Online plus

MQB platforma

MQB platforma, izvor ekstra profita za proizvođača ili jeftiniji automobil?

Da li će VW pojeftiniti?

Da nova tehnološka unapređenja pojednostavljuju i pojeftinjuju proizvodnju nije tajna. U senci ostaje pitanje, kakve koristi kupci imaju od toga?


Zajedničke platforme nisu više novost! Ipak VW je svojom izvanrednom modularnom MQB tehnologijom izazvao mnoge polemike, koliko stručne javnosti, još više automobilske populacije, koja iz svog ugla posmatra tehnološku revoluciju.

Najveći broj pitanja je postavljeno na adresu Volkswagena. U čemu je nova tehnologija nazvana MQB (Modularer Querbaukasten) koja bi u prevodu znači Modularna konstrukcija za platforme sa poprečnim motorom, značajno drugačija od zajedničkih platformi koje ostali proizvođači koriste već desetak godina?

Ukratko, odgovor je veoma jednostavan, MQB platforma dozvoljava puno veću slobodu od zajedničkih platform ostalih proizvođača. Na VW-ovu platformu se može postaviti Seat Leon sa dužinom od 4,3 metra i novi CrossBlue SUV concept koji je dugačak skoro 5 metara i ima tri reda sedišta. Dalja prednost MQB platforme je u tome što će značajno pojeftiniti razvoj novih ali pojednostaviti modifikaciju i tehničko usavršavanje već postojećih modela.

Lego automobili
Počev od novog A3, VW koncern “gradi” automobile, kao deca kuće od Lego kocki. Varijacijom nekoliko osnovnih elemenata fleksibilnije, brže i, što je najvažnije, jeftinije mogu proizvesti gotovo 50 modela. Uštedu ostvarenu na ovakav način proizvođač može usmeriti na razvoj, na pojeftinjenje krajnjih proizvoda ili, što će akcionare najviše obradovati, na povećanje profita.

Lego automobili - samo je deo između prednje osovine i A-stuba nepromenljiv

VW već skoro 10 godina radi na razvoju MQB platforme, koja je debitovala prošle godine na Ženevskom salonu ispod novog Audija A3, koji spoljašnim izgledom nije odao revolucionarno rešenje nove platforme, koja može imati skoro bezbroj opcija. Bezbroj do te mere, da se na nju može “sagraditi” svaki Audi, Škoda, Seat i VW sa poprečnim motorom, od Pola do Passata, bez obzira na veličinu i namenu, što podrazumeva i SUV, i monovolumenske i sportske modele.

Broj varijacija ograničava samo deo platforme između prednje osovine i A-stuba. Ovaj deo se ne može menjati iz razloga što je u njemu objedinjeno puno vitalnih jedinica, čime se dodatno pojednostavljuje proizvodnja. Npr, za ugradnju kokpita modela Polo ili SuperB potrebno je dodati samo jedan tehnički nosač, dok se kokpiti za Golf, Octaviu, A3 i Leon postavljaju bez i te male modifikacije. I što je, sa aspekta proizvodnje još važnije, montažne trake ne treba modifikovati po modelima, pošto sve može postavljati isti robot, dok je ranije bilo potrebe za posebne robote po modelima. Genijalno!

Varijabilnost platforme MQB je značajna i u tome što prihvata mogućnosti prednjeg i integralnog 4x4 pogona, kao i raznih tipova ogibljenja na zadnjoj osovini uključujući i Multilink.

U MQB sistemu se jednim nosačem postavlja kokpit za više modela

I ne samo platforma
Iako su im oznake ostale iste, novi motori dele sličnu razvojnu strategiju kao i šasije. Konstruisani na istom modularnom principu. Aktuelni 1.4 TSI ima aluminijumski blok, čime je značajno lakši od starog, ali mu je najvažnija vrlina ta što je i on postao varijabilan. Relativno se lako iz njega može napraviti 1.2 ili 1.6 motor. Potrebno je samo promeniti čelične čaure cilindara i klipove.

Varijabilnost i uniformizacija je proširena na sve elemente vozila, uključujući kočioni sistem, sistem upravljanja, klimatizaciju i informaciono-zabavni sistem, koji se proizvodi u svega tri tipa čime zadovoljava celu gamu od modela Polo do Bentley-a.

Toyota
Naravno i ostali proizvođači rade na polju poboljšanja varijabilnosti elemenata pojedinih modela. Tako je moguće npr Toyotine modele Yaris i Auris preraditi u hibride u prosečnoj radionici. Predviđen je prostor za postavljanje akumulatora i u nehibridnim modelima. Potrebno je zameniti nekoliko sklopova i rezervoar (pošto je kod hibridne verzije manji) i gotovo!

Merecedes
Posle VW-a, Mercedes je najbolje razvio ovaj koncept zajedničke platforme. Njegovi modeli A, CLA, B i GLA se postavljaju na istu platformu uz mogućnost odabira prednjeg i integralnog pogona.

Mazda
Kod Mazde se ovaj koncept zove Skyactiv, koji se pored novih, efikasnih motora i menjača i lakih karoserija, odnosi i na korišćenje zajedničke platforme za modele CX5, serije 6 i uskoro serije 3.

Dobro a jeftino?
Platforma MQB je debitovala sa modelom Audi A3, a život nastavlja u modelima Golf VII. Očekujemo je naravno i u svim budućim modelima VW grupacije, a prvo su zaživeli u modelima Leon i Octavia, a nešto kasnije i u Passatu.

Na osnovu iznetog, možemo zaključiti da je VW koncern daleko ispred svih u uniformizaciji modela i varijabilnosti komponenti. Očigledno su odlučno krenuli u pravcu da VW bude globalni lider u narednim decenijama. Kako sada stoje stvari, pravu konkurenciju u tome nemaju!

Ipak, jedno je pitanje ostalo da lebdi u vazduhu! Kada ćemo (i da li ćemo ikada) mi kupci osetiti blagodeti ovih razvojnih dostignuća na svom novčaniku? Možda već i jesmo a da nismo primetili! Golf VII je bolji i moderniji od svih automobila prethodne generacije, a nije skuplji! Da li je to i dovoljno?

Ako pođemo od činjenice da ne postoji dobro a jeftino, onda se odgovor na prethodno pitanje nameće sam po sebi jer je teoriju relativiteta, u modernom dobu auto industrije smenila praktična varijabilnost!

MQB platforma je krajnje fleksibilna i što se tiče ugradnje agregata
Zoltan Balzam
5025
Postavljeno: 08.03.2013

Arhiva: Online plus

Rubrika: Online plus
Postavljeno: 17.11.2017

Pripremite automobil za zimu

Vožnja po hladnom vremenu može biti pravi izazov, pa je u skladu sa tim potrebno pripremiti automobil. Nekoliko praktičnih saveta neće biti na odmet


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 14.11.2017

Pirelli kalendar za 2018. godinu

Pirelli kalendar za godinu pred nama redom ruši predrasude o bajkama, o ženama, o muškarcima pa i o Pirelli kalendaru...


Rubrika: Online plus
Postavljeno: 23.10.2017

Superautomobili 1993

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.


Sukob Škode i VW-a

18.10.2017

Tržište novih vozila u prva tri kvartala 2017. godine

10.10.2017

Obavezna oprema

30.09.2017

Saloni automobila

11.09.2017

Električni automobili u Srbiji

17.08.2017

Infiniti Prototype 9 Concept

16.08.2017

Automobilizam pre Velikog rata u SAD

12.08.2017

Peugeot 308 Cup

07.08.2017

Type R danas proslavlja 25 godina svog postojanja

27.07.2017

Opel Insignia GSi

26.07.2017

Električni automobili

12.07.2017

Pred vratima ozbiljnog tržišta automobila

12.07.2017

Renaultov električni trio Tekst sa video prilogom!

06.07.2017

Hyundai N Performance Tekst sa video prilogom!

04.07.2017

BMW X3 – treća generacija Tekst sa video prilogom!

30.06.2017

Bezbednost saobraćaja Tekst sa video prilogom!

22.06.2017

Lamborghini Huracan Performante

09.06.2017

Poseta Hyundaijevoj fabrici u Nošovicama Tekst sa video prilogom!

03.06.2017

Top 5 TV emisija o automobilima

31.05.2017

Niki Hejden

25.05.2017

Tržište polovnjaka april 2017.

19.05.2017

Ferućo Lamborgini

18.05.2017

Enco Ferari – čovek koji je ostvario svoj san

13.05.2017

Dream Jet

11.05.2017

Filmovi za ljubitelje automobila 2

04.05.2017

Polovni automobili u 2017.

30.04.2017

Filmovi za ljubitelje automobila

29.04.2017

Barometar PLUS

27.04.2017

Renault Clio by Zoran Kastratović

26.04.2017

Audi RS3 LMS

12.04.2017

Električni automobili

07.04.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Tekst sa video prilogom!

06.04.2017

53. Međunarodni sajam automobila i motocikala u Beogradu

01.04.2017

Auto delovi - istraživanje

31.03.2017

Range Rover Velar

29.03.2017

Beograd 2017

28.03.2017

Beograd 2017

25.03.2017

SUV histerija

22.03.2017

Beograd 2017

18.03.2017

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet

17.03.2017

Izazov Dukat planine Tekst sa video prilogom!

15.03.2017

Najstrašnija reč automobilske industrije

26.02.2017

Tupolev Tu-4

22.02.2017

Ford F-Series slavi 70. rođendan

21.02.2017

Muscle Cars (treći deo)

16.02.2017

Amerika Bomber

15.02.2017

Muscle Cars (drugi deo)

09.02.2017

Muscle Cars (prvi deo)

03.02.2017

2018 Ford Mustang GT

01.02.2017

Zeleni pakao Tekst sa video prilogom!

28.01.2017

Kako će Donald Trump da promeni auto industriju u SAD

26.01.2017

Kia Stinger

25.01.2017

Caproni Ca.60

18.01.2017

Krađa automobila

13.01.2017

Howard Hughes Tekst sa video prilogom!

12.01.2017

ELVIS: Svi kraljevi automobili

08.01.2017

MiG-ova ulica

07.01.2017

10 najčitanijih testova na našem sajtu

31.12.2016

Prekookeanski brodovi

27.12.2016

Tržište polovnih automobila

24.12.2016

O.J. Simpson i Ford Bronco (1993) Tekst sa video prilogom!

22.12.2016

Tehnički pregledi

19.12.2016

Über Amerikanci – 2. deo

15.12.2016

Über Amerikanci – 1. deo

14.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 2. deo

07.12.2016

Kako su uvozni automobili potisli domaće proizvođače na američkom tržištu - 1. deo

06.12.2016

Najveće oružje Prvog i Drugog svetskog rata

01.12.2016

Bankrotiranje General Motorsa - II deo

24.11.2016

Bankrotiranje General Motorsa - I deo

23.11.2016

Zimske gume

09.11.2016

Amelia Earhart

18.10.2016

Ram 1500 Rebel TRX Tekst sa video prilogom!

14.10.2016

Brend

11.10.2016

Najveće oružje Sovjetskog Saveza

08.10.2016

Domaće aktuelnosti

05.10.2016

Avro Canada VZ-9 Avrocar

04.10.2016

Genesis

01.10.2016

Čitaoci reporteri

20.09.2016

Leteća Krila

13.09.2016

Chevrolet Malibu

09.09.2016

Panzer VIII Maus

30.08.2016

Bartini Beriev VVA-14

23.08.2016

Fiat 126P na Kubi Tekst sa video prilogom!

19.08.2016

Kamper ili prikolica

30.07.2016

Događaji Tekst sa video prilogom!

06.07.2016

VW Golf GTI Clubsport S

04.07.2016

Ford KA+

02.07.2016

Audi S5

23.06.2016

BMW-ova vizija za naredni vek Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

24 časa Le Mana 2016 Tekst sa video prilogom!

20.06.2016

Renault Clio 2017

15.06.2016

Kampovanje prikolicom

11.06.2016

Događaji

24.05.2016

Formula1

10.05.2016

Ayrton Senna (21.3.1960.-1.5.1994.) Tekst sa video prilogom!

30.04.2016

SEAT Ateca

26.03.2016

Audi Q2

18.03.2016

V8 Bandits Tekst sa video prilogom!

17.03.2016

Renault Scenic

09.03.2016

Pagani Huayra BC

25.02.2016

Blic test: Audi Q7 3.0 TDI quattro

23.02.2016

Autonomni automobili

20.02.2016

Najskuplji dizel u regionu

20.02.2016

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car Tekst sa video prilogom!

15.02.2016

Opel Mokka X

12.02.2016

Indija vs Srbija

09.02.2016

Kućni ljubimci Tekst sa video prilogom!

06.02.2016

Land Rover Defender Tekst sa video prilogom!

04.02.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

01.02.2016

Novi Porsche 718 Boxster i 718 Boxster S Tekst sa video prilogom!

30.01.2016

Opel GT Concept

28.01.2016

Ford Focus RS

27.01.2016

Mercedes-Benz E klasa 2017 Tekst sa video prilogom!

12.01.2016

NAIAS 2016

08.01.2016

Istorijat motociklizma Tekst sa video prilogom!

06.01.2016

Trijumvirat Tekst sa video prilogom!

02.01.2016

Najbolje ocenjeni automobili na testovima Vrele Gume Media Sistema 2015.

31.12.2015

Tržište polovnjaka u 2015. godini

30.12.2015

Šampioni aukcija 2015.

26.12.2015

Lancia Ypsilon 2016

24.12.2015

Preporuka stručnjaka

19.12.2015

Trijumvirat: Tekst sa video prilogom!

18.12.2015

Ford Crown Victoria Tekst sa video prilogom!

14.12.2015

Novi Mercedes-Benz E-Klase

12.12.2015

Lotus Exige Sport 350

11.12.2015

Wankel motor - promašaji koji su obećavali Tekst sa video prilogom!

07.12.2015

Prokletstvo Džejmsa Dina Tekst sa video prilogom!

03.12.2015

Honda Civic

01.12.2015

Infiniti QX30

30.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 2 Tekst sa video prilogom!

28.11.2015

Fordovi skandali - Priča br. 1 Tekst sa video prilogom!

27.11.2015

Jeff Gordon

26.11.2015

Šampionat u apsolutnoj kategoriji

20.11.2015

Peugeot 204

13.11.2015

Kako osvojiti američko tržište? Tekst sa video prilogom!

10.11.2015

Rejmond Levi

07.11.2015

Dodge Viper ACR za 2016. godinu Tekst sa video prilogom!

06.11.2015

Metan (CNG)

04.11.2015

Off Road - JEEP Adventure Days/Zlatibor 2015. Tekst sa video prilogom!

30.10.2015

Bloodhound SSC

21.10.2015

Zatamnjivanje stakala

17.10.2015

Opel Astra TCR

16.10.2015

Lada Vesta

14.10.2015

Adria Coral Tekst sa video prilogom!

08.10.2015

VW - Hronika skandala Tekst sa video prilogom!

06.10.2015

O Nedodirljivima sa ilegalnim softverom

03.10.2015

Jaguar F-Pace Tekst sa video prilogom!

29.09.2015

Infiniti Q30

28.09.2015

Novi Renault Megane Tekst sa video prilogom!

26.09.2015

Suzuki Baleno Tekst sa video prilogom!

24.09.2015

Toyota Hilux

23.09.2015

Porsche Mission E Concept Tekst sa video prilogom!

18.09.2015

Formula 1

11.09.2015

Chantilly 2015 Arts & Elagance

09.09.2015

Barnea Collection

08.09.2015

Borgward Isabella

03.09.2015

Formula 1

02.09.2015

Registracija autotomobila

01.09.2015

Steyr 50

27.08.2015

ZENITH 24 sata Elegancije 2015 powered by CHIVAS

27.08.2015

Zaštita automobila od krađe

24.08.2015

Icona Vulcano Titanium Tekst sa video prilogom!

22.08.2015

BMW M4 GTS Tekst sa video prilogom!

21.08.2015

Polovni delovi

18.08.2015

Koenigsegg One:1 Tekst sa video prilogom!

12.08.2015

V12 simfonijom protiv građevinskih mašina Tekst sa video prilogom!

07.08.2015

Subaru

05.08.2015

Pojačana kontrola vezivanja Tekst sa video prilogom!

04.08.2015

Ferrari 488 Spider

03.08.2015

Smart DCT Turbo

01.08.2015

Intervju Zoran Drobnjak

31.07.2015

Statistika

27.07.2015

Ford GT Le Mans 2016 Tekst sa video prilogom!

20.07.2015

Mazda 2 vs Renault Clio

18.07.2015

Rekordi koji će najteže biti oboreni u Formuli 1

17.07.2015

Chevrolet Cruze

11.07.2015

Oldtajmer skupovi

09.07.2015

Renault Talisman

08.07.2015

Poređenje – Audi A4 vs BMW serije 3 vs Mercedes-Benz C klase vs Jaguar XE vs Alfa Romeo Giulia

02.07.2015

Mercedes-Benz A klasa

01.07.2015

Saveti

29.06.2015

Alfa Romeo Giulia

26.06.2015

Peugeot 308 GTi

25.06.2015

Salon aeronautike Paris - Bourget 2015

24.06.2015

Anketa - Euro 4 norma

23.06.2015

Mercedes-Benz GLC

20.06.2015

Mazda CX-3

19.06.2015

Šokantni rezultati naučnog istraživanja

17.06.2015

BMW serije 7

12.06.2015

Pretnje i ucene iz Forda u Srbiji

06.06.2015

BMW X1

05.06.2015

BMW S1000 XR

01.06.2015

Akcija

30.05.2015

Ducati Panigale R

28.05.2015

Fiat Ægea

27.05.2015

Toyota Hilux

23.05.2015

BMW Motorrad na stazama uspeha

19.05.2015

Alfa Romeo

15.05.2015

Novitec Rosso Ferrari California T

14.05.2015

Nautika

13.05.2015

Mercedes-Benz G klase

09.05.2015

Ducati Diavel Titanium

08.05.2015

Volo Auto Museum

06.05.2015

Formula1

02.05.2015

Tailfin

29.04.2015

Formula E

28.04.2015

Peugeot 308 R HYbrid

25.04.2015

Volkswagen C Coupe GTE Concept

24.04.2015

Volkswagen Transporter T6

23.04.2015

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

22.04.2015

Audi Prologue Allroad koncept

18.04.2015

Lamborghini Huracan LP 640-4 Superleggera

16.04.2015

Citroen Aircross Tekst sa video prilogom!

09.04.2015

C.A.M.E.R Mostra Scambia

08.04.2015

Citroen Cactus 1.2 VTi/82 Shine

07.04.2015

Traktori na putu

04.04.2015

Jaguar XF

03.04.2015

Opel Corsa TNG

02.04.2015

McLaren 570S Coupe

01.04.2015

Opel Corsa Turbo

28.03.2015

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

27.03.2015

Dosije Clarkson

19.03.2015

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

14.03.2015

Ženeva 2015 - Koncepti

12.03.2015

Audi TT Cup Tekst sa video prilogom!

11.03.2015

Ženeva 2015 - Tuning

10.03.2015

Opel Corsa OPC Tekst sa video prilogom!

07.03.2015

Automobili koji su obeležili sajam u Ženevi

06.03.2015

Audi R8

28.02.2015

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

24.02.2015

Muzej Tehnike u Beču

21.02.2015

Škoda Superb

19.02.2015

Rinspeed BMW i3 Budii Concept Tekst sa video prilogom!

18.02.2015

Nissan Titan

17.02.2015

Ford Focus RS

09.02.2015

Preliminarni testovi u Herezu, u Španiji

07.02.2015

Zvezde Rétromobile 2015.

06.02.2015

Renault Kadjar

04.02.2015

Hyundai i10 1,2 GLS Premium Tekst sa video prilogom!

28.01.2015

Top 10 kolekcionara među poznatim ličnostima

26.01.2015

Ford GT

21.01.2015

Volkswagen Cross Coupe GTE Concept

20.01.2015

Alfa Romeo 4C Spider

19.01.2015

Ford F150 Raptor

14.01.2015

Dolar i akcize zaustavili pad cena goriva

14.01.2015

Buick Cascada

13.01.2015

Seat Leon ST Cupra

10.01.2015

Želje za 2015.

31.12.2014

Tržište polovnih automobila

25.12.2014

Škoda Superb

23.12.2014

Citroen DS3 i DS4

22.12.2014

Kako je BMW postao „BMW“

18.12.2014

Audi Q7

16.12.2014

Kako nastaju Opel sportski automobili

15.12.2014

Mercedes GLE Coupe

13.12.2014

Volvo XC90 T8

11.12.2014

Saveti stručnjaka

10.12.2014

Fiat 695 Abarth Biposto

09.12.2014

Povratak auto industrije u Bugarsku preko Kine

06.12.2014

Opel KARL

04.12.2014

Ford Mondeo

02.12.2014

Tehnologija

27.11.2014

Mitsubishi XR-PHEV koncept

26.11.2014

Opel Adam S

20.11.2014

Kia slavi jubilej

20.11.2014

Inovacije iz Volkswagena

15.11.2014

Fiat 500x

14.11.2014

Novi modeli na Euro NCAP testu... Tekst sa video prilogom!

12.11.2014

Sajam motocikala EICMA Milano

11.11.2014

BMW XDrive Experience

07.11.2014

Benzin vs Dizel

04.11.2014

Sajmovi: Auto e Moto d’Epoca Tekst sa video prilogom!

03.11.2014

Zimski pneumatici

01.11.2014

BMW X5M & X6M Tekst sa video prilogom!

31.10.2014

U susret VN SAD

30.10.2014

Plavi koridor!

28.10.2014

Nissan GT-R Nismo

25.10.2014

Mercedes GLA 45 AMG u Brabusovoj izvedbi

23.10.2014

Mondial de l’Automobile 2014

20.10.2014

Transferi u F1 su pred nama

18.10.2014

2015 Renault Espace

16.10.2014

F1 Déjà vu Tekst sa video prilogom!

14.10.2014

Tariranje 2014. Jeep Cherokee

14.10.2014

Fiat Abarth 695 SS Tekst sa video prilogom!

13.10.2014

Staza u Sočiju Tekst sa video prilogom!

11.10.2014

Suzuki Vitara

09.10.2014

Fića skup

08.10.2014

Kiša na VN Japana

07.10.2014

INTERMOT 2014.

06.10.2014

Honda Civic Type R

01.10.2014

Formula1

29.09.2014

Kupovina automobila

27.09.2014

Tehnologija

26.09.2014

Nova Opel Corsa

22.09.2014

Mercedes B klase

20.09.2014

Ferrari

17.09.2014

Najnebezbedniji automobili u istoriji

15.09.2014

Mercedes-Benz AMG GT Tekst sa video prilogom!

13.09.2014

Aktuelna dešavanja u „najbržem cirkusu na svetu“

10.09.2014

Chrysler otkrio unapređenja za 2015.

09.09.2014

Automobilske marke koje muškarci najviše vole

06.09.2014

Land Rover Discovery Sport 2015 Tekst sa video prilogom!

05.09.2014

Pred VN Italije Tekst sa video prilogom!

04.09.2014

Volvo XC90 Tekst sa video prilogom!

02.09.2014

Mali Renault, dugogodišnji igrač u promenama u društvu

01.09.2014

Kriza u Rusiji

30.08.2014

Dodge Charger Tekst sa video prilogom!

20.08.2014

Zvezde malih ekrana?

19.08.2014

Šta je vozio Gagarin

14.08.2014

Šef Fiat/Chryslera želi deo finansijskog „kolača“ koji pripada snabdevačima originalnih delova

12.08.2014

3 strane Kopa

08.08.2014

Mercedes-Benz S 600 Guard

07.08.2014

Testiranje bezbednosti vozila Tekst sa video prilogom!

01.08.2014

Šta i kako kada vam se slomi staklo na automobilu

31.07.2014

Porsche Cayenne

26.07.2014

PR: Rally Baja Aragon 2014

24.07.2014

Lexus NX 2015

22.07.2014

Novi smart fortwo & forfour Tekst sa video prilogom!

19.07.2014

II. NAVIGATIONRALLY 2014.

18.07.2014

Opel Corsa

18.07.2014

Renault Megane RS 275 Trophy

14.07.2014

Groblje automobila

11.07.2014

Lexus IS

05.07.2014

Pred VN Velike Britanije Tekst sa video prilogom!

03.07.2014

Staze koje su odnele najviše života u istoriji

02.07.2014

Rolls-Royce Ghost V-Specification

01.07.2014

Goodyearovih deset najvažnijih saveta za vožnju kad putujete na odmor

28.06.2014

Mercedes Benz 300 SDL -1986 Tekst sa video prilogom!

26.06.2014

VN Austrije

23.06.2014

Cigarette Racing 50 Vision GT Concept

19.06.2014

24 časa Le Mana

16.06.2014

Tesla Motors oslobodio svoje patente

15.06.2014

Interstellar

14.06.2014

Popravka auto stakala

13.06.2014

Novi BMW Serije 4 Gran Coupe

11.06.2014

Ford B-Max 1.0 Trend EcoBoost vs Fiat 500L 1.4 Nacionale vs Opel Meriva 1.4 Active XER

07.06.2014

Volkswagen Scirocco

06.06.2014

FIĆA SKUP 2014. – MINHEN

04.06.2014

Brzinomeri

30.05.2014

Srebrne strele

29.05.2014

Mercedes C klasa karavan („Estate“)

26.05.2014

Transferi za 2015. o kojima se „šuška“

24.05.2014

Rezvani Beast

23.05.2014

Bavarci nezadrživi

19.05.2014

BRABUS 850 6.0 Biturbo

15.05.2014

Mini Paceman GoalCooper

13.05.2014

U sećanje na Ajrtona Senu Tekst sa video prilogom!

12.05.2014

VN Španije 2014

10.05.2014

Najčudniji avioni u istoriji

07.05.2014

Uredba Vlade

05.05.2014

Vozni park komunističkih državnika

02.05.2014

BMW Vision Future Luxury

30.04.2014

9. Jeep i prijatelji Vrele Gume Off Road

25.04.2014

Peking 2014

24.04.2014

VN Kine

17.04.2014

Ferrari LaFerrari XX

16.04.2014

Red Bull Air Race World Championship

15.04.2014

Ford Focus Sedan

10.04.2014

BMW serije 4 Gran Coupe

04.04.2014

F1 Top Ten

02.04.2014

Obrum PL-01 Tekst sa video prilogom!

01.04.2014

Novitec Torado Lamborghini Aventador NL2

29.03.2014

Neobična pravila u saobraćaju

28.03.2014

Mazda motori

25.03.2014

Budućnost saobraćaja

25.03.2014

Ilegalni taksista

23.03.2014

Limuzina američkog predsednika

22.03.2014

Mini

12.03.2014

MTM

08.03.2014

Registar MUP Srbije

01.03.2014

Novoregistrovana vozila u 2013.

27.02.2014

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

26.02.2014

SAAB 9000 Aero Tekst sa video prilogom!

22.02.2014

Pontonski čamac PrinceCraft Vogue 25SE Tekst sa video prilogom!

15.02.2014

1989 Porsche Panamericana Concept

13.02.2014

Limuzina za rastanak

13.02.2014

Bolidi 2014

07.02.2014

Osvrt na sajam automobila u Beču

03.02.2014

Opel 4x4

03.02.2014

Mercedes S600

25.01.2014

Audi Museum Mobile - drugi deo

22.01.2014

Ford Shelby GT350CR

20.01.2014

Prodaja automobila u regionu za 2013. English version

18.01.2014

Kacige Sebastiana Fetela

17.01.2014

Audi Museum Mobile - prvi deo

15.01.2014

Digitalizacija automobila

13.01.2014

Vrele Gume ispred Top Geara

11.01.2014

Honda S660 Concept

05.01.2014

Restauracija: Opel Kadett C GT/E 1900 Tekst sa video prilogom!

03.01.2014

Caterham Seven 160

02.01.2014

Sa letnjim pneumaticima nema odštete!?

30.12.2013

Audi planira da svrgne BMW

28.12.2013

Saab 9-3 Viggen

24.12.2013

Nissan BladeGlider Concept

16.12.2013

Cadillac Escalade

13.12.2013

Jaguar C-X17 Concept

11.12.2013

Nissan Nismo GT-R

10.12.2013

Limitirane serije nelimitiranih cena

07.12.2013

Ferrari Racing One 458 Competition

05.12.2013

Ford Mustang

05.12.2013

1931 Bugatti Royale Kellner Coupe

04.12.2013

Renault Initiale Paris Concept

03.12.2013

Muzeju tehnike u Beču

02.12.2013

BMW Concept Active Tourer Outdoor

30.11.2013

Bosch

26.11.2013

Valentino Rossi na Monza Rally Show

26.11.2013

1982 Zastava 750 SL Tekst sa video prilogom!

23.11.2013

Pravilnik o zimskim gumama ipak jasan vozačima

22.11.2013

Saab

18.11.2013

Red Bull, gazirano piće koje pokreće najbrže bolide na svetu

16.11.2013

Električni automobil, budućnost ili zabluda auto industrije?

15.11.2013

Peter Schreyer Tekst sa video prilogom!

14.11.2013

Monster Energy Gymkhana GRiD Tekst sa video prilogom!

11.11.2013

RUSH

09.11.2013

Oldtimer - Show, Budapest

06.11.2013

PSA koncern

02.11.2013

Elon Musk

26.10.2013

PGO Cevennes

23.10.2013

Kinesko tržište

19.10.2013

Toyota i-Road u proizvodnji 2014.

13.10.2013

Prodaja automobila u Srbiji u odnosu na prethodnu godinu

11.10.2013

Fiat Amerika

08.10.2013

Velodrom Budimpešta

03.10.2013

Ferrari SP12 EC

26.09.2013

Hrčak za volanom kamiona Tekst sa video prilogom!

25.09.2013

YU AMK Veteran

23.09.2013

Promalja li se sunce iza crnih oblaka auto tržišta?

12.09.2013

10 najisplativijih

08.09.2013

Opel

05.09.2013

Yugo 45 Tekst sa video prilogom!

01.09.2013

Tesla Model S

29.08.2013

Intervju sa CORRADO LOPRESTOM

27.08.2013

Jeep Cherokee

26.08.2013

Bentley Flying Spur

14.08.2013

Trendovi boja automobila

11.08.2013

Mobilni telefoni u vožnji

02.08.2013

Rolls-Royce Wraith

31.07.2013

SAAB

18.07.2013

Spyker B6 Venator Concept

09.07.2013

FIAT 500L Living i 500L Trekking

07.07.2013

Infiniti Q50

26.06.2013

BMW Lusso Gran Coupe

23.06.2013

Oldtimer Klub Beograd

20.05.2013

Bad Homburg

15.05.2013

Boschert B300

29.04.2013

Baterije budućnosti?

19.04.2013

Muzej saobraćaja u Bratislavi

04.04.2013

Sretenjski Off Road karavan 2013

28.03.2013

SOMFY

21.03.2013

Statistika prodaje

17.03.2013

Ford EcoSport

12.03.2013

MQB platforma

08.03.2013

Toyota Auris Touring Sports

22.02.2013

Istorija Toyote Corolle

12.02.2013

Consumer Reports Tekst sa video prilogom!

08.02.2013

2012 Dartz PROMBRON Aladeen Edition

05.02.2013

Ford Transit/Tourneo Custom

29.01.2013

BMW Concept Serije 4

08.01.2013

Peugeot 2008 Concept

06.01.2013

Fiat Linea Tekst sa video prilogom!

04.01.2013

Honda CR-V

03.01.2013

Lamborghini Urus

31.12.2012

RRRolipop muzej - Eggenburg, Austrija

24.12.2012

HOFMANN - AUTOSERVISNA OPREMA

17.12.2012

Završetak oldtajmer sezone u Nemačkoj

10.12.2012

Deset stvari koje morate znati o gumama

08.12.2012

2013 Toyota RAV4

30.11.2012

Oldtajmer muzej – Bavarska

27.11.2012

Hydra Schmidt Coupé

14.11.2012

Hiperprodukcija

11.11.2012

75 godina Toyote

04.11.2012

Peugeot 4008/Citroen C4 AirCross

03.11.2012

1976 Chrysler New Yorker Brougham

30.10.2012

Blue Corridor 2012 Rally

27.10.2012

Opel Mokka

25.10.2012

Oldtajmer skup Beograd

19.10.2012

Nova Opel Cascada

18.10.2012

Opel Olympia

05.09.2012

Mercedes-Benz 170 SCB

27.08.2012

Volvo kaskaderska akrobacija

24.08.2012

10. skup moto kluba „CLASSIC WHEELS“ u Futogu

17.08.2012

Seat Leon

27.07.2012

Renault Clio IV

11.07.2012

Tržište polovnih automobila

07.07.2012

Opel rođendanska žurka na Hungaroringu

02.06.2012

Oldtimer Expo - Budimpešta 2012

02.05.2012

Oldtimer Expo 2012

27.04.2012

Udruženje istoričara automobilizma

26.04.2012

Downsizing

14.03.2012

Goodyear

05.01.2012

Muzej oldtimera

29.12.2011

Most kod Beške

05.11.2011

Porsche 959 Tekst sa video prilogom!

04.11.2011

Albert Biermann, šef odseka za razvoj BMW-a

21.10.2011

Audi A6 Avant / BMW 5 Touring / Mercedes E220 Estate

14.10.2011

BMW M3 E36

10.10.2011

VW i ekologija English version Tekst sa video prilogom!

21.09.2011

Salon automobila u Frankfurtu

13.09.2011

Rezerve nafte veće nego što se misli Tekst sa video prilogom!

21.07.2011

Devetostepeni menjač

10.06.2011

BMW serije 8

03.06.2011

Alternativna goriva

21.05.2011

Audi A6 2.0 TDI vs BMW 520d vs Mercedes E220 CDI

05.05.2011

BMW Innovation Days 2011 Tekst sa video prilogom!

23.04.2011

5 neverovatnih inovacija Mercedes-Benza

20.04.2011

Najjeftiniji automobili na svetu

12.04.2011

Najskuplji svetski automobili Tekst sa video prilogom!

04.04.2011

Film Tekst sa video prilogom!

31.03.2011

Audi A6 vs Mercedes E klase vs BMW serije 5 English version Tekst sa video prilogom!

18.02.2011

McLaren MP4-12C Tekst sa video prilogom!

17.02.2011

Tehnologija

03.02.2011

Novi momenti u slučaju 'registarskih tablica'

03.02.2011

Ford Focus vs VW Golf vs Opel Astra

19.01.2011

Intervju - Karl Lagerfeld English version

04.01.2011

INTERVIEW - Vladimir Rebić, zamenik Načelnika Uprave saobraćajne policije

21.12.2010

Prodaja

16.12.2010

MICHELIN Alpin 4 Tekst sa video prilogom!

15.12.2010

Koliko verujete automobilskim novinarima? English version

30.11.2010

Saobraćajna dokumenta

16.11.2010

Zimska oprema

04.11.2010

Zatamnjivanje stakala

25.10.2010

Mercedes-Benz 500 E Tekst sa video prilogom!

18.10.2010

Salon automobila, Pariz 2010 - Komentar English version

10.10.2010

Prominent woman entrepreneurs

24.09.2010

Automechanika 2010

20.09.2010

Ekskluzivno Tekst sa video prilogom!

17.07.2010

Mercedes SLS E Cell Tekst sa video prilogom!

08.07.2010

Alfa Romeo – prvih 100 godina

05.07.2010

Ekskluzivno

24.06.2010

Zanimljivost Tekst sa video prilogom!

18.06.2010

Jeep Club Srbija Tekst sa video prilogom!

15.06.2010

Most na Beški

08.06.2010

Poređenje

07.06.2010

Akcija

26.04.2010

Hibridna vozila

07.04.2010

Humanost

07.04.2010

G-Couture, samo za odabrane

06.03.2010

F1 - 2010

15.02.2010

Lorinser

13.02.2010

„Gazela“ naša nasušna

02.02.2010

BMW C1-E Tekst sa video prilogom!

26.01.2010

F1 na vodi

05.01.2010

Carine

15.12.2009

Audi A8

04.12.2009

Lizing

02.12.2009

Nauka u službi frizure

20.11.2009

Aston Martin Rapide

21.10.2009

BMW Z4 by AC Schnitzer

26.09.2009

Nautika

08.09.2009

Porsche Panamera S (4S)

02.09.2009

Prva vožnja Mazdaspeed 3

25.08.2009

Polovni automobili

10.07.2009

Zakon o bezbednosti u saobraćaju

05.06.2009

Aerodinamika

22.05.2009

WorldFirst Racing

15.05.2009

GT2 i GT-R

30.04.2009

Filip
08.3.2013 02:11
30
5

E mozda jeste sve to inovatovno itd., ali me smorila vise ova MQB platforma! U svakom auto casopisu cu naci bar na dva mesta da je pomenuta! Preteruju vise, kao da je ne znam sta. Bitno je da ce VW grupa uz pomoc ove platforme praviti jos slicnije modele, sa jos manje razlika izmedju njih... Na kraju ce proizvoditi samo jedan jedini auto, Pasat krosover velicine Golfa namenjen gradskoj voznji sa sportskim TDI motorom. :)

Don
08.3.2013 08:12
13
5

eto ga sad, cinjenica da ne postoji dobro a jeftino!Cinjenica, ha? A dacia? hehehehhehehehe

Suburban
08.3.2013 08:52
34
3

Blagodeti, mi obicni kupci, nikada necemo osetitit jer ovo je prvenstveno namenjeno tome da se poveca profit po prodatom primerku, koji ce jelte osetiti samo VW grupacija. To bi bilo kao prvo, a kao drugo tu je cist marketing, citao sam kako se od svega moze napraviti brend, sto oni sada rade - MQB. Da se ljudi malo bolje informisu znali bi da se odavno vec slicna stvar primenjuje, u mnogim grupacijama: mnogi modeli koriste zajednicke platforme (cak i ovi u visim segmentima koriste uvecane u svim dimenzijama platforme nizeg segmenta, neke su samo produzene), motore, blokovi motora sluze za nekoliko verzija zapremina, menjaci, el. i bezbednosni sistemi, itd, samo sto kao sto sam vec rekao VW pravi ime od ovoga, kako bi se stvorila iluzija neceg potpuno novog do sada nevidjenog. Ovo ce uraditi i ostali proizvodjaci u buducnosti, dace fancy imena svojim platformama i eto.

Don
08.3.2013 09:48
19
2

tako je, Suburban!

Dejan L
08.3.2013 09:58
22
4

Postoje i proizvođači koji za svaki model razviju novu platformu. A da bi se platforma isplatila, kažu, treba da prodaju oko 200.000kom, tek posle toga su na nuli.
Projektovanje 1 platforme košta oko 10.000.000€, nezvanično!
Znači VW je jednom napravio platformu i već je otplatio troškove proizvodnje iste. Sada će 10 godina samo da ubira plodove.
Dok recimo drugi imaju troškove za 6, 7, pa i 8 platformi, a proizvedu 3x manje vozila nego VW.
Računica jasna ko dan.

Rikošet
08.3.2013 10:26
15
0

Ako uniformnost automobilskih komponenti omogućava koncernu poput VW-a da jedan te isti multimedijalni sistem proda kupcu Golfa po jednoj cijeni, a da ga tri puta više naplati u jednom Bentleyu onda je kristalno jasno ko tu profitira. Za krajnjeg kupca MQB platforma ne znači ništa, jer ne smanjuje cijenu samog automobila niti rezervnih komponenti prema njemu. Činjenica da Golf VII nije "poskupio" u odnosu na prethodnika stoji samo kada je riječ o osnovnim verzijama koje su umjesto multilika pozadi dobile jeftiniju polukrutu osovinu. Tehnički je to odlično odrađeno i sedmica se sa početnim motorima vozi gotovo isto kao i šestica, ali je u kontekstu MQB platforme suština malo drugačija. MQB je omogućila VW-u ugradnju potpuno drugačijeg zadnjeg vješanja na jedan te isti model, u ovom slučaju Golf. A polukruta osovina puno manje košta proizvođača od multilinka. Ček, ček pa kako je onda cijena Golfa ostala na istom nivou. Tako što je VW olakašao 7-icu za onoliko koliko običan smrtnik neće moći da primjeti. Uporedite skuplje pakete opreme i modele sa jačim motorima pa će vam biti jasno da li je i koliko Golf VII poskupio.

deda
08.3.2013 11:36
8
2

samo se zapitajte kom cenovnom rangu su blize te komponente koje se ugradjuju i u Polo i u Bentley

Bobo
08.3.2013 12:18
9
6

Istu takvu platformu ima i Reno-Nisan grupa, Klio, Kaskai, Daster, Mikra,Modus,Note,Logan,Twingo,Klio2,Sandero,Wind,Lodzi,Talia,Pulse...to je platforma sa klia 2, modifikovana ya klio 3, skracena za twingo i wind, ista za logana i Sandera, sa multilinkom na Kaskaiu i Dusteru 4x4...Razlike su u vesanjima, na prednjoj i zadnjoj osovini, srednji deo je modularan.

miki
08.3.2013 13:30
14
0

Ako ih samo dizajn razlikuje onda molim i nisku cenu. Necu sminku da placam na desetine hiljada evra!

evroskeptik
08.3.2013 13:57
6
2

Sve su sjajno smislili kako da zabasure kvalitet a podignu profit. Nije im zameriti! Dusa automobila je ionako nestala 80-tih godina

Suburban
08.3.2013 15:33
14
0

@Bobo
To sto si ti napisao nema nikakvih osnova, niti je istina da je to isto sa ovim sto trenutno radi VW sa MQB platformom. Prvo mali modeli B segmenta u Renault-Nissan grupaciji dele platformu (i nemaju mogucnost ugradnje kompleksnog multi-linka na zadnjoj osovini) ali ne i Qashqai, koji je vece vozilo u svakom pogledu, i da naravno na vecoj i drugoj platformi. Vidim da si negde procitao da Duster ima multi-link (neko od novinara ga je tako prekrstio a nije pravilan naziv i ako ima vise veza sa karoserijom), to nije ni priblizno iste konstrukcije i slozenosti kao multi-link koji koristi Qashqai,ili bilo koje drugo skuplje vozilo sa ovom vrstom oslanjanja, vec jedan vrlo jednostavn sistem nezavisnog oslanjanja sa nekoliko veza - poluga. Osim toga Duster ima polukrutu osovinu pozadi kada je u 4x2 verziji.

Synyster
08.3.2013 15:34
10
6

Mislim da mnogi ne shvataju koliko je ova platforma posebna i da nije u pitanju samo jos jedna platforma koju dele dva automobila.
Ono sta je specijalno kod MQB platforme je sto je fleksibilna, sto na njoj mozes da pravis i Golfa i Passata, iako je razlika u dimenzijama ogromna. To niko drugi nema u auto industriji (barem za sada). Jeste, i druge firme dele platforme, ali samo za vozila slicnih dimenzija. Jeli moze Mondeo da se napravi na Focusovoj platformi? Naravno da ne. Dok je VW napravio jednu fleksibilnu platformu na kojoj moze da proizvodi preko 50 razlicitih vozila. E to je impresivno i svaka im cast za to.

Enzo
08.3.2013 16:50
13
0

Meni su hit fabricke navigacije koje kostaju 5-10x vise vese od "obicne navigacije". Apsolutna pljacka kupaca.
Citao sam u jednim novinama da su neverovatno popularne kod lopova, 10 min straha - 500e, nekome vredi.


Bobo
08.3.2013 17:12
2
9

Mislim da nisi u pravu.Qaskai i Duster imaju platformu renoa Klio, sa prosirenim kosevima i medjuosovinskim rastojanjem, sa tim da Kaskai ima nesto manje dimenzije od Dustera,(koji ima multilink u pravom smislu te reci,dakle sistem oslanjanja sa vise poluga ) kako u pogledu medjuosovinskog rastojanja, tako i u pogledu sirine traga tockova, dakle ima nesto manju sasiju od Dastera, sa tim da Dzuk ima jos manju istu platformu,a sto se VW tice on je jos od golfa 4 koristio istu platformu i za pasata, dakle ne znam po cemu je to revolucionarno novo osim sto je jos nesto modularnija.Reno-Nisan imaju tri promenljive platforme za sveautomobile, osim za gtr i infiniti.To su klio, Megan i Laguna.

Lule
08.3.2013 18:39
12
1

Svaka cast! Genijalno resenje! Jedino je problem sto ce bogati biti jos bogatiji

radnik
08.3.2013 18:50
10
2

Dobara inovacija! Prosto neverovatno da ga tako rastezu kao gace!

deda
08.3.2013 21:13
10
0

Dobra, ali za koga? Sigurno ne za kupce!

Bojan
09.3.2013 14:51
4
1

Prakticno znaci da je poptpuno svejedno koji auto kupujes iz VW grupacije, svi su isti samo drugacije upakovani. Mada i do sad je bilo tako, je ne vidim neku bitnu razliku u fulozofiji osim sto je ovo nova platforma. Moze se lako desiti da se ona ne pokaze dobro kao predhodna pa upropasti citavu njihovu gamu.

Suburban
09.3.2013 20:22
8
0

@Bobo
Nisi me ti nista razumeo. Ono sto ti potenciras kao nesto revolucionarno na jeftinom vozilu (zadnje oslanjanje na Duster-u) nije ni malo napredno kao ono na skupljim modelima koji koriste multi-link tipa Qashqai, Mondeo, Insignia, Golf itd. Jedino je sto ih povezuje jeste slican naziv i nista vise, a osim toga niko ne stavlja takvo skupo i napredno zadnje oslanjanje na auto koji je jeftin. Uostalom zbog svog znanja uzmi pa jednostavno pogledaj slike na netu kako izgleda multi-link na bilo kojim od onih koje sam ja naveo i na Dusteru. Pa Golf 7 u osnovnim i jeftinijim verzijama ima polukrutu osovinu, a tek sa jacim motorima i jelte skupljim ima mulit-link.

Bobo
10.3.2013 00:22
5
9

Nisi ti mene razumeo.Nije tacno da niko ne stavljaskupo i napredno resenje na tako jeftin auto, stavlja dacia.Na jeftin auto je stavljen PRAVI MULTILINK koji nije mozda sofisticiran kao multilink golfa 7, ALI JE SOFISICIRANIJE I SKUPLJE RESENJE OD POLUKRUTE OSOVINE SLABIJIH VERZIJA SKUPOG GOLFA 7.Takodje, ovaj jeftini auto ima jedan od najsofisticiranijih malih dizela snage 110 ks koji je skuplji i snazniji i stedljiviji od benzinca 12.TSI snage 85 ks koji se ugradjuje u SKUPI GOLF 7,jeftina dacia ima 6stepeni menjac za razliku OD SKUPOG GOLFA KOJI IMA U SLABIJIM VERZIJAMA 5 STEPENI,i jeftina dacia ima sofisticirani nisanov elektronski kontrolisan integralni pogon za razliku od SKUPOG SOFISTICIRANOG GOLFA KOJI IMA PROST PREDNJI POGON.I danima pisem ovom ne zato sto sam fan dacije(nisam fan bilo kakve gomile lima koja mi sluzi za prevoz, a po najmanje nekakvih kompanija koje gledaju kako da nam izvuku sto vise novca, stvarajuci nam potrebe putem marketinga), vec pisem ovo zato sto je tacno.A ko kaze da je golfov kokpit lepsi i skuplji, moze za dve hiljade evra razlike, u daciju ugraditi kupiti led tv 107cm, koznu garnituru IKEA sa masazerom lap top i par odlicnih jbl zvucnika od 1000 w(karikiram, ali to je otprilike cena "kvalitetnije plastike, taktilno sofisticiranije"...

Nemac kvarisa
10.3.2013 01:01
5
8

Da li će VW pojeftiniti?Pa to je smesno u odnosu na kvalitet koji im je jad i beda vec su poceli sa pojeftinjenjem golfa sa imt motorom 1.9 tdi mozes da kupis za 3-4 ilje i to je to realno ne vredi ni 2 ali lece to posto su poceli da ih prave da jedva 4 -5 god mogu da traju...Nemaju oni vise kvaliteta kao ni bmw koji malo malo pa milion auta povucu em ne rade kocnice em losa instalacija em se krune dzekovi em su lose okrenuli nosac akumulatora pa upravljac ne valja pa izgorelo na stotine pa ovo pa ono gde je tu kvalitet?

Mik
10.3.2013 22:16
3
3

Ukratko NE! A sto bi bili WV-i jevtiniji. Nisu valjda 10 godina potrosili da bi kupcima ponudili jevtinije automobile, vec da povecaju profit. Sve drugo mozemo diskutirati!

Goran
11.3.2013 12:30
2
0

Ono sto mene zanima i ako neko moze da objasni da li ce zbog ove platforme pojedini (veci,luksuzniji)modeli izgubiti na kvalitetu ili nece?Platforma kao platforma je genijalna to ce svako reci

Suburban
11.3.2013 18:45
8
0

@Bobo
Prvo nemas nikakv argument, sve se tvoje svodi na upotrebi velikih slova (sto oznacava da vices), a osim toga odmah si se diskreditovao kada si poredio Golfa i Dustera. Niti su cenovno isti, niti su u istim klasama, poredis terenca sa 4x4 pogonom i obicno vozilo sa prednjim pogonom namenjeno prvenstveno kretanju po asfaltu i betonu. Ako vec zelis da spustas kajle onda upotrebi neki argument.
Drugo, uopste nije bitno da li si fan Dacije nego je bitno da si hejter VW pa ne rasudjujes dobro, a tu je i tvoje nedovoljno znanje. Ne mozes da poredis nezavisno oslanjanje koji se nalazi iskljucivo na Dusteru sa 4x4 pogonom (da si procitao moj raniji komentar shvatio bi da na verziji Dustera 4x2 postoji polukruta osovina) jer je to jedino moguce resenje kada nazad postoji pogonski most, odnostno diferencijal i poluosvine na zadnjoj osovini. Znaci ne postoji nigde na svetu da je neko na autu sa zadnjom polukrutom osovinom ugradio 4x4 pogon. To ne postoji. Moze sa krutim oslanjanjem (npr gibnjevima) ali je sistem manje u upotrebi i zastareo je i nemaju vozila adekvatne vozne karakteristike. Drugo multi-link se kod skupljih vozila stavlja zbog boljih voznih karakteristika, a ne zbog estetike, mada iskren da budem ono na sta se potencira u poslednje vreme su karakteristike na stazi koje nikome sem novinarima koji ih testiraju nisu bitne pogotovo u vozilu koje nema sportske pretenzije niti vecu snagu. Zadnju polukrutu osovinu koristi najveci procenat (da ne kazem skoro sva) ne premijum vozila u C-segmentu u kome je Golf i ne vidim sto je sada tu problem, cak postoje jos uvek neka vozila koja u D-segmentu poput Lagune koja pozadi ima polukrutu osovinu.
O motorima ne zelim da komentarisem, jer vidim da ni po pitanju oslanjanja nisu bio adekvatan sagovornik.

Bobo
12.3.2013 11:40
0
7

Nisam hejter vw , mislim da je Golf najbolji u c segmentu.Panda, sx4 i jos neki modeli koriste torzionu gredu, nije u toj kategoriji multilink jedino moguce resenje i nije samo kruta osovina sa gibnjevima druga opcija, ima niz resenja koji su u upotrebi, ali nemam mesta.Sto se motora tice, u pravu si, bolje nemoj da ulazis u raspravu ,jer ja ne definisem koji je bolji, samo tvrdim da je dizel dosta skuplji, a Renoov dizel u Daciji moze se dopadati ili ne ali spada u savremene motore(ne kazem da je najsavremeniji))Segmenti su postali samo psiholoska kategorija, jer ne znam u cemu je razlika izmedju Kaskaia i Golfa, osim u tome da ima povecan klirens, i terenske sposobnosti kao kvalitet vise, ovaj prvi, kojeg je nisan, uzgred projektovao da uzme dobar deo kupaca u c segmentu i on je njihov takmac u c segmentu, bez obzira gde bi ga ti smestio.Daster ima pravi multilink pozadi, ne znam sta te opredeljuje da tvrdis da to nije pravi multilink, zato sto im poluge preko kojih je tocak vezan ne izgledaju fensi kao kod Nisana?Ti kazes da je Daster terenac, a ja kazem da je jeftini auto c segmenta koji uz to u najskupljoj izvedbi ima i nekoliko tehnosloski naprednih i skupih resenja kao sto su npr da ima i odlicne terenske sposobnosti, dobar dizel motor, dobar pogon i dobro vesanje.I ja znam da sa pogonom na dva tocka ima torzionu osovinu(i uopste nisam rekao da je to bezveze vec da je multilink napredniji i skuplji sistem cak i kada je jednostavan kao kod dacije, licno smatram da je nepotreban u c segmentu jer i Golf i Alfa i Megane sjajno drze putanju, i udobni su i mnogi drugi takodje), ali zasto je ima Golf, ako je sada radjen na tehnoloski naprednijoj osnovi od prethodnika, sa isplativijom revolucionarno-modularnijom platformom ?To kazem, sijo mu ga Djuro, nije to nikakva revolucija, to jeste mozda dalja evolucija svega sto je vec odavno poznato i prisutno u autoindustriji, pa sam ti zato naveo da se na istoj platformi sa izmenama radi gomila modela kod Renoa i Nisana od Tvinga, Klia, Talije Dzuka, Lodzija do Dustera, gde su razlike u dimenzijama , nameni i dr...iste kao i izmedju Pola ,Pasata , Tiguana npr.Segmenti a, b, c su postali samo deo marketinga, kao i podela na suv, of road, mpw, crosoover nema smisla, jer kad biram auto za sebe prvo je vazna cena, a zatim i potrebe, nekom treba vise mesta, nekom veci klirens, neko to nudi u jednom, drugi nude vise sporta, treci kazu da su premium ...Nisam hejter VW, oni prave dobre, cak sjajne automobile, ali mislim da prednjace u diktiranju trendova koji predstavljaju svojevrsne prevare kupaca...ali nemam vremena i mesta, a i prelazi granice pristojnosti da uzimam toliko prostora na ovim blogovima, to je samo moje misljenje.

Dejan L
12.3.2013 11:45
8
0

@ Bobo
Tamo na onom sajtu su te zabranili zbog laži pa si sada došao ovde da hejtuješ VW. Samim tim pokazješ veliko neznanje o Dačiji. (isti auto na 5 načina)
Tvoje neistine, omalovažavanje Škode i veličanje Dačije ti se obilo o glavu. Da te posetim, Dačija ima 5 modela na 1 istoj platformi i ni jedna Dačija nije dobila više od 3 zvezdica za bezbednost, nasuprot tome pogledaj šta nudi Škoda! Molim te budi malo više objektivan, nego koliko si smešan!

Bobo
12.3.2013 12:19
2
7

O cemu govoris Dejane L?Gde su me zabranili?Znam da Dacija prodaje isti auto na 5 nacina.Ne hejtujem nikog.Ne omalovazavam nikog i nista!Znam da je Dacija dobila svuda 3 zvezdice, to je cinjenica isto kao sto je i cinjenica da je Oktavia 2 dobila 4 sa silnim bezbednosnim sistemima, isto kao i da bazna verzija Fabije koja ima samo 2 erbega i nema ESP nikada nije ni testirana.Skoda pravi bolje automobile od Dacije, u to ne sumnjam, samo kazem da mi sve Skode izgledaju isto(ne tebi, meni izgledaju isto), da mi je Fabia odvratno ruzan auto, pokusaj jeftinog plagijata minija, prakticno pokusaj lifestyle auta, meni(opet meni) jedna od najruznijih auto-nakaza.Ja sam pisao negde da su dacije dobar izbor,pa su me zasipali ponudama kako za te pare ima i ovo i ono...pa dobro ljudi kupujte sta `ocete, sta tebe briga Dejane sto meni skode izgledaju kao deja vu,kao da nemaju dizajnera, nego na VW stavljaju samo maske i ambleme svog brenda(osim Rumstera i Yetija, ali oni i nisu okosnica prodaje).Meni izgledaju nemastovito i dosadno, a skupe su(barem sve one Skode koje imaju klimu, 4 vazdusna jastuka, barum gume vece od 14 cola i motor jaci od 60 ks )I nisam nigde zabranjen,odakle ti to?I tebe radi vise necu reci ni rec o VW,Skodi, Daciji.

Misko
13.3.2013 14:40
8
1

@ Bobo
Ne da si hejter, nego si ekstrem. Ja sam uvek vozio i volio francuze, poslednji je bio 407, ali sam igrom sudbine kupio Oktaviju 2 i shvatio sam tada zašto je Golf toliko omiljen. Oktavija 2 (A5) je u stvari Golf 5. Masivan i čvrst čelik. Završna obrada, stabilnost, kočnice, materijali, zvuk zatvaranja vrata, nebo i zemlja. Pežo jest udoban, ali mnogo ljulja, delovi su loše uklopljeni, zvuk motora je bolji nego u Oktaviji, sedišta su široka i kratka, gepek neupotrebljiv, previše je nizak i prednji branik se obavezno zakači.
Imao sam i C5, pre njega Xantiju i Saab 93 i Renault 25.

Bobo
13.3.2013 21:41
3
1

Nisam prijatelju nikakav hejter, pežo 407 sam prevezao kao službeni auto 120000km i u goroj konzervi sa lošijom završnom obradom,lenjem automobilu, potpuno neupravljivom,nepreglednom i sa gomilom problema sa elektronikom i menjačem nisam sedeo.Nigde ga nisam ni hvalio.Isto mislim i za stariji C5 i Lagunu 2, u novima se nisam vozio.A to ne menja sve ono što sam do sada rekao.

Jole
15.3.2013 16:16
4
0

Ne treba biti poslovično srpski ciničan.

Ideja je da se poveća kvalitet i automatizacija izrade platforme automobila, a da se ta ušteda uloži u druge komponente automobila kao što je unutrašnjost i opcije. Ideja je da cena automobila ostane ista, ali da se za iste pare dobije tehnologija koja je bolja - i da se na taj način pobedi konkurencija.

boza
18.3.2013 12:16
1
3

najbolje u toj prici je sto i kupac skode i kupac audija kupuju auto zapravo istog kvaliteta. tako da je benefit kupca skode vise nego ocigledan. kupac audija ionako zapravo kupuje samo imidz, tako da njemu kvalitet nije ni bitan.

Ilija
20.3.2013 16:14
1
2

Da se razumemo!
Niko pametan ne voli sto se vrsi uniformizacija modela-Platformi.To znaci samo jedno nekvalitet voznje.Jer je sasvim nebitno vozite li UP ili VW touraeg,bar gledano po platformi.Isti je polozaj volana i pedala to je sigurno jer to se na platformi uopšte ne menja--

Srdjan
20.3.2013 23:01
4
0

Sve ovo je mlacenje prazne slame. Nisu Nemci glupi, sve je ovo dobro isplanirano i isprojektovano. Kada krene masovna proizvodnja sedite u Pola, Golfa, Pasata pa onda pricajte kako ova platforma valja ili ne valja.

vw gnojf
23.3.2013 15:15
2
0

Promašaj! Nevažna je dakle fizika, raspored masa, inercija, automobil se ne pravi da bude što bolji na cesti ..... Mislimo da je ova činjenica...
sasvim dovoljna da se MQB platforma nazove nikakvim inžinjersko-konstruktivnim rješenjem ako će je koristiti za sve automobile kakos u najavili. Tek će smanjiti troškove razvoja automobila, i proizvodnje od čega će profitirati jedino Volkswagen koncern.
Ah, da, naći ćete kod nekih domaćih magazina toliko demagogije o ovome da ispadne da je ovo najbolje rješenje na svijetu. No kada ekonomista ili pravnik piše o konstruktivnim rješenjima i tehnološkim postupcima obrade, šta očekivati? Da taj neko dobije dio marketing kolača Volkswagena, kao da su automobili jedino što se može reklamirati u automobilskim magazinima.

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: