Klasika

Zastava 101

1971. - 2008. RIP

Kec

Kada je neki automobil istovremeno intenzivno obožavan ali i omalovažavan, to je siguran znak da je reč o legendi na četiri točka


Iako polako nestaje sa naših drumova, Yugo Skala 55, kao se poslednji put predstavljao, možda ipak doživi youngtimersku renesansu.

Za početak malo istorije: Zastava 101 pojavila se oktobra 1971. kao bliski rođak Fiatove 128-ice, koja je godinu dana ranije osvojila u Evropi titulu automobila godine. Na prvi pogled, glavna razlika u odnosu na italijanski model bila su peta vrata u hečbek formi. Ako se izuzmu pionirski dizajnerski istupi Renoa 16 i Simke 1100, „stojadin nacionale“ bio je jedan od prvih automobila, danas u Evropi preovlađujuće hečbek forme. Ovaj dizajnerski zahvat često se pripisuje Đorđetu Đuđaru, tada još uvek trudbeniku Ital-dizajn studija.

Zaštitni „YU“ znak
U rekordno vreme ovaj automobil postao je znak raspoznavanja jugoslovenske auto industrije, a ostvareni su i ohrabrujući izvozni rezultati. Manje je poznat podatak da se Zastava 101 sklapala u Poljskoj u pogonima FSO. U to vreme bili smo itekako ponosni na ovaj proizvod nacionalne automobilske industrije. Sa temperamentnim motorom genijalnog konstruktora Aurelija Lampredija, „stojedinica“ je spram socijalističke konkurencije oličene u Wartburzima, Ladama i Škodama delovala kao sportski automobil.

Uspesi se nižu i u areni međunarodnog auto-moto sporta. Jovica Paliković je 1973. sa svojim stojadinom osvojio takmičenje Tour d’Europe, a zabeležen je i nastup na Reliju Monte Carlo. Upamtite ovaj podatak, jer, biće bitan kasnije. Veliki PR uspeh zabeležen je početkom 1975. ekspedicijom Kragujevac – Kilimandžaro. Rekordna godina za ovaj model je bila 1978., kada je sa proizvodnih traka u Kragujevcu sišlo preko 88 hiljada primeraka. Dve godine kasnije 101 je poneo i titulu automobila decenije.

Šta bi bilo kad bi bilo...
Još samo da se proizvodnja zaustavila 1985. kada je 128-ica okončala karijeru u Italiji – status legende bio bi osiguran. Međutim, to se nije dogodilo. Zahvaljujući nizu faktora, nažalost uglavnom političke prirode, proizvodnja je trajala do preko milion primeraka, tj. novembra 2008. Za to vreme „cementirana“ je reputacija simpatično zastarelog automobila sa završnom obradom koja vam je omogućavala da sve za čega se uhvatite možete da zadržite u ruci. Dok su drugi svetski proizvođači držali isti naziv automobila i za to isto vreme promenili i po pet generacija totalno različitih modela, samoupravljački gigant iz Kragujevca menjao je imena automobilu koji je manje više ostajao isti. Možemo zamisliti šta bismo danas vozili da je „kec“ evoluirao kao jedan prosečan evropski automobil, i žaliti za propuštenim.

Za svoje vreme više nego napredan
Primerak pred vama i nama je Zastava 101 Luxe, predstavljena 1975. Takozvana luksuzna oprema za razliku od osnovnog modela podrazumevala je reljefno tapaciranje na vratima, svetlo za vožnju unazad i upaljač. Savremene vozače zbuniće nešto što naoko izgleda kao dve ručice sauga. E pa jedno jeste saug, a drugo je ručni gas, koriščen za grejanje motora. Pokušaji da se isti koristi kao tempomat, mogu se samo okarakterisati kao ekstremno opasni. Interesantno je da je na ovom primerku pumpa za pranje vetrobrana ručna, mada je na ranijem izdanju SC bila električna.

Nedoslednosti moguće je objasniti i činjenicom da se proizvodnja ponekad odvijala po ho-ruk sistemu. Kooperanti su često znali da zataje, pokoji primerak ne bi prošao kontrolu kvaliteta za izvoz, što je uticalo na određene nedoslednosti plusu ali i minusu opreme u okviru date generacije. „Stojadin“ se retko reklamirao na televiziji. Najviše sačuvanih reklama su one za tržište buduće „dežele“. Možda su građani najbogatije YU republike imali malo više finansijske slobode u izboru porodičnog automobila, pa ih je trebalo ubeđivati. Ostatak jugoslovenskih kupaca upisivao se na liste čekanja, pa je svako reklamiranje bilo izlišno.

Nada postoji za „stojadina“
Tako dolazimo do oldtajmeriste Deana Dekija iz Slovenije, inače čestog gosta Novog Sada. Tovariš Deki poseduje jedinstven talenat da pronalazi oldtajmere, koje su drugi decenijama brižljivo čuvali, a „stojadin“ je nakon Chryslera New Yorkera drugi njegov automobil koji je došao do nas.

Drugim rečima, eto oldtajmera bez dodatnih ulaganja. Ipak ovde su na delu dve oldtajmerske šale. Jedna je oličena u retro pneumaticima sa belim obrubom a druga u francuskim vozilima svojstvenim žutim farovima, nešto za čega su se kod nas automobilisti tokom 70-tih itekako naplaćali kazni.

U zaključku ove naše priče malo o eventualanoj oldtajmerskoj karijeri „stojadina nacionale“. Naime dogod je na snazi aktuelni zakonski tekst koji restriktivno definiše starovremenska vozila, svim „stojadinima“ preti epilog u drobilici. Ipak ima i malo mesta nadi. Prema aktuelnim tračevima u domaćem oldtajmerskom svetu, od kako su neki preduzimljivi restauratori uspeli da nekoliko primeraka „fića kontraša“ za solidne sume izvezu u Nemačku i Kanadu, na belosvetskim internet oglasima pojavile su se „fiće“ po donedavno nezamislivim cenama. U vodi ovog izvoznog talasa primećuju se i prvi stidljivi oglasi za „kečeve“. Uzgred, sećate li se Relija Monte Karlo sa početka naše priče? U okviru njegove istorijske komponente pod rednim brojem 99 stoji otvoreni poziv učesnicima koji bi vozili Zastavu 1100, kako glasi takmičarski naziv ovog modela. Pa nećemo valjda, da buduću zvezdu retro takmičenja šaljemo u staro gvožđe?

Zastava 101 Luxe 1975.

Motor
benzinski, redni/4; 1116 cm3; 8/jednogrli karburator; 40,4 kW; 55 KS pri 6000 o/min; 77,4 Nm pri 3000 o/min
Karoserija
hečbek/5/5; D x Š x V 3814x1590x1345 mm; Međ. rast. 2448 mm; Masa 835 kg
Ogibljenje
napred: MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad: lisnati gibanj sa poprečnim ramenima, spiralne opruge, amortizer, popr.stabilizator
Kočnice
napred/nazad: diskovi/doboši
Pneumatici
napred/nazad: 145/80 R13
Transmisija
pogon: na prednje točkove; menjač: 4/M
Performanse
ubrzanje 0-100 km/h: 20 s; maks. brzina: 135 km/h; pros. potrošnja: 6,7 l/100 km

Tekst Miroslav Schossberger
Fotografije Pavle Barta
34089
Postavljeno: 01.03.2013

Arhiva: Klasika

Rubrika: Klasika
Postavljeno: 03.10.2017

Fićijada svih fićijada
Tekst sa video prilogom!

Proslava 60. godina proizvodnje Seata 600 u Španiji i obaranje Ginisovog rekorda u broju SEAT-ovih automobila na jednom mestu održana je na stazi “Catalunya”


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 09.09.2017

Vienna Classic Days 2017
Tekst sa video prilogom!

Pod sloganom „Oldtajmeri su našli grad po svojoj meri“, preko 150 starovremenkih automobila i poneki motocikl, okupirali su poslednjeg vikenda avgusta centar Beča. Druženje je svakako imalo notu pokazivanja, mada nije izostala ni takmičarska komponenta


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 08.07.2017

Tatra museum – Austria
Tekst sa video prilogom!

U mestu Steinabrückl 40 km južno od Beča, nalazi se zanimljiv porodični muzej posvećem automobilima marke Tatra. Muzej su zajedno osnovali Oskar Pič Senior i njegov sin imenjak. Naime stariji Oskar, rođen 1918, bio je poslednji živi inženjer koji je radio u timu legendarnog konstruktora Hansa Ledvinke


Cadillac Fletwood Series 75 iz 1937 Tekst sa video prilogom!

30.05.2017

Oldtimer Show 2017 Tekst sa video prilogom!

22.04.2017

Subary Justy Tekst sa video prilogom!

08.02.2017

Kolekcija dr Jakoba Bernee

04.01.2017

Vienna Classic Days 26-28. avgusta 2016.

02.09.2016

Volkswagen „buba“

18.06.2016

BMC Mini

17.05.2016

Morris Marina

11.05.2016

Ferrari F40

07.05.2016

10. Skup udruženja istoričara automobilizma

25.04.2016

Oldtimer Show - Budimpešta 2016.

13.04.2016

Ford Fiesta

12.03.2016

Mazda RX-7

10.12.2015

Mercedes-Benz SL

04.12.2015

Istorijat SAD – Plymouth Duster

09.10.2015

Chevrolet Vega

15.09.2015

Aston Martin Lagonda

17.08.2015

Autobianchi A112

15.08.2015

Chrysler Imperial YS

16.07.2015

Citroen Dyane

07.07.2015

Studebaker Lark

23.06.2015

Chevrolet Chevelle SS

11.06.2015

Citroen DS

22.05.2015

Renault 5

25.03.2015

Porsche 924, 944 i 968

16.03.2015

Chevrolet Camaro

12.02.2015

Ford Flathead V8

30.01.2015

Continental Mark II

27.01.2015

Pontiac GTO

09.01.2015

Mazda Cosmo Sport

05.12.2014

Chevroletovo ispisivanje istorije

15.10.2014

Lincoln Zephyr

23.09.2014

Istorijat - Ford Model 40 Speedster

05.05.2014

1938 Phantom Corsair Tekst sa video prilogom!

05.04.2014

General Motors Futurliner Tekst sa video prilogom!

21.03.2014

Willys Knight

09.01.2014

Edsel

03.09.2013

Zastava 101 Tekst sa video prilogom!

01.03.2013

Lamborghini Miura

28.04.2011

Ferrari Classiche

01.07.2010

Honda CRX

13.04.2010

Mercedes Pullman

18.02.2010

Honda S 500

15.01.2010

Bolidi Formule 1

10.10.2009

Porsche 917

11.07.2009

BMW 2002tii

03.06.2009

BMW M3 E30

07.05.2009

VW Golf I GTi

13.04.2009

Mercedes 190E 2.3-16

24.03.2009

Audi Quattro

15.01.2009

Saab 96

12.12.2008

Volvo serije 200

07.11.2008

Ford Capri

10.10.2008

Lamborghini 350 GT

06.08.2008

Mercedes 300 SEL 6,3 W109

17.06.2008

Mazda 1500/Luce

14.05.2008

Citroen SM

02.05.2008

BMW Isetta

14.03.2008

Fiat 124 Spider

22.02.2008

Renault Floride/Caravelle

18.01.2008

Automobilski ponos SSSR-a

25.12.2007

Datsun 240 Z

30.11.2007

Oldsmobile Toronado

16.10.2007

Triumph Spitfire

03.08.2007

Rolls-Royce Silver Shadow

27.06.2007

Peugeot 404

18.05.2007

Peugeot 402 Anreau

31.03.2007

Ford Continental Mark II convertible

27.02.2007

BMW 507

30.11.2005

Mercedes-Benz S klase W 126

28.09.2005

Citroen DS - 50 godina

02.09.2005

Cord 810-812

29.07.2005

Porsche 911

25.06.2005

Austin Mini Morris

26.05.2005

BMW 2000

19.04.2005

Lancia Aurelia

21.03.2005

Jaguar E-Type

25.02.2005

Pontiac GTO

26.01.2005

Ferrari 250 GTO

22.12.2004

Lincoln Continental

26.11.2004

Facel Vega

26.10.2004

Mercedes 230 SL

17.09.2004

CHEVROLET Corvair

18.08.2004

MASERATI Ghibli

15.07.2004

BUGATTI Atlantic

15.06.2004

JAGUAR XK 120

15.05.2004

DODGE Charger

16.04.2004

BMW 507 Roadster

15.03.2004

LANCIA Stratos

15.02.2004

VOLVO P 1800

11.01.2004

CITROEN 2CV

10.12.2003

JEEP Willys

10.11.2003

CADILLAC ELDORADO

10.10.2003

RENAULT Alpine A 110

11.09.2003

MG B

14.08.2003

BUICK Riviera

14.07.2003

OPEL GT

13.06.2003

ALFA ROMEO GT 1300 Junior

7.05.2003

PORSCHE 356

29.03.2003

FIAT Abarth

6.03.2003

LAMBORGHINI Miura

10.02.2003

DELOREAN DMC-12

7.01.2003

MUSCLE CARS

12.12.2002

FERRARI 206/246 GT Dino

19.11.2002

SHELBY Cobra

13.10.2002

CITROEN ID/DS 19

1.10.2002

CHEVROLET Corvette

26.08.2002

LANCIA
01.3.2013 07:51
29
7

Nekada su automobili imali dušu i šmek,a danas....

Peki
01.3.2013 07:55
33
12

E da, to su bila lepa vremena, preci iz "fice" u "keca", je kao danas iz Punta u recimo jedan BMW Serije 3. Lele sto sam se navozao sa njim, ali u jednoj "sportskoj" varijanti, 101 S, iz 1978 god! Vauuu, dvostruki Veberov karburator i citavih 64 KS. Maksimalna brzina 160 km/h..., po kilometar satu. No najlepse od svega bila su sedista, sa integrisanim naslonima za glavu i oboriva!!! Ih sto nisam vodio statistiku koliko ih je sadasnjih mama i vernih supruga "testiralo", he, he, he...

Peki
01.3.2013 08:04
28
6

@Lancia, nekada smo i mi imali dusu i smek, a danas...?

Enzo
01.3.2013 08:07
27
1

Zastava 101 je podelila sudbinu sa vrhunskim sportistima koji se nisu povukli sa zlatnom medaljom, nego su lagano tinjali i ugasili se deceniju kasnije praceni zvizducima i bacanjem kletvi na selektora koji ih je pozvao u reprezentaciju.

evroskeptik
01.3.2013 08:40
15
3

Peki, sada si tek pravi smeker! Toliko kola, Paris, parizanke, nemoj ti nama kukati.
Samo kada smo izasli iz vremena Zastave

goxy
01.3.2013 09:43
6
11

En ce qui concerne Peki,apsolutno si upravu!Stara ljubav zvana 101 zaborava nema!:-)Poz.

Kotarica bmw
01.3.2013 10:02
15
8

Zanima me zasto redakcija ne izbacuje vest o povlacenju jos 750 000 BMW ova.Koji su skloni zapaljivanju, imaju losu instalaciju, kocnice ne funcionisu mogu se sami zaustaviti i izazvai sudar i koliko ih je u jednoj turi izgorelo e to je vest!!!

Peki
01.3.2013 10:20
12
9

@evroseptik, znas kako je, sve u svoje vreme! Nista bolje od nostalgije, iako uvek ne odgovara realnosti. Kola ima koliko hoces, to je tacno, ali nista od Parizanki...
Nego vracamo se mi polako u doba Zastave, iako nam nacionalni auto nije vise surogat Fiata, vec jedna Dacia. Bez sale, nije "kec" bio los auto u to doba, "ladno" se mogao porediti sa francuskim automobilima u segmentu. Ukoliko me pamcenje dobro sluzi, prvih desetak godina nista mi nije ostalo u ruci, mada je cinjenica da sam proveo isto toliko vremena ispod njega, koliko u njemu. Bogu hvala da platinska dugmad vise ne postoje, kao ni spomenuti Weberov karburator, koga sam nebrojeno puta rasklopio i podesavao. No to su sve bolesti automobila iz tog razdoblja, ne zaboravi da se nije ni blizu toliko vozilo kao danas. U svakom slucaju moj kec je postao punoletan, sto malo sadasnjih dozivi. Ovaj sa fotografija ima barem tridesetak.
Pozdrav

Alergičan na glupost
01.3.2013 12:33
17
7

E, da smo bili pametni, kao što nismo, i da od Zastave napravismo ono što Francuzi od Dacia vozila.
A mogli smo, i te kako smo mogli.
Samo šta bi onda "naš" Don, Zastava i Dacia; da li bi to bilo previše za njega??? :)

goxy
01.3.2013 12:42
11
12

@Alergican na Dona,ne prizivaj sveto ime Dacija i Don,brzinski ce da se okrene 100-ak komentara!;-)

goxy
01.3.2013 12:59
5
10

@Peki,iskreno se nadam da ce bar pola komentara da se okrene vezano za 101 u odnosu na daciju,kad smo vec kod nje,laganim korakom saga se zavrsava o daciji pustoj i naravno Donu,moras da priznas da je saga obelezila jedan kratak period na portalu VG,i da ce ostati dugo u secanju njenih citalaca i naravno redakcije;-)En ce qui concerne Peki!

REDAKCIJA
01.3.2013 13:04
11
7

@ Kotarica bmw
Postovani, ta vest je objavljena 19.februara. Sta cemo sada? Odnosno pojasnite sta ste zeleli da nam kazete Vasim prethodnim komentarom?

http://www.vrelegume.rs/vesti/bmw-opozvao-preko-pola-miliona-vozila-zbog-novih-elektricnih-problema-aktuelno/

Zaboravili ste, ovo je stranica jedinog nezavisnog auto medija u Srbiji!!! A i sire!!

Ipak hvala na podsecanju!

REDAKCIJA

BMW_fantastika
01.3.2013 13:11
8
2

@REDAKCIJA
Hahahaha, "Kotarica bmw" je sigurno neko iz TopSpeeda. Taman je onaj A....j naucio sva slova, ali ih jos ne sklapa nikako u smisaonu recenicu! Citanje ga preznojava a pisanje jos vise, pa je propustio Malog Princa i vest o povlacenju BMW

goxy
01.3.2013 13:22
9
9

@Redakcija,kakva burna reakcija sa vase strane...;-)Veliki pozdrav!

Drug Zastavnik
01.3.2013 15:36
14
2

To su bila vremena! Drug Tito, nista nas ne sme iznenaditi, OOUR, SOUR, plata svakog prvog, 15 dana letovanja u Canju, stojadin na kredit koji nisi morao ni otplacivati zahvaljujuci inflaciji najboljem drugu i tako to!
Sada kad nas je snasla demokratija, MMF, Jorgovanka, Boza, Mrka i Vuka, sve ce otici do djavola

Peki
01.3.2013 15:44
10
11

@goxy, ma za ovog zelenog "keca" dao bi bez razmisljana onaj Sandero Stepwey, i jos bi castio "Janeza" (mala sala, tako smo nekada nazivali sve Slovence)super vecerom! Nije da obozavam stare automobile, ali ako dozivim penziju, rado bi vozio nesto slicno, onako za svaki dan.
Pozzz

PS. Inace saga o Daciji nije zavrsena, daleko bilo, sledece nedelje EKLUZIVNO objavljujemo slike i karakteristike novog Logana karavan, pre zvanicnog predstavljanja u Zenevi. Sto se tice "limuzine", tj standardne verzije sa trocilindricnim motorom, i pored obecanja moracu da napisem koju rec ...

Bojan
01.3.2013 15:52
15
3

Ovaj automobil je nas ponos, a to sto se toliko dugo odrzao na trzistu znaci da ga je neko kupovao, bez obzira na losu zavrsnu obradu poslednjih godina, koncept je bio dobar i jos uvek neprevazidjen. Mozda je najveca zamerka ovom automobilu limarija sklona raspadanju posle dugogodisnje upotrebe i motori iz devedesetih koji su imali kratak vek. Sve ostalo je tolerantno imajuci u vidu cenu. Kada bi se 101 pojavio sada na trzistu ovakav kao na testu, sa takvim kvalitetom i pristupacnom cenom, garantovano bi opet imao kupce kod nas, a mozda i u svetu (pod uslovom da ispun bezbednosne i ekoloske standarde).

crni
01.3.2013 15:53
20
9

da li jedan tekst može da prođe bez komentara pekija i njegovog vernog pratioca goxyja o kanti dačiji?
inače, lepo podsećanje ja jugo legendu.
ovaj kec sa testa je prelep. svaka čast vlasniku.

goxy
01.3.2013 16:37
6
17

@Crni,ocigledno da imas problem zesci sa dacijom pustom,a i naravno sa percepcijom,posto je proslo mnogo komentara ne vezano za nju,simtomaticna je sama cinjenica da se uvek ti ubacis kao padobranac kad god se mi salimo,pobedi sebe i opustise malo za promenu ako iole mozes!;-)Veliki pozdrav!


zgubidan
01.3.2013 16:48
7
1

Za „keca“ sve pohvale. Kao da sam juče gledao „specijal“-ku
A pošto neko napred pomenu BMW i njegove falinke. Stvarno je bruka. Za ono sa mogućom „paljevinom“ ( oko instalcije u gepeku, ako se sećam ), trebalo im je 10 godina da opozovu od početka primene tehničkog rešenja... Nije po meni toliko načelni problem što opozovu ( zbog toga, pumpi za ulje i ko zna čega još ),već vreme koje treba da prodje pre nego se opozove. Zar treba „milion“ vozila da se uoči nedostatak? Milion vlasnika sa magarećim ušima? Baš sramota, mada ne mislim pod tim samona BMW, već i na sve ostale sa takvim pristupom toj tematici

Vozac Yuga
01.3.2013 19:21
14
1

Moj bivsi, sadasnji ne ali izgleda i buduci auto. Mnoooooooogo sam napredovao, nema veze bar se ima za benzin. Samo nek se kotrlja :)))))))

Филип
01.3.2013 20:55
10
5

Зар нисте могли неког стојадина са српским таблицама да нађете?Стојадин ГТЛ 55 год 1984 боја бела је био мој први ауто кога сам почео да возим са 15година и док нисам положијо прешао са њим око 50 000 км.Возио сам га 7год и укупно направио око 160 000км када је мотор цркао.После њега сам променио преко 20 аута али он ми је остао некако у лепој успомени.У њему сам доживео прву љубав и свашта се са њим догађало.Прао сам га и лицкао скоро сваког дана.Био сам заљубљен у њега.Данас возим ауди А6 али није то та страст .Вероватно и због те младости тада.

Peki
01.3.2013 21:19
11
17

@Drug Zastavnik, verovao ti meni ili ne, ali moj cale je zastavnik u penziji, i mnogo je bio ponosan kada je iz Fice, prebacio svoju straznjicu u keca! U nabrajanju si jedino zaboravio na vikendicu, tek da se radnicka klasa i proleteri odmore od "velikih radnih pobeda"!
@crni, nije valjda da te bas toliko iritiraju sale na racun Dacije, coooool brate, pa to su sve samo kante na tockovima, zajedno za "vatrenim" BMW.


Japanautofan
02.3.2013 13:42
8
1

@Peki Auuuu....Pa kad ovo vide iz Dacije nema vise da ti daju nove modele na probu :-) Ko zna,mozda je to i bila namera ? Zaboravio si jos da napises PLASTICNE kante ali ipak se prodaju.

moca
10.3.2013 01:35
7
0

Ja sam kao mnogi imao keca kao prvi automobil,slazem se sa drugarom koji vozi A6,i ja ga vise ne vozim,ali ga i dalje imam i planiram da ga sredim za svoju dusu,nekako mi je ostao onaj osecaj kao kad sam pocinjao da vozim,i danas volim da se provozam sa njim,bas me opusta i vraca u mladost,spremam se da ga odradim za sebe jer ne zasluzuje da odena otpad,ja sam se sa njim bas navozao,mnogi se nece sloziti ali ja sanjim nisam imao nikakvih problema,ma nigde me nikada nije ostavio na putu,i danas je u dobrom stanju i bez problema prolazi tehnicki,i na voznju sam zadovoljan jer sam ubacio 1.3 motor,eto meni je nekako i danas drag.Pozdrav.

rade
14.3.2013 18:34
1
7

auto je bio smeće!

petar
14.3.2013 21:04
5
0

filipe nisu nasli auto sa srpskim tablicama zato sto mi neznamo da cuvamo zastavu

Sofronije
17.3.2013 12:00
1
0

Da li neko moze da mi kaze kad je kec prestao da se proizvodi!Unapred hvala!

Vladan
17.3.2013 19:46
2
0

Najlepši auto. Da Zastava pravi fiće i kečeve po ceni od 2000 i 3000 e sa ondašnjim kvalitetom išli bi ko alva

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: