Nautika

Yamaha FZS

Mlaznjak

Od prvobitnih tridesetak konja i sedišta za jednu osobu, vodeni skuteri stigli su do 260 KS i četiri sedišta...


Jedan poziv menja sve, kaže pesma. Dobro, u životu tako nešto i može da se desi. U slučaju Yamahe FZS, modifikacija bi mogla da bude - jedan poziv menja mnogo što-šta. Ponuda za testiranje tako moćnog skutera spontano izmami vragolast osmeh, uprkos "kilavom" početku nautičke sezone kakav nas je snašao. Loše vreme i visok vodostaj reka sve je ono što ljubitelji vode mrze... No, dobra prikolica, vučno vozilo, prilaz vodi i svi problemi su iza nas.

Ipak, Yamahu FZS treba pažljivo pogledati još na suvom i otkriti sve što ovaj wave runner nudi. I gle čuda, upravljač podesiv po visini, trimer ugla mlaznice, instrumenti na kojima mogu da pozavide i automobili. Pa lepo, a da bude i praktično: hermetički zatvoren boks, odlična neklizajuća površina, povelika platforma za penjanje, pa čak i sklopiv stepenik. Kada se zaviri u motorski prostor, "pada mrak na oči" - agregat 1812 kubika i kompresor! Turbina prečnika haubice 155 mm...

Dosta statiranja! Ovu "makinu" treba pokvasiti, odnosno u letačkom žargonu - zapustiti motor...

E sad, ako neko traži ključeve, više ih nema. Daljinska komanda je kontakt, a i limiter snage koji nam nije trebao. "Piiip" upozorenje, sigurnosni prekidač na svoje mesto i "bruuum". Nigde ne piše, ali namenski napravljen agregat budi celo krdo od 210 „konja“. Polako iz Tikvare, tek da se postigne radna temperatura i onda može da sledi „vežite se, polećemo“ i pravac Dunav.

Yamaha FZS je deklerativno trosed, ali za ono što sledi treba biti jako egoističan i pod svim mogućim izgovorima, eventualno društvo ostaviti na obali. Polazak nije polazak, nego poletanje, budući da je masa svega 370 kg, a igla na brzinomeru stigne do 100 km/h za četiri sekunde (maksimalna brzina 140 km/h). Vozač ozbiljno mora da se drži za upravljač da skuter ne bi otišao bez njega. Kada se malo uđe u "štos" sa trimerom, i te "četiri sekunde" postaje predugo.

Naravno, lako je "očepiti gas". Snage ima na pretek, ali šta ćemo sa upravljivosti, sečenjem talasa, zaokretom? E pa, tu je Yamaha uradila najviše. Potpuno novi oblik trupa i stepenasto korito izrađeni su u novoj Nanoexcel tehnologiji koja sabijanjem strukture plastike olakšava i učvršćuje konstrukciju. Yamaha FZS sjajno drži zadatu putanju i to toliko da vozač mora biti svestan da će vodeni skuter, bez razmišljanja i odlaganja, otići tamo gde ga je usmerio, i to tako brzo da će nespreman vozač završiti kao kupač. Ako se zaista želi koristiti ono što ova Yamaha može, mora se tretirati kao motocikl i postati deo nje, a ne komadant koji sa visine izdaje naređenja.

Svakako, može i drugačije. U lepom društvu, bez oštrih zaokreta, manjom brzinom, čak i na veću udaljenost do omiljene plaže. A može i skijanje i vodeni prstenovi, i sve što je mašta smislila za aktivnu zabavu na vodi. Kada već stignemo i do tog aspekta, FZS je iznenađujuće upravljiv na maloj brzini i stabilan na srednjim, a vožnja unazad olakšava manevre pri pristajanju.

Najveći problem Yamahe FZS je što se na kraju dana mora i sići sa nje. Da li zato što je pao mrak ili zato što nije vaša. Zbog goriva nije sigurno, s obzirom da smo se dobro izjurcali sa oko 15 litara po satu vožnje. Mrak rešava dolazak novog dana, a problem vlasništva? E sad, tu ne možemo pomoći. Košta 14.000 evra. Za taj novac kupuje se i lep čamac, ali...Vodeni skuter se lakše transportuje, skladišti posle sezone, donosi mnogo zabave, adrenalina i uživanja koje čamac ne može da pruži. Vredi ozbiljno razmisliti...

Yamaha FZS sjajno drži zadatu putanju, i bez razmišljanja i odlaganja, ide tamo gde je usmerena, i to tako brzo, da će iole nespreman vozač završiti kao kupač
tekst: Aleksandar Uglješić
foto: Zoran Živkov
aleksandar.ugljesic@vrelegume.rs
4578
Postavljeno: 16.08.2010

Arhiva: Nautika

Rubrika: Nautika
Postavljeno: 01.08.2016

Drveni retro gliser – Komo 17
Tekst sa video prilogom!

Plovila izrađena od plastičnih masa, a posebno gliseri, industrijski su standard. Ipak za 60 godina koliko traje njihova sveprisutnost na rekama, morima i jezerima, izgleda da se previše brzo odustalo od tradicije. Upravo zato gliseri izrađeni od drveta, ostvaruju svojevrsni povratak, makar na ograničenom tržištu nostalgije. Jedan takav gliser, oplemenjen sa 78 godina patine, krasi dunavsku akvatoriju kraj Novog Sada


Rubrika: Nautika
Postavljeno: 06.07.2014

Revolver 44GT
English version

Italijansko brodogradilište Revolver, osim što asocira na Spageti Western, proizvodi i vrlo interesantne performnante glisere sa stilom super sportskih automobila


Rubrika: Nautika
Postavljeno: 08.02.2014

Princess S72

Ako tvrdite da je Shooting Brake specijalitet samo u okviru automobilske industrije, onda niste dobro informisani


Adriatic Economic Cluster Club Tekst sa video prilogom!

13.01.2013

Yamaha FZS Tekst sa video prilogom!

16.08.2010

33. America’s Cup - 7. Dan

14.02.2010

33. America’s Cup - 5. dan

12.02.2010

America’s Cup - 3. dan

10.02.2010

33. America’s Cup - 2. dan

09.02.2010

33. America’s cup – 1. dan

08.02.2010

America’s Cup

07.01.2010

Vestas Sailrocket

26.11.2009

Monachus Pharos 45

14.01.2009

Princess V62

16.10.2008

Sea Ray 315 Sundancer

25.09.2008

Sea Ray 195 Sport

18.08.2008

Maiora 27

23.06.2008

Class 1 World Powerboat Championship

22.05.2008

XII Uskršnja regata

07.04.2008

Ski Doo Summit 800 X

01.04.2008

Ski-Doo

04.03.2008

BAS747

17.10.2007

Nor-Tech Supercat 5000

24.09.2007

Sea Ray 250 SLX

14.08.2007

Aeroklub Galeb G4

05.07.2007

America's Cup

26.05.2007

Vodice - Uskršnja regata

20.05.2007

Earthrace

29.04.2007

Čarter broda

07.04.2007

Velux 5 Oceans Race

09.03.2007

Kriza u F1 na vodi

18.01.2007

Hallberg-Rassy 54

13.01.2007

Oyster 72

05.12.2006

Sea Ray 425 Sundancer

07.11.2006

Marina Budva

13.10.2006

Princess V48

29.09.2006

Dragonfly 920 Extreme

17.08.2006

Baja

10.08.2006

Tornado

03.08.2006

Riviera 33

13.07.2006

Princess P42

22.06.2006

Croatia Boat Show 06

28.04.2006

Balkan Kup Kopaonik 2006

16.03.2006

32. America's Cup

30.12.2005

Sea Ray 220/240 Sun Sport

25.11.2005

Cannes 2005

08.11.2005

Evinrude

30.09.2005

Pershing 65

03.09.2005

Klasa V24

11.08.2005

Princess 45

07.07.2005

Saloni Split i Beograd 2005

08.06.2005

Princess

29.04.2005

Sea Ray 335

28.03.2005

Volvo Penta IPS

22.02.2005

Genova 2004

26.11.2004

Baja 442 Performance

23.09.2004

MANGUSTA 108 Open

23.08.2004

Budva Boat Show 2004.

11.06.2004

SEA RAY 455

25.06.2004

Split Boat Show

12.05.2004

Salon nautike Beograd 2004.

24.05.2004

Salon Dizeldorf 2004

12.03.2004

Maiora

3.03.2004

BIG FOOT

17.12.2003

SEA RAY 2004

14.11.2003

ELAN 35 Power

15.10.2003

SEA RAY 355

9.09.2003

SEA-DOO GTX 4-Tec Supercharged

11.08.2003

LAGOON 570

14.07.2003

AB Yachts 65

13.06.2003

SALON Split 2003.

30.04.2003

AMERICA'S CUP

29.03.2003

ANTARES 13.80

8.01.2003

BENETEAU Ombrine 800

16.12.2002

AZIMUT 42

12.11.2002

SEA RAY 315

14.10.2002

BAJA

1.10.2002

BOMBARDIER Seadoo GTX

5.09.2002

Peki
25.8.2010 10:32
5
0

Sale druze bas si mi lepo ispao na slikama, ali ne rece kakve su mu kocnice i ima li ESP (ha, ha, ha)!? Sto se nisi dogovorio da ga testiramo na Atlantiku, bas bi se lepo druzili i vozikali.
Veliki pozdrav iz hladnog Pariza

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: