Uporedni test

Ford Fiesta 1.5 TDCi protiv VW Polo 1.0 TSI

Vrlo slični a tako različiti

Jedna od tri najvažnije teme godine je pred nama. Naravno radi se o obračunu lidera B segmenta, Ford Fieste zvanično najprodavanijeg modela u ovoj klasi i Volkswagen Pola, slobodno možemo reći klasika malih automobila

Odmah da preduhitrim dežurne kritičare koji će primetiti različitu motorizovanost dva testirana modela. Da, tačno je da njihove performase ne možemo upoređivati, ali eto prilike da potanko analiziramo dva potpuno različita pristupa temi gradskog automobila.

Spoljašnjost
Sa jedne strane imamo novu, šeste generacije Volkswagen Pola, koji bar po spoljašnjim atributima nije doneo previše toga što bi ga odvojilo od prethodnika. Ako smo očekivali revoluciju, ona je izostala iz vrlo prostog razloga, nagle promene pravca mogu opasno zaljuljati brod koji već i onako plovi sam od sebe. Rizik od tog opasnog manevra je previše veliki da bi bio prihvaćen kao moguć.

Budući da po pitanju dizajna ne donosi ništa krucijalno, Volkswagen je kod Pola odigrao na kartu povećnja gabarita i međuosovinskog rastojanja



Zahvaljujući vrlo dobro poznatoj a univerzalnoj MQB (A0) platformi, Polo je bez problema je u odnosu na prethodnika porastao za 8 cm u dužinu, 7 cm u širinu uz fascinatnih 10 centimetara povećnog rastojanja između prednje i zadnje osovine.

udobnost,
komfor,
funkcionalnost,
prtljažnik,
gradska upotrebljivost

jednoličnost enterijera,
monotona spoljašnjost,
nedostatak rukohvata,
potrošnja,
cena

Sa druge strane našeg test duela, imamo oprobanu i dokazanu Fiestu sedme generacije, koja već izdaleka pokazuje svoje tradicionalne atribute. Fiesta je ostala prepoznatljiva već na prvi pogled!



Nije se rizikovalo, dizajn eksterijera zadržao je prednju masku u Aston Martin fazonu i svetlosnu grupu razvučenu na krila. Razlike su dakle suptilne, što se odnosi kako na siluetu, tako i na zadnji deo. Svetla su sada postavljena horizontalno i produžuju se na peta vrata, što joj daje izvesnu vizuelnu širinu. Poput VW Pola, tako je i uspeh predhodne generacije Fieste uticao na strategiju dizajnera da velike promene ostave za neka druga vremena. Fiesta još uvek deluje vrlo privlačno, zanimljivo I prilično modernije od Pola.

Uprkos obostrano opreznoj konstruktorskoj navigaciji po olujnom vremenu i u moru prepunom hridi, evidentno je da po pitanju spoljnog dizajna Ford Fiesta baš zbog svoje originalnosti odnosi čistu pobedu. Nju naravno nećemo vrednovati prevelikim brojem poena, jer ipak se radi samo o ukusima...

ergonomija enterijera,
kvalitet završne obrade,
ponašanje na putu,
1.5 TDCi,
menjač

bez većih dizajnerskih izmena,
prostor na zadnjoj klupi,
prosečna zapremina prtljažnika,
povišena težina,
cena

Unutrašnjost
Što se unutrašnjosti tiče, ovde je već prevladala veća sloboda.

I jedan i drugi model su pretrpili prilične enterijerske izmene od kojih su one kod Fieste mnogo uočljivije



Izbačeni su mnogi dugmići i prekidači, najveći deo funkcija je grupisan na centralni monitor koji je izvanredno pozicioniran. Takođe valja primetiti da je pretežni deo materijala konzole i obloga kod Fieste izveden od vrlo kvalitetnih gumiranih materijala ali ipak ima tu i padova poput kvaliteta plastike na vratima i one koja se nalazi na poziciji nižoj od kolena. Računaju oni, ko će još pa zavirivati u „podrumske“ prostorije.

     
 

U pogledu enterijera VW Polo je skromniji ali i ujednačeniji i prosečno gledajući kvalitetniji sa mnogo manje uspona i padova



Nešto grublja plastika kod Pola ne oscilira u kvalitetu celokupnog enterijera, a dobro poznata nemačka čvrstoća i jednostavnost ovde su zastupljeni u punoj meri. U odnosu na Fisetu, eneterijer Pola je bezdušan, gotovo „seljački“ jednostavan ali i mnogo, mnogo funkcionalniji i praktičniji.

Upravo zbog ove poslednje konstatacije, kada je u pitanju ocenjivanje enterijera, pobedu odnosi Polo u očima svih onih koji upotrebnu vrednost stavljaju ispred dopadljive forme.

     
 

Komfor i udobnost
Iako su i jedan i drugi model porasli za 8 cm u dužinu (Polo) odnosno 7 cm Fiesta, konstruktori Pola su održali javni čas u organizaciji prostora.

Vozačke pozicije su gotovo indentične sa naznakom da je upravljnje Pola mnogo lakše, jednostavnija posebno preglednije



Čitljivost i raspored isntrumenata kod oba modela je odlična i uopšteno komfor na prednjim sedištima je vrlo sličan. Ali to nije sve!

Sedišta u Polu su veća i udobnija od onih u Fiesti a posebna razlika je primetna na polju komfora zadnje klupe

     
 

Fiesta je na ovom polju drastično zaostaje iza Pola, u kojem se nazad sedi maksimalno udobno koliko je to moguće kada su u pitanju vozila B segmenta. Polo nudi mnogo više mesta za telo odraslog putnika a posebno više mesta za noge. Nemački takmac za par desetina litara poseduje i veći prtljažnik, što nije mala stvar kada su u pitanju gradski automobili. Međutim, Polo zamalo da zabrlja na kraju, odsustvo rukohvata za putnike u kabini je neshvatljivo. OK, razumem, četiri rukohvata u nekoj kineskoj ili srpskoj fabrici galanterije koštaju 5 evra, na milion proizvedenih komada to je 5 miliona evra uštede, ali ipak, pobogu ljudi, pa ima i onih koji bi da se pridrže u krivini, pa držanje“ zubima za vetar“ je u ovom slučaju jedina moguća opcija. Bezobrazno sramotono!

     
 

Jednim pogledom
VW Polo 1.0 TSI

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,4

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,30

Ukupno

4,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,4

Funkcionalnost

4,3

Performanse

4,2

Dizajn

4,0

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,2

Ukupno:

4,26

Kvalitet materijala

4,1

Motor

4,3

Završna obrada

4,2

Menjač

4,5

Ukupno:

4,16

Cena

4,1

Prosečna ocena: 4,231

Dinamika vožnje i ponašanje na putu
Iako testirani modeli raspolažu različitim agregatima, neće biti veći problem oceniti njihove bazne osnove.

Polo je upravljiviji i stabilniji. Ford Fiesta je značajno udobnija i impresivnija u vožnji, što dobrim delom ima zahvaliti izdašnom turbo dizel agregatu



Polo opremljen trocilindarskim jednolitarskim motorom nema mnogo mogućnosti da parira snažnijem turbo dizelu ali se ni ne predaje tek tako. Zapravo ovaj mali benzinski motor je puna mera za motorizaciju testiranog modela ukoliko je njegova osnovna namena gradska mobilnost.

Od semafora do semafora skakuće kao čigra a vrlo mali radijus okreta čini Pola savršenim u gradu

VW Polo 1.0 TSI

Motor: 3 cilindra
Zapremina: 999 ccm
Snaga: 70 kW (95 KS) pri 5000 o/min
Obrtni moment: 175 Nm pri 2500-3000 o/min
Menjač: manuelni, 5 stepeni
Dimenzije: 406/1780/1440 mm, međuos. rastojanje 2560 mm
Prtljažnik: 325 litara
Rezervoar za gorivo: 40 litara
Pneumatici: 205/55 R15
Težina praznog vozila: 1.120 kg
Performanse: maks. brzina 182 km/h
Ubrzanje: 0-100 km/h 10,9 s
Prosečna potrošnja na testu: 6,9 l/100 km
Emisija CO2: 106 g/km
Cena testiranog modela: 16.477 evra

Jednim pogledom
Ford Fiesta 1.5 TDCi

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,4

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,0

Ukupno:

4,20

Ukupno

4,00

Ponašanje u vožnji

Enterijer

Vozne osobine

4,4

Funkcionalnost

4,3

Performanse

4,5

Dizajn

4,0

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

3,9

Ukupno:

4,36

Kvalitet materijala

4,0

Motor

4,4

Završna obrada

4,0

Menjač

4,6

Ukupno:

4,04

Cena

3,9

Prosečna ocena: 4,215

Otvoreni put i veće brzine nisu njegovo prirodno stanište jer tada limitirana snaga, mali obrtni momenat i veliki broj obrtaja dolaze do punog izražaja. Sve ovo rezultira i prosečnom potrošnjom od gotovo 7 litara benzina na 100 kilometara.

Fiesta 1.5 TDCi takođe nema problema u gradskim uslovima ali se stiče utisak da je ovakakav tip agregata suštinska „premotoriziranost“ za gradske uslove.



Mali automobil sa ovako moćnim turbo dizel agregatom je izvanredan kada se izađe na otvoreni put i tada tek pokazuje svoje pravo lice. Uglađen, tih, sposoban a raspoložen. Uspot troši izuzetno malo goriva, što se na otvorenom putu pri brzinama od 80-90 km/h meri u liniji sa jedva nešto više od 4 litre nafte na sto kilometara. Naravno, prosek je nešto viši, ali je još uvek u okolini brojke od blizu 6 litara. Polo je nešto veći potrošač benzina ali još uvek nedovoljno raskalašan da bi se isplatila kupovina turbo dizel agregata.

Ford Fiesta 1.5 TDCi/85 Titanium

Motor: četvorocilindarski turbo dizel
Zapremina: 1499 cm3
Snaga: 86 KS pri 3.600 o/min
Obrtni momenat: 215 Nm izmedu 1.750 i 2.500 o/min
Menjač: šestostepeni ručni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.040 x 1.734 x 1.476 mm
Meduosovinsko rastojanje 2.490 mm
Zapremina prtljaznika od 292 do 1.093 lit
Pneumatici 195/60 R15
Težina praznog vozila: 1.207 kg
Rezervoar za gorivo: 42 lit
Ubrzanje 0-100 km/h 12,5 sekundi
Maksimalna brzina 175 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova 93 g/km
Prosečna potrošnja na testu 5,9 lit
Cena test modela: oko 18.000 evra

Zaključak

Kao što smo i pre testa znali, ovde se namerio junak na junaka.

Suštinski, VW Polo bez mnogo emocija nudi više prostora, nešto veću udobnost i gradsku snalažljivost. Ford Fiesta je sa druge strane vrlo ozbiljan automobil, koji osim gradskih performansi nudi i nadprosečnu upotrebljivost na srednjim relacijama



Dakle ukoliko tražite automobil pretežno za grad, Polo sa malim benzinskim agregatom je odličan izbor. Ukoliko ste svakodnevno na dužim putovanjima i prelazite preko 20.000 kilometara godišnje, onda je Ford Fiesta je u tom slučaju mnogo bolji i racionalniji izbor.

Test-ekipa Vrele Gume
Tekst: Miodrag Piroški
Foto: Igor Pejović, Branko Avramović
Kamera i režija: Miroslav Šosberger
Montaža: Jovica Grujin
WEB: Zoltan Balzam
10481
Postavljeno: 27.12.2017

Arhiva: Uporedni testovi

Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 08.11.2018

Peugeot Partner i Citroen Berlingo VU

Preko dve decenije Peugeot Partner i Citroen Berlingo lideri su u kategoriji lakih dostavnih vozila. Nova generacija donosi brojna poboljšanja i inovacije, što joj je odmah donelo titulu "Van of the year" za 2019. godinu


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 05.05.2018

Peugeot 308 1.2 Puretech 130 EAT8 i BMW Serie 1 118i/136 automatik

Dva agregata, šest cilindara i šesnaest brzina! Nezamislivo do još pre koju godinu! Peugeot 308 i BMW serije 1 danas bez kompleksa stavljaju u prvi plan trocilindarske agregate uz sofisticirane automatske menjače


Rubrika: Uporedni testovi
Postavljeno: 27.12.2017

Ford Fiesta 1.5 TDCi protiv VW Polo 1.0 TSI
Tekst sa video prilogom!

Jedna od tri najvažnije teme godine je pred nama. Naravno radi se o obračunu lidera B segmenta, Ford Fieste zvanično najprodavanijeg modela u ovoj klasi i Volkswagen Pola, slobodno možemo reći klasika malih automobila


Renault Twingo TCe/90 Dinamique vs. Smart Forfour Tekst sa video prilogom!

26.05.2015

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs Renault Clio 1.5 dCi Tekst sa video prilogom!

22.10.2014

Mazda 3 Sport 2.0i G165 / Mazda 3 Sport CD150

12.07.2014

Kia Cee’d 1.6 GDi / Kia Cee’d 1.6 CRDi

04.07.2014

Mercedes-Benz ML 350 i BMW X5

03.05.2014

VW Golf vs Peugeot 308

26.03.2014

Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe Tekst sa video prilogom!

21.06.2013

Audi A3 - BMW serija 1 - Mercedes-Benz A klase Tekst sa video prilogom!

24.05.2013

Mercedes A klasa i BMW Serija 1

16.11.2012

Mini Cooper S Coupe vs Renault Twingo Gordini

25.05.2012

Fiat Punto Classic vs Dacia Sandero

30.03.2012

Ford Kuga vs Jeep Compass vs Toyota RAV4

26.03.2012

Hyundai ix35 vs KIA Sportage English version Tekst sa video prilogom!

08.07.2011

Automobili cene do 10.000 evra

02.05.2011

Suzuki Swift vs Suzuki Swift English version

25.01.2011

Audi RS5 vs BMW M3 English version

03.01.2011

Audi A1 vs MINI Cooper English version

10.12.2010

Dacia Duster vs Chery Tiggo English version

26.11.2010

Citroen DS3 / Peugeot RCZ / Renault Megane RS

12.10.2010

Audi S5 Coupe vs Audi S5 Cabrio

18.06.2010

Mazda 3 i Kia Ceed

12.02.2010

Dacia Sandero Stepway i Suzuki SX4

25.12.2009

Lexus RX vs BMW X5 vs Audi Q7

18.11.2009

Alfa Romeo MiTo vs Mini Cooper S

13.10.2009

Opel Astra GTC i Kia Procee'd

14.07.2009

Hyundai i20 i Opel Corsa

11.06.2009

Mercedes C180 Kompressor i C220 CDI

26.05.2009

Toyota Avensis vs Honda Accord vs Mazda 6

04.05.2009

Hyundai i10 vs Kia Picanto

03.04.2009

Jeep Wrangler vs Land Rover Defender

06.03.2009

Automobilske navigacije

26.02.2009

Kolica za pijacu

31.12.2008

Fiat 500, Hyundai i10 i Suzuki Splash

04.11.2008

BMW X5 3,0d i VW Touareg 3,0 V6 TDI

22.07.2008

Pneumatici

23.05.2008

Citroen C6 2,7 HDi i Citroen DS 21 "Ajkula"

24.12.2007

Toyota Hilux 3,0 D-4D i Mutsubishi L200 2,5 DI-D

08.06.2007

Jeep Compass 2,3 i Suzuki Grand Vitara 2,0

25.01.2007

Mali automobili

28.12.2006

Jeep Grand Cherokee 3,0 CRDI i Range Rover Sport TD

20.11.2006

VW Jetta 1,9 TDI i Renault Megane Sedan 1,5 dCi

19.06.2006

Renault Megane 2,0 RS Luxe i Ford Focus ST 2,5T

09.05.2006

Toyota Hilux 2,5 D-4D i Isuzu D-Max 3,0 TD

09.02.2006

Citroen C3 1,6 HDi i Renault Clio 1,5 dCi

26.01.2006

Citroen C5 Break 2,0 HDi i Renault Laguna Estate 2,2 dCi

28.10.2005

Honda Jazz 1,4 i Mitsubishi Colt 1,3

23.06.2005

BMW 320i i 320d

25.05.2005

Peugeot 307 1,6 HDi i Renault Megane 1,5 dCi

18.03.2005

Peugeot 307 SW 2,0 HDi i Ford Focus C-Max 2,0 TDCi

28.02.2005

Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail i Toyota RAV4

22.12.2004

Audi A8 L 6,0 Quattro, Mercedes S 600 L i BMW 760 Li

19.11.2004

Citroen C2, Lancia Ypsilon i Nissan Micra

15.09.2004

Ford Sportka i Streetka

27.09.2004

OPEL Astra 1,6 Twinport Enjoy i VW Golf V 1,6 FSI Comfortline

21.08.2004

Supersportski automobili

25.07.2004

FIAT Panda 1,2 Emotion, OPEL Agila 1,0 Njoy Design i DAIHATSU Cuore 1,0 Top

22.06.2004

FORD Focus 1,8 TDCi 100KS i RENAULT Megane 1,5 dCi 100KS

20.05.2004

VW Golf V 2,0 TDi 16V 140 KS i PEUGEOT 307 2,0 HDi 16V 136 KS

13.04.2004

RENAULT Megane Sedan 1,9 dCi i SEAT Toledo 1,9 TDi

16.03.2004

VW Golf V i MAZDA 3

5.02.2004

CITROEN C2 i C3 1,4 16V 90KS Sensodrive

21.02.2004

PEUGEOT 307 CC 2,0 i RENAULT Megane CC 2,0

15.01.2004

RENAULT Megane Grandtour,
PEUGEOT 307 Break,
FIAT Stilo Multi Wagon i
MITSUBISHI Lancer Kombi

12.12.2003

BMW serija 5, MERCEDES E320 i AUDI A6

24.12.2003

CITROEN C2 1,4 i RENAULT Twingo 1,2 16V

5.11.2003

AUDI TT 3,2 Quattro, CHRYSLER Crossfire 3,2 i NISSAN 350 Z

17.11.2003

CITROEN Berlingo, FIAT Doblo, RENAULT Kangoo i OPEL Combo

8.10.2003

TERENSKA VOZILA

20.10.2003

HONDA Accord, MAZDA 6 i TOYOTA Avensis

30.08.2003

RENAULT Clio 2,0 RS i PEUGEOT 206 2,0 RC

13.09.2003

AUDI A3 2,0 FSI, BMW 318 ti Compact i MERCEDES C180 K Sportcoupe

16.08.2003

HONDA Jazz 1,4i LS, MAZDA 2 MZI 1,4 Exclusive i NISSAN Micra 1,2 Acenta

17.07.2003

ALFA ROMEO 147 GTA, FORD Focus RS i VW Golf R32

10.06.2003

RENAULT Megane 1,9 dCi, FORD Focus 1,8 TDCi i ŠKODA Octavia 1,9 TDI

27.04.2003

BMW X5 4,6is, MERCEDES ML55 AMG i PORSCHE Cayenne S

10.05.2003

FORD Ka Futura i RENAULT Twingo 1,2 16V Privilege

7.04.2003

FORD Mondeo TDCi Turnier i MAZDA 6 CD Sport-Kombi

7.03.2003

HYUNDAI Getz, DAEWOO Kalos i CITROEN C3

6.02.2003

SUBARU Forester 2,0 XT Turbo i ŠKODA Octavia Combi 1,8T

18.02.2003

PEUGEOT 307 110, RENAULT Megane 1,6 i VW Golf 1,6

18.01.2003

KIA Sorento CRD i TOYOTA Rav 4 D4D

21.12.2002

MASERATI Coupe Cambiocorsa i PORSCHE 911 Carrera

15.11.2002

MAZDA 6 1,8 Comfort, OPEL Vectra 1,8 Comfort i VW Passat 2,0 Comfortline

24.11.2002

PEUGEOT 206 SW i ŠKODA Fabia Combi

13.10.2002

HONDA Jazz 1,4i i SEAT Ibiza 1,4 16V

1.10.2002

MERCEDES S 600 i VW Phaeton W12

6.10.2002

TOYOTA RAV 4 D4D i SUZUKI Grand Vitara XL-7

3.09.2002

FORD Fiesta TDCi, PEUGEOT 206 HDi i CITROEN C3 HDi

3.09.2002

igi
27.12.2017 11:31
19
3

Da sam automobilski novinar, još davno bih stavljao redovno u minus povećanje dimeznija. Ne samo kod ove klase ali baš kod ove pogotovu, tzv. "gradske". A pogledajte im samo dimenzije, daleko od gradskih... I ne mogu zato Polu da se stavljaju u plus više mesta i veći prtljažnik - kad je fizički veći. A dokle? Stigao je Golfa 4.
Što se Fijestinog dizela tiče, ne bih se složio da je moćan jer sama Fijesta ima i moćniji, od 120ks. Posle mog Rija sa 110ks, rekao bih - prava mera :) Ali dobro, to je vrlo lična računica.
Sve u svemu, ono što im je zajedničko je - prejaka cena. "Da, ali veće dimenzije...", stoji ali u gradskoj klasi mi ne trebaju veće dimenzije, naprotiv.

@igi
Aposlutno ste u pravu!!! Evo imamo noviSuzuki Swift, cak su ga smanjili malo, sjajan gradski auto...

https://youtu.be/wqpYsNyb8Ag


REDAKCIJA

Damir82
27.12.2017 16:47
10
18

Izvanredan test! Glasam za Pola takođe

ucha
27.12.2017 16:55
8
9

Retko los (uporedni) test, za razliku od svifta.

Anonymous
27.12.2017 17:59
12
2

@ REDAKCIJA

Izuzetno cenim vas dugogodisnji rad, citam cas i pratim online decenijama, no vec neki put primecujem istu gresku koja ocito nije stamparska, jer cuo sam i gdina Piroskog neki dan kad je u emisiji predstavljao BMW 630GT. Nije "obrtni momenat", vec MOMENT...
Majku mu staru, mozemo reci "sacekaj momenat na tu lepu devojku", a ovde je velicina u mehanickom kretanju.
Moju kritiku shvatite kao dobronamernu, kako biste ostali najbolji!!!

Wikipedia: Moment sile ili obrtni moment je veličina u mehanici obrtnog (rotacionog) kretanja koja je analogna ulozi sile kod pravolinijskog (translacionog) kretanja. Pri dejstvu sile, moment sile izaziva obrtno kretanje tela. Intenzitet momenta sile je jednak proizvodu sile i njenog najkraćeg rastojanja od ose rotacije.

Goran-Goran
27.12.2017 18:52
10
1

Test pogađa suštinu večitog pitanja, gradski auto bnnzin ili dizel. Po meni on nudi i odgovor, sve zavisi od kilometeaže i namene

Ratko
27.12.2017 19:28
5
6

Skupi dizel motori su prevaziđena stvar nakon pojave malih benzinaca pogotovo ovih trocilidrića. Piče oni po gradu samo tako

Don
27.12.2017 20:36
17
6

Uj,uj....hvala kaj me poslusal,gosn Piro,pa pokazal kak ti je na zadnjem sjedalu,ne:)
Primjećujem da nije kucao po polu jer taj sav vrišti od jeftine plastike, a elemente dizajna i dijelove enterijera vuče još od golfa 5. Kako vidim, i polo ima na istom mjestu tipku za otključavanje vrata.
S obzirom da VW vara i na deklaracijama prtljažnika, poznat slučaj iz golfa, trebalo se i ovdje uzet centimetar u ruke pa oplest po mjerenju sa vidimo koliko stane u taj gepek. Trik kojim se služe razni proizvođači jeste visok a kratak gepek, pa dobiješ na litrazi, ali ne mozes staviti recimo kolica za kupovinu, kad ti je kratak dzaba sto ti je visok ili sto bi Fata rekla, da je i diplomirani inžinjer - mali je!:-)
Moj glas ide svakako Fordu (kojeg mnogi doživljavaju kao Njemačkog proizvođača ). Pohvaljujem iskorak, Heheh, Forda ,u pogledu redizajna: volana, ručica iza volana i grafike instrumenata. Pohvala za sync3 (Hardware skuplji za 2300€ od sync 2). Čudo da nemaju parking senzore, kameru i disk kocnice u opremi. Ak je gradski auto, onda mu treba samo lakoća manevriranja,pouzdanost auta i duži životni vijek dijelova.

Vlado, Niš
28.12.2017 02:54
22
1

Mene bi više zanimao uporedni test Clia od 9990e i Sandera od 8100e, po mogućstvu by Peki!!!
:)

LAcity®
28.12.2017 09:09
7
10

Pa sad, sve osim motora ide u korist POLO-a.
Znači, i komfor, i preglednost, i stabilnost, veći međuosovinski prostor... Ali kad vidim 1.0 sa 75 KS spopadne me muka. Takođe, Polo ima siromašnu opremu, štedi se na stvarima koje nudi čak i Sandero. LCD radio/navi display košta u Kini 50€, a kod POLO-a se doplaćuje 459€ manje i 599€ veće dijagonale.
Svakako bih uzeo Seat Ibizu, ne znam više ni sam

Tulipan
28.12.2017 09:49
14
3

Forda sam samo vidio onako na oko, nisam se vozio te ne mogu komentarisati ništa..Mogu samo reći da mi je lijep..ALI, vozio sam se u Polu..to je nešto najneudobnije u čemu sam imao priliku da se vozim, sjedim, boravim..ono je nemoguće

moron
28.12.2017 10:20
36
1

Za odgovor na postavljeno pitanje ( "ovo ili ono" ) jako je bitna i cena, a za testirani polo je navedena netečna cena ( "oko 15.000" ).
Pogledajte Vi malo šta taj polo na sebi ima od opreme (čak i prednje parking senzore), dok po u srednjem paketu (čelične felne ) sa TSI 95 i 5MT (čelične felne, bez tempomata i sl.), POLO košta 16.208,00. A samo parking senzori kao opcija (čak i u uz najviši paket) koštaju neverovatnih 911,76. Da ne pominjem ostale opcije sa ovih kola.
Baš ovaj POLO je bio na testovima i kod drugih redakcija, isti je registarski broj (ko ne veruje, samo neka malo "progugla" skorije testove za POLO) i za njega je (sa opcionalima koje ima) navodjena cena od čak 20.484. A ne "oko 15.000 !!!
Za mene ni 15.000 "nije normalno" ("razumno") za kola B segmenta sa zastarelim petostepenim menjačem. A 20.000 da i ne "sagledavam".
Da se razumemo, slično mislim i o ceni ove fieste.
Naravno, svaka roba ima svog kupca i prednje je samo moje mišljenje, za moje razumevanje sveta i vrednosti.

boki
28.12.2017 10:51
20
1

Gradski automobil = iskljucivo atmosferski benzinac, male mase i velike preglednosti. I Polo i Fiesta su prerasli klasu...dosli su neki novi klinci - Fiat 500, Up, Ignis....
I kupovina Pola i Fieste je upitna - jednostavno, za iste pare kupujes danas Golf klasu, bolje opremljenu i konforniju.

Don
28.12.2017 20:54
4
10

Hm, ne znam čemu ta opsjednutost kvakama.Evo da i ja zakukam.Naime,jedne prilike zovu mene pijani jarani da ih vozim doma jer su se bas usosili, neko mora da vozi s klasu a oni ne smiju Ostati bez vozačke dozvole, jer svi su obrtnici Tj zanatlije iliti krovopokrivači (gadan hljeb al svako zanimanje nosi svoje opasnosti). I Sad ti potrpaj pijane budale u auto, i opet završim na suvozacevom mjestu (nikakve fajde od mene). I tako ovaj ,pijan ulijeće u krivinu, a ja nogom (a to uopće ne primjećujem) udaram u komande za pomicanje sjedala, pa mi biva izuzetno “veselo” jer kontam da me neko zajebava i miče mi sjedalo,jako i brzo za poouzdit. Nakon cetrvrte krivine shvacam da sam ja krivac za micanje sjedala,jer ostali spavaju a ni vozač nije bistar ni kad je trijezan a kamo li pijan. Sto ovo pričam, pa zato sto ti ta kvaka treba samo u slučaju ako ti je sofer, da citiram Plavi orkestar, pijana budala pa da ulijeće u krivinu brzinom i putanjom koja nije primjerena. Onaj koji zna da vozi, vodi računa o životima putnika. Uostalom, tu je vozačevo sjedalo pa se hvataj za njega.

J4ZZ3R
29.12.2017 07:16
11
1

Boki je pogodio sustinu; onaj kome treba gradski automobil silazi u klasu nize i kupuje UPa u srednjem paketu za 8600 sa parking senzorima i goodiesima i puno veselijim, a nista manje prakticnim dizajnom.

Danasnji superminiji zele da nekima budu i jedini automobil u porodici ili da glume njihove vece automobile.

Slazem se sa Igyem glede povecanja dimenzija.

E sad uopste mi nije jasno kako je POLO sa KATASTROFALNOM plastikom unutra kvalitetniji i ujednecaniji od Fieste, koja ima makar neke povrsine u mekoj plastici, a Polo je sav tvrd i piskav.

@moron Tvoje zapazanje je izuzetno zanimljivo i postavlja sd pitanje zasto neko dovodi u zabludu citaoce i kupce sa tvrdnjom "oko 15k".

Sto se mene tice vise su mi cenovno pogodjeni mali gradski SUVovi koji vaze nego ovaj novi val superminija poput Pola i Fieste

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: