jako cesto menjao auta uvek bi me pitao jer nov? A ja ako bih rekao ne 3 god star i vrh auto njegov odgovor je uvek bio jebes auto ako nemirisi na lepak!(misli na miris najkupljeg parfema na svetu- miris novog auta) Mozda sam kroz analizu sopstvenog oca shvatio sta je to dusa automobila to su ustvari uspomene koje te vezuju za njega. Cak sam pre par godina hteo da mu poklonim jedan auto iz mog rent a cara samo da ih nebi sve vracao lizing kuci rekao mi je sta ce mi ja imam auto! Cale ti imas krsinu nudim ti bukvalno nov auto klima itd. Nasmejao se i rekao mi je odlucno Sine jebo te ti tvoji abs- ovi i sve te skracenice ja imam auto!!! Ne on ima uspomene koje mu nijedan drugi auto nece pruziti,sreca u razumnu Majku koja je ipak prihvatila moj poklon i zamislite kada god je lepo vreme oni se voze stojadinom koji inace stoji usminkan u garazi,zimi na klocnama a nov polo mu sluzi za blato sneg vikendicu,pere ga kisa na servis ga ja vozim da nezariba itd,takodje zauzima prostor ispred kuce jer mog oca mrzi kaze da otvara kapiju osim ukoliko je stojadin u pitanju,cak Majka mi kaze da bi pre nju prodao od Stojadina.

CBR
01.9.2013 21:53
15
2

jedan od boljih auta u to vreme

Audifan
01.9.2013 23:32
10
0

Da mi je neko rekao da cu guglati zastave rekao bih mu da je lud Ali nikad nereci nikad i eto guglam i neverujem toliko STRANIH stranica specijalizovanih za Zastavu da prosto neverujem a nijedna ozbiljna nasa ! Cak Poljaci ga prisvajaju kao svoj auto jer se licencno proizvodio u FSO kao Zastava 1100P. E evo i u Nemcackoj kao oldtimer u neverovtnom stanju dodetalja kao da je upravo izasao iz fabrike !!! http://www.osttimer.de/Zastava_1100-foto.htm Cak analizom fotografija bih pre rekao da je rec o stvarno novom automobilu jer ima fabricka obelezja i cini mi se da je pre rec o nevozenom automobilu. Detalj izolir trake ispod bravice gepeka to je zastavi bila zastita da se neogrebe farba a sve do kupca plus unutrasnji deo haube vidljiva je sifra zavrsne kontrole.

sumadinac
02.9.2013 00:10
3
17

lepa prica za zvanicno vise puta imenovani najgori auto na svetu svih vremena

Gtrdts
02.9.2013 01:50
3
11

"Zbog bolje aerodinamike" hahaha koje aerodinamike? Za nijansu više od kocke. A to što smo nezadovoljni je normalno i to vize društvo napred. Da se svime zadovoljavamo ne bi ni iz pećine izašli. Ovo je realno u najboljem slučaju prosečan auto za to vreme, a za današnje suludo je i pričati. A to što su ljudi tad bili optimističniji, pa naravno da jesu. Ne može ni da se poredi ta država sa ovom i ne pljujte bezveze današnje ljude kako nam sve smeta. Kamo sreće da nam još više smeta pa da se nekad i pobunimo protiv ovog pakla. P. S. Ne bi NIKAD bili kao Hyundai (po broju prodatih auta) jer ne možemo ni da se poredimo sa mentalitetom Koreanaca. Bili bi u najboljem slučaju na nivou Škode (što nije loše).

Don
02.9.2013 07:10
6
7

Tekst izgleda kao da su ga pisali u Feral tribunu, svojedobno.Ni danas ne izlaze bolje lazi tj bonboncici, samo se mijenja ono ime autica a tekstici ostaju isti, hehe.
O jugu ne vrijedi trositi rijeci, ddd ga je fino bodovao.

Bobo
02.9.2013 11:23
7
7

Objektivno, u tom vremenu su postojali mnogo bolji automobili u svakom smislu,a nas optimizam je bio nerealan, barem ja tako mislim.Elem, jugo je kostao tek nesto manje od konkurenata tog vremena, ali je kostao znacajno manje kada se dodaju silne dazbine na uvozne automobile, cime je drzava stitila naseg proizvodjaca koji je opet, objektivno mogao i morao da napravi bolji auto.Njegovi savremenici su u plus minus dve gosine bili Corsa,Fiesta,Polo,Uno,Autobianchi Junior,Austin Metro...japance necu ni pominjati,R5,Peugeot 205 i svi su oni bili bolji od njega po mnogim parametrima.jugo je radjen na platformi fiata 127 koji je po meni vec bio ostareo ali uz unapredjenja tokom vremena bio lepsi i savremeniji automobil od Juga koji je tek stupao na scenu.Osim malo cetvrtastijeg dizajna nista nije doneo novo u odnosu na 101, osim manje mesta i vise plastike koju je i kec kasnije pokupio.Istina je da je duh vremena bio drugaciji, materijalne vrednosti su danas vise na lestvici u sistemu vrednosti, ali isto tako je taj auto mogao biti kvalitetniji, posebno ako se ima u vidu zamah nase privrede sa kraja sedamdesetih koja je bila u stanju u mnogim oblastima da parira razvijenom svetu.Ovde to nije bio slucaj ja barem tako mislim, zbog toga ovaj proizvod nije mogao da prodje na svetskom trzistu, vec je njegov uspeh upravo i bio zasnovan na cinjenici da je duh vremena i optimizam, kao i zadovoljstvo sopstvenim proizvodom bilo na takvom nivou, da bi se dobro prodavao nas proizvod kakav god da je bio.

Audifan
02.9.2013 12:22
15
2

A mi sta radimo sa nasom istorijom evo ogledala naseg drustva !!!
http://www.brzabrzina.com/phpbb2/viewtopic.php?p=93587&sid=bd0ddb45f81cae4aa2dfab740e9ec749


Pa ako sve ovako cuvamo bolju sudbinu i ne zasluzujemo.
Za sve one koji nepoznaju auto industriju tog doba i posprdno komentarisu mogu toplo preporuciti da malo izguglaju u ta vremena sta su drugi renomirani proizvodjaci proizvodili.
A mi kao tada socijalisti smo imali ubedljivo najbolju auto industriju od svih komunisticko-socijalistickih drzava. Znacajno je napomenuti da sama zastava 101 kada je nastala 68 god na osnovu licence fiata 128 da je to tada bio tehnoloski jedan od najnaprednijih automobila,pogon napred poprecno postavljen motor bregasta u glavi i cak 55ks (paritetno danasnjih 140), Yugo opet je trebao krenuti s traka krajem 70tih a konkurencija mu je bila golf 1,kadet(mislim da je model C poslednji sa zadnjom vucom) diana, renault 4,trabant,dacia,lada standard i sl.

Audifan
02.9.2013 14:43
9
3

A mi sta radimo sa nasom istorijom evo ogledala naseg drustva !!!
http://www.brzabrzina.com/phpbb2/viewtopic.php?p=93587&sid=bd0ddb45f81cae4aa2dfab740e9ec749


Pa ako sve ovako cuvamo bolju sudbinu i ne zasluzujemo.
Za sve one koji nepoznaju auto industriju tog doba i posprdno komentarisu mogu toplo preporuciti da malo izguglaju u ta vremena sta su drugi renomirani proizvodjaci proizvodili.
A mi kao tada socijalisti smo imali ubedljivo najbolju auto industriju od svih komunisticko-socijalistickih drzava. Znacajno je napomenuti da sama zastava 101 kada je nastala 68 god na osnovu licence fiata 128 da je to tada bio tehnoloski jedan od najnaprednijih automobila,pogon napred poprecno postavljen motor bregasta u glavi i cak 55ks (paritetno danasnjih 140), Yugo opet je trebao krenuti s traka krajem 70tih a konkurencija mu je bila golf 1,kadet(mislim da je model C poslednji sa zadnjom vucom) diana, renault 4,trabant,dacia,lada standard i sl.

Synyster
02.9.2013 22:08
17
0

Koliko smo nekada bili vise pozitivni i sa ponosom gledali domace proizvode.
Znaci Yugo, onakav kakav je, je ipak bio nas i sa postovanjem se gledao. Moj cale uvek kaze da mu je omiljeni auto koji je imao je bio 1979 Zastava 101, jer je bio napravljen u Kragujevcu i sa ponosom ga je vozio. Ne, nije bio najbolji, ali je bio nas i to je nekada bilo dovoljno da dobije postovanje.
A danas ... Danas je tudje uvek sladje.
Drago mi je sto je Audifan postavio ovaj link (ono je moj komentar sa foruma Brze Brzine) jer se vidi koliko uopste nepostujemo svoje legendarne modele, koji stoje napolju i propadaju. Ili "crkao mi je far na Stojadinu pa umesto da kupim novi ajde da skinem far sa 1,000,000-nitog Stojadina". Sto barem ne daju one modele nekom ko ima garazu da barem onako ne prodpadaju ... Zastava mozda nema istoriju kao Ford ili Mercedes, ali se mogao napraviti vise nego dobar muzej.

Dušan 037
03.9.2013 00:03
7
0

Pogledajte prednji kraj. Jel i vas podseća?

http://www.autowp.ru/pictures/f/fiat/128/fiat_128_teenager_1.jpg

Iako u najgrubljim crtama - mene da, neodoljivo. U pitanju je koncept Fiat 128 Tinejdžer iz 1969. godine.

@ Audifan
Mislim da je barem 80% te generacije razmišljalo kao tvoj ćale, a kada malo razmislim siguran sam da su, u suštini, u pravu. Inače, sjajan komentar.


LANCIA
03.9.2013 09:34
10
2

Vozio sam Yugisu,jeste da je bilo problema ali wd40 sve je resavao. Voleo sam ga i dalje ga volim. Forza Yugo!!!

Audifan
03.9.2013 13:32
12
1

@Synyster Cista 10tka za komentar s foruma !!!

@Dusan 037 Pozdrav Dusane pa dobro kazes da su nam matorci bili u pravu (neznam i ja sam nekome matorac 40 god) a malo razmisljajuci dosao sam do zakljucka da im je sve bilo u znaku broja 1! Zastava 101, eventualno golf 1, Jedan predsednik,jedna partija,jedna zena,jedna svarerka,jedna skola,jedna firma,jedna kuca,jedno letovaliste(Jadran celom duzinom)Jedna armija,Jedna nacjia,ma bili smo uzor za sve(ali to je domen politike necu o tome. Nema puno izbora i narod je bio srecan i zadovoljan nije bilo besnih-nezadovoljnih kao danas (i sebe ubrajam u navedene) !!! Oni su rodjeni nesrecni(odmah posle ww2)ali su srecno odrasli i stasali u kompletne ljude,vecina ih je i srecno penzionisana jos ukoliko su bili snalazljivi kao moj Otac da ih glava nezaboli. Imali su svasta a opet toliko malo za bolje daleko da nisu znali ali nisu ka tome tezili (blago njima).

E sad taj Yugo!Ja sam polagao na 45-tici,iz ciste zajebancije sam krajem 90 tih imao jednog GVX-a i ubacio 1,6 ritmo motor u njega izivljavali se sa jugom i sprdali da bih mu nakraju u polutreznom stanju odsekao krov da napravim yugo kabrio, ni dan danas neznam zasto sam to radio ali je objasnjenje ta bes koja nas je sve epidemiski zahvatila. Yugo neznam kakoj je nastao ali je svakako bih mix Fiata 127,Z101,i Golfa 1 mehanicki baziran na Fiatu dizajnerski kopiran golf 1 bocna sijuleta kao i zadnji deo gde cak stopaljke od golfa1 pasuju bez problema.Licno smatram yuga u vreme kada je nastao za vise nego dobar automobil pogotovo ako ga poredim sa ostatkom komunisticke auto industrije! Cak i ako bih ga poredio sa Zapadnom ne bi bilo neumesno. Jeste on kod nas bio povoljniji zbog nenormalnih uvoznih nameta (bilo je auto za sebe i jedan i po za drzavu)dok je cena novog juga45 bila 10000 dem a u nemackoj golf1 1,1 8000 dem kadet C isto tako.
Zalostan je nastavak zastave koja jeste ogledalo naseg drustva,nakon 90-te sve je to postalo i tuzno i smesno u isto vreme.
opet se sa setom secam tog za moju generaciju komadica srece i spokoja od par godina odrastanje pre 90-te, u vreme comodora 64,spektruma 128 nase Yugoslovenske galaksije (racunar koji si mogao sam napraviti kod kuce)foto aparata smene 8,MZ etz251,apn6s,Zastava101,Yugo45,55,60,65,65efi,cabrio.Bezbriznih kampovanja,avanturistickih putovanja(pored automobila i boljih motorcikla isli smo nas 15 sa mopedima u Umag a sve preko Trsta 88 god !!!a spavali pored puta punih dzepova para i operisanih kompleksa nize ili vise vrednosti).

A danas !? da li je I phone ili S phone,turbo bi turbo ovo ono,klinke za koka kolu,skola za macku o rep,svaki dan neko nekoga izbusio,neko se ubio,svakih 6 meseci nova vlada stalno nove gluposti i nameti 50 nekih novih nacija,tebra bebra brate cale,satrovacki gubovacki itd !!!
Sta danas vredi NISTA!!!
ZIVIMO U SAPUNICI !!! Sve je sapunica sad ga ima sad ga nema, sada imas sutra nemas !!!

Aaaa dajte mi vremeplov CBR naruci od Japanaca vremeplov AAAA !!!
Tesna koza,top lista neardatalista!!!sve je to bila velika istina reditelji su znali mnogo bolje od nas nazalost !!!

Nemanjica
03.9.2013 15:49
0
1

Dobar komentar Milane,i ako pola stvari nisam uspeo da pohvatam o kakvim modelima i stvarima pricas,ALI,ja ne bih bio ja,tako da startujem sa googlanjem da vidim o kakvim modelima i stvarima si pricao!:-)
Sto se tice yuga,iskreno,meni je to katastrofa od auta!

Dejan L
03.9.2013 15:51
5
1

Fića, Fiat 600 = 3.20m A klasa
Yugo = 3.49m u to vreme B klasa (danas B klasa ide i do 4.05m)
Zastava 101 = 3.86m (danas Punto classic iste dužine 3.86m)
Yugo Florida = 3.99m (danas Fabija = 3.99m)
Zastava 101 je bila glavni konkurent Golfu 1
Yugo je zamenio Fiću, ali je bio duži za 1 muško stopalo, imao je zadnji brisač, motor napred i tehnički je bio savremen u korak sa italijanskim i francuskim vozilima.
Kao kad bi danas Zastava proizvodila Grande Punto, tj. u korak s konkurencijom.

Audifan
03.9.2013 18:19
12
2

@Nemanjica
Normalno da je Yugo kanta i katastrofa(a nista nije gori od Fiata 127) sa tvog stanovista gledanja jer nisi ni rodjen u to vreme a da bih razumeo o cemu pricam potrebno je da vratis film na pocetak ne da posmatras yuga kroz proizvodnju 90 tih i 2000 tih vec s pocetka pa ga poredi sa dianom ,trabantom,reno4,ladom standard,moskvicem i sl dobro nabrojao sam bas bas konzerve ajd u to vreme Zapadne aute a 2,5 puta skuplji golf 1,kadet c,ford escort,fiat 127, tadasnja panda,citroen viza, ma ni sam neznam koji sve auto tog vremena pa da si imao prilike da tada vozis te automobile uverio bi se koliko je za pojedine modele yugo bio ipak ravnopravan a za neke superioran. Ako vratimo film jos jednu deceniju nazad za vreme zastave 101 ona je pored Fiata 128 bila superiorna u odnosu na konkurenciju prva ozbiljna konkurencija je bila u vidu golfa 1 i prvi velikoserijski auto posle fiata i zastave sa konceptom sve napred plus bregasta u glavi pa jos cudo jedno servo kocnice !!!
Smesno je nekima? pa jeste a da li se neko seca performansi komodora 64? na koliko herca mu je radio procesor? ne mHZ ne kHZ vec cistih HZ, cemu je tada sluzila audio kaseta kod racunara? pa bila je zamena za HDD,FDD,CDrom,DVDrom,USB i sl.
Zasto ti spominjem racunare jednostavno da bih ti napravio pararelu pomocu koje ce ti biti lakse da skontas koji je to tehnoloski jaz bio !!!

I zato ljudi masovno pate za old i yangtajmerima.
Pogledaj koju cifru dostizu Fice-Fiat abarti? I to na mobile.de Mozda je sve to besmisleno kao kada bih iz sobe izbacio LED Tv i stavio Crno beli stari lampas !!!
Ali imam i dalje marancov gramofon i pored ostatka Hifi sprava AAA klase Nad i slicno nema zvuka bez gramofona ta dubina i toplina tonova.

Zakljucak? svako ima u sebi nekog strasnog Nostalgicara samo je pitanje kada ce on isplivati na povrsinu ?
Za sve starije yugoslovene rodjene u vreme pionira bradstva i jedinstva (koje se nazalost pretvorilo u bratstvo i svinjstvo),bas taj Yugo ili 101 imaju istaknutu yugo nostalgicnu notu u vreme kada je bilo 90% pozitivnih stvari u drzavi. Ne ni ja ni moja porodica nismo nikada bili prokomunisticki nastrojeni (otac mi je bio na golom otoku 3 godine) vec smo znali da cenimo tadasnje ekonomsko uredjenje koje je bilo gresno ali istovremeno mnogo dobro eto pocetak propasti svega je lepo prikazan u tesnoj kozi !!!

Nemanjica
03.9.2013 18:36
5
0

Milane,polako....suvise informacija i naravno uspomena,respect za to,moja konstatacija je bila samo da ti je dobar komentar prethodni koji si napisao i da sam na netu gledao te brendove sto si spominjao,moram da priznam da sam za comodor mislio da je model nekog auto brenda!Ok sve mi je jasno!Verovatno ce i meni kad dodje vreme uhvatiti nostalgija za sony playstation i galaxy s3 kao vas za taj comodor 64!:-)

Sorfonije
03.9.2013 18:55
4
0

Drugari,slazem se sa vama,ali meni ne fali yugo,meni fali jedan Mitsubishi FTO.Ne znam kako,ali doteracu jednog iz Japana.Slabo se secam Juge,kad se ona raspala, imao sam mozda 10-ak godina.

Audifan
04.9.2013 00:43
5
3

@Nem. Sada sam tek video moje izrazavanje i da je dobilo pogresnu konotaciju! Ono nije bilo kritickog vec edukativnog karaktera pa se ovom prilikom izvinjavam jer kontam da si mlad a ujedno kao sundjer jer upijas i kapiras dobro,eto malo da te pohvalim jer te i mnogi zbog pristrasnosti kritikuju ALI NEOSNOVANO !!! Znam zasto!? isti sam takav bio. Pa posto vreme cini svoje znam da ces jednog dana mozda i sam onde na portalu biti autor kojeg clanka a neki CBR ce pljuvati po tvom radu haha malo sale na kraju.
Vidis moja Cerka 13 god me je nedavno pitala cemu sluze ploce uz konstataciju da su glupost jer nemoze da naskraba na njih one direction slatko sam se nasmejao. Inace komodor i spektrum su nekadasnji nazovi ih PC ali tacnije neka vrsta konzola na kojima se moglo vrsiti i programiranje manjih programcica,Mz etz251 je bio motor iz DDR-a mnogo dobar u svoje vreme a konkurencija su mu bilo Jawa 350 twinsport(Ceskoslovacka) kao i Ruski voshod i neka raketa nesecam se vise iako je sve bila sem rakete. Japanci(al samo motori) su za nas klince bili misaona imenica u to vreme polovne Honde boldore a opet sam imao i tu srecu pa mi je otac pored Alfe33 podario za to vreme extra motocikl Kavu GPZ-500 najslabiji njihov sport bajk tada ali je preskakao Mz-e kao da oni nemaju agregat. Smena 8 je bio cuveni Ruski foto aparat cuven po niskoj ceni i nekvarljivosti a zadovoljavajuceg kvaliteta tako da ga je svaki klinac imao a bogami ako uporedim sadasnje vrednosti kostao je paritetno sadasnjih 200E znam da sam za Apn6s mogao kupiti 6komada Smena 8. I jos uvek imam jednu Smenu8 kao uspomenu na mladost ludost i prve xxx fotke haha...

Nemanjica
04.9.2013 15:56
3
0

Nema problema,znam da je bilo edukativnog sadrzaja komentar,nego mnogo informacija,bas si me izmaltretirao sa Googlanjem!Pozz:-):-)

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: