Klasika

Vienna Classic Days 2017

150 vrhunski probranih oldtajmera

Pod sloganom „Oldtajmeri su našli grad po svojoj meri“, preko 150 starovremenkih automobila i poneki motocikl, okupirali su poslednjeg vikenda avgusta centar Beča. Druženje je svakako imalo notu pokazivanja, mada nije izostala ni takmičarska komponenta


Po šumama i gorama
Petak, prvi dan oldtajmerskog vikenda, rezervisan je za reli vožnu „Trofej noći“. Počev od pet sati popodne, automobili startuju iz „Donau parka“ i voze po „radaru“ kroz brdovitu okolnu Beča.

Ovaj događaj rezervisan je za, sportske automobile iz 60-tih i 70-tih. Najviše je Poršea svi vrsta, ali u trci za pobedu učestvuje i jedna Simca Aronde, na prvi pogled nimalo sportski četvorotočkaš. O njenom reli pedigreu, nešto kasnije.

Šanse automobila učesnika, izjednačavaju se zadacima prolaska, kontrolnih punktova za određeni broj sekundi, svaki put drugačije i na drugačijoj metraži.

Impresivno je da su gotovo svi automobili opremljeni kompletnom reli mernom instumentalizacijom iz perioda.

Vozači automobila koji sve to nemaju, švercuju se tako što vijaju onog što je startovo pre njih u nadi da on neće pogrešiti.

     

Night trophy

 
Dort

Među turistima i fijakerima
Drugi dan skupa, parking u bloku oko gradske kuće rezervisan je isključivo za staritete. Uz besplane projekcije filmskog festivala koji se na istom mestu održava u večernjim satima, celodnevna zabava za „gledače“ je zagarantovana.

U prvoj polovini dana , ponovo vožnja po „radaru“. Stari automobili ovaj put prolaze lavirint istorijskih bečkih ulica, uveseljavajući turiste i iritirajući fijakerste.

Izbor vozila je dokaz da kolekcionari imaju dobar ukus. Ramis Mrzoev, doterao je Dort iz 1922. Ovo je jedan od tri sačuvana primerka u svetu, ostala dva su u muzejima u SAD, a samo je Ramisov u voznom stanju.

JEEP
Paket trumanovih jaja

Trio deda, sin i unuk, odenuli su originalne uniforme američke vojske iz II svetskog rata i dovezli se u JEEP-u koji je učestvovao u oslobađanju Beča 1945. Deda je za sebe rezervisao uniformu generala sa 4 zvezdice, sin je dogurao do čina poručnika, a unuk je morao da se zadovolji ulogom običnog vojnika. Deo opreme JEEP-a čini i originalni „UNRA“ paket humanitarne pomoći, čest u posleratnoj Evropi. Starije generacije pamte da su u njemu bila jaja u prahu, popularno nazvana „Trumanova jaja“. Uz muziku Glenn Millera, deda dugonogim devojkama koje zagledaju JEEP, selektivno deli najlon čarape, takođe veliki luksuz te 1945. godine.

Simaptična Jutta Oberweger, nalazi se za volanom već pomentue Aronde. Ovo je bio prvi interno razvijen model kompanije Simca, koja se do tada proizvodila sopstvene verzije Fiato-vih modela. Uspeh Aronde je omogućio da Simca krajem 50-ih postane drugi po veličini proivođač automobila u Francuskoj. U automobilu ovog tipa svouj karijeru započeo je austrijski F1 pilot Jochen Rindt.

     

Simca Aronde

 
Oslobodioci iz JEEP-a
Steyr Puch 500 motor

2017-a širom Evrope je godina Fiće i srodnih modela. Dok Seat organizuje žurku za Ginisa, povodom 60 godina od početka proizvodnje SEAT-a 600, Austrijanci isti jubilej posvećuju svom remiksu popularnog Fiata 500.

Steyr Puch 500 za razliku od italijanskog originala imao je dvocilindarski poprečno smešten bokser motor. Italijanski motor razvijao je svega 14 ks, i nije mogao da se izbori sa brdovitim predelima. Steyr-ov bokser je razvijao tek 2 ks više, ali je mnogo bolje „vukao“ uzbrdo.

     

Steyr Puch 500

 

Okupacija i humanitarci
Skup se tradicionalno završava sa dva kruga po centralnoj bečkoj saobraćajnici Ring, koja je za tu priliku „očišćena“ od savremenih automobila. „Vienna classic“ days ima i svoju humanitarnu komponentu. U saradnji sa jednom osiguravajućom kućom, brojni kolekcionari omogućavaju vožnju u svojim automobilaima. Posetici se pozivaju da na štandu ipred gradse kuće kupuju srećek. Osiguravajuća kuća na kraju uplati isto onoliko novca koliko je sakupljno, u dobrotvorene svhe. Srećke se na kraju izvlače, a dobitnici osvaju da na nekoliko sati posatnu vozači nekog od izloženih oldtajmera. Zaista malo ko bi odbio da se provoza u MG-u B, koji za tu priliku ustupio naš poznanik, kolekcionar Jakob Barnea.

MG B u humanitarnoj misiji

P.S.
Naš odlazak u Beč, kao i obično, pomogla je kompnija Fudeks. A iz ovog renomiranog prevoznika stižu izvanredne novosti po pitanju proširenja delatnosti:
"Fudeks rent a car u svom voznom parku poseduje nova, pouzdana i udobna vozila, koja će zadovoljiti i najizbirljivije klijente uz konkurentne cene i posebne povoljnosti za višednevni najam.

Vozila možete rezervisati putem telefona ili online putem interneta, nakon čega ih možete preuzeti na čak 3 lokacije u Beogradu.

Možete iznajmiti nove male gradske automobile, porodična vozila idealna za duža putovanja cele porodice, vozila koja se lako prilagođavaju najrazličitijim uslovima puta i atraktivne novitete sezone koje možete isprobati zahvaljujući Fudeks rent a car-u."

Tekst: Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele Gume, Motor Mythos, Fudeks
713
Postavljeno: 09.09.2017

Arhiva: Klasika

Rubrika: Klasika
Postavljeno: 09.09.2017

Vienna Classic Days 2017
Tekst sa video prilogom!

Pod sloganom „Oldtajmeri su našli grad po svojoj meri“, preko 150 starovremenkih automobila i poneki motocikl, okupirali su poslednjeg vikenda avgusta centar Beča. Druženje je svakako imalo notu pokazivanja, mada nije izostala ni takmičarska komponenta


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 08.07.2017

Tatra museum – Austria
Tekst sa video prilogom!

U mestu Steinabrückl 40 km južno od Beča, nalazi se zanimljiv porodični muzej posvećem automobilima marke Tatra. Muzej su zajedno osnovali Oskar Pič Senior i njegov sin imenjak. Naime stariji Oskar, rođen 1918, bio je poslednji živi inženjer koji je radio u timu legendarnog konstruktora Hansa Ledvinke


Rubrika: Klasika
Postavljeno: 30.05.2017

Cadillac Fletwood Series 75 iz 1937
Tekst sa video prilogom!

Cadillacova serija 75, proizvođena kroz više generacija od 1936-1976 najčešće se nalazila u voznim parkovima državnika ili direktora velikih kompanija. Cilj ovog napisa je da istraži šta je to pre 80 godina prolazilo kao vrhunski luksuz


Oldtimer Show 2017 Tekst sa video prilogom!

22.04.2017

Subary Justy Tekst sa video prilogom!

08.02.2017

Kolekcija dr Jakoba Bernee

04.01.2017

Vienna Classic Days 26-28. avgusta 2016.

02.09.2016

Volkswagen „buba“

18.06.2016

BMC Mini

17.05.2016

Morris Marina

11.05.2016

Ferrari F40

07.05.2016

10. Skup udruženja istoričara automobilizma

25.04.2016

Oldtimer Show - Budimpešta 2016.

13.04.2016

Ford Fiesta

12.03.2016

Mazda RX-7

10.12.2015

Mercedes-Benz SL

04.12.2015

Istorijat SAD – Plymouth Duster

09.10.2015

Chevrolet Vega

15.09.2015

Aston Martin Lagonda

17.08.2015

Autobianchi A112

15.08.2015

Chrysler Imperial YS

16.07.2015

Citroen Dyane

07.07.2015

Studebaker Lark

23.06.2015

Chevrolet Chevelle SS

11.06.2015

Citroen DS

22.05.2015

Renault 5

25.03.2015

Porsche 924, 944 i 968

16.03.2015

Chevrolet Camaro

12.02.2015

Ford Flathead V8

30.01.2015

Continental Mark II

27.01.2015

Pontiac GTO

09.01.2015

Mazda Cosmo Sport

05.12.2014

Chevroletovo ispisivanje istorije

15.10.2014

Lincoln Zephyr

23.09.2014

Istorijat - Ford Model 40 Speedster

05.05.2014

1938 Phantom Corsair Tekst sa video prilogom!

05.04.2014

General Motors Futurliner Tekst sa video prilogom!

21.03.2014

Willys Knight

09.01.2014

Edsel

03.09.2013

Zastava 101 Tekst sa video prilogom!

01.03.2013

Lamborghini Miura

28.04.2011

Ferrari Classiche

01.07.2010

Honda CRX

13.04.2010

Mercedes Pullman

18.02.2010

Honda S 500

15.01.2010

Bolidi Formule 1

10.10.2009

Porsche 917

11.07.2009

BMW 2002tii

03.06.2009

BMW M3 E30

07.05.2009

VW Golf I GTi

13.04.2009

Mercedes 190E 2.3-16

24.03.2009

Audi Quattro

15.01.2009

Saab 96

12.12.2008

Volvo serije 200

07.11.2008

Ford Capri

10.10.2008

Lamborghini 350 GT

06.08.2008

Mercedes 300 SEL 6,3 W109

17.06.2008

Mazda 1500/Luce

14.05.2008

Citroen SM

02.05.2008

BMW Isetta

14.03.2008

Fiat 124 Spider

22.02.2008

Renault Floride/Caravelle

18.01.2008

Automobilski ponos SSSR-a

25.12.2007

Datsun 240 Z

30.11.2007

Oldsmobile Toronado

16.10.2007

Triumph Spitfire

03.08.2007

Rolls-Royce Silver Shadow

27.06.2007

Peugeot 404

18.05.2007

Peugeot 402 Anreau

31.03.2007

Ford Continental Mark II convertible

27.02.2007

BMW 507

30.11.2005

Mercedes-Benz S klase W 126

28.09.2005

Citroen DS - 50 godina

02.09.2005

Cord 810-812

29.07.2005

Porsche 911

25.06.2005

Austin Mini Morris

26.05.2005

BMW 2000

19.04.2005

Lancia Aurelia

21.03.2005

Jaguar E-Type

25.02.2005

Pontiac GTO

26.01.2005

Ferrari 250 GTO

22.12.2004

Lincoln Continental

26.11.2004

Facel Vega

26.10.2004

Mercedes 230 SL

17.09.2004

CHEVROLET Corvair

18.08.2004

MASERATI Ghibli

15.07.2004

BUGATTI Atlantic

15.06.2004

JAGUAR XK 120

15.05.2004

DODGE Charger

16.04.2004

BMW 507 Roadster

15.03.2004

LANCIA Stratos

15.02.2004

VOLVO P 1800

11.01.2004

CITROEN 2CV

10.12.2003

JEEP Willys

10.11.2003

CADILLAC ELDORADO

10.10.2003

RENAULT Alpine A 110

11.09.2003

MG B

14.08.2003

BUICK Riviera

14.07.2003

OPEL GT

13.06.2003

ALFA ROMEO GT 1300 Junior

7.05.2003

PORSCHE 356

29.03.2003

FIAT Abarth

6.03.2003

LAMBORGHINI Miura

10.02.2003

DELOREAN DMC-12

7.01.2003

MUSCLE CARS

12.12.2002

FERRARI 206/246 GT Dino

19.11.2002

SHELBY Cobra

13.10.2002

CITROEN ID/DS 19

1.10.2002

CHEVROLET Corvette

26.08.2002

Pošaljite komentar:

Molimo vas da pre slanja komentara pročitate sledeće uputstvo:
Redakcija zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja komentara.
Anonimni komentari se ne objavljuju.
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje ne tolerišemo.
Zbog ograničenog prostora, komentare koji predstavljaju komentar drugih (već objavljenih) komentara ne objavljujemo, kao ni polemike između komentatora. Molimo vas da u svrhu diskusije i polemike koristite naš Forum.
Pre pisanja samog komentara, molimo vas da izaberete tačan tekst na koju se odnosi komentar. Komentari koji sadržajem ne korespondiraju sa tekstom sa koje su poslati neće biti objavljeni.
VRELE GUME ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije.

Vaše ime:


Vaš komentar:



Anti-spam-kod:
Kako bi bili sigurni da ste osoba, a ne robot-spamer, molimo Vas da u donje polje unesete kod sa slike: